Auteur Topic: LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]  (gelezen 14558 keer)

LaNaussee

• Bekijk profiel
LaNaussee et l'amour naissant... [deel 2]
« Reactie #90 Gepost op: augustus 12, 2005, 09:20:55 pm »
E&R [deel 5]
Het einde van de week komt al in zicht. Nog twee dagen om bestaande contacten uit te bouwen en eventueel nieuwe contacten nog aan te gaan. De donderdag is traditioneel een drukke dag, maar iedereen heeft er lekker veel zin in. Zoals gebruikelijk doe ik 's ochtends niet zoveel. Ik neem rustig de tijd om lekker in het zonnetje mijn stille tijd te houden.
's Middags hadden we wederom een uitermate drukke activiteit ingepland. Zandkastelen bouwen. Tuinstoeltjes mee, lekker in het zonnetje en de campinggasten maar zwoegen. Heerlijk. Onderwijl ruim de tijd om mijn teamleidster te helpen met haar LNT. Zij is die avond en samen overleggen we wat het beste is. We besluiten een soort van sketch uit te voeren en enthousiast beginnen we aan de uitwerking.

Tegen vieren komt een enorme aanhanger het strand opgereden. Onze avondactiviteit kan opgebouwd worden. Elke donderdagavond is er de zogeheten 'grote activiteit', waarbij een atractie gehuurd wordt.  Deze week hebben wij tobbedansen. Een enorm luchtkussen moet opgeblazen worden en een zwembad moet vol met water gestort worden. Om later de campinggasten van een hellinkje naar beneden te laten glijden in een bakje om als eerste de bel te raken die boven het zwembadje hangt. Na alles met linten afgezet te hebben, blijft mijn recracompagnon achter om de toko te bewaken en keer ik terug naar de tent. Ik moest de poppenkast weer doen.
De poppenkast na het eten was een groot succes. De twee teamleden die Miep en Moos speelden, twee clowntjes, haalden de kinderen op van de camping. Ik zat samen met een andere teamgenoot achter de poppenkast. Onze verhaallijn was briljant gevonden, maar helaas vergaten we in het vuur van onze acties het verhaal uit het oog en verzandde alles in iets onduidelijks. Maar aangezien de hoofdmoot van alles bestond uit dat Jan Klaassen, Katrijn, de politieagent en de Koning met een watergevecht bezig waren, was er hilariteit alom. Ook de actie om na afloop de vier spelers Miep te laten natgooien viel bij de kleintjes in zeer goede aarde.

Tijd weer voor het tobbedansen. Mijn recracompagnon was inmiddels enigzins uit zijn humeur. Om de één of andere reden snappen mensen niet dat wanneer een stuk is afgezet, dat het dan de bedoeling is dat je er niet komt en hij was inmiddels het mensen terugsturen aardig beu.
Helaas was het weer iets te frisjes om ook de volwassenen vol in actie te krijgen. Verder was het een groot succes. Enthousiaste deelnemers en veel publiek. Helaas begonnen een aantal jongeren na een uur met de snoeren te klooien. En zonder elektriciteit blijft het luchtkussen niet overeind staan. We probeerden de zaak nog te redden, maar toen ook de stekker van het zwembad eruit werd getrokken, was er geen houden meer aan en moest alles voortijdig worden afgebroken. Wel was het schoonmaken van alles met het halve team echt enorm leuk.

De LNT 's avonds was ook heel bijzonder. Er waren niet veel campinggasten, maar met hen die er waren was het ook bijzonder goed. We gebruikten het toneelstukje van de persoon die even snel het 'Onze Vader' wil bidden en waar God bij antwoord. Wel enigzins aangepast aan onze taal en dingen. Daarvoor nog een korte sketch en aangezien de tekst grotendeels van mijn hand afkomstig is, zal ik die zo hieronder posten.
Na de LNT ben ik met een aantal teamleden het zwembad ingedoken. Het was na sluitingstijd, dus het hele bad was voor ons alleen. We hebben heerlijk met elkaar liggen ravotten. Ook een lichtgevend buisje wat mijn recracompagnon van thuis had meegenomen, had daarin een groot aandeel. Wederom was het een zeer geslaagde dag geweest!
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: augustus 12, 2005, 09:36:29 pm »
De donderdagavond LNT

Tring tring

Welkom bij de Jezuslijn. Dit gesprek kost 10 eurocent per minuut, plus eventueel het gebruik van uw mobiele telefoon. Om u beter van dienst te kunnen zijn, vragen wij u de 4 cijfers van uw postcode in te toetsen en af te sluiten met een hekje

(verward) eh... 9262#

U heeft ingetoetst 9...2...6...2. Is dit juist, toets 1, is dit niet juist, toets 2.

(intoetsen 1)

Voor lofprijzing, toets 1
Voor dankbetuigingen, toets 2
Voor schuldbelijdenis, toets 3
Voor vragen, toets 4

(intoetsen 4)

U hebt gekozen voor vragen, klopt dit toets 1. Om terug te keren naar het hoofdmenu, toets 2

(intoetsen 1)

Voor moeilijk vragen, toets 1
Voor makkelijke vragen, toets 2
Voor de vraag van de week, toets 3
Voor veelgestelde vragen, toets 4
Voor overige vragen, toets 5

Hmm, zo'n vraag van de week lijkt me wel interessant (3 intoetsen)

De vraag van de week luidt: "Hoe ziet God eruit?" SMS Jezus + uw antwoord naar 55.  piep...piep...piep...

Enigzins beduusd en geïrriteerd nu:
Tring tring

Welkom bij de Jezuslijn. Dit gesprek kost 10 eurocent per minuut, plus eventueel het gebruik van uw mobiele telefoon. Om u beter van dienst te kunnen zijn, vragen wij u de 4 cijfers van uw postcode in te toetsen en af te sluiten met een hekje

(heel geïrriteerd) 9262#

U heeft ingetoetst 9...2...6...2. Is dit juist, toets 1, is dit niet juist, toets 2.

(intoetsen 1)

Voor lofprijzing, toets 1
Voor dankbetuigingen, toets 2
Voor schuldbelijdenis, toets 3
Voor vragen, toets 4

(intoetsen 4)

U hebt gekozen voor vragen, klopt dit toets 1. Om terug te keren naar het hoofdmenu, toets 2

(intoetsen 1)

Voor moeilijk vragen, toets 1
Voor makkelijke vragen, toets 2
Voor de vraag van de week, toets 3
Voor veelgestelde vragen, toets 4
Voor overige vragen, toets 5

Ik heb een moeilijke vraag! (intoetsen 1)

Voor een lang antwoord, toets 1
Voor een kort antwoord, toets 2

Denken ze dat ik vakantie heb, ofzo, ik moet zo weg (intoetsen 2)

Momenteel zijn al onze medewerkers in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft. Blijft u aan de lijn, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen.
...
nog een moment geduld alstublieft
...
wist u dat u ons ook op internet kunt vinden? Kijk op www.waaromjezus.nl.
...
al onze medewerkers zijn in gesprek. De wachttijd bedraagt ongeveer 15 minuten...

gefrusteerd de hoorn op de haak smijten

Hierna ging ze snel ontbijten en kwam de 'Onze Vader' sketch. Gevolgd door een paar kernpunten die eruit te halen zijn, waaronder:
1. God luistert altijd
2. Bij God kom je niet in de wacht
3. God antwoord

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: augustus 14, 2005, 07:11:37 pm »
E&R [deel 6]
Vrijdag. De laatste dag van intensieve contacten met campinggasten. De laatste dag om de contacten die je hebt uit te bouwen en voor de volgende week nieuwe contacten te leggen. Een week is zo om. Nog zoveel dat je zou willen doen. Maar het is niet aan je besteed. Een week telt slechts zeven dagen en de menselijke energie te weinig om de veertien te halen.
Traditioneel was 's middags het kinderfeest. Anderhalf uur lang spelletjes doen met die koters. Hulde aan de kinderwerkers. Kinderen zijn leuk, maar vijftig zijn er echt teveel. Maar de kinderen vonden het geweldig. De sfeer zat er goed in.

's Avonds was er weer een traditioneel programmapunt. Levend poppenkast. Na vele jaren braaf de meest fantastische rollen gespeeld te hebben, mocht ik dit jaar met mijn recracompagnon het levend poppenkast schrijven. Al in de ochtend hadden wij dit geschreven en waren ermee naar één van onze goede campingcontacten gegaan. Zij heeft namelijk veel ervaring met schminken en zij had toegezegd langs te komen om alle teamleden te schminken.
Doorgaans wordt er veel met etenswaar en andere ranzige dingen geklooid. Wij hielden het dit jaar netjes. Naast een goed verzorgde outfit (ook de kleding en de accesoires waren door ons verzorgd) werd er alleen water gebruikt. Maar wel meteen goed veel water. Het was een groot succes. Uiteraard werd er wraak genomen op ons door het team en belandden wij in het meer. Overigens niet zonder dat onze directe belagers met ons mee gingen, waarop ook de rest van het team eraan moest geloven. Uiteindelijk waren wij als scenarioschrijvers de enigen van wie de haren niet nat waren. Uren later hadden sommigen daar nog de pest in...

De laatste activiteit die we hadden was een bier/thee proeverij. Je krijgt eerst een smaakje bier voorgeschoteld, vervolgens een smaakje thee, dan weer bier en zo door. Wij hadden de keuze-opties gegeven en de winnaar was degene met de meeste goede antwoorden. We hadden tien soorten bier en tien soorten thee. Het gemiddelde aantal goede antwoorden lag net iets boven de vier. De winnaar had er acht goed.
De laatste evaluatie duurde vrij lang. Dit maal moesten ook de nodige formulieren ingevuld worden. Veel kwam ter sprake en overall konden we terugkijken op een supermooie maar bovenal gezegende week. Na de evaluatie was het tijd voor de gezelligheid. Velen, mijzelf incluis, probeerden wakker te blijven, maar rond een uur of zes lag iedereen half op de bank te slapen. Ik kan me niet heugen dat eerder bij e&r meegemaakt te hebben.

lineke

• Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: augustus 15, 2005, 02:37:53 pm »
Donderdagavond LNT vind ik ijzersterk! En wat betreft de E&R-week: gaaf dat je weer terug kan kijken op zoveel zegeningen van God. Bij project Scheveningen hebben we hetzelfde meegemaakt: je ziet de hemel gewoon hard aan het werk! Eveneens een week om dankbaar voor te zijn!
je leeft maar één keer eeuwig

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: augustus 15, 2005, 08:55:42 pm »
E&R [deel 7]
Het laatste stukje van mijn belevenissen in het Friese. Nog een laatste stukje kan ik teren op wat ik nog niet verteld heb. Nog heel even respijt om te verzinnen of ik durf of ik kan en of ik uberhaupt wel wil schrijven over wat me nu werkelijk bezighoudt de afgelopen dagen. Nog even...
Het laatste stukje dus. Fruitig fris was ik die ochtend. Ik was net wat eerder wakker geworden dan de rest en terwijl zij slaperig aan tafel zaten, had ik al lekker gedouched en was ik klaar voor de laatste restjes. Allereerst moest de hele boel schoongemaakt worden. En aangezien we nog niet zoveel aan schoonmaken gedaan hadden, moest er een hoop gebeuren. Maar met z'n allen kwamen we toch een mooi eind. Onder het schoonmaken draaide ik de plaatjes van de computer en om de één of andere reden wilde iedereen liever bij mij in de tent helpen opruimen.

Het nieuwe team kwam. Uiteraard heetten we ze hartelijk welkom en het weerzien met sommigen was zeer fijn. De overdracht verliep soepeltjes. We hadden alles op orde en genoeg goede verhalen om de nieuwe week nog meer zin in hun week te geven dan ze al hadden. Om half twee was dan het afscheid van de campinggasten en sommige teamleden vonden het echt lastig ze achter te laten.
Wederom traditiegetrouw werd er met het team nog wat gedronken bij het restaurant. De laatste momenten van samenzijn als team. Iedereen had een kaartje waarop alle teamleden wat over diegene geschreven hadden. Het was echt super om al die korte stukjes te lezen. Als ik de stukjes moet geloven dan hebben ze echt enorm genoten van mijn aanwezigheid die week. Ook waren enkelen geroerd door de stukjes die ik over hen geschreven had.

De terugreis verliep voorspoedig. Eerst met z'n achten in een busje. Bij de bushalte stapten er twee uit die naar Leeuwarden moesten. Met z'n zessen door naar Drachten. Vandaar met z'n vijfen door naar Zwolle, met z'n drieën naar Amersfoort en slechts alleen naar Amsterdam. Elk afscheid an sich was bijzonder. Uit elk afscheid bleek eens te meer hoeveel we van elkaar waren gaan houden tijdens de week.

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: augustus 17, 2005, 12:13:05 am »
Wat te doen?
Een kleine week geleden zat ik met Karlos aan de bar te praten over het nut van een weblog. Sorry Karlos, het zijn zes dagen geworden in plaats van vijf. Enfin, wij zaten dus aan de bar daarover te praten. Ik zat te twijfelen aan het nut van mijn blogje. Niet om Pleun na te apen, maar omdat ik mezelf beter heb leren kennen. Mijn blogtitel geeft al aan 'l'amour naissant'. En dat is meer dan een wens. Het is eigenlijk iets dat veelvuldig voorkomt. Maar hoe vaak schrijf ik daar nu over?
Ik had van te voren het idee dat het goed zou zijn voor mij om mijn liefdesperikelen op te schrijven en zo voor mezelf te ontdekken wat voor lijnen erin zitten en waar ik naar op zoek ben, voor zover er van zoeken sprake kan zijn. Ik heb echter ontdekt dat ik iemand ben die daar dus niet zo makkelijk over praat. Zodra ik weet dat ergens mensen zijn die mij kennen, dan houd ik verder mijn mond over mijzelf en de liefde. Slechts een enkeling bezit het voorrecht daar wel alles over te horen als ze er naar vragen, maar dat aantal is op een hand te tellen.
En wat dan? Topictitel aanpassen en maar gewoon wat schrijven omdat er een twintigtal trouwe lezertjes zijn? Stoppen met het blogje? Of slechts zeer spaarzaam wat posten als de schrijversgeest me even overvalt? Zelf liefdesperikelen gaan verzinnen omdat het nu eenmaal leuk is om daar over te schrijven (fictie schept afstand)? Of gewoon doorgaan met wat ik deed en suggereren dat er iet s amoureus is zonder daar verder wat over te zeggen? Wat te doen?

Een kleine week geleden zat ik dus met Karlos aan de bar. Maar helemaal erbij was ik niet met mijn gedachten. Kijk over vijf dagen maar op m'n blogje zei ik, dan ben je bij. Inmiddels zes dagen verstreken en loop ik weer mijn blogplek van vandaag vol te ouwehoeren met zeer serieuze dingen, maar die nog steeds niet raken aan waar ik op dit moment mee bezig ben in mijn hoofd. Want waar ik echt mee bezig ben, raakt aan l'amour naissant.
En daar zit ik met een groot probleem. En ik heb mijn hoofd er al meermaals over gebroken. Ik zei laatst tegen mijn zoon (niet letterlijk) die net verkering had gekregen en daar nog beduusd van was, terwijl ik als buitenstaander het allang had zien aankomen: 'life is simple when you're not involved'. Als zoonwaardig antwoord zei hij even later tegen mij toen ik wat liet doorschemeren over mijn probleem: 'life is difficult when you're involved'. En dat is nu precies wat ik heb. Stond ik er maar buiten dan kon ik het zien. Maar mensen inschakelen die erbuiten staan en mij dan kunnen vertellen wat zij zien, kan ik niet.

Morgen hoop ik een belangrijk puzzelstukje te vinden. Dat ik die vind staat wel bijna vast, maar ik heb werkelijk waar nog geen idee hoe die eruit ziet. En ook geen idee waar die in de puzzel past. Maar misschien moet ik, in plaats van puzzelstukjes te vinden, me eerst eens richten op iemand die die puzzel kan maken. Wat heb je aan duizend stukjes als ze niet verbonden worden? Wat aan de contouren, als het plaatje niet zichtbaar is? Morgen, wie weet...

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: september 18, 2005, 01:04:46 pm »
Citaat
LaNaussee schreef op 17 augustus 2005 om 00:13:En wat dan? Topictitel aanpassen en maar gewoon wat schrijven omdat er een twintigtal trouwe lezertjes zijn? Stoppen met het blogje? Of slechts zeer spaarzaam wat posten als de schrijversgeest me even overvalt? Zelf liefdesperikelen gaan verzinnen omdat het nu eenmaal leuk is om daar over te schrijven (fictie schept afstand)? Of gewoon doorgaan met wat ik deed en suggereren dat er iet s amoureus is zonder daar verder wat over te zeggen? Wat te doen?

Zoals ik hier vandaag zit, is het niet meer dan fatsoenlijk te beargumenteren dat het stoppen met het blogje de meest logische uitkomst is. Ik had geen zin om te schrijven, ik heb geen zin om te schrijven, ik zal voorlopig geen zin hebben om te schrijven. En daarvoor deel ik mede dat er voorlopig geen verhalen mijner zijde te verwachten zijn. Wie weet dat ooit de lust nog terugkomt, maar tot die tijd wens ik u toe dat jullie dagen minstens net zo enerverend mogen zijn als de mijne!

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: september 18, 2005, 01:13:16 pm »
Jammer hoor, net nu de warmte van mijn CRT monitor weer aanlokkelijk begint te worden stoppen. Voor de lezers geld 'life is simple when you're not involved'.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.