Dank voor alle positieve reacties!
Ik hoop jullie niet te teleurstellen.
EnerverendGisteravond was, zoals je al hebt kunnen lezen in de Speeltuin elders op dit forum, inderdaad behoorlijk enerverend. De reis van Hilversum, alwaar de EO gevestigd is, naar De Kuip in Rotterdam liep nou niet bepaald gesmeerd, zoals mijn mede-supporter Pleun al vertelde.
Door omstandigheden, waarover later in dit weblog meer, ben ik genoodzaakt mijn prive-reizen per taxi-trein-taxi te maken. De taxi die me naar het CS in Utrecht zou brengen verscheen echter pas een half uur na de afgesproken tijd. Het eerste half uur kouwkleumen van de avond was een feit. Helaas zouden er nog meer volgen...

In de taxi voor de tweede keer gebeld (en voor de tweede keer twintig minuten in de wacht

)met Valys, de landelijke organisatie die m'n vervoer moet regelen, om ervoor te zorgen dat ik een trein later in de trein geholpen kon worden en de taxi die me in Rotterdam naar de Kuip moest rijden te verzetten. Het leek allemaal behoorlijk in kannen en kruiken te zijn, maar eenmaal aangekomen in Rotterdam ging het weer mis.
Volgens afspraak ging ik keurig naar de Blijdorpzijde van het station. Maar wat er ook arriveerde, niet mijn taxi. Dus er zat niets anders op dan nogmaals een belletje met Valys. Met nogmaals ruim twintig minuten in de wacht

. Je zult begrijpen dat mijn lichaamstemperatuur danig zakte in de vrieskou en dat mijn humeur een tegenovergestelde richting maakte en danig in de buurt van laaiend en witheet terechtkwam. Dat werd allemaal nog een graadje erger toen mij met een vriendelijke, doch verbaasde stem gevraagd werd waarom ik niet aan de Centrumzijde stond.

Na ongeveer een uur, stapte ik half bevroren in een taxi, die me net voor het begin van de wedstrijd bij De Kuip afleverde, waar ik meteen Pleun uit de massa wist te herkennen.
Pleun schrijft al zo uitgebreid over de wedstrijd dat ik dat maar niet meer ga doen. Dat was ie niet waard, helaas. Ik wil geen zout in Pleuns wonden strooien, maar deze wedstrijd bewees voor mij wel weer, waarom ik geen Feyenoord-fan ben.

Er zit weinig samenhang en techniek in het team en ook de bluf en overtuiging ontbreken. Stiekem hoopte ik nog dat Kuyt met een mooie actie zou laten zien werkelijk die klasse-speler te zijn die iedereen zegt dat hij is. Maar helaas.

De eerste helft liet Sporting Feyenoord nog een beetje begaan, waardoor het op een gelijkopgaande strijd leek, maar de tweede helft toonde Sporting meer van zijn ware gezicht. Dat deden ze overigens ook bij de al eerder genoemde incidenten. Stelletje duikelaars.

Natuurlijk zijn de bewuste vuurwerkafstekers en gooiers ook behoorlijke sukkels. Ik snap niet wat die bezielt. Overigens vraag ik me ook nog steeds af of de oproep van de scheids voor de wedstrijd om geen vuurwerk te steken, nou wel zo'n slimme was. Ergens vraag je dan om problemen. Het zal mij benieuwen wat voor straf Feyenoord krijgt. Ik hoop niet op uitsluiting van Europees voetbal. Dat zou slecht zijn voor het Nederlands voetbal.

Qua voetbal en reizen was de avond nou niet bepaald geslaagd te noemen, al was het zeker enerverend. Op beide vlakken kreeg ik en/of Feyenoord te maken met de wet van Murphey. Helaas. Gelukkig was het voor het eerst aanwezig zijn in De Kuip en het gezelschap van mede-supporter Pleun wel geslaagd te noemen, waardoor de avond gelukkig niet helemaal in (op) het (bevroren) water viel.
Thanx Pleun!
Prinsen-stressVandaag was ik behoorlijk brak. Gelukkig kon ik wat later beginnen dan normaal en heb ik nog redelijk wat kunnen doen. Op vrijdag werkt in dezelfde ruimte waar ik werk de redactie van EO en
Stokvis/Niehe Producties aan het programma
Blauw Bloed. 'Hét royaltyprogramma van de publieke omroep.'

Elke week zijn er dingen die bij de opnames voor stress zorgen. Vandaag waren dat de onverwachte aankondigingen van de trouwerijen van Prins Floris (bijv. 'Hoe spreek je de naam van dat mens van hem uit?' en 'Waar kunnen we wat voor beeld van de prins(en) krijgen?') en Prins Pieter-Christiaan. Toen deze tweede in de loop van de middag bekend werd, werd de lieftallige productie-assistente die vooral bij me op de kamer werkt, bijkans gek. Gelukkig slaagde ik erin ervoor te zorgen dat ze niet helemaal het overzicht kwijtraakte.
Morgenavond om half acht op NL 1 kan je het resultaat bekijken.

En nu ga ik slapen, ik ben brak.