Woensdagavond eerst eten met buurtkring. Na het eten vertrokken. Ik zie het nog niet zitten om iedere week in een groep bijbelstudie te doen, dus doe ik het bij buurtkring nog even wat rustiger aan. Kunnen zij mij en ik hen nog wat beter leren kennen voor ze kennismaken met mijn discussieerstijl
" class="smiley" />
Aan het eind van de avond zijn we met een groep van 8 (6 meisjes, 2 jongens) de kermis op gegaan. Meeste dingen waren al dicht, maar de Booster draaide nog
Dus daar ben ik samen met 1 van die jongens in gegaan (had ook met een ander kunnen gaan, die dan mijn kaartje zou betalen, maar daar ben ik toch wel huiverig voor: met een totaal onbekende jongen in een attraktie als de Booster). Daarna werden we nog getrakteerd op een rondje BreakDance, waar de helft gebroken uitkwam en de andere helft alleen maar genoten had.... En omdat het zulk lekker weer was en de kermis langzamerhand echt dicht ging (en afgebroken werd), zijn we nog even op een terrasje op het vrijthof gaan zitten.
Gisteren een vrij rustige dag gehad. Even denken.... 's ochtends college, waarbij ik me afvroeg waar die beste man het toch over had.... Kon mn kop er niet bijhouden.... Verder een eind gewandeld. Op het OLV-plein gezeten. Lekker in een mouwloos shirtje
zitten genieten van de akkordeon en altsax. Komt er op een gegeven moment iemand heel beleefd: jongejuffrouw, zou ik alstublieft wat mogen vragen? Vragen staat vrij, zeg ik vriendelijk. Ja, ik ben dakloos. Vroeger had je hier nog de daklozenkrant, maar daar zijn ze hier mee gestopt. Ik heb 3,50 nodig voor het slaaphuis. En ik wil natuurlijk niet gaan stelen, daar houd ik niet van. Hebt u misschien een beetje geld voor me?
Dan vind ik het wel heel moeilijk hoor. Ben hem vaker tegengekomen. Loopt er vrij netjes bij, is echt heel erg beleefd. Niet eens opdringerig te noemen. Gedraagt zich heel netjes ook als niemand hem ook maar iets geeft. Ergens was ik wel blij dat ik gewoon geen kleingeld bij me had. Dat ik gewoon eerlijk kon zeggen: sorry, ik kan je niet helpen.
's Avonds eetgroepje (waarom mensen toch altijd graag champignons door hun eten gooien, snap ik echt niet
en vruchtenyoghurt schijnt het lekkerste van het lekkerste te zijn ofzo...
" class="smiley" /> ), vervolgens onderwerpsavond. Twee van onze leden gaan binnenkort naar Malawi op stage en zij hadden wat voorbereid. Dus we hebben het gehad over ontwikkelingshulp en over wat die twee al wisten van wat hen te wachten staat. Ook kregen we daar weer een exemplaar van het verenigingsorgaan. En de TaM-shirts waren er! Dus heb ik vandaag trots rondgelopen in een lichtblauwe polo met op mn rug het TaM-logo (net als tijdens mn ontgroening, alleen was het toen lang zo netjes niet, en het shirt zat ook lang zo goed niet
) en op mn linkerbovenarm ook nog iets dergelijks
Na de onderwerpsavond gingen we met zn allen door naar het feestje van twee leden. Ik ben er nauwelijks binnen geweest. Heb het grootste deel van de tijd op het balkon doorgebracht met twee of drie anderen. Goede en toffe gesprekken gehad. Dus fantastisch feestje
Vanochtend netjes op tijd op de uni voor de skills class, heeft de AIO zich wat verslapen, kwam 20 minuten te laat binnen
Ondanks dat ik er een paar keer niet geweest ben, kan ik nog aan mn verplichtingen voor die skills class voldoen, dus dat is wel prettig. Moet alleen de komende week dan wel per se allebei de keren nog aanwezig zijn, dus het is wel wat krap.
Na die sc de derdejaars van woensdag even geholpen. Hebben ze er nog een vrouwenstemmetje bij
Vervolgens rustig even op mn kamer geweest, ontbeten
's Middags nog een skills class gehad (ander vak). Wat hadden ze daar verzonnen? Vorige keren was iedereen om drie uur weg terwijl we tot half vier de tijd hebben. Dus lieten ze dit keer de presentielijst pas tegen half vier rondgaan.... Niet dat dat voor mij veel uitmaakte. Vorige keer was ik ook de laatste die vertrok. Maar het was nu een stuk rumoeriger de hele tijd. Gevolg: lekker lol lopen trappen met mn buurman
O ja, ook nog wat sommetjes gemaakt
Vanmiddag weer een paar uur gewandeld. Onderweg bij een snackbar naar binnen gestapt. Voor de afwisseling eens een patatje gehaald. En op het OLV-plein opgegeten. Ben nu hartstikke slaperig. Heb wat hoofdpijn. Dus ik ga hier een eind aan breien, mn computer afsluiten en lekker naar bed. Ik zie wel hoe laat ik morgen weer wakker ben
(heb een toepasselijk nummer aanstaan: nice dream
)