Auteur Topic: De speelplaats van Pleun (en Pulpeet als hij zin heeft) 14  (gelezen 21969 keer)

flemel

• Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun (en Pulpeet als hij zin heeft) 14
« Reactie #210 Gepost op: juni 02, 2005, 07:29:51 pm »
Volgens mij vind je SB nog steeds het schattigst of niet soms, ons ken je nou niet zo bijster goed!
Kun je ons ook niet schattig vinden  B)
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2005, 07:32:57 pm door flemel »

flemel

• Bekijk profiel
« Reactie #211 Gepost op: juni 02, 2005, 07:31:09 pm »
Okee.......ik zie dus opeens 3 berichtjes hierboven staan, allemaal van mij..... :?
Kan iemand me (weer) uitleggen hoe ik gewoon alle kwoots in 1 keer doe???
SB ik ben je briefje kwijt  :+

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #212 Gepost op: juni 02, 2005, 09:57:26 pm »

quote:

flemel schreef op 02 juni 2005 om 19:29:
Volgens mij vind je SB nog steeds het schattigst of niet soms, ons ken je nou niet zo bijster goed!
Kun je ons ook niet schattig vinden  B)
Ik geef toe dat SB een speciaal plekje in mijn hartje heeft. Een plekje met een deurtje, zoals een koekoeksklok. Af en toe komt SB eruit schieten.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

flemel

• Bekijk profiel
« Reactie #213 Gepost op: juni 02, 2005, 10:19:51 pm »
okee.....

flemel

• Bekijk profiel
« Reactie #214 Gepost op: juni 02, 2005, 10:20:19 pm »
een koekoek :)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #215 Gepost op: juni 02, 2005, 10:32:45 pm »
Zo, vandaag weer een interessante dag gehad. Voor de eerste keer sinds maanden op donderdag weer in Dordrecht gewerkt. Het ging goed, maar het is zo raar om normaal met iedereen om te gaan, de big die heel aardig doet, grapjes maken met collega's, etc. , terwijl ik in Dordt eigenlijk ben uitgekakt. Ik heb het werk altijd met 100% plezier gedaan, maar had niet verwacht dat ik het na vorige week weer zo makkelijk zou oppikken. Misschien ben ik mentaal sterker dan ik dacht. Niet dat ik het er niet moeilijk meer mee heb, vanavond zat ik op m'n balkon weer sip voor me uit te staren. Ik heb de afgelopen maand op het werk zoveel pech gehad met kleine voorvallen, met als klapper de blooper van vorige week, een week voordat m'n contract in zou gaan, dat ik me nu zit af te vragen of het niet voorbestemd was dat het zo zou lopen. Af en toe denk ik als ik bezig ben 'Pleun, je kan veel meer, waarom zit je hier?' Misschien zou ik die gedachte in de loop der tijd steeds vaker krijgen, ik weet het niet. Het werk kost me ook geen enkele moeite of inspanning, misschien is dat niet goed.

Vanmorgen belde die Filippijnse weer. Of ze haar kinderen thuis les mocht geven. "Dat lijkt me niet mevrouw." Ik gaf haar het nummer van de Onderwijsinspectie. Daarna begon ze weer te drammen en te zeuren, maar ik bleef bij mijn standpunt van de vorige keer. Tegen vijven had ik weer zo'n klant aan de lijn, sommige mensen zijn echt dodelijk vermoeiend. Zelfs voor een geduldige jongen als ik. Sommige klanten zijn wel weer grappig. Zo had ik gisteren een man aan de lijn, net op het moment dat z'n dochtertje in d'r broekje poepte. Ik geloof dat hij met 1 hand de telefoon beet hield en met de andere het kontje van z'n dochtertje schoonveegde.
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2005, 12:33:44 am door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #216 Gepost op: juni 03, 2005, 09:26:26 am »
Uit zeer betrouwbare bron heb ik zojuist vernomen dat de fruitige jongedame zich vanmorgen had verslapen. Twee uur te laat werd ze wakker, maar dankzij papa Blondje, die naar verluidt onlangs nog winnaar was van de Grand Prix van Pernis, is de bus ingehaald en kon een opgeluchte Blondje plaatsnemen naast musketier Flemel.

Vannacht kon ik weer eens niet slapen. Dat gebeurt me vaker de laatste tijd, ik ben sinds kort dan ook een trouwe kijker van Cupido TV en Tell Sell. Geintje... Verschillende mensen hebben gezegd dat het gebeuren in Dordt niet aan mij ligt. Dat hoop ik, ik heb nog niet eerder meegemaakt dat ik zo gemotiveerd was voor een baan en het lange tijd zo goed ging, maar uiteindelijk toch bij het vuilnis werd gezet. Dat is niet goed voor je zelfvertrouwen, want dan ga je automatisch denken: wat kan ik in vredesnaam nog meer doen?

Maar goed, laten we maar weer aan het werk gaan...
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2005, 09:29:42 am door Pleun »

Crystal

• Bekijk profiel
« Reactie #217 Gepost op: juni 03, 2005, 07:53:48 pm »
Hey Pleuntje!  :w
Kom ook weer even hoi zeggen na, wat was het, dik een jaar  O-).

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #218 Gepost op: juni 03, 2005, 09:55:13 pm »

quote:

ik voel me vereerd
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #219 Gepost op: juni 03, 2005, 11:47:12 pm »

quote:

Crystal schreef op 03 juni 2005 om 19:53:
Hey Pleuntje!  :w
Kom ook weer even hoi zeggen na, wat was het, dik een jaar  O-).
Heeey Crystal, das lang geleden! Ben je geslaagd voor je examens?

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #220 Gepost op: juni 04, 2005, 01:07:22 am »
Terwijl er buiten een flinke verkoelende bries staat, het ruisen van de bomen is 1 van m'n favoriete geluiden, naast het geluid van Formule 1-wagens (geintje, ik heb nix met auto's), ben ik ietwat laat begonnen met mijn verhaaltje van de dag. Dat komt doordat ik vanavond in slaap was gevallen. Beetje triest. De gepijnigde werknemer die op vrijdagavond  eenzaam en uitgeput in slaap valt.

Het was een vermoeiende (beroerd geslapen), saaie (weinig klanten) en benauwde dag op het werk. De luchtverfrissing is niet bepaald goed geregeld in het pand, daarom ben ik blij dat er weinig scheten worden gelaten. Nou ja, misschien worden ze wel gelaten, alleen heb ik er nog nooit eentje geroken.

Met een paar collega's heb ik het voorzichtig een beetje over de situatie gehad. "Het had niet zover hoeven komen", zei ik. "Nee, wij snappen het eigenlijk ook niet" antwoordde de ene. Ze zei, en daar ben ik het helemaal mee eens, dat de big geen leiddinggevende ervaring heeft en niet kan relativeren. Ze is heel gevoelig voor kritiek en wil alles onder controle houden. Dat ze me niet (helemaal) in het gareel kreeg kon ze daarom niet hebben. Tsja... dit was in de toekomst zeker misgegaan, maar ik vind dat ik prima bij een ander Loket zou kunnen werken. Graag zelfs.

Wat heb ik vandaag allemaal gedaan op het werk? Hmm, ik ben bezig geweest voor de gedetineerden. Sommige collega's vinden het maar niks om die mensen te helpen, mij maakt het niet uit. Waarom zouden wij beter zijn dan mensen in de bajes? Momenteel is de film The Rock op tv. Het is maar goed dat ik vorige week niet zo'n M-16 in m'n knuistjes had.  :+

De Filippijnse borderline-moeder belde weer. Gelukkig kreeg ze een collega aan de lijn. Nu wilde ze een advocaat. Die krijgt ze niet van me, ik ben Sinterklaas niet. Ze moet zelf weten of ze meewerkt aan het onderzoek, maar voor krokodillentranen ben ik niet gevoelig. Verder had ik nog een leuk gesprek met een vrouw van 26, die al op haar 16e moeder was geworden. "U bent best vroeg moeder geworden" zei ik. Maar dat vond ze niet erg, integendeel zelfs. "Hoe oud bent u als ik vragen mag? Hebt u zelf kinderen?" "Ehm, nee, maar het wordt hoog tijd eigenlijk" We keuvelden nog wat over kindjes, waarbij ik en passant klaagde over het gekrijs van een baby die met haar moeder aan de balie stond. Hoewel... een baby kan niet staan, ze zat dan ook in een wagentje. "U hebt niet veel geduld he?" zei ze dame. (hoe komt ze daar nou bij, dacht Pleun) "Jawel hoor, maar een krijsende baby is wat vervelend als je zit te bellen. Ik kan alleen niet tegen verwende kinderen."  Inmiddels had ze 3 kindjes en de jongste was een handenbindertje. "Karakter van d'r moeder?" plaagde ik. "Hmm, niet echt, maar ik ben wel een beetje fel." Leuk type volgens mij.

Tegen vijven verschenen er 2 Marokkaanse jongens aan de balie, die overduidelijk homo waren. Het leken wel vrouwen. Ik kwam dan ook niet in de verleiding om ze prive te helpen met hun probleem (iemand had geld van een bankrekening verduisterd).

Dat was het eigenlijk wel. Saaie dag hoor, zeker ook inhoudelijk. In Dordrecht zit ik me vaak te vervelen. Morgen ga ik solliciteren.
« Laatst bewerkt op: juni 04, 2005, 12:19:37 pm door Pleun »

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #221 Gepost op: juni 04, 2005, 11:40:15 am »

quote:

Het is maar goed dat ik vorige week niet zo'n M-16 in m'n knuistjes had.
Zou je door je rug gegaan zijn :P. Weet je wel hoe zwaar zon kreng is en wat voor terugslag ie geeft? Een vergelijkbare variant van ons leger (de MAG) heb ik wel eens mee geschoten. Dat doe je niet eventjes met 1 hand los uit de heup. Die brommerstandaard zit er niet voor de sier op :) .
Oh ja, dit is hem: http://www.42blj.com/content.wapens/images/mag.jpg

toegeven...het gaf wel een kick. Beter dan de UZI die hierbij vergeleken een klappertjespistool was.
« Laatst bewerkt op: juni 04, 2005, 11:41:03 am door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Crystal

• Bekijk profiel
« Reactie #222 Gepost op: juni 04, 2005, 12:00:03 pm »

quote:

Pleun schreef op 03 juni 2005 om 23:47:
[...]

Heeey Crystal, das lang geleden! Ben je geslaagd voor je examens?

Ik hoop het :P. Er zijn namelijk een paar vakken waar ik niet zo denderend goed in ben, dus ik weet ook niet of ik ze gehaald heb.
10 Juni heb ik gala en dan de 17e krijg ik te horen of ik geslaagd of gezakt ben, en dus ook of ik eventueel nog iets moet herkansen. Ik heb het altijd maar vreemd gevonden, "feesten" voordat je weet of je het gehaald hebt. Maar ja, ik kan alleen maar geduldig afwachten...  :X

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #223 Gepost op: juni 04, 2005, 12:13:17 pm »
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #224 Gepost op: juni 04, 2005, 12:25:19 pm »

quote:

Zijnkind schreef op 04 juni 2005 om 11:40:
[...]
 Zou je door je rug gegaan zijn :P. Weet je wel hoe zwaar zon kreng is en wat voor terugslag ie geeft?  

Hmm, ik ben geen wapenexpert, maar een M-16 lijkt me een heerlijke proppenschieter om vervelende varkens mee naar de eeuwige shoarmavelden te sturen.

http://www.fas.org/man/dod-101/sys/land/m16a2-1.jpg
« Laatst bewerkt op: juni 04, 2005, 12:25:48 pm door Pleun »