Auteur Topic: LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]  (gelezen 14861 keer)

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #45 Gepost op: juni 05, 2005, 12:51:45 pm »
LOL...

Dan gaat alles prima, ben je toch 2e :)
* elle kent dat van de wedstrijd naar het gehucht onder Weimar: onze lift kon de camping niet vinden, dus waren we 5 minuten later dan het eerste koppel. Daar kwamen de laatsten trouwens om half 12 's avonds aan, terwijl wij er rond 16.00u gearriveerd waren.

Enneuh... hoe gaat het met je gitaar?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Bedorik

• Bemind door Ik ben die Ik ben
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: juni 05, 2005, 02:23:25 pm »
'Er is een dag'.....Bedorik was blij met het gitaarspel van La Naussee....Er is ook een dag, waarop gitaren niet meer vals zullen zijn. Ongeacht wanneer je de soundcheck doet:-)

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: juni 05, 2005, 03:35:16 pm »
Tsja, die gitaar. Vanochtend mocht ik weer spelen. Vanwege wat oude mensen die altijd vroeg in de kerk zijn, moeten we vroeg een soundcheck doen. Er was geen tijd voor stemmen. Dat moest nog na de soundcheck. Ik liet mijn gitaar stemmen en dat bleek keurig gedaan te zijn, alleen niet in de goede toonsoort. Resultaat: Het eerste lied volop vals ingezet. Daarna een beetje gedaan of ik meespeelde, zonder dat er geluid voortkwam. Een beetje playbacken, maar dan op een muziekinstrument. Tijdens de preek opnieuw gestemd en daarna na de preek ging het heerlijk! De tweede dienst trouwens ook!
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: juni 05, 2005, 08:12:14 pm »
Litweekend [deel 2: Over van alles en nog wat franse geneugden]
... en weer geen plancianen. Een twintigtal minuten later is het dan wel raak. En goed ook. Uit een auto stapt het vierde koppel. Twee minuten later gevolgd door nog een auto waaruit twee ander koppels komen. Binnen drie minuten is het aantal plancianen op de camping verdubbeld. Ook zij zetten snel hun tenten op en nemen een duik in het water.
Dan is het echt tijd om richting Honfleur te gaan om lekker wat te gaan eten. Een flinke wandeling brengt ons aan de haven, waar omheen zich vele eetgelegenheden elkaar plat concurreren. Zij het dat ze daar van een prijzenslag nog nooit gehoord hadden, want alles was schreeuwend duur. Een biertje kostte 5 Euro. Bij een tentje waar nog genoeg lege stoeltjes waren, hebben we genoten van heerlijke vis. Ook de rosé erbij was erg goed. Ik waarlijk genoten van dat maaltje.
Daar alles schreeuwend duur was, besloten we te zoeken naar een andere tent om daar nog wat koffie  te nuttigen. Het was inmiddels elf uur geworden en werkelijk waar, geen kroegje te vinden. Uiteindelijk bleek er in heel Honfleur één zaakje te zijn wat na twaalven de deuren nog open had. De oplettende lezer heeft vast al opgemerkt dat twee koppels nog niet gearriveerd waren. Tijdens het eten bleek dat één koppel Honfleur deze dag niet meer zou halen en het tweede koppel zou rond één uur 's nachts arriveren (maar die hebben wel een ijsje gegeten in Parijs). Dat was ongeveer gelijktijdig met onze terugkomst op de camping, want daar we allen zeer moe waren, hebben wij vrij snel het kroegje verlaten en zijn terug gegaan naar de camping alwaar we heerlijk geslapen hebben tot een uur of elf de volgende dag.
Die dag brak aan zoals vele dagen in Nederland dat doen: grijs. Ik ben gewoon om op vrijdagochtend een tennispartijtje te spelen in het Westerpark. Maar aangezien ik en mijn tegenstander allebei in Honfleur zaten, kon dat geen doorgang vinden. We hebben dat ruimschoots goedgemaakt door een goed uur te gaan beachballen. Het ontbijt daar voorafgaand was er één zoals alleen in Frankrijk kan: heerlijke verse baguettes met franse kaas! Daarna kletterde een stortbui neer op de camping en zochten we ons een schuilplaats in de kantine van de camping, althans twee kale zaaltjes waar je kon zitten. Na de bui met z'n allen gelift naar Honfleur.
Daar hebben we allereerst twee musea bekeken en de nodige kunstgallerijen. Honfleur is bekend om zijn kunstgallerijen. En ik geef toe, her en der zat er best wat leuks tussen. Toen werd het tijd voor nog een franse geneugd. Een crêpe chantilly met koffie. Heerlijk! De tent waar we zaten was relaxed en we zijn daar dan ook lang blijven hangen. Terwijl de jongelingen nog zin hadden om naar het strand te gaan, bleven de oude lullen in de kroeg hangen om te genieten van een alcoholische versnapering en elkaars gezelschap. Terwijl wij daar zaten, arriveerde het achtste en laatste koppel ook in Honfleur, 24 uur nadat ik was gearriveerd.
Bon, genoeg over de dag Honfleur. We zijn nog teruggegaan naar de camping, hebben nog even lekker gezwommen en hebben de donkere avonduren doorgebracht met kaarten en blufpoker, uiteraard onder het genot van bier, rosé en toastjes met brie, camembert en meer lekkere kaas.
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2005, 06:03:21 pm door LaNaussee »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: juni 06, 2005, 04:13:36 pm »
Woei! Een echt liftweekend! Met bakken met regen, net als toen in Luxemburg!

Hoe ging de terugweg?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: juni 07, 2005, 01:11:30 pm »
Liftweekend [deel 3: Over kleine franse dorpjes en Muiden]
... Zaterdagochtend was het dan vroeg op om weer terug te liften naar Amsterdam. Om kwart voor negen waren alle tentjes weg en waren alle koppels van de camping vertrokken onderweg terug naar huis. Ik vertrok uiteraard als laatste, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik ben in zes liten naar huis gegaan, waarvan drie in de eerste paar kilometer. De eerste ging naar Honfleur. Aldaar zochten we een boulangerie om wat ontbijt te scoren. Van daar een stukje door het stadje gelopen om naar een goede liftplaats te gaan. Vanaf daar een lift naar de oprit van de snelweg. En vanaf daar een lift de 'Pont de Normandie' over naar de péage. Daar aangekomen bleken daar nog drie koppels te staan. Dus daar stonden vier koppels te koukleumen. Het waaide daar behoorlijk fris en het begon ook nog eens te motregenen. En ja, veel auto's stoppen er niet wanneer er vier koppels staan te liften. Na een hal uur ofzo had ik het wel gezien en ben ik met mijn liftpartner naar het restaurantje gegaan om maar een lekker bakje koffie te gaan drinken. Bij terugkomst: één koppel verdwenen. Even later besloot een tweede koppel ons voorbeeld te volgen. Bij hun terugkomst: weer één koppel verdwenen. Zij waren het zo zat dat ze een lift Le Havre in geaccepteerd hadden. Uiteindelijk bleek dat ook best goed te gaan. Ik had er inmiddels al wel drie geweigerd. Nadat wij een goede anderhalf uur bij die péage gestaan hadden, stopte er een belgische vrachtwagen. Die bleek naar Gent te moeten en wij mochten mee. Op zich gaan vrachtwagens niet hard, maar wel ver en wij hadden de tijd. Het laatste koppel heeft uiteindelijk een drie-en-een-half uur bij de péage gestaan. Gelukkig voor hen hadden ze toen wel meteen een lift naar Breukelen.
De vrachtwagenchauffeur bleek een aardige man te zijn die al naar vele landen geweest was. Ook kende hij de weg aardig. Hij besloot geen zin te hebben in péages en lekker door de franse binnenlanden te rijden. Wij vonden het prima. Qua aantal kilometers was het korter en of je nu met een vrachtwagen 85 over de provinciale wegen rijdt of 87 over de snelweg maakt natuurlijk niets uit. Het bleek een hele mooie route te zijn, met mooie uitzichten en mooie franse dorpjes. Uiteindelijk heeft hij ons bij Kortrijk bij het benzinestation aldaar afgezet. Daar kwamen wij een ander koppel weer tegen.
Vanaf Kortrijk een lift naar Utrecht met een jong stel dat naar Parijs was geweest. Het was een leuk stel en de lift was dan ook uitermate plezierig, de leukste tot dan toe, maar de mooiste lift moest nog komen. Die van Utrecht naar Amsterdam. Terwijl wij bij het benzinestation te Utrecht stonden, zagen wij een vrouw met autosleutels. Wij vragen of we mee mochten en heel enthousiast stemde ze in. Bleek ze in een uitermate relaxte audi cabrio te rijden. Leren bekleding en alles erop en eraan. Ze had twee eigen bedrijfjes en vertelde honderduit over wat ze allemaal deed. Echt superleuk. Ze zou ons in de Bijlmer afzetten, maar vanaf de A9 bleek je Amsterdam niet in te kunnen. Uiteindelijk konden we pas bij Muiden de snelweg af en konden we terug naar Amsterdam. Alsnog in de Bijlmer afgezet en met de metro en de bus naar huis. Om kwart over acht kon ik mijn boodschappen gaan doen, terugkijkend op een mooi, relaxed en leuk liftweekend.

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: juni 08, 2005, 02:33:30 pm »
Aan Roodkapje,

ik hoop dat je dit leest. Hoe is het met je? Sinds je verhuist bent naar een andere blogplaats, neemt het aantal blogjes drastisch af. Gaat alles nog wel goed? Gebeuren er nog wel eens fairytales?

LaNaussee

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: juni 08, 2005, 02:57:21 pm »
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Roodkapje nog een tijdje verstoken is van een fatsoenlijke internetverbinding. Binnenkort schijnt het beter te worden. Vandaar dus dat er weinig nieuws is te melden rond haar.
Where is the wisdom we lost in knowledge?

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: juni 10, 2005, 01:36:57 pm »
Wozzeck
Terwijl ik heerlijk aan mijn broodje kebab zit, gaat de telefoon van de Financiële Dame met wie ik een broodje kebab aan het eten was. Het bleek een amica te zijn, die zoals gewoonlijk stressvol aan de telefoon hangt wanneer je aan de late kant bent. Na een paar geruststellende woorden genoten wij verder van dat lekkere broodje.
Voor het eerst sinds tijden was ik weer in de desbetreffende zaak. In mijn geschiedenis van Amsterdam woonde ik boven die tent en kwam daar toen regelmatig een broodje shoarma halen, een babbeltje maken of me tegoed doen aan de teveel gebakken frietjes, die na een lange soosavond voor niets op ons lagen te wachten. Ik woon daar al lang niet meer. Ook niet meer in de buurt. En de toko was 7 maanden dicht geweest wegens verbouwing. Het welkom was er niet minder om.
Ik was daar beland na de volleybaltraining waar ook die Financiële Dame aanwezig was. En aangezien wij beiden nog wel wat te eten lusten hadden wij een tussenstop gemaakt. Maar de gratis koffie hebben we laten schieten. We moesten verder. De Financiële Dame had namelijk iets van 24 kaartjes bij zich voor een opera en waar iedereen braaf om half negen aanwezig was, zaten wij nog aan ons broodje. Kwart voor negen zou de zaal opengaan. En uiteraard waren wij precies op tijd. Maar we hadden wel vier telefoontjes in een kwartier gehad om te vragen waar wij nu bleven.
Gisteren was de verjaardag van ons aller geliefde Plancius. En ter ere daarvan zijn we met 24 leden naar de opera 'Wozzeck' geweest. Een mooie opera met een sober, doch fraai decor, goede moderne muziek, waarbij het orkest op verschillende plaasten in de zaal speelde, hetgeen voor een extra muzikaal effect zorgde. Het was ook bijzonder, aangezien het Hamburgischer Staatsoper normaal gesproken niet op tournee gaat en nu waren ze dan toch in Amsterdam.
Ik heb ervan genoten.

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ADUeawPd1CjN/e/n9s42gHHuc6IA
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2005, 07:10:54 pm door LaNaussee »

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: juni 10, 2005, 02:47:06 pm »

quote:

HaJee schreef op 08 juni 2005 om 14:57:
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Roodkapje nog een tijdje verstoken is van een fatsoenlijke internetverbinding. Binnenkort schijnt het beter te worden. Vandaar dus dat er weinig nieuws is te melden rond haar.

Ik stond zo ongeveer op het punt om Roodkapje hier als vermist op te geven, en te vragen of er ook zich verdacht achter bomen ophoudende Boze Wolven waren gesignaleerd.

Ze bracht altijd zulke lekkere koekjes (van eigen deeg).
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

karlos

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: juni 11, 2005, 02:30:20 pm »
Sommige Plancianen zijn ook zo voorspelbaar :D
Nein!

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: juni 14, 2005, 03:33:11 pm »
New-wine
Hoogste tijd om weer wat te schrijven. Dus ik neem jullie mee naar afgelopen zaterdag. In Houten was er een avond van New-wine. Met een deel van mijn kring gingen we erheen. Ik werd opgehaald in een dikke BMW, zo één waar je over zou vertellen als je gelift hebt. Na een gezellige rit erheen werden mijn ijzeren vingers op de proef gesteld. Terwijl ik probeerde uit te stappen, er was weinig ruimte aan mijn zijde, hield ik het dak bij de voorkant vast. Zonder dat te zien sloeg de bestuurdster de deur dicht, waarop ik doodleuk vroeg of ze zo vriendelijk wilde zijn om de deur nog even open te doen. Ze schrok zich bijna te pletter en kon nauwelijks geloven dat ik zei dat het niet zo'n pijn deed. Nadere inspectie van mijn handen leverde een mooie blauwe streep over mijn vingers op, maar erg pijn deed het niet. Wel blijft het lang hangen die pijn. Als ik nu licht op die plek duw, dan voel ik het nog steeds, dat is toch wat minder.
Een new-wine avond ziet er als volgt uit. Eerst is er koffie en thee voor iedereen. Vervolgens wordt er een half uur lang God lof toe gezongen onder begeleiding van een prima band. Daarna volgt er een verhaal van een spreker en daarna is er ruimte voor ministry. De spreker van de dag was Jos Douma. Hij zou praten over 'de kracht van verbondenheid'. Veel van zijn verhaal was geïnspireerd op het boek 'verbondenheid' van Larry Crabb. Ik had dat boek al gelezen, dus hoorde niet zo veel nieuws. Toch wil ik hier een paar dingen ophalen die Jos zei.
Hoofdvers was 2 Kor 13:13, waar staat: De genade van de Heer Jezus Christus, de liefde van God en de eenheid met de heilige Geest zij met u allen. Jos legde er de nadruk op dat dit vers, bekend van de vele zegeningen in de gereformeerde diensten, begint met Jezus en niet met God. Wij zijn geneigd alles naar God toe te trekken, maar het begint met Jezus. In Hem vinden wij verbondenheid. En hoe mooi is het dat de zegen dan ook met Jezus begint. In de kerkdienst op zondag hoorde ik de voorganger ook prompt de volgorde omdraaien (de liefde van God en de genade van de Here Jezus Christus). Bijbellezen is moeilijk.
Een ander punt wat ik erg goed vond, ging over het verschil tussen het oude en het nieuwe verbond (ja, het was idd een erg gereformeerd praatje, zeker voor new-wine). In het oude verbond was het zo dat dingen moest doen om behouden te worden. Het nieuwe verbond draaide de zaak om. Je bent behouden en daardoor ga je dingen doen. In het nieuwe verbond krijgen we de Geest en door die Geest gaan wij goede dingen doen. Jos haalde daar speciaal een vers aan uit 2 Kor 3: 6 Hij heeft ons geschikt gemaakt om het nieuwe verbond te dienen: niet het verbond van een geschreven wet, maar dat van zijn Geest. Want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.
Een new-wine avond is altijd goed om heen te gaan. Het is geweldig om met christenen uit allerlei kerken en plaatsen samen te komen en God groot te maken. De praatjes zijn eigenlijk altijd wel goed en inspirerend. Daarnaast vind ik het echt geweldig om te zien dat enorm veel mensen voor zich laten bidden en dat je gewoon kan zien dat dat gebed dingen met ze doet. God is daar aanwezig en doet mooie dingen. Geweldig toch?
« Laatst bewerkt op: juni 14, 2005, 03:34:12 pm door LaNaussee »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: juni 14, 2005, 03:44:17 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 08 juni 2005 om 14:33:
Aan Roodkapje,

ik hoop dat je dit leest. Hoe is het met je? Sinds je verhuist bent naar een andere blogplaats, neemt het aantal blogjes drastisch af. Gaat alles nog wel goed? Gebeuren er nog wel eens fairytales?

LaNaussee

:w

Voor meer details zie http://roodkapje.web-log.nl B)
« Laatst bewerkt op: juni 14, 2005, 03:45:01 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: juni 17, 2005, 02:21:46 pm »
Rondlopen tussen de grote meneeren
Al de hele week heb ik hard gewerkt aan een paper, die al twee weken geleden ingeleverd moest worden. Ik heb er zelfs zo hard aan gewerkt dat er nog steeds geen letter op papier is. Ik heb geen idee hoe ik me hieruit ga babbelen. Ik hoop alleen dat ik het vak alsnog mag halen. En ook nu vertoon ik weer symptomen van studie-ontwijkend gedrag. Maar daar plukken jullie dan weer de vruchten van...
Gisterenavond was een belangrijke en goede en leuke avond. Het begon met de gebruikelijke volleybaltraining. Hoewel het niet denderend ging, waren er op drie punten duidelijke verbeteringen. Ik smashte alles binnen de drie meter (en dat is handig als dat de achterlijn is). Meestal smash ik verder naar achteren en ook regelmatig uit. Nu dus alles goed naar beneden geslagen. Ook de set-ups waren van hoog niveau. En bij de passings had ik voor het eerst de feeling van hoe het echt moest. Niet dat het daarvoor beroerd was, maar er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering.
Daarna had ik een vergadering. De grote meneeren van Plancius hadden samen een overleg en ik was door hen uitgenodigd om daaraan deel te nemen. De grote meneeren waren de mijnheer de preases der GSVA 'Petrus Plancius', mijnheer de ceryx der GSVA 'Petrus Plancius', mijnheer de preases van de bijbelkringcommissie en novitiaatscommissie, en mijnheer de preases van de programmacommissie en tevens olim-ab-actis. En ik had de grote eer tussen deze zeer respectabele leden van de vereniging te mogen zitten.
Wat was het geval: op initiatief van het bestuur gingen deze grote meneeren en ik praten over de vereniging en dan met name over de kernactiviteiten: de bijbelkringen, de lezingen en de facgroepen. Het was een avond vol van visie, ideeën en vertrouwen in de toekomst. Een hele goede avond, met veel positieve dingen en een stel gezichten die allemaal keurig dezelfde (goede) kant op stonden. De oplettende lezer heeft nu als het goed is wel gedestilleerd over welke commissie ik de scepter zwaai en dat verklaart dan meteen de reden van mijn aanwezigheid aldaar.
Vandaag bevond ik me weer in het gezelschap van een grote meneer. Vandaag had ik een sollicitatiegesprek bij de grote baas van het Social Skills Lab. Komend jaar wil ik een zogeheten trainers-master volgen. Daar leer ik dan hoe ik allerlei trainingen op het gebied van sociale vaardigheden (te denken valt aan gesprekstechnieken, managementvaardigheden en presentatietechnieken) kan opzetten en geven. Hiervoor zijn slechts twintig plaatsen beschikbaar en het aantal aanmeldingen bedraagt heel veel meer. Vandaar dat er een sollicitatieprocedure is. Vandaag had ik mijn sollicitatiegesprek. Over een week of twee à drie krijg ik te horen wat de uitslag is en of ik die master mag gaan volgen. Het is altijd moeilijk in te schatten hoe zo'n gesprek verliep. Het was in ieder geval een leuk gesprek en nu hoop ik er maar het beste van. Over drie weken kan ik echt gaan bedenken hoe mijn komende jaar er uit zal gaan zien.
Het belooft mooi weer te worden dit weekend. Met de vereniging hebben we het slotweekend. Te gek. Lekker relaxen in de zon met allemaal leuke mensen. Ik heb er zin in!

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: juni 20, 2005, 10:45:57 pm »
Voorjaarsweekend
Het was een kwartiertje na de klok van zevenen toen ik arriveerde op de plaats van bestemming. Het was vrijdagavond en het voorjaarsweekend, het slotweekend met de vereniging was begonnen. Dit jaar was de plaats van bestemming 'Sportpark van Langevelde'. Het eten was er nog niet. In alle rust zette ik mijn tent op. Veel zin om met alle Plancianen te babbelen had ik toch niet, dus alle uitstel van dat contact was welkom. Dit is overigens iets waar ik elk weekendje weg last van heb, of het nou met Plancius is, met E&R, met familie of wat dan ook.
Een voorjaarsweekend op Plancius kent doorgaans vier kernwoorden. Zon, in overvloed dit weekend; relaxen, iedereen is goedgemutst en doet rustig aan; sport, de bezigheid van overdag wanneer er genoeg gerelaxed is en spel, wanneer er genoeg gesport is komen de kaarten op tafel en wordt er uitgebreid geklaverjast en gebridged.
Zon: Het hele weekend was overgoten van zonnestralen. En wanneer de zonnestralen in letterlijke zin het wegens invallende duisternis lieten afweten, bleven de zonnestralen van de vele vrolijke Plancianen de nachten van licht voorzien. Vanwege de overvloed aan zon heb ik me veelvuldig ingesmeerd en de zon enigzins vermeden en zo waar, voor het eerst in mijn carrière als Planciaan was ik niet degene die het meest verbrand was. Sterker nog, velen waren er erger aan toe dan ik. Overigens was het absoluut genieten van het mooie weer, al werkt het soms wel wat verlammend, zeker wanneer je lekker een potje wil gaan tennissen of volleyballen.
Relaxen. Heerlijk bijkomen van de afgelopen tijd en je opladen voor de laatste loodjes. Daarvoor dient het voorjaarsweekend zeker. Zaterdagochtend (en zondagochtend) was ik één van degenen die het eerst de tent uit was. Dat komt wel vaker voor op een dergelijk weekend. Traditiegetrouw behoorde ik op zaterdag bij de eerste vijf mensen die daadwerkelijk hun nest uit komen. Twee dagen lang niets hoeven en alles mogen. Relaxed, gewoon zwaar OK. En uiteraard teveel bier...
Sport. Getennist, ik was erg goed. Getafeltennist, kostte me de nodige tijd om in te komen, daarna ging het lekker. Gevolleybald. Tsja..., ik kan beter..., eigenlijk ging het beroerd. Wederom gemerkt dat ik op te laag niveau train. Als ik volgend jaar blijf volleyballen, dan duidelijk op een hoger niveau. Gebeachbald, altijd leuk om heerlijk saves te maken en gevoetbald. Tsja, wat moet ik daarover zeggen..., ik speelde serieus lekker, boven verwachting zelfs. Ik schijn een aardige voorzet te hebben, maar..., we speelden op blote voeten en mijn tenen bleven op gegeven moment in het gras staan. Resultaat: een scheurtje in een pees van mijn wijsvingerteen of hoe dat kreng ook mag heten. Het gebeurde zaterdagavond. Doordat ik continu bezig bleef, viel de pijn wel mee. Zondagochtend kon ik bijna niet lopen. Gedurende de nacht was het bloed wat weggestroomd uit mijn teen en nu was het bijna niet te harden. Dapper ben ik toch mijn wekelijkse partijtje tennis met mijn tennispartner gaan spelen. Ik won. Wonderbaarlijk. Veel meer heb ik niet meer gesport. Nog even gevolleybald, maar dat was het wel. Achteraf weet ik niet of dat zo verstandig was. Twee dokters in opleiding hebben mij het advies gegeven de komende twee à drie weken niet te sporten en mijn voet zoveel mogelijk te ontzien om het te laten genezen. Toch nog een goede reden gekregen om maar weer wat aan mijn studie te gaan doen...
Spel. Veel geklaverjast en gebridged. Dat laatste is de nieuwe rage binnen Plancius. Er zijn er tien die het kunnen. En het is echt leuk. Als oude mensen dat soort spelletjes spelen, dan wordt het bijna leuk om oud te worden!
Aan het eind van de zondagochtend werden we opgeschrikt door vreselijk nieuws uit de kerk in Amsterdam. Ik ga hier niet verhalen wat het nieuws was. Ik weet er ook te weinig vanaf. Ik kan alleen melden dat iedereen er zwaar kapot van was en dat na dat nieuws de dag slechts langzaam een doorstart kreeg. Sommige dingen komen onverwacht en hebben grote invloed. Gelukkig weten we dat er hierboven Iemand is die alles in de hand houdt en het uiteindelijk ten goede zal keren.
Bij terugkomst van het weekend heb ik me nog even van mijn beste kant laten zien. Terwijl ik mijn fiets voor de deur neerzette, sprak een man mij aan. Het bleek de buurman van schuin boven te zijn, al had ik hem nog nooit ontmoet. Hij had zichzelf buitengesloten en kon zijn huis niet meer in. Hij stond al drie uur buiten. En niet alleen hij. Ook zijn dochtertje van vijf, die uitgerekend dit weekend bij pappa was. Hij had een vriend gebeld die sleutels had. Maar dat was al drie uur terug en de vriend was er nog niet, waarschijnlijk verdwaald. Ik heb mijn telefoon uitgeleend en ze wat te eten en drinken gegeven. De politie bellen is leuk, maar als je het gewone nummer belt duurt het dus meer dan een half uur voordat er een auto komt, solme duikelaars. Intussen hadden we alweer gebeld en hadden we inmiddels de brandweer al aan de lijn gehad (ik belde ook, daar de man vrij slecht Nederlands kon en de vrouw aan de lijn vrij slecht Engels). De brandweer kwam langs, wel snel. Het raam stond open en met een ladder kon je zo naar binnen. Binnen lagen de sleutels. Alles opgelost. De buurman was dolblij. Het dochtertje was doodmoe. Beiden hadden in totaal ongeveer vier uur buiten gestaan. En ik..., ik had weer een verhaal.