Maandag 11 aprilDe eerste van drie dagen boordevol interviews. Vandaag van hot naar her gesjeest. Van het Renaissance naar een (groot) cafe een straat achter het hotel en een conferentiecentrum tegenover het hotel. De dag begon goed: de eerste artiest die ik zou interviewen,
John Davis, was er niet omdat hij de avond ervoor nog ergens opgetreden had en nog niet aangekomen was. Daarna ging het allemaal redelijk vlotjes. Eigenlijk waren bijna al m'n interviews vandaag wel heel erg leuk:
Superchick (over alle liefdesperikelen van het afgelopen jaar),
Seventh Day Slumber,
Skillet (over hun 'mainstream'-avontuur),
Mat Kearny,
Audio Adrenaline (terugblikken op 15 jaar AA),
Kainos (een erg leuk, sympathiek nieuw stijl, wat erg prettige stevige muziek maakt) en
Sarah Kelly. Wat is die laatste een ongelooflijk hyper mens zeg! Maar wel heel erg lief en ze gaf mooie antwoorden (onder andere over aanbidden vanuit de shit en een negatief zelfbeeld).
Day Of Fire en
Kutless vielen alsnog uit, maar gezien m'n overladen programma vond ik dat eigenlijk nog niet eens zo erg. Eigenlijk viel alleen m'n interview met
Tree63 wat tegen. Het lukte me niet echt om zanger John Ellis van z'n standaard-verhaal af te krijgen.
's Avonds eerst uitgebreid gegeten in het Hard Rock Café. Leuke tent, maar wel af en toe met héle foute muziek...
Daarna nog een gedeelte van de World Vision-showcase gezien, met optredens van onder andere
Todd Agnew, Building429, Tree63, BarlowGirl en
Paul Colman, die ook presenteerde. Leuk!
Hierna nog even naar een show geweest met
John Davis (helaas gemist),
Ashley Cleveland (wat een strot heeft dat mens!) en
Jars Of Clay. Kwaliteitsmuziek!
Dinsdag 12 aprilWe besloten 's ochtends in het Renaissance te gaan ontbijten en dat bleek een goede keus, want achter mij in de rij voor de kassa sloot niemand minder dan
Rachael Lampa aan, zodat we even gezellig samen hebben ontbeten.
Hierna was het als een speer door naar
John Reuben, met wie ik een aardig gesprek had over de plek van hiphop in de gospelmuziek en zijn nieuwe album. Vervolgens was
Krystal Meyers aan de buurt. Het is een soort 16-jarige Avril Lavigne-kloon en toch... ergens beviel ze me wel. Ze had iets ontwapenends over zich en de motivatie zat wel aardig diep volgens mij.
Daarna werd het iets minder allemaal. Ik moest naar het Hilton-hotel voor interviews met
Building429,
Nic Gonzales (van Salvador) en
Pillar. De eerste en laatste band hadden eigenlijk weinig zinnigs te melden en Nic moest uitgesteld worden naar de middag. Uiteindelijk viel zijn interview ook wat tegen. Zijn vriendelijkheid en spontaniteit zijn erg OK, maar zijn verhaal erg standaard.
Met
Taylor Sorensen een erg aangenaam gesprek gehad over zijn Nederlandse wortels en de manier waarop hij over de liefde zingt en aankijkt tegen hoe anderen over de liefde zingen.
Met
Adam Watts ook wel een erg leuk gesprek gehad, al dwaalde hij me voortdurend teveel af. Het interview 's middags met
Jars Of Clay was een van m'n hoogtepunten van de week. De heren waren alleraardigst en het gesprek over 12 jaar JoC, de plek van Jars in de gospelmuziek, de switch naar 'country-achtige' muziek en de toekomst van de band liep gewoon erg lekker, alleen was de tijd helaas te kort.
Thousand Foot Krutch en
FM Static waren er niet (ditmaal konden ze toch geen paspoortproblemen hebben, zoals anderhalf jaar geleden op WWR?

), dus konden Hans en ik mooi op tijd naar het Integrity-dinner in het Hilton, wat een grote teleurstelling was. Zowel qua zaal, als 'aanbod' van artiesten, als eten.
's Avonds bij een ERACE-showcase gezien, met een tof optreden van
Rachael Lampa, een leuk optreden van
Out Of Eden en
Lisa Kimmey solo en nog wat andere leuke optredens:
Tait, Phil Keagy, Nicole C. Mullen en
Kirk Whalum. De knaller van de avond was
echter tobyMac, die een hele vette show weggaf.
Vervolgens nog bij een gedeelte van de Rocketown-Inpopshowcase in Rocketown (hele toffe club!) geweest, waar ik
Shaun Groves, Taylor Sorensen, Ginny Owens, Tree63, Mat Kearny en
Superchic[k] nog hele toffe optredens heb zien doen. Toen was het alweer veel te laat tijd om te gaan pitten.
Woensdag 13 aprilVandaag stonden er nog een paar hele toffe interviews op de rol, dus ik had er zin in. M'n eerste interview, met
Mourning September, ging niet door omdat de gasten niet op kwamen dagen. Vervolgens was het tijd voor
Third Day, wat erg gaaf was. Alleen jammer dat Mac Powell na 5 minuten overstapte naar een ander interview.
Casting Crowns was redelijk, maar ik baalde ervan dat de groep in drieen gesplitst was en dat ik zanger Mark Hall niet had.
Vervolgens was het de beurt aan
Charity Von! Heerlijk mens is dat toch! We hebben onze interviewtijd ruim overschreden en uitgebreid geboomd over troubles in je relatie met God, haar ervaringen daarmee en de manier waarop zij daarover wil communiceren.
De afsluiter van de week was
Everlife, dat ook bestaat uit drie toffe meiden met een heel open en eerlijk verhaal.
's Avonds was het tijd voor de GMA Music Awards, in de wandelgangen de Dove Awards genoemd. Dat werd een flinke teleurstelling. Door het uitvallen van een geplande live-uitzending ontstonden er budgetproblemen, wat je duidelijk kon merken: geen geweldig decor, mensen die voortdurend doeken moesten vasthouden als je iets niet mocht zien, weinig show, veel lijstjes afwerken op een ratjetoe-manier etc. Toch maakten een paar dingen indruk: het optreden van
BarlowGirl die Never Alone mét orkest speelden, wat zorgde voor kippenvel en een staande ovatie,
Tonex met een wervelende show inclusief verkleedpartij, Natalie Grant met een swingende opener,
Third Day die hun award in ontvangst namen met het uitspreken van een gebed en last but not least,
Skillet met een supervette rockshow. Ze hadden via hun mailinglist 100 kids de kans gegeven gratis aanwezig te zijn en die stormden allemaal naar voren toen ze begonnen te spelen en hun lichtshow (van achter het drumstel) was werkelijk fenomenaal! Ook leuk waren uitreikers
Michael W. Smith en
Steve Taylor die er een soort van filmopnames van maakten (samen hebben ze de film Second Change gemaakt).
Na een veel te korte nacht maakten we donderdag de terugvlucht naar Nederland, waar we vrijdagmorgen vroeg veilig aankwamen.
Ik ben erg dankbaar voor deze geweldige supertoffe week!
(En nu al die interviews uitwerken...

Houdt
CCMplanet in de gaten!)