Auteur Topic: Psalmen voor Nu  (gelezen 16079 keer)

Marnix

• Bekijk profiel
Psalmen voor Nu
« Reactie #30 Gepost op: maart 14, 2006, 01:05:26 am »
Hij is inderdaad wat anders dan deel 1 he... maar zeker niet slecht! Moet hem ook nog goed luisteren.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Pinkeltje

• Bekijk profiel
Psalmen voor Nu
« Reactie #31 Gepost op: maart 26, 2006, 03:26:49 pm »
Ik zit er sterk over te denken nr 2 ook te kopen. Nog iemand die een recensie wil geven?
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Psalmen voor Nu
« Reactie #32 Gepost op: april 09, 2006, 09:41:40 pm »
een erg mooie CD! Ik ben gister naar een concert geweest en ik vond het zeker mooie muziek, ook de nieuwe nummers er zit vaak wat meer pit in! Ik vindt het niet zo'n slechte cd als de meeste zeggen, maar ja dat komt omdat ik meer van de producer luister ;)

nummer 8 is trouwens zo mooi!! doet me aan Sattelite7 denken!!!! :P
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Psalmen voor Nu
« Reactie #33 Gepost op: april 09, 2006, 10:13:22 pm »
Ik heb vandaag psalm 3 gedownload. (gewoon legaal van de site ;) )

Moet zeggen dat ik er niet heel erg veel aan vind. Het klinkt wel popachtig, maar persoonlijk vond ik het niet echt de moeite waard.
Nee geen onderbouwing verder dan dat dit mijn stijl van muziek niet is.
« Laatst bewerkt op: april 09, 2006, 10:44:38 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Psalmen voor Nu
« Reactie #34 Gepost op: april 09, 2006, 11:03:34 pm »
Na het gebeuren live gezien en vooral gehoord te hebben vind ik cd 2 inneens een stuk mooier.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Psalmen voor Nu
« Reactie #35 Gepost op: april 10, 2006, 09:45:22 pm »
Huh, was Doarsie zaterdag ook in Veenendaal dan? En Farao ook? Ik heb jullie allebei volgens mij niet gezien. :)
Ik vond het best aardig. Leuk dat het allemaal wat steviger was dan ik gedacht had. Kvond het wel jammer dat de band weinig communiceerde en dat er weinig interactie was en er ook niet echt psalmen aangeleerd werden. Het tweede gedeelte ging wel een stukkie beter wat dat betreft, maar vooral wat betreft het interactieve gebeuren had ik er toch iets meer van verwacht.
« Laatst bewerkt op: april 10, 2006, 09:48:28 pm door Mezzamorpheus »

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Psalmen voor Nu
« Reactie #36 Gepost op: februari 09, 2007, 11:12:58 pm »
Tijd voor de jaarlijkse  *bump*  

Vandaag viel deel 3 in de bus!  
Het begint heel anders dan deel 2, meer mijn stijl :)  (de muziek dus, de teksten zijn psalmen die zijn natuurlijk per definitie  goed ;) )

Er komt ook weer een concerttour aan.

16/03   Katwijk - Tripodia
17/03  Zwolle - Nieuwe BuitensociĆ«teit
14/04  Deventer - Burgerweeshuis
20/04  Barneveld -  Veluwehal
21/04  Rotterdam - HAL4
11/05  Utrecht - Tivoli Oudegracht
« Laatst bewerkt op: februari 09, 2007, 11:13:22 pm door Doarsie »

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Psalmen voor Nu
« Reactie #37 Gepost op: februari 10, 2007, 12:24:18 am »
De teksten vindt ik wel goed vertaald maar de muziek?
Eenheidsworst, weinig verheffend hier en daar.
Strikt persoonlijke mening natuurlijk maar niet mijn stijl.
Mail me maar als je wat wilt weten

PietZa

• Bekijk profiel
Psalmen voor Nu
« Reactie #38 Gepost op: februari 12, 2007, 11:16:49 am »
Ik heb deel 1 en 2. Zelf vind ik de teksten wel erg mooi, maar de muziek vind ik wel erg soft. Beetje zeurderig. Als je de cd van begin tot het eind draait dan word je het op een gegeven moment wel zat.

De kracht van de teksten komt niet in de muziek tot uiting. Als de muziek beter is dan zou het wel veel mooier en krachtiger zijn.

Maar hoe is deel 3? Wat voor een stijl is dat dan?
Verba volant, scripta manent

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Psalmen voor Nu
« Reactie #39 Gepost op: februari 12, 2007, 11:23:55 am »

quote:

PietZa schreef op 12 februari 2007 om 11:16:
Ik heb deel 1 en 2. Zelf vind ik de teksten wel erg mooi, maar de muziek vind ik wel erg soft. Beetje zeurderig. Als je de cd van begin tot het eind draait dan word je het op een gegeven moment wel zat.

De kracht van de teksten komt niet in de muziek tot uiting. Als de muziek beter is dan zou het wel veel mooier en krachtiger zijn.

Maar hoe is deel 3? Wat voor een stijl is dat dan?

NB: Heb cd 3 nog niet gehoord, dus onderstaande gaat alleen over 1 en 2. Misschien hebben ze zich ondertussen wat aangetrokken van deze kritiek:

Op zich is de muziek van zichzelf niet eens zo beroerd, het is vooral de uitvoering die tenenkrommend jaren-70 is. Heb voortdurend 't idee dat ik naar Boudewijn de Groot ofzo zit te luisteren. Heb je na 2 nummers inderdaad wel weer gehad.
Voor zo'n groot en goed opgezet project vind ik dat echt een gemiste kans. Je kunt nog zulke goede nummers schrijven, als je ze op deze manier laat uitvoeren, en op cd laat zetten, haken veel mensen meteen af. Terwijl dezelfde nummers uitgevoerd door een betere band ineens heel anders klinken.

Kortom: Zet allemaal je eigen bandjes eens aan 't werk met deze muziek, en laat je verassen. Maar laat de CD's vooral in de winkel liggen.

oma

• God is awesome
    • Bekijk profiel
Psalmen voor Nu
« Reactie #40 Gepost op: februari 28, 2007, 08:20:14 pm »
Nou mijn persoonlijke mening (een onpersoonlijke mening bestaat geloof ik niet) is dat de uitvoering wel mooi is. Ik denk dat iedereen gewoon zelf moet luisteren en dan zelf mag kiezen of het wat is of niet ;)
CD 2 vond ik beter dan 1, en CD3 weer beter dan 2.. Het wordt almaar meer feest ;)

Pinkeltje

• Bekijk profiel
Psalmen voor Nu
« Reactie #41 Gepost op: november 01, 2009, 04:04:43 pm »
Het is al weer een tijdje geleden dat dit een hype was op het forum. Inmiddels is cd 5 alweer uit: Gefeliciteerd (naar psalm 1). Ik vroeg me af of mensen nog steeds luisteren en de ontwikkelingen blijven volgen omtrent deze berijming. En daarnaast nog een andere vraag: weet iemand wanneer cd 6 uitkomt?  :>
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Psalmen voor Nu
« Reactie #42 Gepost op: november 01, 2009, 07:02:12 pm »
Ja hoor, ik koop elk jaar netjes de nieuwste cd.
ergens in het voorjaar geloof ik.

tomp

• Bekijk profiel
Psalmen voor Nu
« Reactie #43 Gepost op: november 01, 2009, 09:16:24 pm »
Ca. eens per maand wordt er bij ons in de kerk een korte sing-in gehouden van ca. 15 minuten voor de dienst onder begeleiding van een combo. Een jongerenkoor z(w)ingt dan ook mee. We zingen uit diverse bundels, Johannes de Heer, Opwekking en ook PsvNu. Ik moet zeggen dat de psalmen erg mooi zijn. Ze zijn wat lastiger aan te leren, maar tekst en melodie zijn fraai. Laatst hebben we nog Ps 42-43 gezongen. Heel mooi.

Tijdens de kerkdienst gebruiken we ze (nog) niet. Maar ik sluit het voor de toekomst niet uit. Uiteraard gaan we dan eerst zo'n psalm oefenen voor de dienst. Zoals we vaker doen bij onbekende melodieƫn.

Ik houd wel van wat afwisselingen in muziekstijlen en berijmingen. Het houdt je scherp.

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Psalmen voor Nu
« Reactie #44 Gepost op: april 10, 2010, 08:52:00 pm »

quote:

Doarsie schreef op 01 november 2009 om 19:02:
Ja hoor, ik koop elk jaar netjes de nieuwste cd.
ergens in het voorjaar geloof ik.
Vandaag deel 6 ontvangen.