Auteur Topic: De speelplaats van Pleun (en Pulpeet als hij zin heeft) 14  (gelezen 21981 keer)

Zijnkind

• Bekijk profiel
De speelplaats van Pleun (en Pulpeet als hij zin heeft) 14
« Reactie #225 Gepost op: juni 04, 2005, 01:14:16 pm »
Oh die... ik heb me vergist met de M60 (zie plaatje) http://www.vietnampix.com/bilder/m60.jpg

De Diemaco ,die een variant is op de M16 is nu het standaard wapen van het nederlandse leger en heeft de FAL en de UZI vervangen. Dus als je er eentje wilt...ze schijnen erg voordelig te zijn in Gilze-Rijen.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #226 Gepost op: juni 04, 2005, 02:56:06 pm »
Hmm, dat lijkt me geen goed idee. Komen alleen maar ongelukken van.  :+
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #227 Gepost op: juni 04, 2005, 07:54:43 pm »
Vanmorgen (of was het al middag) zat ik ontspannen te kletsen op msn met een vrouwelijke fan, toen er werd aangebeld. Van die onverwachte belletjes ben ik meestal niet zo gecharmeerd, omdat ik vaak nog op bed lig en ook niet zit te wachten op Jehova's Getuigen. Een keer betrof het de fruitige jongedame, dat was dan weer een aangename uitzondering. Ze had geluk, voor hetzelfde geld had ik haar laten bellen.

Dit keer deed ik niet open, ik was niet fatsoenlijk gekleed. Even later ging ik toch maar nieuwsgierig in m'n brievenbus koekeloeren. Bleek er een kaartje in te liggen dat er een bos bloemen bij de buren was bezorgd. De fraaie bos was van m'n oude werkgever, een steuntje in de rug voor de komende tijd bij het Loket. Lief. In je achterhoofd hou je altijd dat een detachering- of uitzendbureau er alleen maar belang bij heeft om geld aan je te verdienen, maar deze mensen zijn echt aardig. Alleen wist ik me met de bloemen niet goed raad, ik ben tevreden over mijn vingers maar groen zijn ze niet. Gelukkig stond er nog een emmer op het balkon, maar elegant is anders. Misschien moet ik morgen m'n moeder maar eens blij maken, als genoegdoening voor de kriebels die ik haar heb bezorgd met mijn angstaanjagende uitspraken.  :+

In de supermarkt kreeg ik nog de schrik van m'n leven toen een vrouw die achter me stond een fles cola liet vallen. De fles spatte op de grond uiteen en de broek van Pleun zat onder de cola. Bedankt mevrouw, ik lust geeneens cola.

Met m'n Turkse vriendinnetje is verder alles goed. Ze is verliefd op me.
« Laatst bewerkt op: juni 04, 2005, 10:18:57 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #228 Gepost op: juni 04, 2005, 10:33:44 pm »

quote:

Pleun schreef op 04 juni 2005 om 19:54: Bedankt mevrouw, ik lust geeneens cola.

Als ze had gedacht dat je cola lekker vond, had ze het wellicht anders geserveerd dan over je broek  :+

quote:

Met m'n Turkse vriendinnetje is verder alles goed. Ze is verliefd op me.
Oh Pleun. Hoeveel wil je er verliefd op je hebben? Is het leuk, al die wanhopige dames  :?
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #229 Gepost op: juni 05, 2005, 12:18:17 am »

quote:

Liudger schreef op 04 juni 2005 om 22:33:
[...]

Oh Pleun. Hoeveel wil je er verliefd op je hebben? Is het leuk, al die wanhopige dames  :?

Dat valt allemaal reuze mee hoor. Zelf heb ik er een handje van om verliefd te worden op vrouwen die mij niet leuk vinden, of er zijn andere obstakels die een gepassioneerde liefdesrelatie (kuch) in de weg staan. En het is alleen leuk als een meisje verliefd op je is en het is wederzijds. Het Turkse meisje vind ik heel leuk, afwachten maar hoe het loopt.

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2005, 12:19:46 am door Pleun »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #230 Gepost op: juni 05, 2005, 10:10:45 pm »
Eigenlijk heb ik een heel saai leven. Als ik niet zo nu en dan uit eruit zou worden geschopt op het werk, was er weinig te beleven. Dat komt ook doordat mijn maatjes beste kerels zijn, maar enig initiatief wordt door hen zelden ontplooid. Door mij ook niet overigens. Ik ben al jaren toe aan een weekendje weg, maar het komt er gewoon niet van. Misschien moet ik gewoon een vriendinnetje krijgen, dan is het ieder weekend feest.  :+

Gisteravond zaten we met z'n vieren bij Santaarnpaal voetbal te kijken. Nederland - Roemenie. M'n broer houdt wel van een potje voetbal, Santaarnpaal houdt meer van lantaarnpalen en Pulpeet zegt het edele voetbalspel al helemaal niets. Dat is voor de sfeer nooit zo denderend, voetbal kijken is het leukst met een paar fanatieke gasten. Oke, de wedstrijd van gisteren was niet best, hoewel Oranje met 2-0 won, en zelf was ik ook niet echt in een voetbalstemming, maar toch... Ik praat nu als iemand die een beetje gedeprimeerd is en eigenlijk is dat ook wel zo. De laatste tijd bestaat m'n leven voornamelijk uit m'n werk, en als je dan bij vrienden zit die ook allemaal hun eigen dingen hebben en we elkaar verder weinig te vertellen hebben... tsja. Maar dat kan gebeuren, er komen wel weer leukere avondjes.

Vandaag heb ik weinig gedaan, voel me rusteloos. Er moet weer gesolliciteerd worden, maar de brief die ik vanavond wil mailen is nog steeds niet af. Interessante vacature in Den Haag. Er zit een psychologische test aan vast, misschien komt daar wel uit dat ik gewelddadige neigingen heb. Maar gelukkig ben ik inteligent genoeg om die te verbergen. De bos bloemen leverde ik af bij m'n moeder. Ik had gelijk, de bos staat bij haar veel beter dan bij mij in een emmer. Op de terugweg bacht ik een bezoekje aan de videotheek. Het Turkse grietje zag er weer fraai uit. Dat zegt niet alles, want mijn indruk is dat het een beetje een dom trutje is. Toen ik pas een paar boetes had openstaan, had ze een rekenmachine nodig om een paar euro op te tellen. Of zou dat van de zenuwen komen? Misschien voelt ze wel aan dat ik haar een dom trutje vind, je weet het niet. De psychologie van het intermenselijk contact tussen man en vrouw is een wazig terrein.

De film die ik mee naar huis nam heet 'Closer', een cynisch relatiedrama. Geen aanrader voor mensen die geloven in de liefde. Ik vond het dan ook geen leuke film, lichtpuntje was Natalie Portman. Knappe dame zeg, ik las pas dat ze joods is en dat maakt haar alleen maar leuker.

http://images.hollywood.com/images/large/l_2427216.jpg
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2005, 10:12:37 pm door Pleun »

Mies

• Bekijk profiel
« Reactie #231 Gepost op: juni 05, 2005, 11:30:10 pm »
:w
hallo
No mountain too high

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #232 Gepost op: juni 06, 2005, 09:03:56 am »
Waarom heb ik nou het gevoel dat jij iemand bent die ik heel goed ken?  ;)

Welkom Mies.  :w

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #233 Gepost op: juni 06, 2005, 08:14:32 pm »
Pff, zwaar dagje gehad op het werk. De regiomanager was in the house. Nu weet ik het zeker... wat een bloedhond is dat zeg, die kerel deugt niet. Als hij dit zou lezen zou hij vermoedelijk hetzelfde van mij denken, maar dit terzijde. Hij vroeg of ik m'n contract al had getekend. "Nee, nog niet." Hierop begon-ie onaangenaam te preken dat er vrijdag over me geklaagd was (door een vrouwelijke collega, de snol) en dat als ik niet uit zou kijken het contract helemaal niet door zou gaan. Een en ander was weer vreselijk uit z'n verband gerukt, wat een #@&*$wijf die collega zeg. Over m'n leidinggevende ben ik iets positiever nu, daar heb ik een positief gesprek mee gehad. Het schijnt dat de regiomanager, die in Rotterdam zit, me niet ziet zitten en dat is gebaseerd op de periode die ik vorig jaar in Rotterdam heb gewerkt. Vreemd, want ik heb de beste man zelden gesproken en heb van de vestigingsmanager daar een positief getuigschrift gekregen. Toen m'n leiddinggevende het een keer voor me opnam (vertelde ze vanmiddag) en zei dat ik toch maar even het halve land heb afgereisd voor het Loket, bagatelliseerde hij dat door te zeggen "ach, dat is normaal als je uitzendracht bent." Nee, die man spoort niet. Pech dat ik van zo iemand afhankelijk ben.

De collega die achter m'n rug om over me zit te klagen is 2 handen op 1 buik met de big. Wat dat betreft zit ik in Dordrecht eigenlijk gewoon hartstikke fout. Die hele club kent elkaar al jaren en geen van de vrouwen vind ik leuk. Misschien voelen ze dat aan, die snol is half Turks maar ik vind haar een drama. Ze heeft het gevoel dat ik me niks van haar aantrek als de baas er niet is. Misschien is dat ook wel een beetje zo, ik kan niet tegen die humorloze types die achter elke opmerking iets zoeken en achter je rug om over je klagen. Ik heb die ervaring vaker gehad met vrouwen, en dat waren altijd vrouwen die ik totaal oninteressant vond. Wederom stof tot nadenken over het wazige terrein van de psychologie van het intermenselijk contact tussen man en vrouw.

Qua werk ging het wel goed verder. Vanmorgen drie spreekuren gehad. Een Turk die niet leest wat er in brieven van de sociale dienst staat, waardoor bijna een termijn werd overschreden om een bezwaarschrift in te dienen. Al kan je geen Nederlands, laat die dingen door iemand anders lezen, denk ik dan. Dat had hij ook gedaan, alleen een beetje te laat dus. Ik belde naar de sociale dienst om uitstel te vragen. Dat lukte, hij kreeg nog een week, waarna ik ook nog een advocaat bereid vond om het bezwaarschrift te schrijven.

Verder was er nog een Turkse mevrouw die een aanmaning had gekregen van de deurwaarder, terwijl ze allang betaald had. Gebeld met de deurwaarder, waardoor de zaak werd opgehelderd. De leukste spreekuurklant was een Marokkaans meisje dat nogal in de troubles zat. Ze was op staande voet ontslagen, maar had daarna geen protest aangetekend. Nu kreeg ze geen uitkering. Verder waren er problemen thuis, was ze zwanger en wilde de vader niet de verantwoordelijkheid voor het kindje nemen. Tel uit je winst. Ik belde een advocaat voor haar en was een en al vriendelijkheid. Vind het zielig voor haar.

's Middags was het redelijk druk aan de balie en telefoon. Ik haalde nog een wit voetje bij de big, door een spoedverwijzing naar een advocaat te regelen voor iemand. En er belde een meisje dat een probleem heeft met haar school. Ze loopt stage en de school wil dat zij aan de school een stagevergoeding betaalt, omdat ze bij haar stageplek een arbeidscontract heeft. Maar gezien de stageovereenkomst hoeft ze dat helemaal niet te betalen. Ik boekte het meisje in voor m'n spreekuur en ga een antwoordbrief voor haar schrijven. Leuke spreekuren vind ik dat.

Uit het werk bleken de treinen naar Rotterdam niet te rijden. Grrr. Gelukkig kon ik meerijden met een collega die in Rotterdam-Alexander woont. Afgezet bij metrostation Schenkel, waarna ik vrij snel thuis was. Uitgeput, het werk is nog steeds even leuk maar emotioneel een stuk zwaarder.
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2005, 08:21:21 pm door Pleun »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #234 Gepost op: juni 06, 2005, 08:27:41 pm »
Bloedhond, Big, Varken: Volgens mij werk je op de kinderboerderij ipv het loket.

Wel balen zulke figuren. Ik denk dat je denkbeeldig wel weer een paar keer een Uzi hebt laten ratelen.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #235 Gepost op: juni 06, 2005, 08:38:05 pm »

quote:

Santaarnpaal schreef op 06 juni 2005 om 20:27:
Bloedhond, Big, Varken: Volgens mij werk je op de kinderboerderij ipv het loket.
_/-\o_
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #236 Gepost op: juni 06, 2005, 08:38:22 pm »
Hmm ja, het is vervelend om van mensen afhankelijk te zijn wiens bloed je wel kan drinken.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #237 Gepost op: juni 06, 2005, 08:50:00 pm »

quote:

Pleun schreef op 06 juni 2005 om 20:38:
Hmm ja, het is vervelend om van mensen afhankelijk te zijn wiens bloed je wel kan drinken.
Tip: Verander jezelf in Nosferatu ;)
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #238 Gepost op: juni 06, 2005, 11:30:42 pm »

quote:

Pleun schreef op 05 juni 2005 om 22:10:
Het Turkse grietje zag er weer fraai uit. Dat zegt niet alles, want mijn indruk is dat het een beetje een dom trutje is. Toen ik pas een paar boetes had openstaan, had ze een rekenmachine nodig om een paar euro op te tellen. Of zou dat van de zenuwen komen? Misschien voelt ze wel aan dat ik haar een dom trutje vind, je weet het niet.

.... lichtpuntje was Natalie Portman. Knappe dame zeg, ik las pas dat ze joods is en dat maakt haar alleen maar leuker.

[afbeelding]

Hello Natalie, goodbye Turkinnetje.

Het is ook onmogelijk voor een vrouw van vlees en bloed op te boksen tegen een filmster.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #239 Gepost op: juni 07, 2005, 11:48:04 am »
Het meisje van de videotheek is niet m'n vriendinnetje hoor. Die is veel leuker...