*GGGGGRRRRRRRRRRRRR* Ik heb m'n computer nog net niet een trap verkocht, maar kwaad wordt je er wel van... Heb je net een gigantisch lang blogstuk af, loopt ie vast en is je hele verhaal weg. *GGGGRRRRRRRR*.

Volgende poging dan maar...
CMRadio is trouwens best leuk Roodkapje!
(Meer dan) vergeving en ontspanningHet is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst geblogd heb. Hoog tijd voor een update dus. Vorige week zondag de verjaardag van m'n broer en (Amerikaanse) schoonzus gevierd, die deze week voor een paar weken naar Amerika gevlogen zijn. Eerst bezochten we samen de Engelstalige kerkdienst in Wageningen. M'n broer en schoonzus hadden m'n kleine nichtje N. meegenomen in de draagzak en het grootste gedeelte van de dienst was ze erg lief.

Een neef van me was bij hun en was ook mee. De dienst was erg leuk! Grappig om een Nederlandse dienst in het Engels mee te maken. Zo'n dienst levert ook altijd stof tot verbazing op. Zo zongen we allerlei liederen/gezangen die we in het Nederlands helemaal niet 'mogen' zingen en was er alle ruimte om gebedspunten aan te dragen. Dit zal ongetwijfeld ook met het bezoekersaantal van de diensten te maken hebben, maar ik vraag me af of dat een valide argument is en of dat het enige argument is om het in de 'normale' diensten niet te doen. Na de de dienst koffie gedronken in de kerk en daarna naar m'n broer en schoonzus in Ede, waar we heerlijk gegeten hebben en wij onze cadeaus overhandig hebben. Het was gezellig. De rest van de dag weinig uitgevoerd om maandag weer een beetje fris te kunnen werken.
's Maandags bleek m'n werkplek nog steeds niet volledig geinstalleerd te zijn, waar ik flink pissig om was, maar waar weinig aan te doen viel. Uiteindelijk nog wel een paar nuttige dingen kunnen doen, maar erg prettig was het niet.

Dinsdagmorgen werd dan uiteindelijk de laatste benodigde software geinstalleerd, waardoor ik toen aan m'n inhaalslag kon beginnen, wat me redelijk lukte. Dinsdagavond gebasketbald en woensdag was ik vrij, maar ook dat werd een lekker vol dagje.
In de stad heb ik een tijdje genoten van het heerlijke weer en m'n paspoort opgehaald bij het gemeentehuis, zodat ik straks zonder problemen Engeland en Amerika binnenkom. Verder m'n administratie bijgewerkt, een recensie gemaakt van de debuut-cd van
Everlife en verder gelezen in Verrast Door De Geest, een heel tof boek.

Oh ja, nu vergeet ik bijna m'n interview met Daniel Bedingfield voor HebbeZ! te vermelden. Ik vond hem minder spraakzaam dan het grietje van de platenmaatschappij hem mij voorspiegelde, maar uiteindelijk is het wel een leuk verhaal geworden denk ik, dat grotendeels gaat over het auto-ongeluk dat hem vorig jaar overkwam en waarbij hij z'n nek op een paar plaatsen brak en waarvan hij wonderwel behoorlijk is hersteld.
Vooral erg tof vond ik zijn uitspraak dat ie zich alles nog herinnerd en dat ie nooit bang is geweest voor de dood, vanwege zijn vertrouwen op God.

Van de donderdag en vrijdag weet ik niet zoveel meer, behalve dan dat het werk op m'n nieuwe werkplek me prima bevalt. Ik heb een gezellige kamer met EO-DJ
Klaas van Kruistum en twee toffe meiden. Een gezellige boel dus.
Zaterdagmiddag heb ik met m'n twee beste vrienden S&E een soort van fotoreportage in het bos gemaakt, voor een (nog) niet nader te noemen doel. Het was errug gezellig en we hadden erg lekker weer, dat zich zelfs niet liet verjagen door wat gedonder in de verte.

Na een flinke portie frites naar binnen te hebben gewerkt besloten we nog even te relaxen voor we Roemenie-Nederland zouden gaan kijken. Toen we uiteindelijk om iets voor kwart voor negen de tv aanzetten kwamen we tot de ontdekking dat het al zo goed als afgelopen was. Bummer.

Vinden ze het in Roemenie normaal om om 7 uur te gaan voetballen ofzo?
Een andere bummer van dit weekend was dat de video-opname van de tv-dienst van de Stadshartkerk in Amstelveen de mist inging omdat ik m'n videorecorder niet had omgezet naar de zomertijd.

Nu maar op een andere manier aan de dienst zien te komen.
Gisteren wel twee hele coole paaspreken gehoord! 's Morgens over het feit dat de opstanding echt niet makkelijker te geloven is als je er met de neus bovenop staat (zie de discipelen), maar dat als je erin gelooft Jezus jou ook nu al het Leven wil geven.
's Middags er een soort van vervolg op, die me zeer goed beviel! Eindelijk eens een preek in m'n eigen kerk gehoord waarin ronduit werd gezegd dat geloven niet alleen bestaat uit het in ontvangst nemen van de vergeving en de rechtvaardiging. Naar aanleiding van 2 Kor. 5: 13-17 legde de dominee ons uit dat vergeving en rechtvaardiging slechts middelen zijn, waardoor God ons een nieuwe schepping wil maken, die gedrongen wordt door de liefde van Christus en een leven leidt dat Hem verheerlijkt. Heel tof!
Vanavond verjaardagsfeest van vriend S. Ik heb er wel zin in, want ik ontmoet wrsch. veel mensen met wie ik nodig bij moet praten. Wordt vast gezellig dus!

Hoe vaak ik de komende weken kan bloggen weet ik nog niet, want donderdag tot maandag ben ik in Londen bij m'n broer en schoonzus, die wonen en werken in de City Temple in London.

De vrijdag daarop vertrek ik naar Nashville voor de Gospel Music Week. Dus weer druk zat de komende tijd!