Auteur Topic: Nieuwtestamentische profetie  (gelezen 15550 keer)

Els

• Bekijk profiel
Nieuwtestamentische profetie
« Reactie #50 Gepost op: februari 04, 2004, 04:33:39 pm »

quote:

op 03 Feb 2004 12:35:30 schreef Baldur:
De eindtijd is rond 1840 ingegaan.
Hoe kom je daar nu weer aan??

quote:

Wederom, Wilhelmina proef je Zijn aanwezigfheid niet. Met al je "in tongen spreken" "zie" je en "hoor" je Jezus niet je Verlosser, niet in Openbaringen, niet door de Heilige Geest.

Mag dit zomaar geschreven worden??

quote:

Als je maar bidt tot de Heilige Geest
We bidden door de Geest, in de Geest, maar we bidden niet tot de Geest.

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: februari 04, 2004, 07:49:36 pm »

quote:

op 04 Feb 2004 16:33:39 schreef els:
[...]

Hoe kom je daar nu weer aan??
[...]
-Onderzoek,dunkt me.

Mag dit zomaar geschreven worden??
[...]
-Wou u het verbieden dan?

We bidden door de Geest, in de Geest, maar we bidden niet tot de Geest.

-Toch.Is de Heilige Geest niet een 'persoon binnen de drie-eenheid'?

Oh ja,ik ben vrijgemaakt opgevoed..weet je waar je de belijdenisgeschriften zou
moeten halen. :)En u?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: februari 04, 2004, 09:59:54 pm »

quote:

door Baldur op 03 Feb 2004 12:35  edit: 04 Feb 2004 14:49
Je schreef:

@@Ik proef dat de Openb. nogal verkeerd wordt toegepast, maar dat kan verbeelding zijn.@@
[…]
Veel plezier Wilhelmina!

Beste Baldur,

De volgende keer wat beter opletten, dan maak je niet meer van die vervelende fouten door bovenstaande zin aan Wilhelmina toe te schrijven.
Deze zin komt namelijk van Priscilla en Aquila……

De reactie die dan volgt, met die zinnen waar Els (wel een beetje terecht) over valt, komt dan een beetje op losse schroeven te staan….

Ik heb zelf trouwens het gevoel dat je wel heel eerlijk bent in wat je schrijft, maar het komt er niet altijd even fijngevoelig uit, je doet wel eens bepaalde uitspraken die bepaalde dingen suggereren…… Je moet iemand wel in zijn/haar waarde laten, je kan namelijk niet in iemands hart kijken wat zijn ware motieven zijn, je kan iemand dus ook niet veroordelen op iets wat je zelf anders ziet…….

Groetjes P&A

Gezien de reacties op Baldur, leest blijkbaar niemand echt goed wat iemand schrijft….
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: februari 05, 2004, 05:43:23 am »

quote:

op 04 Feb 2004 19:49:36 schreef vaneccles:
[...]

-Toch.Is de Heilige Geest niet een 'persoon binnen de drie-eenheid'?
Maar Vader, Zoon en Geest mogen we toch niet door elkaar halen? De Bijbel doet dat in elk geval niet.

quote:

Oh ja,ik ben vrijgemaakt opgevoed..weet je waar je de belijdenisgeschriften zou
moeten halen. :)En u?
Waar heb ik de belijdenisgeschriften voor nodig?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: februari 05, 2004, 09:02:55 am »

quote:

op 05 Feb 2004 05:43:23 schreef els:
[...]

Maar Vader, Zoon en Geest mogen we toch niet door elkaar halen? De Bijbel doet dat in elk geval niet.
[...]

Waar heb ik de belijdenisgeschriften voor nodig?

Probeer maar eens een bijbeltekst te vinden waar er staat: En zij baden tot de Geest....
De Geest is het middel/hulp waardoor wij tot God de Vader en de Here Jezus mogen bidden....

Hij (de Geest) komt onze zwakheid te hulp, want wij weten niet wat wij bidden zullen naar behoren
De Geest pleit voor ons met onuitsprekelijke verzuchtingen.....
Niemand kan zeggen Jezus is Heer, dan door de Geest

Staat het echt in de belijdenissgeschriften, dat bewijst dan dat je toch eerst moet kijken of het klopt met de bijbel......juist bij de belijdenisgeschriften.
Mijn ervaring met mensen die de belijdenisgeschriften aanhalen, is, dat ze dat wel weten, maar ze weten niet hoe ze hetzelfde 'bijbels' kunnen onderbouwen......
Het moet dus geen eigen leven gaan leiden.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: februari 05, 2004, 09:28:52 am »
P en A.
Als de H.Geest ons tot hulp is gezonden, dan zou ik er persoonlijk geen moeite mee hebben om Hem wat te vragen.
Hij verwijst in zijn antwoord je toch altijd naar Jezus?
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: februari 05, 2004, 01:34:36 pm »

quote:

op 05 Feb 2004 09:02:55 schreef Priscilla en Aquila:
[...]

Probeer maar eens een bijbeltekst te vinden waar er staat: En zij baden tot de Geest....
Daarom schreef ik 4 feb. ook:We bidden door de Geest, in de Geest, maar we bidden niet tot de Geest.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: februari 16, 2004, 02:33:57 pm »
Beste Els,

Dat zal ik je verder op wel uitleggen! Recent bekend werd mij wel dat rond 1840-1844 veel Bijbels op sommige punten werden vervalst. Vandaar dat de Schrift ons leert dat niet alles in de Bijbel werd opgetekend, maar dat de profetie niet veracht moet worden, omdat God Zijn volk door de Heilige Geest bekend maakt wat Hij -ook- aan zijn Zoon bekend gemaakt heeft

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: februari 16, 2004, 03:18:51 pm »
1844 verklaard!

a. Bevel om Jeruzalem te herbouwen Daniël 9:24 457 voor Christus

Daniël 9
24   God heeft bepaald dat uw volk en uw heilige stad Jeruzalem nog eens 490 jaar (B) moeten worden gestraft. Dan pas zullen zij hebben geleerd met de goddeloosheid te breken en zullen hun overtredingen vergeven zijn. Het koninkrijk van eeuwige rechtvaardigheid zal dan worden uitgeroepen en een zeer heilige plaats zal opnieuw worden ingewijd, zoals in visioenen en door profeten was aangekondigd.

b. 490 jaren apart gezet voor Israël. Daniël 9:20-27

Daniël 9
20   Terwijl ik nog bad en de zonden van mij en mijn volk Israël beleed en God smeekte een keer te brengen in het lot van Jeruzalem,
21   kwam de man Gabriël, die ik in een vorig visioen had gezien, in allerijl naar mij toevliegen. Het was rond de tijd van het avondoffer.
22   Hij begon mij dingen uit te leggen en zei: "Daniël, ik ben gekomen om u inzicht te geven in Gods plannen.
23   Zodra u begon te bidden en te smeken, werd een bevel uitgevaardigd. Ik ben gekomen om u dat te vertellen, want God houdt heel veel van u. Luister goed en denk terug aan het visioen dat u zag!
24   God heeft bepaald dat uw volk en uw heilige stad Jeruzalem nog eens 490 jaar (B) moeten worden gestraft. Dan pas zullen zij hebben geleerd met de goddeloosheid te breken en zullen hun overtredingen vergeven zijn. Het koninkrijk van eeuwige rechtvaardigheid zal dan worden uitgeroepen en een zeer heilige plaats zal opnieuw worden ingewijd, zoals in visioenen en door profeten was aangekondigd.
25   Luister goed! Vanaf het moment waarop het bevel tot herbouw van Jeruzalem wordt gegeven, tot het moment waarop een gezalfde, een vorst, komt, zullen 49 jaar verstrijken! Jeruzalems straten en stadsmuren zullen 434 jaar intact blijven ondanks de rumoerige tijden.
26   Na deze periode van 483 jaar (C) zal een gezalfde onschuldig worden vermoord. Er zal een koning komen die de stad en de tempel zal verwoesten. Deze zal zijn einde vinden in een vloed van ellende; en oorlog en verwoestingen zullen vanaf dat moment tot het einde heersen, dat staat nu al vast.
27   Deze koning zal een verbond van zeven jaar sluiten, maar halverwege zal hij de Joden dwingen te stoppen met het brengen van slacht en spijsoffers. En dan (ter bekroning van zijn vreselijke misdaden) zal de vijand in het heiligdom van God een ontzettende gruwel plaatsen. Maar God zal op Zijn beurt deze verwoester treffen met Zijn vonnis, dat nu al vaststaat."

A.D. 538 tot A.D. 1798 (1798 Pausdom "gewond"=verliest macht -ogenschijnlijk)

Openbaring 13:1-10

Openbaring 13
1   Ik zag een beest uit de zee opkomen, dat tien horens en zeven koppen had. Op elk van zijn horens stond een kroon en op zijn koppen stonden beledigingen tegen God.
2   Het beest dat ik zag, leek op een luipaard, maar had de poten van een beer en de muil van een leeuw. De draak gaf het beest zijn kracht en gezag, heel zijn grote macht.
3   Het leek of één van zijn koppen dodelijk gewond was, maar de wond genas. De hele wereld liep vol verbazing achter het beest aan. Alle mensen vielen op de knieën en vereerden de draak, omdat hij het beest zo'n grote macht had gegeven.
4   Zij aanbaden ook het beest zelf en zeiden: "Wie is met het beest te vergelijken? Wie kan het tegen hem opnemen?"
5   Het beest mocht met grote woorden God beledigen, 42 maanden lang.
6   En hij deed zijn muil open en braakte de grofste beledigingen uit tegen God, tegen Zijn naam, tegen Zijn tempel en tegen allen die in de hemel woonden.
7   Het beest mocht oorlog voeren tegen het volk van God en het overwinnen. Hij kreeg macht over alle landen en volken.
8   Alle mensen op aarde zullen hem aanbidden, behalve de mensen die al sinds het ontstaan van de wereld vermeld worden in het levensboek, het boek van het Lam, dat geslacht is.
9-10    Ieder die oren heeft, moet luisteren. Wie gevangen neemt, zal gevangen genomen worden

457- 1844 de 2300 dagen die Daniël benoemt 8:14

12   Het heiligdom en het dagelijks offer werden het slachtoffer van de wetteloosheid. Daardoor verdwenen waarheid en rechtvaardigheid en triomfeerde het kwaad.
13   Daarna hoorde ik twee heilige engelen met elkaar praten. Eén van hen zei: "Hoelang zal het nog duren voor het dagelijkse offer weer in ere wordt hersteld? Wanneer zal de ontwijding van de tempel ophouden en Gods volk triomferen?"
14   De ander antwoordde: "Pas over 2300 dagen zal het heiligdom in ere worden hersteld."

De situatie in vers 12 geeft de toestand in de wereld aan, waar Gods waarheid door Satan en zijn kerk wordt vevalst.
Het herstel van de Waarheid (Jezus) en de oproep uit te gaan en de geboden wederom tot fundament van het geloofsleven te maken, worden dan bekend gemaakt door Jezus zelf (Openbaring 13.14,18 en 19) Jezus lan dat, omdat HIj in het Heilige der Heilige is aangetreden en Zich gereed maakt voor Zijn spoedige komst. Het (Hemelse-) Heiligdom wordt dus, wettelijk en fysiek (door de Heilige Geest) aan de mensen bekend gemaakt. Een laatste oproep een laatste boodschap; de Spaderegen!

Sindsdien vinden plaats:

Oordeel -in een gereinigd Heiligdom: 1290 dagen
Merkteken van het Beest (Rome) zal aan de wereld geopenbaard worden; door de burgerwetgeving van de USA

Daniël 8:14 en Openbaring 14:6-12 Gods oordeel vind plaats!

Opkomst door politieke en religieuze machten een Merkteken aan de wereld bevolking op te leggen (One World Order: A New Babylon under construction).

Einde van de genadetijd in zicht Openbaring 22:11
Daniël 12:11 in vervulling:

Daniël 12
1   "In die tijd zal de grote vorst Michaël, die over uw volk waakt, opstaan en voor u vechten. (A) Er zal een periode van grote nood en zwaar lijden aanbreken. Toch zal van uw volk ieder, wiens naam in het Boek staat, hieraan ontkomen.
2   En velen die al dood en begraven zijn, zullen opstaan. Sommigen zullen eeuwig leven ontvangen, anderen zullen afgewezen worden en eeuwige schande ondervinden.
3   Wie verstandig zijn (het volk van God (B)) zullen stralen als een strakblauwe lucht. En wie de mensen tot gerechtigheid hebben gebracht, zullen schitteren als de sterren, voor eeuwig en altijd.
4   Maar, Daniël, houd deze profetie geheim. Verzegel wat u hebt opgeschreven, tot de eindtijd. Velen zullen zich erin verdiepen en men zal veel meer inzicht in deze zaken krijgen."
5   Toen zag ik twee mannen (C), ieder op een oever van de rivier.
6   Eén van hen vroeg aan de man met de linnen kleren, die boven het water van de rivier stond: "Hoelang zal het duren voordat deze wonderlijke zaken ten einde zijn?"
7   De man in de linnen kleren hief zijn beide handen omhoog naar de hemel en ik hoorde hem zweren bij Hem Die eeuwig leeft: "Zij zullen pas voorbij zijn 3,5 jaar nadat de macht van Gods volk is tenietgedaan." (D)
8   Ik hoorde wel wat hij zei, maar begreep niet wat hij bedoelde. Daarom vroeg ik: "Mijn heer, hoe zal het einde van deze dingen eruit zien?"
9   Maar hij zei: "Ga nu weg, Daniël, want alles wat ik heb gezegd zal tot de eindtijd onbegrepen blijven.
10   Velen zullen worden gereinigd en gezuiverd, maar de goddelozen zullen goddeloos blijven leven en geen van hen zal mijn woorden begrijpen. Alleen de verstandige mensen zullen weten wat ze betekenen.
11   Vanaf de dag, waarop het brengen van het dagelijks offer wordt gestaakt en iets gruwelijks en verwoestends wordt neergezet om te aanbidden, zullen 1290 dagen (E) voorbijgaan.

Gedurende die 1290 zal dus ook over de doden het oordeel plaats vinden.
De spaderegen wordt in Openbaring 14:12 en 18:1-3 nog eens nader voorgehouden.
Na de 1290 dagen zullen de laatste 7 plagen plaats vinden Waarbij de Valse Profeet alleen zal regeren over deze aarde het zal de absolute politiek-militaire macht hebben in een Eenpartij Staat (One World Order) de USA dus die zijn geestelijke fundament van Rome zal ontvangen. In werkelijkheid zal dus de USA echter bij de macht van Rome (Satan) zijn politiek en militaire macht wereldwijdt uitvoeren.

Net

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: februari 16, 2004, 03:23:41 pm »
Beste Els,

1844 verklaard!

a. Bevel om Jeruzalem te herbouwen Daniël 9:24 457 voor Christus

Daniël 9
24   God heeft bepaald dat uw volk en uw heilige stad Jeruzalem nog eens 490 jaar  moeten worden gestraft. Dan pas zullen zij hebben geleerd met de goddeloosheid te breken en zullen hun overtredingen vergeven zijn. Het koninkrijk van eeuwige rechtvaardigheid zal dan worden uitgeroepen en een zeer heilige plaats zal opnieuw worden ingewijd, zoals in visioenen en door profeten was aangekondigd.

b. 490 jaren apart gezet voor Israël. Daniël 9:20-27

Daniël 9
20   Terwijl ik nog bad en de zonden van mij en mijn volk Israël beleed en God smeekte een keer te brengen in het lot van Jeruzalem,
21   kwam de man Gabriël, die ik in een vorig visioen had gezien, in allerijl naar mij toevliegen. Het was rond de tijd van het avondoffer.
22   Hij begon mij dingen uit te leggen en zei: "Daniël, ik ben gekomen om u inzicht te geven in Gods plannen.
23   Zodra u begon te bidden en te smeken, werd een bevel uitgevaardigd. Ik ben gekomen om u dat te vertellen, want God houdt heel veel van u. Luister goed en denk terug aan het visioen dat u zag!
25   Luister goed! Vanaf het moment waarop het bevel tot herbouw van Jeruzalem wordt gegeven, tot het moment waarop een gezalfde, een vorst, komt, zullen 49 jaar verstrijken! Jeruzalems straten en stadsmuren zullen 434 jaar intact blijven ondanks de rumoerige tijden.
26   Na deze periode van 483 jaar (C) zal een gezalfde onschuldig worden vermoord. Er zal een koning komen die de stad en de tempel zal verwoesten. Deze zal zijn einde vinden in een vloed van ellende; en oorlog en verwoestingen zullen vanaf dat moment tot het einde heersen, dat staat nu al vast.
27   Deze koning zal een verbond van zeven jaar sluiten, maar halverwege zal hij de Joden dwingen te stoppen met het brengen van slacht en spijsoffers. En dan (ter bekroning van zijn vreselijke misdaden) zal de vijand in het heiligdom van God een ontzettende gruwel plaatsen. Maar God zal op Zijn beurt deze verwoester treffen met Zijn vonnis, dat nu al vaststaat."

A.D. 538 tot A.D. 1798 (1798 Pausdom "gewond"=verliest macht -ogenschijnlijk)

Openbaring 13:1-10

Openbaring 13
1   Ik zag een beest uit de zee opkomen, dat tien horens en zeven koppen had. Op elk van zijn horens stond een kroon en op zijn koppen stonden beledigingen tegen God.
2   Het beest dat ik zag, leek op een luipaard, maar had de poten van een beer en de muil van een leeuw. De draak gaf het beest zijn kracht en gezag, heel zijn grote macht.
3   Het leek of één van zijn koppen dodelijk gewond was, maar de wond genas. De hele wereld liep vol verbazing achter het beest aan. Alle mensen vielen op de knieën en vereerden de draak, omdat hij het beest zo'n grote macht had gegeven.
4   Zij aanbaden ook het beest zelf en zeiden: "Wie is met het beest te vergelijken? Wie kan het tegen hem opnemen?"
5   Het beest mocht met grote woorden God beledigen, 42 maanden lang.
6   En hij deed zijn muil open en braakte de grofste beledigingen uit tegen God, tegen Zijn naam, tegen Zijn tempel en tegen allen die in de hemel woonden.
7   Het beest mocht oorlog voeren tegen het volk van God en het overwinnen. Hij kreeg macht over alle landen en volken.
8   Alle mensen op aarde zullen hem aanbidden, behalve de mensen die al sinds het ontstaan van de wereld vermeld worden in het levensboek, het boek van het Lam, dat geslacht is.
9-10    Ieder die oren heeft, moet luisteren. Wie gevangen neemt, zal gevangen genomen worden

457- 1844 de 2300 dagen die Daniël benoemt 8:14

12   Het heiligdom en het dagelijks offer werden het slachtoffer van de wetteloosheid. Daardoor verdwenen waarheid en rechtvaardigheid en triomfeerde het kwaad.
13   Daarna hoorde ik twee heilige engelen met elkaar praten. Eén van hen zei: "Hoelang zal het nog duren voor het dagelijkse offer weer in ere wordt hersteld? Wanneer zal de ontwijding van de tempel ophouden en Gods volk triomferen?"
14   De ander antwoordde: "Pas over 2300 dagen zal het heiligdom in ere worden hersteld."

De situatie in vers 12 geeft de toestand in de wereld aan, waar Gods waarheid door Satan en zijn kerk wordt vevalst.
Het herstel van de Waarheid (Jezus) en de oproep uit te gaan en de geboden wederom tot fundament van het geloofsleven te maken, worden dan bekend gemaakt door Jezus zelf (Openbaring 13.14,18 en 19) Jezus lan dat, omdat HIj in het Heilige der Heilige is aangetreden en Zich gereed maakt voor Zijn spoedige komst. Het (Hemelse-) Heiligdom wordt dus, wettelijk en fysiek (door de Heilige Geest) aan de mensen bekend gemaakt. Een laatste oproep een laatste boodschap; de Spaderegen!

Sindsdien vinden plaats:

Oordeel -in een gereinigd Heiligdom: 1290 dagen
Merkteken van het Beest (Rome) zal aan de wereld geopenbaard worden; door de burgerwetgeving van de USA

Daniël 8:14 en Openbaring 14:6-12 Gods oordeel vind plaats!

Opkomst door politieke en religieuze machten een Merkteken aan de wereld bevolking op te leggen (One World Order: A New Babylon under construction).

Einde van de genadetijd in zicht Openbaring 22:11
Daniël 12:11 in vervulling:

Daniël 12
1   "In die tijd zal de grote vorst Michaël, die over uw volk waakt, opstaan en voor u vechten. (A) Er zal een periode van grote nood en zwaar lijden aanbreken. Toch zal van uw volk ieder, wiens naam in het Boek staat, hieraan ontkomen.
2   En velen die al dood en begraven zijn, zullen opstaan. Sommigen zullen eeuwig leven ontvangen, anderen zullen afgewezen worden en eeuwige schande ondervinden.
3   Wie verstandig zijn (het volk van God (B)) zullen stralen als een strakblauwe lucht. En wie de mensen tot gerechtigheid hebben gebracht, zullen schitteren als de sterren, voor eeuwig en altijd.
4   Maar, Daniël, houd deze profetie geheim. Verzegel wat u hebt opgeschreven, tot de eindtijd. Velen zullen zich erin verdiepen en men zal veel meer inzicht in deze zaken krijgen."
5   Toen zag ik twee mannen (C), ieder op een oever van de rivier.
6   Eén van hen vroeg aan de man met de linnen kleren, die boven het water van de rivier stond: "Hoelang zal het duren voordat deze wonderlijke zaken ten einde zijn?"
7   De man in de linnen kleren hief zijn beide handen omhoog naar de hemel en ik hoorde hem zweren bij Hem Die eeuwig leeft: "Zij zullen pas voorbij zijn 3,5 jaar nadat de macht van Gods volk is tenietgedaan." (D)
8   Ik hoorde wel wat hij zei, maar begreep niet wat hij bedoelde. Daarom vroeg ik: "Mijn heer, hoe zal het einde van deze dingen eruit zien?"
9   Maar hij zei: "Ga nu weg, Daniël, want alles wat ik heb gezegd zal tot de eindtijd onbegrepen blijven.
10   Velen zullen worden gereinigd en gezuiverd, maar de goddelozen zullen goddeloos blijven leven en geen van hen zal mijn woorden begrijpen. Alleen de verstandige mensen zullen weten wat ze betekenen.
11   Vanaf de dag, waarop het brengen van het dagelijks offer wordt gestaakt en iets gruwelijks en verwoestends wordt neergezet om te aanbidden, zullen 1290 dagen (E) voorbijgaan.

Gedurende die 1290 zal dus ook over de doden het oordeel plaats vinden.
De spaderegen wordt in Openbaring 14:12 en 18:1-3 nog eens nader voorgehouden.
Na de 1290 dagen zullen de laatste 7 plagen plaats vinden Waarbij de Valse Profeet alleen zal regeren over deze aarde het zal de absolute politiek-militaire macht hebben in een Eenpartij Staat (One World Order) de USA dus die zijn geestelijke fundament van Rome zal ontvangen. In werkelijkheid zal dus de USA echter bij de macht van Rome (Satan) zijn politiek en militaire macht wereldwijdt uitvoe

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: februari 16, 2004, 03:36:45 pm »
duidelijk :?

Ik kan deze berekeningen en de onderbouwing niet volgen.

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: februari 16, 2004, 04:11:37 pm »
En nu in begrijpelijke taal graag, Baldur. Ik kan hier eigenlijk niets mee. Misschien doe ik er ook mijn best niet voor, want het is zo'n lang stuk.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: februari 17, 2004, 10:40:27 am »
Beste Priscilla en Aquila  en Els,

Toch kan ik het niet duidelijker brengen, want het staat er gewoon zoals het er staat! Des te meer begrijp ik Jezus' oproep "Veracht de Profetie niet"

Laat ik het kort houden !

Wat staat er in Daniël 8:14

Daniël 8

Precies, hier staat dus dat na 2300 jaren Gods wet en het herstel van Zijn Waarheid in -ere- hersteld zal worden en dat dus de mensen in de gelEgenheid stelt (in die tijd) zich gereed te maken voor de spoedige wederkomst; Herstel van Gods Koninkrijk op deze aarde. Maar feitelijk wordt bedoeld;  De tijd waarin Jezus zich concreet voorbereid voor Zijn Wederkomst en het einde van het Beeld van Nebukadnessar. Het einde van de Wereldstaten, zoals we in dat beeld terug vinden. In concreto zijn we dus nu aangekomen bij de "voeten" van het Beeld, dat als leem en ijzer een onstabiele houvast is. De Wereldse Rijken die begonnen bij het hoofd van Goud (Babyl-Babylon) zijn tot de maat vol van zonden. Het wankelt en zal omvallen en verpulveren.

2300 - 457= 1843 aanvang van het Herstel van Gods geboden en profetie! Een signaal van Zijn spoedige wederkomst. Spaderegen en verzamelen van de mensen die trouw willen zijn aan Gods geboden en profetie; navolgen van Jezus.
Het volk dat Jezus bedoelt zien we genoemd door Hem zelf in Openbaring 12:17

Openbaring 12
17   De draak werd woedend op de vrouw en ging weg om de rest van haar kinderen de oorlog aan te doen. Dat zijn de mensen die zich houden aan wat God gezegd heeft en die er openlijk voor uitkomen dat zij bij Jezus horen.

God de Vader heeft, nadat Jezus in het heilige der Heilige is aangekomen (herstel) een "schule" een school ingesteld om het NT volk (geestelijk) Israël op te leiden: 1844 ontstaan van de Adventkerk.

Als fundament, niet als inzameling van "als enig" en "volmaalt" volk!
Het volk dat waarlijk het Koninkrijk binnen zal trekken is ook dat welk op zal staan uit de slaap! Samen met de dan nog levende verlosten, zullen zij dan optrekken naar de Here (tegemoet naar het Hemelse Jeruzalem).
Adventisten of het fundament van de Vader, de Adventkerk is dus NIET het verloste volk! Het zijn wel mensen die : uit alle taal, stam en natie deel wilde nemen aan de "school" zoals ook het volk Israël van het OT een "school" was.
Uit alle taal, stam en natie is dus ook dat volk dat -in algemene zin- wordt verlost.

Geen enkele kerk of denominatie van wereldse aard is dus volmaakt of wordt als enig verlost dan alleen; allen die in Jezus gerechtigheid sterven of leven!

Zo is er ook een deel van de Adventkerk dat louter en alleen uit eertijds Orthodoxe Joden bestaat. De Orthodoxe Joden en de Adventisten liggen in elkaars verlengden en zijn -dan- in Geestelijk opzicht indentiek aan elkaar indien we spreken over (ook) Messiaanse Joden of het Geestelijk Israël.

Kenmerken die o.a. de Joodse Organisatien in de USA in erkenning aan de Adventkerk geven en enkele boekwerken van Mw. E.G. White (o.a The Desire of Ages= Jezus de Wens der eeuwen) adviseren aan Messias navolgende Joden, zijn:

-Sabbatvierend
-Onderwijzend met Sabbatschool-/Bijbelstudies van gelijke structuur en inhoud over de gehele wereld (Eén in Geest)
-Erkenning van een profetes (en niet meer dan dat /Clifford Goldstein zie ook: "1844 Bijbels verklaard")
-Evangeliserend in de gehele wereld, binnen ALLE politieke- kerkelijke en maatschappelijke organisaties, met name in de Moslimwereld.
-Een wereldwijde hulporganistie (ADRA) gebed in alle politieke en maatschappelijke organisates.
-Een Wereldwijde Onderwijsorganisatie, gebaseerd op het fundament van de kerk met diverse lagere- en hogere niveaus waaronder enkele Universiteiten en toegankelijk voor mensen uit ALLE gezindten! (Huis ter Heide NL)
-Een wereldwijd netwerk van Televisie- en radiozenders en een wereldwijde ontvangst via sattelliet 24 uur per dag via ABN (Adventist Broadcast Network)
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2004, 09:20:16 am door Baldur »

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: februari 17, 2004, 01:51:22 pm »

quote:

op 17 Feb 2004 10:40:27 schreef Baldur:
Wat staat er in Daniël 8:14
Daniël 8
Precies, hier staat dus dat na 2300 jaren Gods wet en het herstel van Zijn Waarheid in -ere- hersteld zal worden
Er wordt gesproken over 2300 dagen, letterlijk: Tweeduizend driehonderd avonden en morgens.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: februari 17, 2004, 02:48:03 pm »
* Verplaatst naar Levensbeschouwing vanwege de wendig die de discussie genomen heeft.
[Prediker 7:29]

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: februari 18, 2004, 12:35:34 am »
Deze gedachtegang is ingezet door William Miller, die later tot het inzicht is gekomen dat zijn ideeen niet klopten omdat de wederkomst die hij op grond hiervan voorspelde niet uitkwam. Ellen G. White, die de 7e dag adventisten oprichtte nam de voorspelling wel voor waar, alleen veranderde deze in dat wel het heiligdom was gereinigd en dat de Heer naar binnen was gegaan. Terwijl de Heer sinds de hemelvaart Zich gezet heft aan de rechterhand van de Vader.
Miller heeft op grond van Numeri 14:34 en Ezech. 4:4

( 34 Overeenkomstig het aantal dagen, gedurende welke gij het land verspied hebt, veertig dagen, zult gij uw ongerechtigheden veertig jaar lang boeten, voor elke dag één jaar, opdat gij weet wat het betekent, als Ik Mij afkeer.

4:En gij, ga op uw linkerzijde liggen en leg daarop de ongerechtigheid van het huis Israëls; naar het getal der dagen dat gij daarop liggen zult, zult gij hun ongerechtigheid dragen. 5 En Ik leg u de jaren van hun ongerechtigheid op, naar het getal der dagen: driehonderd en negentig dagen. Zo zult gij de ongerechtigheid van het huis Israëls dragen )

zomaar geconcludeerd dat dagen jaren zijn. In Daniel worden vaker dagen genoemd, bv. de 1260 dagen. Deze komen overeen met tijd, tijden en een halve tijd of 42 maanden uit de Openb. en dat is gewoon 3,5 jaar. Dus dagen als dagen nemen is logischer.

Miller had 457 v. Chr. als beginpunt genomen voor het stoppen van het dagelijks offer, maar dit moet 167 v. Chr. zijn (Antiochus Epifanes).

Een andere mogelijkheid is dat de 2300 dagen niet goed is vertaald/geinterpreteerd. Er zijn uitleggers die uitgaan van 2300 offers, dat is per dag 2, dus kom je op 1150 dagen. Maar een bevredigende verklaring is nog niet gegeven.

Conclusie: de uitleg van de 7e dag-adv. kan m.i. niet.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: februari 18, 2004, 09:18:58 am »
Beste P & A, (deel 1)

Afgezien van het feit dat jullie een, deels onjuiste weergave geven van het ontstaan van de ZDA, gaan jullie aan het feit voorbij dat we in de Bijbel vele vele profeten en Gode-geleide mensen tegen koimen die, menselijkerwijs, allemaal dezelfde fouten maken, maar zijn het wel fouten of zijn het zaken die God noodzakelijk acht om eigen-gerechtigeheid of een zelfverheffing te voorkomen bij de mensen die Hij uitnodigt Zijn werk te doen! . Jezuz wees nooit op de persoonlijke en gerespecteerde talenten van de mens in negatieve zin. Laten wij dat dan ook niet doen. Wij zijn niet Miller of E.G. White, maar vele vele politic en hoogstaande mensen, waaronder gelovigen uit de joodse gemeenschap weten en kennen de ZDA kerk op haar juiste waarde; ondanks veel zaken die nog "in rechte staat " herstelt moeten worden. Het einde is - tenslotte- nog niet!

Opmerkelijk dat dan ook de meeste mensen vaak of meestal wijzen op de tekortkomingen en onjuiste interepetatie van meningen en inschattingen. We weten dat Satan er alles aan zal doen om de Waarheid (Jezus) uit het zicht te houden van de oprechte mens. Dat wat jullie hier neerschrijven heb ik al 100 den malen gelezen van anderen, die onderzoek doen naar de ontwikkelingen. Ook de RK kerk komt, wel of niet door geestelijken, steeds weer met dezelfde punten en weergaven over de Adventkerk. Des te beter zou ik haast zeggen; Opmerkelijk dat "ze allemaal" exact dezelfde rednenen aanhalen; het lijkt wel een "geregiseerde" zaak! Dus jullie vertellen iets wat a.h.w. "nagezegd is". Wie geen wederstand ondervindt kent Jezus niet. En we weten dat de trouwe navolgfers zij die Jezus verwachten (allemaal Adventisten dus) vervolgd zullen worden, heel echt en heel zeker.

En dat maakt hen "verdacht". Want hoe meer iedere keer dezelfde inzichten, op diverse sites of vanuit allerlei denominaties gemeend wordt, des te eerder zijn ze voor mij onwaar! Ik mag uit ervaring spreken!
Wie het boekje '1844 Bijbels verklaard' doorleest, geschreven is door de Jood Clifford Goldstein, mag daarna nog eens met deze opmerkingen en of aantijgingen komen.

Het mag toch gezegd worden dat Goldstein, notabene een kritikus van het eerste uur over de Adventkerk en de Millerbeweging, heel andere gedachten en inzichten verkreeg nadat hij -notabene- enkele maanden zich in alle eenzaamheid, bij de Jordaan tot God keerde en in gebed en meditatie Hem vroeg om de zekerheid te verschaffen dat de Adventkerk (als Goddelijk fundament en NIET als menselijk falen) de juiste weg was om de Messias te leren kennen.
In zijn boekwerkje zet  Clifford alles op de juiste plek. Ook zo beschreef ik mijn persoonlijke ervaringen. Op die ervaring heb ook ik mijn ervaring verder opgebouwd en (geloof me) elke dag ervaar ik 'groei'. Een eertijdse <Orthodoxe Jood leert mij wat een relatie met God betekent, op grond van opbouwende kritiek en -bewijs- van Gods zorg over Zijn Volk en een NT volk Israël. Hoe des te meer zie ik Gods hand in mijn leven maar des temeer Zijn leiding door de Heilige Geest; ondanks mijn falen, als mens! Dank de genade en de belijdenis der zonden! Ik adviseer u; wees voorzichtig met kritiek op Gods werk en de Adventkerk!

Waardeer haar als een fundament van God en niet als een, soms, hopeloze club mensen! Ook het volk Israël van het OT was een club hoploze gevallen voor God, en ook zij werd vervolgd en bekritiseerd, veela door Jezus. Volg die kritiek niet, ongefundamenteerd na. Ik zal alle kritiek weerstann en u zult, uiteindelijk de moed opgeven! Want ik vertel u niet iets uit mijn eigen fantasie maar stel het Schriftwoord centraal. U kunt echter mijn ervaringen niet delen, dat is waar. Ga dus bij God om hulp als u het er niet mee eens kunt zijn!

Toen de eerste vliegtuigen uitgevonden werden, ging er heel wat mis. Veel verongelukten en de meeste ontwerpen waren gebouwd op verkeerd berekende mathematische schetsen. Ook nu nog vliegen er om de haverklap miljoenen kostende raketten en plannen van menselijke makelij de lucht in. Toch menen we dat we "vooruitgang" boeken en dat de 'anderen' het verkeerd hadden.

zie de volgende Posting voor de rest
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2004, 09:46:15 am door Baldur »

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: februari 18, 2004, 09:19:25 am »
Beste P & A (deel 2)

Als jullie nu het niet eens zijn met de Bijbelse weergaven zoals ik die zelf (en uit ervaring) weergeef, kom dan met een ande plan. Een waarschuwing is op zijn plaats beste P & A. Maak geen denkfouten en meen niet dat God geen plannen heeft om de mensen te rededen. En meen ook niet dat God de Almachtige voor de eindtijd een volk Israël jent, dat in essentie genoemd wordt in Openbaringen 12:17. Misschien moet u zich eerst wat meer verdiepen in de ervaringen die Clifford Goldstein met God heeft ondervonden! Wellicht dat dat mneer tot de verbeelding spreekt dan Jomanda uit Tiel. Bovendien moet u mijn posting GOED lezen, want ik leg uit wat Clifford Goldstein in essentie bedoeld met de Adventkerk. U moet geen meningen van ruim 200 jaar geleden toepassen op de situatie van vandaag. NOTABENE- Daniël verwijst naar de tijd 2300 dagen verder! Een goed voorbeeld!

En nu de uitleg van de 2300 dagen. Niet van Miller (die u trouwens verkeerd interepeteert) maar van de Bijbel, het Vleesgeworden Woord

Lees Openbaring 13

Het Beest uit de zee:

In de eerste 4 verzen van dit hoofdstuk zien we de eerste 4 fasen die het 'dier' moet doormaken. Het komt op uit de volkeren (zeeën zijn volkeren)
De Draak / Satan geeft het zijn geestelijke kracht maar ook een troon en grote macht (vers 2).
Een religieuze macht die zegt namens "god" te spreken prostitueert zich met de wereld (Kerk en Staat)

Vraag welke "kerk" in de wereld heeft als enige wereldwijde politiek-religieuze macht? Bij wie gaan de leiders der wereld ten rade?

Die macht zou, gezien vanuit Openbaringen 13 zich 42 maanden of 1260 dagen (jaren) heersen. Staat dat in de BIJBEL of niet beste vrienden! JA!

Over deze macht wordt ook wel gezegd dat zij "de kleine horen" is. In hoofdstuk 13 staat zelfs wanneer deze macht zou worden "uitgeschakeld".

Danël 8:11 en 12 noemt dat dan de Waarheid van God ter aarde wordt geworpen. De mensen herkennen hun Meeste niet meer en gaan menselijke geboden en wetten navolgen met een schijn heilig karakter. We weten, geschiedkundig dat de Paus en het Vaticaan in 1798 de macht verloor en dat de Franse Generaal Berthiér de Paus gevangen nam. Als nu Miller een bepaalde datum of jaar hanteert en de Bijbel geeft -notabene- het bewijs van die Geestelijke macht die de wereld ten gronde richt, dan mogen we aannemen dat de Heilige Geest toch wel ergens iemand of iets tot dat inzicht brengt, als Daniël leert dat:

11   Vanaf de dag, waarop het brengen van het dagelijks offer wordt gestaakt en iets gruwelijks en verwoestends wordt neergezet om te aanbidden, zullen 1290 dagen (E) voorbijgaan. (538 VC) en

22   Daarna zag u dat de eerste hoorn werd afgebroken en dat vier anderen in zijn plaats kwamen. Dit betekent dat het rijk in vier koninkrijken zal uiteenvallen. Maar geen van hen zal zo sterk zijn als het eerste.
23   Deze koninkrijken laten, kort voor zij ten val komen, de boosdoeners de maat vol maken. Dan zal een andere koning aan de macht komen. Een hardvochtig en listig man.
24   Hij zal grote kracht bezitten, maar het zal niet zijn eigen kracht zijn. Hij zal ongehoorde verwoestingen aanrichten en wat hij ook doet, het lukt hem allemaal. Hij zal machtige tegenstanders overwinnen en ook het heilige volk te gronde richten.
25   Meester- misleider als hij is, zal hij op drieste wijze velen ombrengen. Hij zal het zelfs wagen de strijd aan te binden met de vorst der vorsten, maar bezegelt daarmee zijn ondergang. Hij zal omkomen, maar niet door toedoen van mensen.
26   En u hoorde in uw visioen over de 2300 dagen die eerst voorbij moeten zijn, voordat de erediensten in ere worden hersteld. Dit getal moet u letterlijk opvatten. Vertel niemand iets over dit visioen, want het gaat over een verre toekomst."27   Alle naties, koningen en grootheden onder de hemel zullen hun macht kwijtraken aan het heilige volk van God. Hij zal voor eeuwig over alles en iedereen regeren en alle machthebbers zullen Hem dienen en gehoorzamen."

Daniël 12

Wel beste P & A staat hier in Daniël 7 nu gewoon niet wat we in Openbaringen (13) terug vinden? Klpopt het dan niet dat Daniël verwijst naar de eindtijd, waarin de mensen alles zullen begrijpen? Begrijp ik het ? Blijkbaar! IK leef er wel bij en zal nooit en te nimmer (meer) een ander Evangelie brengen (ben vroeger NH geweest).Ja, het klopt als een bus! Kijk om u heen!

Nu verder met Openbaring 13, waar Daniël zo exact juist naar verwees!

We hebben dus gezien dat er een vals Evangelie over de wereld komt maar wiens einde in zicht is in de tijd waarin wij leven.
Zoals we kunnen lezen zal één van de machtsblokken, één der koppen gewond raken. Johannes zegt over die macht, die de mensen gevangen houdt in een valse voorstelling van Gods bedoelingen (in het Grote Babylon):

"Die in gevangenschap voert, zal zelf in gevangenschap gaan (vers 10)

Zoals we vandaag de dag ervaren is het Beest uit de zee weer tot leven gekomen en genezen van de wonde. Op 29 februari gaf de Fascistische dictator Mussolini alle bezittingen en macht terug aan het Vaticaan. We mogen toch wel vermoeden dat we hier met een "hoer" te maken hebben die religie verbindt met wereldse politiek! Jezus' Rijk is immers een Geestelijk Rijk en geen aard politiek systeem. vandaar!

Een boodschapper van God (!) vertelde Daniël dat er 2300 dagen / jaren voorbij moesten gaan totdat God de Almachtige "in rechte staat" zou herstellen, het oordeel zou aanvangen en Zijn Koninkrijk zou oprichten.

In Daniël 9:24 wijst God de Almachtige later Daniël erop dat het visioen dat Hij aan Daniël toonde, slechts gedeeltelijk op de Joden en de stad Jeruzalem van het OT betrekking zou hebben. Dat gedeelte (eerste) bestond uit 70 weken of 490 dagen, als een 'proeftijd' voor hen. Zo hadden de Joden een kans haar overtredingen te voleinden, de ongerechtigheid te verzoenen en om eeuwige gerechtigheid te brengen. We weten wat er dus gebeurd is. Deze tijdperken begonnen bij de opdracht om Jeruzalem te herbouwen. Dat bevel begon in 457 voor Christus. Let wel: DANIëL verklart dat in 9:25!!!

In de laatste 70 jaren van het bestaan van Gods Volk begin Jezus Zijn dienstwerk. In het jaar 27 ontving de Messias zijn naam Jezus Christus (de Gezalfde) Christus is het Griekse woord. In het Hebreeuws is het Messias!
De zalving van de Heilige Geest Handelingen 10:38.

Exact in het midden can de 70 weken (in het jaar 31) stierf Jezus voor de mens en daardoor was de Joodse offerdienst niet meer nodig. Weer 3.5 jaar later , in 34 begonnen de discipelen het Evangelie aan de Heidenen te brengen.

De strijd nu, zou zich tussen Satan en Jezus afspelen rond de nieuwe Christenen (NT) goed-kwaad (good cop bad cop zegt Satan  in de strijd die hij op aarde laat uitvoeren door de mensen). Gods nieuwe Israël zal dus opkomen uit die situatie! (Openbaring 12:17)

In Daniël 10 legt God uit wat Zijn plannen zijn voor onze tijd, de tijd dat Hij Zijn Koninkrijk (op aarde) zal gaan herstellen. In Openbaringen 13 geeft Hij aan welke machten sie strijd met Zijn -nieuwe- Israël aangaan. Satan doet het nu voorkomen alsof dat het een aardse strijd en -eertij

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: februari 18, 2004, 09:27:13 am »

quote:

op 18 Feb 2004 09:18:58 schreef Baldur:
Opmerkelijk dat "ze allemaal" exact dezelfde rednenen aanhalen; het lijkjt wel een "geregiseerde" zaak! Dus jullie vertellen iets wat a.h.w. "nagezegd is". Wie geen wederstand ondervindt kent Jezus niet. En we weten dat de trouwe navolgfers zij die Jezus verwachten (allemaal Adventisten dus) vervolgd zullen worden, heel echt en heel zeker. En dat maakt hen "verdacht". Want hoe meer iedere keer dezelfde inzichten, op diverse sites of vanuit allerlei denominaties gemeend wordt, des te eerder zijn ze voor mij onwaar! Ik mag uit ervaring spreken!

Wat jij zegt is: hoe meer mensen mij tegenspreken, en hoe meer die mensen dat ook allemaal, onafhankelijk van elkaar, met dezelfde argumenten doen, hoe meer juist dit me ervan overtuigt dat ik gelijk heb.

Wat een nonsens!   |:(
Bombus terrestris Reginae

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: februari 18, 2004, 09:43:30 am »
Beste Bummblebee,

Je schreef:

@@Wat jij zegt is: hoe meer mensen mij tegenspreken, en hoe meer die mensen dat ook allemaal, onafhankelijk van elkaar, met dezelfde argumenten doen, hoe meer juist dit me ervan overtuigt dat ik gelijk heb.@@

Er staat NIET dat wat je hierboven schrijft. Er staat ook niet dat IK gelijk heb. Er staat dat het opmerkelijk is dat vele mensen en organisaties exact dezelfde bewoordingen of kritiek uitten, zoals ik ook hier zie.
Als je de Bijbel goed leest en leest hoe er tegenover Jezus gereageerd werd,. dan zien we daar ook ierdere keer dezelfde beweegredenen en opmerkingen. Niets nieuws dus onder de zon!

Door die ervaring; wordt mij het Schriftwoord en de ervaring met Jezus steeds duidelijker!

Dit schreef ik:

Opmerkelijk dat dan ook de meeste mensen vaak of meestal wijzen op de tekortkomingen en onjuiste interepetatie van meningen en inschattingen. We weten dat Satan er alles aan zal doen om de Waarheid (Jezus) uit het zicht te houden van de oprechte mens. Dat wat jullie hier neerschrijven heb ik al 100 den malen gelezen van anderen, die onderzoek doen naar de ontwikkelingen. Ook de RK kerk komt, wel of niet door geestelijken, steeds weer met dezelfde punten en weergaven over de Adventkerk. Des te beter zou ik haast zeggen; Opmerkelijk dat "ze allemaal" exact dezelfde rednenen aanhalen; het lijkt wel een "geregiseerde" zaak! Dus jullie vertellen iets wat a.h.w. "nagezegd is". Wie geen wederstand ondervindt kent Jezus niet. En we weten dat de trouwe navolgers zij die Jezus verwachten (allemaal Adventisten dus) vervolgd zullen worden, heel echt en heel zeker.

En dat maakt hen "verdacht". Want hoe meer iedere keer dezelfde inzichten, op diverse sites of vanuit allerlei denominaties gemeend wordt, des te eerder zijn ze voor mij onwaar! Ik mag uit ervaring spreken!

Wie het boekje '1844 Bijbels verklaard' doorleest, geschreven is door de Jood Clifford Goldstein, mag daarna nog eens met deze opmerkingen en of aantijgingen komen.

Dus beste vriend (-in):

@@Wat jij zegt is: hoe meer mensen mij tegenspreken, en hoe meer die mensen dat ook allemaal, onafhankelijk van elkaar, met dezelfde argumenten doen, hoe meer juist dit me ervan overtuigt dat ik gelijk heb.@@

Waar heb ik dat geschreven!

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: februari 18, 2004, 09:46:58 am »

quote:

op 18 Feb 2004 09:43:30 schreef Baldur:
 Er staat dat het opmerkelijk is dat vele mensen en organisaties exact dezelfde bewoordingen of kritiek uitten, zoals ik ook hier zie.
Als je de Bijbel goed leest en leest hoe er tegenover Jezus gereageerd werd,. dan zien we daar ook ierdere keer dezelfde beweegredenen en opmerkingen. Niets nieuws dus onder de zon!

Mensen zijn niet, zoals Jezus, onfeilbaar. Je moet er altijd rekening mee houden dat je het mis kunt hebben.
Als meerdere mensen en organisaties het met elkaar eens zijn, terwijl ze dat normaal gesproken niet zijn, tégen iets anders, dan is dat juist een aanwijzing dat er wellicht iets in zit wat ze zeggen.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: februari 18, 2004, 09:51:11 am »
Els,

Dagen zijn in profetische zin jaren! Net zoals zeeën volkeren voorstellen! Overigens als je de Bijbel goed kent, dan vinct je die uitleg daarover in de Schrift zelf! Maar dat mag je zelf opzoeken!
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2004, 10:57:00 am door Baldur »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: februari 18, 2004, 09:54:51 am »
Het is sowieso onzin om uit te gaan rekenen wanneer de eindtijd inging enzo.
Immers:

De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar mijn woorden zullen niet voorbijgaan. Maar van die dag of van die ure weet niemand, ook de engelen in de hemel niet, ook de Zoon niet, alleen de Vader.

We kunnen ons daarom beter met andere dingen bezighouden lijkt me.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: februari 18, 2004, 09:58:07 am »
Beste P & A

Zr. E. G. White richtte de 7e dags Adventisten helemaal niet "op". De grondslag lag bij Miller en br Bates, Zr. E.G. White zat toen in een hele andere kerk, terwijl de Adventkerk al in groei was! De leden van de "pioneers" beweging kwamen uit alle kerken (uit alle natie, taal en stam). Het heeft nog tientallen jaren geduurd voordat God de Adventkerk en /of Ellen White hen gebruikte in Zijn dienstwerk. Oorzaak was het feit dat de pioneers 'eigenwijs' waren en steeds 'eigen' gedachten liet preveleren boven de boodschappen die God hen zond. Pas nadat alle leden, éém voor één de geboden en Sabbat als fundament hadden aangenomen, negon het opmerkelijke dienstwerk van deze geloofsbeweging, waarbij overigens allen een eigen opdrachty hadden.

Advies lees het boekje "1844 Bijbels verklaard" maar eens van Clifford Goldstein! De "Joodse" broeder in Christus

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: februari 18, 2004, 09:58:25 am »

quote:

op 18 Feb 2004 09:18:58 schreef Baldur:
Beste P & A, (deel 1)
Wij zijn niet Miller of E.G. White, maar vele, vele politic en hoogstaande mensen, onder wie gelovigen uit de joodse gemeenschap weten en kennen de ZDA kerk op haar juiste waarde; ondanks veel zaken die nog "in rechte staat " hersteld moeten worden. Het einde is - tenslotte- nog niet!

Waardeer haar als een fundament van God en niet als een, soms, hopeloze club mensen! Ook het volk Israël van het OT was een club hopeloze gevallen voor God, en ook zij werd vervolgd en bekritiseerd, veelal door Jezus. Volg die kritiek niet, ongefundamenteerd na. Ik zal alle kritiek weerstaan en u zult, uiteindelijk de moed opgeven! Want ik vertel u niet iets uit mijn eigen fantasie maar stel het Schriftwoord centraal. U kunt echter mijn ervaringen niet delen, dat is waar. Ga dus bij God om hulp als u het er niet mee eens kunt zijn!

Toen de eerste vliegtuigen uitgevonden werden, ging er heel wat mis. Veel verongelukten en de meeste ontwerpen waren gebouwd op verkeerd berekende mathematische schetsen. Ook nu nog vliegen er om de haverklap miljoenen kostende raketten en plannen van menselijke makelij de lucht in. Toch menen we dat we "vooruitgang" boeken en dat de 'anderen' het verkeerd hadden.

quote:

op 18 Feb 2004 09:19:25 schreef Baldur:
Beste P & A (deel 2)

Als jullie nu het niet eens zijn met de Bijbelse weergaven zoals ik die zelf (en uit ervaring) weergeef, kom dan met een ander plan. Een waarschuwing is op zijn plaats beste P & A. Maak geen denkfouten en meen niet dat God geen plannen heeft om de mensen te redden.

Beste Baldur,

Idd heb ik kritieken overgenomen, ik heb geen tijd om zelf al de literatuur te bestuderen. Bovendien kunnen we dit samen toch doen. Waar ik op reageerde was de omzetting van dagen naar jaren waar je geen onderbouwing voor leverde. Ik gaf aan dat dit uit Num. en Ezech. moest komen. Daar heb je niet inhoudelijk op gereageerd. Ik zou willen dat je dat in ’t kort zou willen doen. Want net als jij wil ik uit de Schriften kritiek leveren en horen. Zo wil ik jou dus niet ongefundeerd naspreken en zomaar die dag-jaaromzetting overnemen.

Wat mij verbaast is dat je eigenlijk erkent dat er in het verleden fouten zijn gemaakt en je mij oproept om geen denkfouten te maken. Of interpreteer ik je nu verkeerd?
Ik zal zelf ook met een uiteenzetting komen hoe ik aankijk tegen Dan. en de Openb. Maar misschien alles in geregelde orde, want als we twee theorieën/uitleggingen tegenover elkaar gaan zetten en dan daarover gaan discussiëren dan zullen velen dit niet kunnen volgen, waaronder wij zelf.

Ik heb BTW wat typefouten aangepast, ik hoop juist. Maar misschien kun je je teksten in Word typen en de spellingscontrole erover laten gaan, want af en toe sluipen er nogal wat fouten in.
Bedankt voor je open instelling. Ik proef een warme belangstelling voor het Woord.
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2004, 10:04:09 am door Priscilla en Aquila »

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: februari 18, 2004, 10:02:47 am »
Beste Priscilla en Aquila

Dank voor jullie reactie. De Heilige Geest leidt en zal tot de Waarheid leiden. Toch is het zo dat God mensen gebruikt om bepaalde zaken aan het licht te brengen.
Ik ben benieuwd wat jullie inzicht is in Openbaringen en Daniël! Ik zie het zonder vrees tegemoet! Vergeet ook niet dat God mensen dingen bekend maakt die niet in Bijbelse tijden zijn opgetekend!

Groet

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: februari 18, 2004, 10:44:15 am »
Om maar direct met de deur in huis te vallen; Dit is wat Jezus ons leert in Zijn Schriftwoord maar in het bijzonder in Zijn -geciteerde boek aan Johannes op Patmos- over het volk dat de geboden  onderhouden en het GETUIGENIS van Jezus hebben; Openbaringen:

Dat is waarom ik mij veilig en zeker voel is wellicht vanuit dit stukje informatie op te maken;

@@De algemene kerk bestaat uit allen die waarachtig in Christus geloven. In het laatste der dagen, een tijd van algemene afval, is een rest ertoe geroepen om de geboden Gods en het geloof van Jezus te houden. Deze rest kondigt aan, dat het uur van het oordeel is gekomen, predikt het heil in Christus en verkondigt zijn naderende wederkomst. Deze afkondiging wordt verbeeld door de drie engelen van Openbaring 14; zij valt samen met het oordeelswerk in de hemel en leidt tot een werk van berouwen vernieuwing op aarde. iedere gelovige wordt geroepen om persoonlijk deel te nemen aan dit wereldwijde getuigenis.

In deze laatste dagen heeft God een bijzonder volk dat het overblijfsel wordt genoemd. Zij kunnen worden beschreven als zij, die Hem trouw gebleven zijn in een tijd van enorme afvalligheid.

O Openbaring voorzegt dat het overblijfsel zal bestaan na de vervolging van de middeleeuwen. Openbaring 12:13-17.

O God roept zijn bijzonder overblijfsel op in een tijd van enorme afvalligheid. Openbaring 18:1-4.

O Het overblijfsel is trouw aan Gods geboden. Openbaring 12:17; 14:12.

O Het overblijfsel heeft het getuigenis van Jezus (de geest der profetie), de profetische gave. Openbaring 12:17; 19:10.

Het overblijfsel verkondigt een dringende boodschap over de aanvang van het oordeel, redding door Christus en de nabijheid van zijn wederkomst.

O Zij wijst op redding door Christus alleen Openbaring 12:10,11

[O Zij verkondigt de boodschap van het uur des oordeels.:Openbaring 14:6-1Zi

O Deze boodschap is een verwijzing naar  het oordeel dat plaatsvindt In de hemel voordat Christus naar de aarde terugkeert. Daniël 7:9, 10;13, 14

O Zij verkondigt de nabijheid van de wederkomst van Christus. 2 Petrus: 3:10-14.

Teksten voor vergaande studie:: Judas 3,14; Openbaring 1~;1.14; 2 Korintiërs 5:10.

Persoonlijke toepassing

Waarom heeft het overblijfsel in het bijzonder een sterk geloof nodig?

Wat is de relatie tussen het geloof van Jezus en gehoorzaamheid tot God?  

Op welke wijze kan de Kerk der Zevende-dags Adventisten worden geïdentificeerd met het overblijfsel van de eindtijd?

Het is een bijzondere uitdaging om in deze eindtijd te leven, maar dat brengt met zich mee het voorrecht deel te nemen aan de verspreiding van Gods boodschap voor deze eindtijd en mensen te helpen Jezus te ontmoeten bij zijn wederkomst. @@

Zoals mij weer direct op viel P & A was dat je verwees naar de fouten die we kunnen maken. Zo van, oh achter die "fouten" kunnen we ons verschuilen. Opmerkelijk dat door, een kleine, -voor opgezette toets-  de reacties niet positief maar eerder naar de negatieve kant wordt opgeschoven, best "leuk eigenlijk".

Weinig mensen reageren positief in Gods kader, door te stellen dat we wél kunnen weten wat Gods bedoelt met Zijn Schriftwoord. Immers Jezus leert ons dat wat Hij van de Vader heeft gehoord, Hij aan ons bekend gemaakt heeft! Let eens daar op. De meeste mensen verwijzen onbewust en ongewild naar dat wat van God afleidt i.p.v. dat wat naar God toeleidt!

Het gaat er in mijn postings nooit om om gelijk te hebben, wel om aan te geven dat de Heilie Geest degene moet zijn die de kennis verder leidt. Dus je zult weinig argumentatie en "discussie" tegen komen in mijn reacties, dan alleen 'schrijffouten' of afwijken van Gods Waarheid (Jezus).

Ik ben trouwens erg benieuwd welke andere interepetatie kunnen geven aan wat Jezus zelf hier over Zijn volk zegt in Openbaringen. Want immers als dat de Waarheid Jezus is, dan kloppen -voor mij zeker- Zijn argumenten m.b.t. bijv. Openbaringen 13 ook! En zijn dus inderdaad dagen voor de mens jaren voor de Heer! Tenslotte ziet Hij ons niet zo heilig aan zoals Hijzelf is.

En zo beste vrienden P & A komen er meer voor (heb ik vandaag pas ontdekt) vanuit de Joods-Orthodoxe hoek! Te mooi om waar te zijn? Welnee, een bewijs der dingen! Niet voor mij, wel een bewijs van Gods hulp en Gods toewijding aan diegenen die in Openbaringen zo duidelijk worden geschetst!

Het overblijfsel verkondigt een dringende boodschap over de aanvang van het oordeel, redding door Christus en de nabijheid van zijn wederkomst.

@@O Zij wijst op redding door Christus alleen Openbaring 12:10,11

[O Zij verkondigt de boodschap van het uur des oordeels.:Openbaring 14:6-1Zi

O Deze boodschap is een verwijzing naar het oordeel dat plaatsvindt In de hemel voordat Christus naar de aarde terugkeert. Daniël 7:9, 10;13, 14

O Zij verkondigt de nabijheid van de wederkomst van Christus. 2 Petrus: 3:10-14.

Teksten voor vergaande studie:: Judas 3,14; Openbaring 1~;1.14; 2 Korintiërs 5:10. @@

En ik sta paf van de  waarheden en juistheden die God aan mij, door de Heilige Geest openbaart, op deze wijze! Ondanks mijn typefouten en ondanks de argumentering die ik -onbedoeld- heb laten liggen of ondanks dat ik nog in een zondige staat vale en struikel; ik lijk wel een onvolmaakt mens, maar wie is mijn Voorbeeld en in Wie groei ik in gerechtigeheid. In mijzelf of in Christus?  Maar alles heeft zijn nut. Niet alles heeft een rede!

Groet
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2004, 03:21:09 pm door Baldur »

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: februari 18, 2004, 11:11:01 am »
Ik zat net even over het net te surfen en kwam deze reacties tegen in andere forums, waar ik al meer dan 2 jaren niet meer aan deel neem:

Opmerkelijk, vind ik nogal, maar bevestigend voor de zoveeeelste maal m.b.t. de relatie die ik persoonlijk ervaar met Christus en op schrift stel!

@@Ik ben het vaak niet met de manier waarop Eggbos  post eens, maar om zo over hem heen te vallen, terwijl hij inderdaad niet persoonlijk is. Kwestie van goed lezen en dat schijnt zeer moeilijk te zijn hier en iedereen reageert met primaire gevoelens zonder even STIL te zijn en NA TE DENKEN.

Met de bevindingen van Eggbos, ja jullie mogen over me heen vallen, ben ik het roerend met hem eens en berusten de zaken die hij aanhaalde wel degelijk op feiten. Beetje kinderachtig om dan vervolgens hem aan te vallen op zijn typefoutjes, dat zegt meer van degene die dat aankaartte (weet niet meer wie dat was) dan Eggbos zelf! Hij/zij heeft dus niet meer te doen dan zulke kinderachtige en loze opmerkingen. De des breffende persoon moet maar eens afvragen of hij/zij wel in staat is een goed Nederlands briefje zonder fouten te typen. Vergeet dat maar, dus je verwijt Eggbos van dingen waarin jezelf geen eens instaat bent. *applaus*.

Misschien wordt er nu gehuiverd wanneer ik het boek ´The Two Babylons´ van A. Hislop noem. Daar wordt alles, met historische bewijzen, bewezen dat Eggbos gelijk heeft, ZONDER het individu van de RKK aan te tasten. Want wie beweert dat RKK ´ers slechte christenen zijn, hebben naar mijns inziens een gaatje in zijn/haar hoofd.

Ik zeg maar zo: er is GEEN EEN kerk of gemeente op deze aardkloot die goed is. Daarom kijkt G´d naar het HART en niet naar de gemeente waarin jij je bevindt. We leven in de laaste der dagen en Yeshua zei in Op. 3 niet voor niets dat wij als gemeente ALLEMAAL lauw zijn! Dus ook de Zevendagadventisten, RKK´ers, Jehovah´s Getuigen, Gereformeerden, de Bonders, de Hervormden, ja ook de Pinkstergemeentes en andere evangelische hoeken.

Dus calm down allemaal en lees vooral goed, want ik vind het bespottelijk hoe hier op de man gespeeld wordt (in dit geval op Eggbos) en dat is precies die lauwheid waar Yeshua over heeft!@@

Blijkbaar dus geschreven door Joodse man. Ik bedoel maar: De Adventisten staan in één lijn met het volk Israël van het OT, alleen nu erkennen zij Jezus!
Lees mijn posting hierboven nog maar eens aangaande de "laatste gemeente" die Jezus daar omschrijft!

groet

......
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2004, 09:40:11 am door Baldur »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: februari 18, 2004, 11:42:04 am »
Ik zie als beginpunt van de Gemeente de pinksterdag. Als eindpunt voor deze aarde zie ik de opname zoals die verwoord is in 1 Thess 4:13-18. De Gemeente wordt dan opgenomen in de hemel. Ook 2 Thess 2:1 verwijst daarnaar met de term 'onze vereniging met Hem'. De vraag is hoe je dit kan rijmen met de tekst uit Hand 1:11 dat de Heer zal terugkomen op de Olijfberg, lett. daar i.v.m. Zach 14:4. Ook Matth lijkt in te spelen op een centrale rol voor Jeruzalem in h.24. M.i. kan dit alleen maar betekenen dat er vanaf de pinksterdag een heidens volk (=niet-joods) gecreeerd wordt door de Heer d.m.v. de Heilige Geest. Als zij is opgenomen dan wordt het volk Israel weer het centrum voor Gods handelen met deze wereld.
In de Openb. wordt tot en met H3 over de Gemeente gesproken, daarna niet meer op aarde. De taferelen met de bruid spelen zich dan af in de hemel. Johannes, als beeld van de Gemeente, wordt in h4:1 dan ook opgenomen in de hemel om vanaf daar te aanschouwen hoe het verder gaat, zowel in de hemel als op de aarde.
Let op de sleuteltekst 1:19 Schrijf dan hetgeen gij gezien hebt en hetgeen is en hetgeen na dezen geschieden zal.
H1 gaat over 'hetgeen gij gezien hebt. H2 en 3 ‘over hetgeen is’. H4 en verder gaan over de dingen ‘die na dezen geschieden’ zullen. De Schrift geeft zelf dus een hele nauwkeurige indeling.

Hiermee stemt ook overeen dat wat in Daniël staat over de 70 jaarweken. Vanaf 445 v. Chr. toen Nehemia de opdracht kreeg om Jeruzalem te herbouwen zijn er 69 jaarweken verstreken. De laatste dag eindigde op de intocht in Jeruzalem waar Jezus zegt: vanaf nu is het verborgen voor uw ogen. Dan wordt de Messias uitgeroeid, 5 dagen later. Dan komt Titus, als legeraanvoerder van de Romeinen om Jeruzalem te vernietigen.
De 70e week moet nog beginnen, eerst volgt de periode van de Gemeente, die niet met zoveel woorden is beschreven in het OT - het was een geheimenis schreef Paulus. Als de Gemeente opgenomen is begint ook die 70e week, die 7 jaar zal duren. Deze 7 jaar wordt in 2 stukken opgedeeld, 2 x 3,5 jaar. In de Openb. wordt gesproken over vooral die laatste 3,5 jaar, of 1260 dagen = 42 maanden. Deze periode wordt de grote verdrukking genoemd. Ook Matt 24/25 gaat hier dus over. Israel is weer het middelpunt, Jeruzalem ligt onder vuur bij de slag van Armageddon - in Israel - vindt de grote laatste slag plaats voordat de Heer terugkomt op de Olijfberg.
In die 7 jaar zullen er 144.000 Israelieten worden uitgekozen om als een soort Paulus te evangeliseren op aarde. Als je een van hun ontvangt ... Matt 25:31 ev
Hier staat ook dat dat koninkrijk vanaf de grondlegging der wereld is. In Ef 1: 4 Hij heeft ons immers in Hem uitverkoren vóór de grondlegging der wereld . Let dus op het verschil vanaf en voor.
Ook zullen er dan mensen tot geloof komen door de prediking van die 144.000 en die worden samengevat onder de term 'schare die niemand tellen kan, zij komen uit de grote verdrukking'.

In die periode zullen er twee heersers opstaan, beest uit de aarde en uit de zee. De eerste zal zich als koning van Israel vertonen, de ander als koning aan het herstelde Romeinse Rijk. Net zoals Herodes en Pilatus spannen zij samen. de 'Herodes' wordt gezien als antichrist. Hij creeert een schijnvrede (2 Thess 2). Twee getuigen in Israel zijn tegen hen, maar als ze opstaan na gedood te zijn ziet iedereen wie ze werkelijk zijn/voorstellen en begint er een verdrukking. Ze hebben nl. alle macht na zich toegetrokken d.m.v. het betalingsverkeer 'kopen en verkopen'. Die 2300 dagen of misschien 1150 vallen m.i. in deze 7 jaar. Ook Dan 12 heeft het hierover, alleen worden er andere getallen genoemd. Maar ook hier zie dat het zich afspeelt in de tempel of Jeruzalem, offers worden gestaakt enz.

Bedankt trouwens voor het opvallend kleine aantal typefouten. Je hebt er merkbaar tijd in gestoken.
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2004, 11:53:16 am door Priscilla en Aquila »

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: februari 18, 2004, 12:02:16 pm »
Met betrekking tot hetgeen ik -al- eerder schreef over de ZDA en dat wat deze gemeente is en ook zo hoort te zijn; het feit dat de kerk op zich een fundament is dat door God de Vader is geschapen (de Almachtige) is namelijk nog steeds de Schepper), kwam ik no geen gelijksoortige reactie tegen van mij, die ik ooit op One Way plaatste, en wonderwel, diezelfde verkondiging van het Schriftwoord en Profetie, heb ik altijd gestand gedaan. Dus wat ik vanaf 1982 verkondigde, verkondig ik nu nog steeds. Wel is het zo, dat door de ervaring van "groei" inde gerechtigheid van Jezus ik meer diepgang heb mogen ervaren en ontvangen. Ook mag het duidelijk zijn dat we niet helemaal meer "hetzelfde" denken, dat wil zeggen; Jezus staat -door de Heilige Geest- mij meer na!

Wat schreef ik nu eertijds, aan iemand persoonlijk door een posting, over de kerk en haar fundament, zoals dat ook in Openbaring zo mooi tot uitdrukking komt:

@@De kerk is geen kerk van mensen en leden daarvan maar een bijzonder maaksel van God@@

@@Vreest God en geeft hem eer, want het uur van Zijn oordeel is gekomen.@@

@@Indien iemand het Beest en zijn Beeld aanbidt en het Merkteken op zijn voorhoofd of op zijn hand ontvangt, die zal ook drinken van de wijn van Gods gramschap, die ongemengd is.@@

@@De kerk is niet daar waar de ware boodschap is, de kerk is daar waar de ware boodschap wordt verkonigd (Openbaring 14:6-12)@@

@@Laten wij ons niet bedriegen, niet door een Mens (Openbaring 13:18) en ook niet door de Carta Oecumenica. Jezus leert dat het onmogelijk is datwe  historisch gegroeide kerkbegrippen samen  kunnen laten gaan met Jezus als Verlosser@@

@@Het is volkomen juist dat Jezus ons hart doorzoekt. Wie Psalm 139 doorleest, weet dat God de Vader alles hoort en ziet wat wij zeggen of uitspreken. Hij onthoudt alles en noteert alles in de boeken, die geopend zullen worden.@@

Ik ben er van overtuigd, dat ik datgene heb bekend gemaakt dat Jezus (ook) bedoeld in deze Bijbelpassage, voorafgegaan door een intro:

01. Christus staat naast ons in het oordeel (voor onze Prediking van Christus zijn wij verantwoordelijk) voor zover wij lichthebben ontvangen!

Het eeuwig Evangelie, dat wij niet alleen staan in het oordeel voor de grote witte troon, maar dat Jezus naast ons staat! Ik wil in dat opzicht wijzen op Psalm 139, als wij menen wat wij zeggen, en navolgen

02. De Goddelijke oproep om te waarschuwen (Prediking van de Anti-Christ)

Op deze site, maar een andere heb ik vele verwijzingen en aandachtspunten gegeven die wijzen op deAnti-Christ en de Staatskerk van een Groot Babylon. Ik ben zeer zeker van mijn zaak omdat o.a. Psalm 139 aan mijn hart ligt. ik ben ook zeker van mijn zaak omdat de tekenen van dat evenement nu aan onze ogen voorbij gaan! Bijbelstudie en de profetie, is de redding voor onze inzichten. Als wij, door onderdompeling gedoopt zijn en de Heilige Geest hebben ontvangen, dan kan het niet zo zijn dat wij de eer geven aan de Koning van Babel en Jezus afwijzen.

Wat ik hier op al deze pagina's tegen kom is angst en onbezorgdheid! Ik geloof in Jezus! Maar welke, als Hij al zegt dat de wederkomst voor velen van ons een teleurstelling zal zijn! Zoals je aangeeft ....., is er geen enkele denominatie die hier op aarde zich Plaatservanger of plaatsvervangend van of voor Christus kan noemen of zich op een hemelse verordening daartoe kan beroepen Elke denominatie die dat doet is draagt een Anti-Christelijk karakter in zich. Dus ook de RK Kerkstaat maar ook andere denominaties als zij zich boven de Messias verheffen! Geen enkele Bisschop of welke ander Mens dan ook kan of mag heiligen, zich Jezus Christus noemen of menen dat hij zelfs boven Jezus staat.

Ook de maagd Maria is en kan geen Koningin van de Hemel zijn. Zulke fantasieën komen in Jezus vocabulaire niet voor! Jezus waarschuwt voor zulke afgoderij!

Jezus kan dus ook aan geen enkele denominatie als kerk rechtvaardigen. Dat is ook de reden dat Hij een brief schrijft aan de 7 gemeenten. Zolang mensen niet beter weten en zich oprecht menen met Jezus verbonden te voelen zal dat licht het licht zijn dat zij hebben ontvangen. maar als Jezus meer licht zend dus meer Waarheid, dan dienen we daar aan ons hart de aandacht op te vestigen en te onderzoeken, door de Heilige Geest of dat de Waarheid (=Jezus) is die verkondigd wordt!

Pas als zij bereid zijn hun menselijke maatstaven, hun menselijke zwakheden te willen laten veranderen door de Gerechtigheid van Jezus zelf welke Hij door de Heilige Geest kan aanbieden -en dus niemand anders-; dan kan Hij in de individuele persoon afzonderlijk, werken

En dat kan alleen als wij dan ook bereid zijn Zijn wetten en geboden tot maatstaf te willen maken van ons leven; zodat we het Koninkrijk kunnen zien (Joh 3)

dat de Heilige Geest dus in ALLE denominaties werkt, zal dan duidelijk zijn. Hij zegt tegen de 7 gemeentes dat zij uit moeten gaan van deze wereld, alvorens de plagen komen. Hij wil de oprechten in hun midden waarschuwen en graag helpen! (Openbaring 18:1-5). Ik zie dat velen nog niet begrijpen kunnen hoe ernstig de zaken er voor staan.!

In Handelingen 17:1-4 en 2 Thess. 2:5-10 Predikte Paulus te Tessalonica over dezelfde onderwerpen als ik maar ook als Jezus in Matt 24:15-28. In Matt 7:13-17 waarschuwt Hij de lauw geworden gemeentes over de gevolgen van hun keuzes en afwachtende houding!

Beste ...., je hebt gelijk; ik denk dat jij weet wat de Here bedoeld met zijn laatste boodschappen. Bush, die zich gedraagt als de Koning van de Wereld (One World Order) haastwel gelijk aaan het voorbeeld van Openbaring 11:36. De Koning van Babel die als 1e Beest (= aardse koning)grootspraak tegen de Allerhoogste voert en een One World Religion voorstaat! (Maar de werkelijke Koning van deze wereld is de Paus; hij torst immers een drie-delige kroon de Tyara, die al zijn Macht voorstaat op deze wereld))

We zullen zien, als Bush na Irak doortrekt naar andere plaasten waar hij meent nog meer'terroristen'te -moeten- vinden.

Inmiddels heeft hij al vlooteskaders naar de zeeën rondom Irak gestuurd om commandostructuren op te bouwen.

Kunnen we verblijdt en verheugd zijn? Ja! Want de dag is nabij dat onze Koning terug komt en de Zijnen tot Zich zal nemen; Hem tegemoet naar het Hemels Jeruzalem i.p.v. een aards Babylon

Mvrgr W
« Laatst bewerkt op: februari 26, 2004, 02:17:53 pm door Baldur »

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: februari 18, 2004, 12:04:20 pm »
Beste vrienden (P & A),

Dank voor jullie reactie. Voordat ik bijzonderlijk een antwoord geef, lees ik jullie interesante posting eerst even rustig door. Ik waardeer het zeer dat jullie zo uitvoerig en vol plezier aan Gods Woord willen werken. Maar verracht de profetie niet beste mensen. Zonder Gods Geest zien en horen we niets!

groet
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2004, 12:14:49 pm door Baldur »

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: februari 18, 2004, 01:22:48 pm »

quote:

op 18 Feb 2004 09:51:11 schreef Baldur:
Dagen zijn in profetische zin jaren!
En "avonden en morgens"? In Genesis 1 staat: het was avond geweest en het was morgen geweest, de eerste dag...

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: februari 18, 2004, 01:32:47 pm »
Els,

Dat klopt als een bus. Maar We spreken daar over de 'Scheppingsweek" en niet over het Profetische aspect van Gods redding, dat we terug kunnen vinden in bijvoorbeeld de omschrijving van Daniël aangaande de Koninkrijken, dat is een andere geschiedenis dan dat wat God weergeeft over de Schepping! Dank voor je opmerking!

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: februari 18, 2004, 01:40:53 pm »

quote:

op 18 Feb 2004 13:22:48 schreef els:
[...]

En "avonden en morgens"? In Genesis 1 staat: het was avond geweest en het was morgen geweest, de eerste dag...

Het woord dag komt van jom = jod-waw-mem het woord is waarschijnlijk afkomstig van een woord dat 'heet zijn' betekent en dus verwijst naar overdag, als de zon de aarde verwarmt. Het kan echter ook betekenen van avond tot de volgende avond, zoals in Gen 1. Als er een rangtelwoord voor staat betekent het altijd zo'n periode van 24 uur (omwenteling van de aarde).
Soms kan jom ook een langere periode betekenen maar dan moet de context daar duidelijk naar verwijzen. Hier is dat niet het geval, eerder het tegenovergestelde i.v.m. de morgen en avond, dus blijft dag hier dus een wisseling van dag en nacht.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: februari 18, 2004, 01:48:38 pm »
@ Baldur:

op grond waarvan maak je dagen tot jaren in profetische zin. Het blijft anders vrij speculatief wat je doet. Om daaraan een hele theorie aan op te hangen lijkt me niet juist. Er moet in de Schrift een duidelijke lijn te zien zijn, pas dan mag je zulke dingen doen die jij doet.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: februari 18, 2004, 02:25:59 pm »
Beste Priscilla en Aquila,

Jullie zijn snel zeg! ik ben nog steeds bezig om een "lijn te vinden" in jullie posting! Ik vind het trouwens vreemd dat jullie geen berip hebben van de "dagen" als "profetische jaren". Ik kan me haast niet voorstellen dat er slechts werkelijk 2300 dagen zijn; een beetje onlogisch ook dan. Want stel dat nu eens van de bouw van Jeruzalem, in welk (menselijk) jaar zou Jezus dan teruggekomen zijn en Openbaringen reeds vervuld, de Paus in 1598 gevangen en Napoleon de halve wereld veroverd! De USA in 1798 in Irak, niet het tweede Beest kunnen zijn en Jezus op een verkeerd moment Zijn volk verlost hebben, want een groot deel van Zijn profetie en dienstwerk zou dan aan ons oog zijn voorbijgegaan, ergo helemaal geen plaats hebben kunnen vinden! (2300 avonden en morgens wordt namelijk wel een berekend als 1150 jaren)

Daarom maar hier de uitleg omtrent de "dagen" en "morgens de 2300 dagen en waarom het de 2300 jaren -helaas- moeten zijn!

In Daniël worden veel symbolische getallen en cijfers vernoemt, zo ook de 2300 avonden en morgen of de 2300 jaren. De engel Gabriël antwoordde aan Daniël dat het nog "Tweeduizend driehonderd avonden en morgens; dan zal het heiligdom in rechten hersteld worden.

We moeten begrijpen dat God in de Bijbel veel zaken in symbolische vorm heeft weergegeven. Vandaar de Hij aangeeft dat de kennis der profetie zo belangrijk is voor hen die Jezus zeggen na te volgen.

Net zoals de 'dieren' en de "horens' beste vrienden, zijn het "
heiligdom" en de "avonden en morgens" in deze context letterlijk op te vatten. Ook moeten we er goed op letten wanneer en waarom iets gezegd wordt. Daniël spreekt over de "eindtijd" en de "verre toekomst". Raar als Nebukadnessar dan zou kunnen beweren dat over 2300 letterlijke dagen, zijn beeld zou vallen!  Klein beeldje, weinig Rijken! We hebben in de Bijbel meestal te doen met "zinnebeeldige" dagen en gaat het in werkelijkheid om jaren.
Als God zegt dat volkeren "zeeën" zijn in Symbolische zin en Beesten politieke machten (tegenover het Lam) dan zie ik dat met zeeén volkeren bedoeld wordt en met wateren de volkeren, die deel uit maken van een afzonderlijke staat (landen). Trouwens God zegt dat zelf in de Schrift wat wateren en zeeëm zijn, in de Schrift.

Vele mensen interepeteren ook de 2300 ochtenden en avonden als 1150 dagen en bezien de tekst dan in relatie tot de 3 jaren en 10 dagen in de tijd dat de Tempel door Antioches Epifanes te Jerualem ontheiligd werd. De benaming "avonden en morgens" (frases) wordt dan toegepast als een diomatische aanduiding.

Zoals ik al eerder zij past de Schrift alleen de 'avonden en morgen's toe op de Schepping (Hebreeuws letterlijk: avonden-morgen). De 2300 dagen kunnen dus ook niet toegepast worden op het dagelijks offer. Er werd wel 2x daags een speciaal offer gebracht. Maar werd nooit als een morgen en avondoffer gezien. Men sprak altijd van een ochtend- en avondoffer. In 2 Kronieken zien we dat verwoord:

2 Kronieken 13
11   Zij verbranden elke morgen en elke avond offers voor de HERE; brandoffers en aangenaam geurend reukwerk; zij leggen de toonbroden op de heilige tafel. Elke avond wordt de gouden kandelaar ontstoken, want wij willen trouw blijven aan de aanwijzingen van de HERE, onze God, terwijl u Hem de rug hebt toegekeerd.

ook

brandoffers voor de morgen en voor de avond (Ezra 3:3 3n Nummeri 28:4) Men sprak van morgen en avondoffers maar nooit in tegenovergestelde mate.

De OT Joodse geleerden pasten in hun tijd al de 2300 dagen toe De  Septuaginta vertaling lkeest dan ook "van avonden en morgens dagen tweeduizend en driehonderd.
Vanuit de Hebreeuwse optie is het derhalve niet mogelijk de periode van 2300 avonden en morgens te zien als 2300 halve dagen, dus 1150 hele dagen. Avond en morgen vormen dus een hele dag. Christelijke schrijvers hebben de 2300 avonden en morgens altijd, sinds de 13e eeuw opgevat als 2300 dagen.

Daniël legt nergens verder uit wat de 2300 dagen precies zijn. Nogal wiedus, Daniël en zijn vrienden wisten waar het om ging. Zij leefden door de Heilige Geest met hun Verlosser. Jullie maken me het even moeilijk als wat de mensen deden aan Daniël, want ook voor mij is er gewoon niets moeilijks aan!
Ik ben blij dat ik nu leef en de vervulling die Daniël zo ongeveer 2300 dagen (profetische jaren) geleden vertelde aan Nebukadnessar 2300 jaren later werkelijk beleef aan mijn hart. Aan het Beeld van deze Babylonische Koning kan ik de Bijbelse maar ook Profetische Waarheid ontdekken en beleven. Ik hoop van harte dat jullie dat ook zo leren zien, vanuit jullie persoonlijke relatie met de Heer!

Groet
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2004, 03:01:35 pm door Baldur »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: februari 18, 2004, 03:14:23 pm »
Je reactie waarin je je verbaast over de dagen/jaren komt voort uit het feit dat je 'onze dagen' in jouw theorie legt. Zoiets gebeurt ook bij de evolutietheorie en de schepping. Als je zegt dat Job dino's heeft gezien dan zeggen de evo's: dat kan niet die waren toen al 60 milj daarvoor uitgestorven. Zij gebruiken hun eigen ideeen en leggen die dan in andermans theorie en trekken dan de conclusie dat het raar is. Nee je moet proberen je in te leven in het denkkader van de ander.

Wij denken dat de 70e jaarweek nog moet aanvangen. Als de antichrist komt dan zal hij de tempel herbouwen. Die tempel zal dan verontreinigd worden net zoals dat bij Antiochus Epifanes is gebeurd (voorvervulling). Dit zal 2300 avonden en morgens duren. Dit zou op ruim 6 jaar kunnen duiden, desnoods 3 jaar - ik houd een slag om de arm, het is te onduidelijk. De start is dus nog niet geweest, daarmee vervallen je bezwaren.

Er niets moeilijks aan, dit zie ik al meer dan 20 jaren en het is alleen maar duidelijker geworden.  ;)

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: februari 18, 2004, 03:47:17 pm »
De 70 jaarweken:

Het beginpunt van de 70 weken vinden we hier:

Daniël 9

25   Luister goed! Vanaf het moment waarop het bevel tot herbouw van Jeruzalem wordt gegeven, tot het moment waarop een gezalfde, een vorst, komt, zullen 490 jaar verstrijken! Jeruzalems straten en stadsmuren zullen 434 jaar intact blijven ondanks de rumoerige tijden.

Gabriël de engel die de boodschap aan Daniël bracht verdeelde de 70 weken in 3 stukken.

1e  49 jaar (7 weken)

2e 434 jaar (62 weken)

3e    7 jaar ( 1 week)

Wat is nu de profetie van deze 3 tijdsspannen, zoals Daniël die bedoelde;

Het gaat namelijk om koninklijke besluiten tot herstel; van Jeruzalem.
Omdat de Schriftgeelerde Ezra al deze evenementen opschreef, weten we wat deze besluiten inhouden.

1. Het eerste van de drie descreten werd in 538 door Kores de Grote afgekondigd.
Hierin werd verordend dat de joodse ballingen terug mochten naar hun land om in Jeruzalem "een huis te bouwen" voor de Here (Ezra 1:2) Binnen  een periode van 12 maanden maakten ongeveer 5500 joden de terugtocht., Naar de bevolking was er niet zo blij mee. Hetv hesrtsel vorderde daarom maar langzaam.

2. Het tweede descreet (519 voor Christus door Darus 1 Hysraspes) was meer een bevestiging van het eerste descreet.

3 Het derde Koninklijke besluit (Artaxerxes 1 Longimanus alisa de "Lange hand") was ook belangrijk. Ezra wewrd gerechtegd om rechrters en regenten aan te stelllen. Vanaf dat moment hadden de Joodse leiders weer de volledige uitvoerende macht op zowel politiek als wel religieuze gebied (Ezra 7:25-27)

Aan dit bericht en het 3e descreet hebben we te danken dat we dit weten; het herstel van het Joodse centrum van Godsdienst en politiek.

Dit alles moet Daniël als muziek in de oren hebben geklonken toen Gabriël hem dit bekend maakte!

We kunnen zelfs weten wanneer die 70 weken begonnen: Namelijk in de herfst van 457 voor Christus!

Ezra verbeelf in Babylon om de 3e verordening aan te vragen (toestemming).In de 5e maand van het 7e haar van Artaxerxes jeerde Ezra terug naar Jeruzalem. Het besluit had hij bij zich Hte Joodse jaar liep van voorjar tot voorjaar en de vijfde maand viel dan in de periode vanb de 2e helft van juli tot de eerste helft van september. De 5e maand van het 7e jaar van Artaxerxes viel daarom in de nazomer van 457 voor Christus.

De 2300 dagen eindigen dus in 1844 en de 70 jaren zijn ons nu ook bekend. Dank zij Daniël en dank zij Ezra! Over de kennis der profetie gesproken!

Bijbels en poltiek in deze wereld! Hoe de wereldse geschiedenis dew trouwe volgeling van Jezus tegemoet kwam! Ken uw Heer en Heiland!

groet
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2004, 04:56:33 pm door Baldur »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: februari 18, 2004, 04:19:58 pm »
De 70 jaarweken beginnen bij Nehemia, niet bij Ezra. Ezra bouwde nl. het huis, niet Jeruzalem. Nehemia krijgt de opdracht om Jeruzalem te herbouwen en vanaf het woord dat uitging om Jeruzalem te herbouwen dat is 445 v. Chr.

Wat jij nu verder doet met die 70 jaarweken is mij niet duidelijk. Volgens jou beginnen ze op 457 en duren tot ???

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: februari 18, 2004, 04:52:50 pm »
Toevoeging;

Lees dit eens:

@@Ezra 1
1   In het eerste jaar dat Kores koning van Perzië was, vervulde de HERE een profetie van Jeremia. (A) Hij bewoog koning Kores ertoe een oproep door zijn hele land te laten gaan, die luidde:
2   "Ik, Kores, koning van Perzië, kondig hierbij aan dat de HERE, de God van Israël, Die mij alle koninkrijken op aarde heeft gegeven, mij heeft opgedragen de tempel in Jeruzalem te herbouwen@@

Waarom haal jezelf dat nu niet even aan !

Herhaling uit mijn  voorgaande posting. De BIJBEL SPREEKT HIER! Niet IK

1. Het eerste van de drie descreten werd in 538 door Kores de Grote afgekondigd.
Hierin werd verordend dat de joodse ballingen terug mochten naar hun land om in Jeruzalem "een huis te bouwen" voor de Here (Ezra 1:2) Binnen een periode van 12 maanden maakten ongeveer 5500 joden de terugtocht., Naar de bevolking was er niet zo blij mee. Het herstel vorderde daarom maar langzaam.

en wat staat er dan in de VOLGENDE verzen in Ezra!   Dit:

3   Alle Joden in mijn rijk mogen terugkeren naar Jeruzalem en moeten helpen bij de herbouw van de tempel van de HERE, de God van Israël, Die in Jeruzalem woont. God zij met hen.
4   Degenen die n!et meegaan, moeten hen die wèl gaan, steunen met zilver en goud, allerlei goederen en vee. Laten zij er ook een vrijwillige gift bij doen voor de herbouw van de tempel van God in Jeruzalem."
5   De Geest van God gaf de leiders van de stammen Juda en Benjamin en de priesters en Levieten het verlangen meteen naar Jeruzalem terug te keren om de tempel te herbouwen.

Kunnen we dit nu aan de WERELDSE GESCHIEDENIS herleiden of terugzien? JA!
Want God zelf zegt wanneer en tijdens wiens Rijk dat plaats vindt die notabene (Kores) TOESTEMMING verleend! Onder Ezra kwam de Tempel gereed. In Ezra 6 en 7 vinden we dat terug., Ook het eerste Paasfeest en de inwijding van de Tempel vond toen plaats.

Ezra 6

19-20    De teruggekeerde ballingen vierden het Paasfeest op de veertiende dag van de eerste maand. Want tegen die tijd hadden alle priesters en Levieten de voorgeschreven reiniging ondergaan. Zij slachtten de paaslammeren; voor allen die in ballingschap waren geweest en voor hun broeders, de priesters, en voor zichzelf.
21   Veel heidenen die in Juda woonden, keerden zich af van hun slechte praktijken en sloten zich aan bij de Israëlieten. Zij wilden ook de HERE, de God van Israël, aanbidden. Samen met het hele volk Israël aten zij van de paasmaaltijd.
22   Met grote vreugde vierden zij het Feest van de Ongezuurde broden, zeven dagen lang. Want de HERE had hun vreugde gegeven, omdat Hij het hart van de koning van Assyrië genegen had gemaakt hen te helpen bij de bouw van de tempel van Israëls God.

Dus wat willen we nu met Nehemia, in dit geval;

Het boek Nehemia is een VERVOLG op het boek Ezra In feite is het één geheel.
Ezra was degene die de toestemming binnen haalde en Jeruzalem herbouwde, Nehemia bouwde en leidde de HERBOUW van DE STADSMUUR! Lees eens Nehemia hoofdstuk 3 daar staat onomwonden boven:

3 Herbouw van de muren en poorten van Jeruzalem.

De stad was er al, de muren en poorten niet!

Ezra de stad en Nehemia de muren en de poorten

Nehemia 2: 11 "Komt laat ons de muur van Jeruzalem herbouwen, opdat wij niet langer een voorwerp van smaad zijn"
En Jeruzalem bestond toen al weer, want hoofdstuk twee begint met de aanhef:

Nehemia door Artaxerxes naar Jeruzalem gestuurd!

Groet
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2004, 12:22:26 pm door Baldur »

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: februari 18, 2004, 05:24:42 pm »
Wie en wt keerde terug naar het gerbouwde Jeruzalem:

Ezra 2
1   Hier volgt een lijst van Joodse ballingen, die teruggingen naar Jeruzalem en de andere steden in Juda. Hun ouders waren door koning Nebukadnezar naar Babel gedeporteerd.
2   De leiders waren Zerubbabel, Jesua, Nehemia, Seraja, Reëlaja, Mordechai, Bilsan, Mispar, Bigvai, Rehum en Baäna. Anderen die terugkeerden, waren
3   de familie Paros (2172 personen),
4   de familie Sefatja (372),
5   de familie Arah (775),
6   de familie Pahath-Moab, de nakomelingen van Jesua en Joab (2812),
7   de familie Elam (1254),
8   de familie Zattu (945),
9   de familie Zakkai (760),
10   de familie Bani (642),
11   de familie Bebai (623),
12   de familie Azgad (1222),
13   de familie Adonikam (666),
14   de familie Bigvai (2056),
15   de familie Adin (454),
16   de familie Ater, de nakomelingen van Jehizkia (98),
17   de familie Bezai (323),
18   de familie Jora (112),
19   de familie Hasum (223),
20   de familie Gibbar (95),
21   de familie Bethlehem (123),
22   de familie Netofa (56),
23   de familie Anathoth (128),
24   de familie Azmaveth (42),
25   de families Kirjath-Arim, Kefira en Beëroth (743),
26   de families Rama en Gaba (621),
27   de familie Michmas (122),
28   de families Bethel en Ai (223),
29   de familie Nebo (52),
30   de familie Magbis (156),
31   de andere familie Elam (1254),
32   de familie Harim (320),
33   de families Lod, Hadid en Ono (725),
34   de familie Jericho (345)
35   en de familie Senaä (3630).
36-39    De priesters die terugkeerden: de familie Jedaja van Jesua (973), de familie Immer (1052), de familie Pashur (1247), de familie Harim (1017).
40   Terugkerende Levieten: de familie Jesua van Kadmiël van Hodavja (74).
41   Terugkerende zangers: de familie Asaf (128).
42   Poortwachters die terugkeerden, waren de families Sallum, Ater, Talmon, Akkub, Hatita en Sobai: in totaal 139 personen.
43-54    Tempelhorigen die terugkeerden, waren de families Ziha, Hasufa, Tabbaoth, Keros, Siaha, Padon, Lebana, Hagaba, Akkub, Hagab, Samlai, Hanan, Giddel, Gahar, Reaja, Rezin, Nekoda, Gazzam, Uzza, Paseah, Besai, Asna, Meünim, Nefusim, Bakbuk, Hakufa, Harhur, Bazluth, Mehida, Harsa, Barkos, Sisera, Temah, Neziah en Hatifa.
55-57    Ook een aantal nakomelingen van Salomo's dienaren maakte de reis. Dit waren de families Sotai, Sofereth, Peruda, Jaäla, Darkon, Giddel, Sefatja, Hattil, Pocheret-Hazzebaïm en Ami.
58   Bij elkaar geteld waren er 392 tempelhorigen en nakomelingen van Salomo's dienaren bij.
59   In diezelfde tijd keerde nog een groep ballingen terug naar Jeruzalem. Deze mensen kwamen uit de Perzische steden Tel-Melah, Tel-Harsa, Kerub, Addan en Immer, maar zij konden niet aantonen dat zij werkelijk Israëlieten waren.
60   Tot hen behoorden de families Delaja, Tobia en Nekoda met in totaal 652 personen.
61   Drie priesterfamilies gingen ook naar Jeruzalem. Het waren de families Habaja, Hakkoz en Barzillai (hij was met één van de dochters van Barzillai getrouwd en had haar naam aangenomen).
62-63    Maar ook zij konden niet schriftelijk aantonen dat zij Israëlieten waren en mochten daarom niet meer als priester dienst doen. De leiders verboden hun zelfs te eten van dat deel van het offervlees dat voor de priesters bestemd was. Het verbod zou pas worden opgeheven wanneer een priester God met de Urim en Tummim had gevraagd of zij werkelijk afstammelingen van priesters waren.
64-65    In totaal keerden 42.360 personen naar Jeruzalem terug. Er gingen ook nog eens 7337 slaven en slavinnen en 200 zangers en zangeressen mee.
66-67    Zij hadden 736 paarden, 245 muildieren, 435 kamelen en 6720 ezels bij zich.
68   Bij aankomst in Jeruzalem schonken enkele leiders grote bedragen voor de herbouw van de tempel.
69   Ieder gaf zoveel hij kon. De totale waarde van hun giften bedroeg ongeveer 61.000 gouden munten (A) en 2500 kilo zilver. Er waren tevens honderd stellen onderkleren voor de priesters bij.
70   De priesters en Levieten en een aantal gewone mensen vestigden zich in Jeruzalem en omgeving. De zangers, poortwachters, tempelhorigen en de rest van de mensen gingen wonen in de andere steden van Juda en keerden zo terug naar de plaats waar zij oorspronkelijk vandaan kwamen.

En wanneer begon men aan die bouw: 2 maanden na de terugkeer uit de ballingschap met veel mooie cadeaus van Kores! En wie leidde de herbouw van de Tempel:

EZRA 3

7   De Israëlieten huurden steenhouwers en timmerlieden en kochten cederhout van de inwoners van Tyrus en Sidon in ruil voor voedsel, drank en olijfolie. Het hout werd uit de bergen van de Libanon gehaald en dreef langs de kust van de Middellandse Zee naar Jafo. Dit gebeurde met toestemming van koning Kores.
8   In de tweede maand van het tweede jaar na aankomst in Jeruzalem begon de bouw van de tempel. Alle ex-ballingen werkten mee.

De leiding was in handen van Zerubbabel, de zoon van Sealthiël en Jesua, de zoon van Jozadak, en hun broers, de priesters en de Levieten. Zij stelden de Levieten van twintig jaar en ouder aan om toezicht te houden op de bouw van het huis van de HERE.

9   Het toezicht op de hele onderneming kregen Jesua (met zijn zonen en broers), Kadmiël (met zijn zonen), alle Judeeërs en ook Henadad (met zijn zonen en broers) uit de stam van Levi.
10   Toen de bouwlieden klaar waren met fundering van de tempel, trokken de priesters hun priesterkleding aan en bliezen op trompetten. Asafs nakomelingen (ook Levieten) sloegen de bekkens en prezen de HERE. Dit gebeurde volgens de voorschriften van koning David.  

En wie beschrijft dit alles EZRA. Over de muren en poorten wordt nog helemaal niet gerept; inderdaad DIE werden herbouwd onder de periode van Nehemia! Niet de stad Jeruzalem.

Is het erg om zo'n verschil te maken en in te zien? Ja, want men kan daardoor een verkeerde uitleg geven van de profetie in het licht van het vleesgeworden Woord. Vandaar de profetie door de Heilige Geest, vandaar Jezus' Hemelvaart!. Een paar honderd jaar verschil lijkt in de oudheid niets, maar als we het moeten betrekken op onze tijd, dan misleiden we onszelf, dat wat Satan maar al te graag wil.

Groet!
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2004, 05:35:19 pm door Baldur »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: februari 18, 2004, 08:00:26 pm »
Het punt is dat het gaat om de tekst :  Dan 9:25 Weet dan en versta: vanaf het ogenblik, dat het woord uitging om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen

Gaat dit over Nehemia of over Ezra. Ezra herbouwt de tempel, Nehemia de muren oftewel Jeruzalem zelf. In principe zou het over beide kunnen gaan, dus moet je verder lezen en kijken of daar een aanwijzing is te vinden.

vervolg 25...tot op een gezalfde, een vorst, zijn zeven weken; en tweeënzestig weken lang zal het hersteld en herbouwd blijven, met plein en gracht, maar in de druk der tijden. 26 En na de tweeënzestig weken zal een gezalfde worden uitgeroeid, terwijl er niets tegen hem is;

Ik hoop dat je al weet dat er geen 'week'  staat in het Hebr., maar een 'zeven'. Het is dus uit te vinden wat die '7' kan betekenen. Nu heeft de herbouw vanaf Nehemia 49 jaar geduurd en dus lijkt het legitiem om de '7' als 7 jaar (vandaar de term jaarweek) te nemen en de start aan te vangen bij Nehemia en niet bij Ezra.
62 x 7 jaar blijft Jeruzalem zo. Na de 62 weken (in totaal dus al 69) wordt een gezalfde uitgeroeid. Dit zal de kruisiging zijn. Die viel dus 483 jaar na de start. 14 mrt 445 + 483 en meegenomen dat een Joods jaar 360 dagen duurde kom je op de intocht in Jeruzalem uit. Zo klopt de berekening dus en dus lijkt me die acceptabel.
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2004, 08:28:17 pm door Priscilla en Aquila »

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: februari 19, 2004, 09:36:03 am »
Dank voor jullie reactie en mening.

Laten we nu eens bekijken wat Daniël 9:25 betekent voor ons als we dit vers analyseren. Want heel opmerkelijk is dat er niet over de herbouw van de stad Jeruzalem wordt gesproken, maar alleen over de muren en poorten. Als de Tempel het middelpunbt is, dan is dat "Jeruzalem" de stad, althans daar lijkt het op. Opmerkelijk in dit verband is dan ook dat Jezus, als Hij over de verwoesting van de Tempel spreekt en de discipelen menen dat het om de aardse Tempel gaat, de Zoon de sMensen Zichzelf bedoeld (Kruisiging en opstanding). Want Hij zegt immers; Deze Tempel zal in 3 dagen weer opgebouwd worden. De discipelen snappen het niet en zeggen de Meester dat de Tempel, waar zo lang aan gewerkt is nooit in 3 dagen opgebowud kan worden.

Daniël 9:24 leidt de verzen 25 tot 27 in:

Zeventig weken zijn bepaaldn(afgesneden) over uw volk en uw heilige Stad, om de overtreding, de zonde af te sluiten, de ongerechtigheid te verzoenen, en om eeuwige gerechtigheid te brengen, gezicht en profeet te bezegelen en iets allerheiligst te zalven.

Zoals ik al zij, spreekt Jezus over de Tempel als zijn de Hijzelf. Zo bewijst de Here zelf dat het Geloof maar ook de daarbij behorende symbolen Geestelijk zijn, en dat de profetie daarin dat 'zichtbaar' maakt dat nodig is om het Geestelijke te begrijpen. Vandaar de werking van de Heilige Geest en de importantie van de kennis der profetie.

Nadat Gabriël Daniël verwees naar het visioen in Daniël 8 maakte Gabriël duidelijk dat van de 2300 avonden en morgens bstemd zou zijn voor het Joodse volk om te bewijzen dat zij aan Gods opdracht gehoor gaven.

70 weken of 490 dagen kregen de Joden de tijd zich te bekeren en Gods plan gestalte te geven. en "de gerechtigheid te brengen". Echter het voklk Israël liet de proeftijd, zonder enig succes voor bij gaan.

Daniël 25

Weet dan en versta, van de uitgang des Woords, om te doen wederkeren  om Jeruzalem te bouwen, tot op de Messias, den Vorst, zijn 7 weken, en twee en zestig weken; de straten , de grachten zullen wederom gebowud worden. doch in benauwdheid der tijden.

de verzen 26 en 27 leren ons:

Daniël 9
26   Na deze periode van 483 jaar  zal een gezalfde onschuldig worden vermoord. Er zal een koning komen die de stad en de tempel zal verwoesten. Deze zal zijn einde vinden in een vloed van ellende; en oorlog en verwoestingen zullen vanaf dat moment tot het einde heersen, dat staat nu al vast.

Gabriël verdeelt de 70 weken in 3 ongelijke stukken

7 weken
62 weken
1 week

Er wordt dus NIET vermenigvuldigd maar opgeteld! In de oorspronkelijke Hebreeuwse tekst staat 'achter elkaar gezet', zo ook in de Statenvertaling (dus)

Gabriël bedoelt er dit mee:

7 weken (49 jaar) vanaf 457 voor Christus brengt ons tot 408 voor Christus
70 weken vanaf 457 voor Christus brengen ons tot 34 na Christus.
Als er nu 1 week wordt terug geteld 1 week (7 jaar) dan komen we aan in 27 na Christus, Als we van dat punt uitgaan een "halve week" 3.5 jaar dan komen we uit in 31 na Christus.

Als we nu dit vers analyseren met betrekking tot wat bedoeld wordt met de 70 weken, dan komen we tot de volgende conclusie:

Daniël 9:24 leidt de verzen 25 tot 27 in:

Zeventig weken zijn bepaaldn(afgesneden) over uw volk en uw heilige Stad, om de overtreding, de zonde af te sluiten, de ongerechtigheid te verzoenen, en om eeuwige gerechtigheid te brengen, gezicht en profeet te bezegelen en iets allerlheiligst te zalven.

Wat is nu Gods doel als we de 70 wekenbekijken:

1 Een einde maken aan de zonde
2 Eeuwige gerechtigheidmte brengen door het Kruis op Golgotha en het heiligdom in de Hemel.

De muren en de poorten die Nehemia bouwde, bouwde hij om de Tempel. Het was dus een Tempel, maar een Geestelijk Jeruzalem werd bedoeld, Jezus wees de discipelen, die meenden dat de pas gebouwde Tempel behouden zou worden als middelpunt van Gods aanwezigheid, maar Jezus bedoelde Zichzelf. Er staat weliswaar dat Jeruzalem herbouwd wordt, maar er staat in Ezra en Nehemia, dat Kores en Darius het volk en de aanverwantde ambtelijke personen naar Jeruzalem stuurden. Wel aan als Jeruzalem er niet zou zijn geweest, als plaats dan hadden ze nooit teruggezonden kunnen worden naar die stad (wereldse). Het was dus een plaats waar de Tempel herbouwd werd, waar de Offerdienst weer in ere hersteld werd. De muur en de poorten waren belangrijk. Dezelfde symboliek vinden wew terug in Openbaringen.

Het ging dus feitelijk om datgene wat de Joden maar steeds niet begrepen. En als jullie aangeven dat de muren en de poorten "Jeruzalem" zijn, dan is het in essentie, dat wat de Joden navolgden. De Tempel, ommuurt, dat is Jeruzalem in de essentie van Gods denken. Want er staat nergens dat er sprake is van een daadwerkelijke stad. Jezus leert ons door dit voorbeeld dat Hij huizen bouwt, die hun fundament in Geestelijk opzicht bezien moeten worden. Zowel in Ezra als Nehemia wordt feitelijk dus verwezen naar het Geestelijke aspect. Elke trouwe navolger van Christus kan dat na gaan!

Gabriël plaatste het begin van de 490 jaar vanaf het moment dat het Woord zou uitgaan om Jeruzalem te herstellen. In 457 voor Christus gaf Arthaxerxes dat bevel. (Ezra 7::12-26) Daarna zouden 7 en 62 weken tot aan de gezalfde, een vorst (de Hebreeuwse tekst leert dat de 7 en 62 weken achterelkaar geplaatst, zoals ook de Statenvertaling weergeeft, moeten worden)...tot op de Messias de Vorst, zijn 7 weken en 62 weken. 69 weken zijn in werkelijkheid 483 jaar. Toen Jezus in de Jordaan gedoopt werd ontving Hij de zalving met de Heilige Geest. Die erkenning dor Zijn Vader en God, gebeurde in 27 ma Christus en precies 483 jaar na 457 voor Chr.  1 week (7 jaar) werd het Verbond van verlossing door Zijn vergoten bloed bevestigd onder het Joodse volk. Mar in de helft van die week (vers 27) deed Hij slachtoffer en spijsoffer ophouden.

Dus; Toen Jezus, in de helft van die ene week- 3.5. jaar- stierf aan het Kruis, ontmoetten schaduw en werkelijkheid elkaar. Dat is nu de essentie van de wederopbouw van Jeruzalem. De muren en de poorten werden om de Tempel gebouwd, de muren en poorten van het Hemelse Jeruzalem, omdat zij in Geestelijk opzicht gezien moeten worden, zoals de Messias ook aangaf dat niet de stenen en aardse Tempel / heiligdom onder de mensen was, maar God de Messias, onder hen zal Zijn in Geestelijk opzicht. Zijn Koninkrijk is, voor ons, nog Geestelijk en dent ten gevolge ook het Verbond.

Want in de Tempel scheurde het voorhangsel van boven naar beneden open. Nu hadden de offerranden in de aardse tempel geen betekenis meer. De bevestiging van het verbond met de Joden duurde tot het jaar 34 na Christus. Dat was einde van de profetische 70 ste week, Toen werd het Evangelie ook naar de heidenen gebracht De 490 jaren waren voorbij. Jeruzalem met zijn muren en poorten, waar de tempel staat, kon niet langer meer het middelpunt zijn van de strijd tussen goed en kwaad. Gods nieuwe Israël zijn, de Christenen van vandaag en het werk van Christus in het Hemelse Heiligdom. Gehel dus Geestelijk. Die stad zal uit de Hemel nederdalen en de verlosten gaan Hem tegemoet naar de Heilige Stad.
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2004, 11:12:38 am door Baldur »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: februari 19, 2004, 10:08:06 am »
Dan 9:24 Zeventig weken zijn bepaald over uw volk en uw heilige stad, om de overtreding te voleindigen, de zonde af te sluiten, de ongerechtigheid te verzoenen, en om eeuwige gerechtigheid te brengen, gezicht en profeet te bezegelen en iets allerheiligst te zalven. 25 Weet dan en versta: vanaf het ogenblik, dat het woord uitging om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen tot op een gezalfde,

Neh 2:5 En ik zeide tot de koning: Dat gij, indien het de koning goeddunkt en indien uw knecht u welgevallig is, mij zendt naar Juda, naar de stad waar de graven mijner vaderen zijn, om haar te herbouwen

Ezra heeft de tempel herbouwd, maar zoals je ziet krijgt Neh. de opdracht om de stad te herstellen. Hier staat (nog) niets over muren enz.
Het kan dus niet anders dan dat je moet tellen vanaf Nehemia. Al je speculaties daarna hebben dus al afgedaan. Het begin moet goed zijn, anders kom je tot onverantwoorde profetie-uitleg.
Ik roep je op om dit duidelijk te beoordelen. Laat voorlopig de rest van de uitleg achterwege. Ik ga er toch niet mee verder als ik het met de start niet eens ben.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: februari 19, 2004, 11:00:32 am »
Beste vrienden,

Dank voor jullie antwoord!

Wat zegt Gabriël in zijn visioen aan Daniël:

Daniël 9:25-27

Gabriël plaatste het begin van de 490 jaar vanaf het moment dat het Woord zou uitgaan om Jeruzalem te herstellen. In 457 voor Christus gaf Arthaxerxes dat bevel. (Ezra 7::12-26) Daarna zouden 7 en 62 weken. Het woord ging hier van uit;

Ezra 1
1   In het eerste jaar dat Kores koning van Perzië was, vervulde de HERE een profetie van Jeremia. Hij bewoog koning Kores ertoe een oproep door zijn hele land te laten gaan, die luidde:
2   "Ik, Kores, koning van Perzië, kondig hierbij aan dat de HERE, de God van Israël, Die mij alle koninkrijken op aarde heeft gegeven, mij heeft opgedragen de tempel in Jeruzalem te herbouwen.
3   Alle Joden in mijn rijk mogen terugkeren naar Jeruzalem en moeten helpen bij de herbouw van de tempel van de HERE, de God van Israël, Die in Jeruzalem woont. God zij met hen.
4   Degenen die n!et meegaan, moeten hen die wèl gaan, steunen met zilver en goud, allerlei goederen en vee. Laten zij er ook een vrijwillige gift bij doen voor de herbouw van de tempel van God in Jeruzalem."
5   De Geest van God gaf de leiders van de stammen Juda en Benjamin en de priesters en Levieten het verlangen meteen naar Jeruzalem terug te keren om de tempel te herbouwen.

Gabriël, de door God gezonden engel. plaatste het begin van de 490 aan het begin dat het bevel of opdracht zou uitgaan om Jeruzalem te herbouwen. Het beginpunt van dit gegeven vinden we in Daniël en Ezra:

Daniël 9:25

Weet dan en versta, VANAF het ogenblijk dat het woord uitging om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen tot op een Vorst, zijn 7 weken (Dan. 9:25)

en daar sluit exact op aan dit:

Ezra 1:

1   In het eerste jaar dat Kores koning van Perzië was, vervulde de HERE een profetie van Jeremia.  Hij bewoog koning Kores ertoe een oproep door zijn hele land te laten gaan, die luidde:
2   "Ik, Kores, koning van Perzië, kondig hierbij aan dat de HERE, de God van Israël, Die mij alle koninkrijken op aarde heeft gegeven, mij heeft opgedragen de tempel in Jeruzalem te herbouwen.

Waar en door wie gebeurde het Woord dat uitging om Jeruzalem te herbouwen? Kores Wie gaf hem de Geest daarvoor; God de Almachtige de God van Jezus (en zijn Vader)
Wie ging er uiteindelijk met de opdracht op zak naar huis? Ezra

De uitspraak, het Woord, aangaande die opdracht staat centraal in de profetie van de 70 weken en de 2300 dagen, niet de -her- bouw op zich. Dat is wat ik steeds bedoel. Ezra kreeg de opdracht, dat Nehemia uiteindelijk bouwde is een ander feit. In de essentie ging het om de Tempel eerst, men kon de Almachtige weer aanbidden, de relatie was hersteld, voor zover. Zelfs Heidenen, die de Heer hadden aangenomen, namen deel aan de festiviteiten in de Tempel. Dat is wat Gabriël bedoelde. Het Hemelse Jeruzalem is een Geestelijk aspect, toch is het er al; die stad  in de Hemel. Maar Geestelijk gezien hebben we -ook- al een relatie! We brengen Hem eer en volgen Hem na! Onze werkelijke herbouw van het zichtbare moet ook nog komen, alhoewel we al een blik in die hemel kunnen werpen (Joh 3 Nikodemus). Zo was de boodschap van Gabriël ook; profetisch!. Helaas, de meeste Christenen kijken naar Nehemia, maar de essentie lag dus al:

1 In de boodschap van Kores verscholen (Hemelse profetie door Gabriël en Daniël)
2 In de boodschap van Nehemia lag dus al verscholen het herstel met het Hemelse Jeruzalem (Jezus persoonlijk).

Wat hebben we aan een Tempel, als we de Geestelijke aspecten achterwege laten; zoals het volk Israël -notabene- haar eigen Messias voorhield.
De Tempel (de Kerk) is een holle ruimte als de Heilige Geest er niet in kan verteoevn. Tevergeefs aanbidden ze Mij.....omdat ze geboden houden van mensen (Matt 15:9-20). Daar ligt de essentie van het probleem van Israël toen en van het (NT) Israël van vandaag! Vandaar de exacte plaats. tijd en oproep in de profetie, van God de Almachtige zelf geopenbaard door Jeremia 28, (voorzegd).

Tijden en wetten veranderen niet bij God. Als we ons door de Geest laten leiden en de geboden naleven, Jezus gerechtigheid proberen ons eigen te maken, te groeien daarin, dan kan niemand ons misleiden. Juist omdat de Almachtige altijd op tijd ingrijpt, zoals we hier zo duidelijk zien. Als Gods profetie ons wijst op de 2300 dagen, dan wijst Hij ons ook op de details, want immers de bedoeling is dat we begrijpen wat Hij bedoeld, zonder "eigen" interepatie, zonder eigen invulling van wat wij menen dat juist is. Ook al lijkt het alsof de 'waarheid' op die plek staat. De heilige Geest leidt, en hoe we ook proberen eigenmachtig de dingen te zien zoals ze zijn, dan misleiden we onszelf en anderen. Als we zeker van onze zaak willen zijn, dan is dagelijkse Bijbelstudie en dagelijks gebed nodig, voortdurend en gemend, ondanks onze fouten en struikelen want daarvoor de genade(-tijd) en de belijdenis  der zonden.

Zo is het nu en dat was de essentie van Gabriëls profetische boodschap. Jezus stond centraal, de Heilige Geest stond centraal en de Almachtige Vader en Schepper staan centraal van voor de grondlegging der wereld., zoals Hij Zelf mededeelde aan de hardhorende discipelen, toen Hij over Zichzelf sprak als, zijnde de Tempel die na 3 dagen weer opgebowud zou worden..

Het herstel begon met het bouwen van de Tempel, niet eerst met Jeruzalem, alhoewel de opdracht er was. Zo is het ook in ons hart. We leren God de Almachtige kennen door in ons hart te groeien, dan komt het Hemelse Jeruzalem voor ons, straks zichtbaar als het boven de aarde zweeft en wij Hem tegemoet zullen gaan, hetzij uit de graven hetzij bij leven en welzijn.. Maar Geestelijk gezien horen we zelf (al) een Tempel -van de Heilige Geest te zijn! Gabriëls profetie klopt exact in de 70 weken alsook in de 2300 avonden en morgens, daarom kwam werd hij juist gezonden, om die uit teleggen en het eerste deel er van te openbaren. Zo klopt dan ook exact de geschiedenis van de RK Staat, die haar macht verliest en herwint (1798-1929), want ook dat is voorzegd in de Bijbel (Daniël 8).

Ezra 1

Als Jezus nu de belofte geeft dat Hij ons huizen bouwt in het (Hemelse-) Jeruzalem, moeten wij die uitspraak dan reeds geloven, omdat we het nog niet "gezien" hebben, of zijn we reeds "die  Stad" in Geestelijk opzicht. JA! Want we zijn bijwoners hier in het Grote Babylon! Als Kores die opdracht geeft. omdat de God Almachtige er een profetisch woord aan verleent, waar halen wij dan de edele moed vandaan om Gods essentie van Verlossing en het Dienstewerk van Jezus, in een andere tijd en op andere plaats te zetten!

Beiden wijzen dus op het beginpunt van de 70 weken en de uiteindelijke 2300 avonden en morgens. De eerste 7 weken, en vervolgens de 62 (vanaf 408) weken waar Daniël 9:26 over spreekt:

Daniël 9:26

26   En na die twee en zestig weken zal een gezalfde onschuldig worden vermoord. Er zal een koning komen die de stad en de tempel zal verwoesten. Deze zal zijn einde vinden in een vloed van ellende; en oorlog en verwoestingen zullen vanaf dat moment tot het einde heersen, dat staat nu al vast.

(En wij maar praten over "vrede" zoals de USA en het Vaticaan alsmaar beloven De 2 Beesten!)

Daniël 9:27

En hij zal velen het verbond versterken 1 week, .......etc

Steeds weer ontdek ik dat (oprechte) Christenen de essentie van Gods profetisch woord op een andere, maar bijna goede, plaats aanwijzen. Of het nu om de Sabbat gaat of om het in tongen spreken, steeds weer wijzen ze nu juist dat aan, dat tot verdeling en onjuistheden en ongehoorzaamheid leidt. Ik zou er om moeten lachen, maar in feite is het diep en diep triest dat de Satan steeds weer (ons) de trouwe leden misleid.

Opmerkelijk aspect: Ook Daniël begreep in eerste instantie Gabriëls profetische boodschap niet.
« Laatst bewerkt op: februari 26, 2004, 09:03:18 am door Baldur »