Algemeen > Weblogs en columns

Fotogravinnetjes visie op haar leven - deel 2

(1/117) > >>

Fotogravinnetje:
Zo, hier kunnen jullie vanaf nu over mij lezen en reageren op wat ik in mijn blog schrijf (Zelfregulatie heet dat geloof ik, he? )

Zijnkind:
Zolang het maar geen zelfkastijding is....

Alweer bijgekomen van je reis?

dingo:
Op 1-regelige blogs ga ik natuurlijk niet reageren ,eh hoewel.

Fotogravinnetje:
Gistermiddag intakegesprek voor ontspanningstherapie gehad. Ben benieuwd hoeveel ik er aan zal hebben. Daarna doorgegaan naar mn kamer. Daar het hok van Tamara verschoond. Om vijf uur kwamen twee vriendinnen even helpen de afwas weg te werken, te stofzuigen en die gingen ook nog verder wat dingetjes opruimen in mn kamer. Ik was dit keer wel erg blij met die hulp. Heb dan ook niet geaarzeld de geboden hulp aan te nemen.
Daarna eten gekookt voor eetgroepje. Ik had zelf nog nooit kip tandoori gehad, dus ik wist niet eens of ik mn zelfgemaakte maaltijd wel zou lusten.... Ik heb mn buikje rond gegeten
Vervolgens onderwerpsavond. Eerst wat gehoord en gepraat over postmodernisme. De grap is, dat er niet maar 1 definitie is voor wat het modernisme inhoudt... Dat krijg je als er vanuit het postmodernisme naar het modernisme gekeken wordt....
Daarna hadden we het over mensenrechten, en dan vooral over hoe de internationale gemeenschap invloed wil en kan (of helemaal niet kan) uitoefenen op de praktijk van vrouwenbesnijdenis. Pittige stof is dat, zeg.
Daarna gingen we wat praktischer: over ergotherapie, wat dat inhoudt, wat een ergotherapeut kan bereiken en wat voor invloed de overheid kan hebben op de doelen van zo'n ergotherapeut.
Tenslotte hebben we het nog gehad over AIDS, voornamelijk in Afrika, maar we hebben dat wel vergeleken met hoe er bij ons mee omgegaan wordt. Eigenlijk niet te geloven dat AIDS nog maar zo'n 25 jaar bestaat. Dat er hier dus mensen zijn die in hun jeugd helemaal niet te maken hadden met dit probleem. En wat sta je als mens eigenlijk machteloos tegenover zulke dingen als AIDS en vrouwenbesnijdenis. Een van de grootste problemen daarbij is dat je de mensen slecht kunt bereiken en een mentaliteitsverandering dus nog extra moeilijk wordt.
Doodmoe kwam ik op mn kamer en heb een gat in de dag geslapen. Zo dadelijk ga ik naar huis, aan het werk. Vrij laat dus. Maar ja, ik had die slaap wel ff hard nodig.

Fotogravinnetje:
Gisteren lekker gewerkt. Toen nog het dorp in geweest. Ik had van opa V geld gekregen om zelf een verjaardagscadeautje te kopen. Uiteindelijk heb ik er twee dvd's voor gekocht: Dr. Dolittle en Dirty Dancing. Gisteravond dus allebei zitten bekijken
Vanochtend ook weer wat gewerkt. Zo dadelijk nog even stofafnemen en stofzuigen en dan als een speer naar Maastricht. Vanaf half twee is de gemeentedag, en vanaf hier is het anderhalf uur fietsen. Dus dat wordt een beetje doorwerken

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie