De afgelopen waren niet overdreven druk, maar de donderdag was wel aardig enerverend. 's Ochtends was het nog uiterst saai op m'n werk, maar aan het eind van de ochtend zag ik op Nu.nl dat het niet helemaal pluis was in Londen. Gelijk naar huis gebeld natuurlijk, want zoals je waarschijnlijk weet wonen mijn lieve broer F. en schoonzus R. daar. M'n ma kreeg ze niet gelijk te pakken en omdat zij kort daarna wegmoest en ik dat niet wist zat ik nog wel de hele dag ietwat in de piepzak, al besloot ik in de loop van de middag maar uit te gaan van 'geen bericht, goed bericht'. Gelukkig bleek dat zo te zijn, tegen het einde van de middag.

Ondertussen blijft het natuurlijk diep triest wat er daar allemaal gebeurd is en het toont voor mij eens te meer aan dat deze wereld niet zonder God kan, sterker nog: dat het bergafwaarts gaat zonder God en dat satan maar al te graag gebruik maakt van de Islam om dood en verderf te zaaien en de mensen op te zetten tegen God en godsdienst. Triest.

)
's Avonds nog ruim een half uur met broer F. aan de foon gehangen. Het besef dat er iets ernstigs aan de hand was in de stad, drong niet gelijk tot hen door 's ochtends. Ze werken in de City Temple, in het hartje van het zakendistrict The City, vlakbij de St. Paul en ong. een half uur lopen van plekken waar aanslagen gepleegd zijn.
Ze hebben gelijk de deuren van de kerk opengegooid en zijn de straat opgegaan om hulp te bieden waar nodig. Wat hem het meest opviel: 1) Geen grote paniek in de hele stad. Mensen blijven behoorlijk kalm en vastberaden en er heerst een soort van 'we-laten-ons-niet-kisten-'mentaliteit. 2) Totaal geen verkeer meer in de binnenstad, maar wel drommen mensen op het trottoir, die soms wel anderhalf uur moeten lopen en ook regelmatig de weg vragen.
De mentaliteit van die Londenaren bevalt me trouwens wel en ik ben bang dat als zoiets eens in Nederland gaat gebeuren (wat me zeer waarschijnlijk lijkt) de totale paniek zich van ons (land) meester maakt. NL is toch al de weg (de Weg) kwijt en dan helemaal vrees ik.
)
)
De aanslagen zorgden wel dat de sleur van m'n werk doorbroken werd, want het hele tv-schema van NL 1 en 2 werd natuurlijk omgegooid. Verschillende EO-programma's vielen uit, wat geregistreerd moet worden in het interne schema en alle betreffende mensen moeten op de hoogte gebracht worden, er moet overlegd worden wanneer het eventueel wel uitgezonden kan worden etc.
Je zou in deze situatie bijna een bekend gezegde van Nederlands grootste voetballer ooit van stal halen, maar dat doe ik toch maar niet, gezien de ernst van de situatie. Bovendien is m'n collega een lang weekend weg, waardoor ik vrijdag en morgen alles op m'n bordje krijg. Soms lastig, maar ook wel leuk.

Vrijdagavond ook nog een redactievergadering van
HebbeZ! in Amsterdam gehad. Een leuke en gezellige avond, waarop we de lijn voor de komende periode uitgezet hebben. En ik verzeker je: het gaat tof worden!
Gisteren redelijk rustig aan gedaan. Me nog wel georiƫnteerd op een nieuwe computer, om het oude rotding waar ik nu op werk te vervangen. Wat op internet rondgestruind en bij een winkel langsgeweest. Ik denk wel dat ik eruit ga komen, maar het is wel iets wat je niet in een middagje aanschaft.

Vandaag gerelaxed en naar de kerk geweest. Vanmorgen was het een dienst die me wel aansprak omdat me daar voor de zoveelste keer in een paar weken onder de neus gewreven werd dat God echt wel een plan en doel met je leven heeft, ook al zie ik dat doel momenteel even niet. Ik heb het idee dat het kwartje (of 20 euromuntje tegenwoordig) wel gevallen is vanmorgen...

Vanmiddag was het opzich geen verkeerde preek, maar de dominee kon het niet echt boeiend brengen en het was bloedjewarm...
Nu gauw slapen om morgen weer beetje uitgerust te gaan werken.