Auteur Topic: Fotogravinnetjes visie op haar leven - deel 2  (gelezen 226200 keer)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Fotogravinnetjes visie op haar leven - deel 2
« Reactie #15 Gepost op: juni 16, 2005, 02:16:22 pm »
We zijn gistermiddag ook nog het centrum in geweest. Was heel erg tof. Veilig teruggekomen in Maastricht.
Vanochtend naar het RIAGG gegaan. Bevestiging van ons vemoeden gehad: hyperlexie zou het heel goed kunnen zijn. Alleen komt er uit de test niet zo heel duidelijk iets autistisch naar voren, hoewel ik op die gebieden duidelijk lager score, maar dat het er niet duidelijk uitkomt, komt door mn hoge intelligentie. Toch wel maf als je zo'n 21 jaar lang wel weet dat je een vrij hoog iq hebt, maar niet weet hoe hoog en het dan te weten komt. Uitslag is dus niet verbazingwekkend voor mij.
Mama en Musicchris zijn weer terug uit de VS. Van Chris heb ik heel leuke oorbellen gekregen (zilver, lang, met vlinders, echt wel chic) en van mama een kalender van 2006 (vroeg al he?) met heeeeeel mooie foto's erin. Na volgend jaar heb ik dus een paar mooie platen voor aan mn muur. Ben er echt superblij mee. Ze hebben ook zo verschrikkelijk genoten daarginds. Zo dadelijk ga ik met mama mee boodschappen doen, daarna nog een hoeveelheid strijkgoed wegwerken, eten koken en dan weer naar Maastricht. Om acht uur haal ik daar een vriendin van de trein. Zij blijft het weekend bij mij logeren. Heb er echt zin in :)
computerfout: een vreemde een in de byte

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: juni 16, 2005, 02:57:15 pm »
Hyperlexie komt vaak in combinatie met Asperger voor (autisme met hoge intelligentie, waardoor het bijna niet opvalt). Autisme in combinatie met hyperlexie valt beter aan te pakken dan zonder. Dus dat zou een geluk bij een ongeluk zijn...

Veel sterkte ermee, ik bid voor je ;)

d:)b
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israƫl! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: juni 17, 2005, 04:15:44 pm »
Dank je, Roodkapje :)

Netjes gisteravond mn plannen uitgevoerd. Alleen kwam die vriendin met een trein eerder. Nadat we gegeten hadden, zijn we naar de verenigingsavond gegaan. Was heel gezellig. Soos bij een van de leden. De wijn vloeide rijkelijk, de onderwerpen pasten bij de aangeschoten toestand van de meesten. Zal wel een cultuurschokje geweest zijn voor mn logee ;)
Vanochtend is zij met de bus naar mn ouders gegaan, terwijl ik ging fietsen. Thuis wat gewerkt. Zij is met Musicchris gaan shoppen in het dorp. Na de lunch zijn we weer naar Maastricht gegaan. En vrijwel zonder pauze zijn we door gegaan naar de uni, waar we nu onze mail aan het checken zijn. Echt plannen hebben we nog niet gemaakt, behalve Shrek 2 kijken.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: juni 20, 2005, 10:09:21 am »
Vrijdagavond hebben we inderdaad Shrek 2 gekeken. Daarna zijn we maar gelijk doorgegaan: Finding Nemo. Na een half uur hebben we die stop gezet en zijn we gaan slapen. Zaterdag uitgeslapen. Lekker rustig gebruncht. Daarna naar het stadspark gegaan met een kleed, leesvoor, drinken en snoep. Na een tijdje weer gaan lopen. Even bij een van onze kasten langs om van het toilet gebruik te maken. Was geen probleem, hoewel we niemand gezien hebben... (de bovenverdieping wordt verbouwd en de voordeur stond open, dus we konden zo naar binnen :o )
Vervolgens weer door het park terug. Op een gegeven moment liep ik lekker op blote voeten door het gras. Blijkt precies op de plaats waar ik mn rechtervoet neerzet ook een bij te zitten :( Ik kon er precies niet bij om het uit te zuigen. En het verwijderen van de angel ging ook niet heel soepel. Zat ik daar in de volle zon, met alcohol in mn bloed (had een biertje op) en bijengif in me. Werd dus behoorlijk duizelig. Uiteindelijk toch de schaduw weten te bereiken. Na een tijdje voelde ik me gelukkig weer een stuk beter en zijn we maar naar onze fietsen gegaan en weer naar mn kamer.
Na het avondeten zijn we verder gegaan met Finding Nemo. En daar achteraan ook nog Willy Wonka & the Chocolate Factory. Goed voor je engels. Ik heb er namelijk geen ondertiteling bij....
Zondagochtend moesten we al vroeg in de kerk zijn: om half tien. Ik stond namelijk op het rooster voor welkom heten. 't Was behoorlijk druk. Na kerktijd zijn we meegegaan met mevrouw de praeses. Was gezellig. Bij haar gegeten. Daarna gingen we met zes meiden naar de Maas. Daar hebben we een paar uurtjes gelegen. Genieten van de jetski's enzo... Nog bij een van de anderen een ijsje gegeten en vervolgens naar de kerk. Moesten we weer om half zijn voor het welkom heten. Komen we daar, vragen ze meteen of ik alsjeblieft wil meespelen, ze hadden al een fluit voor me. Ik had mn eigen fluit ook bij me, dus heb ik daar maar op gespeeld. Was een doopdienst. Dus veel opwekkingsliederen. De begeleiding bestond uit een razendgoede pianist, een gitarist, drie blokfluitisten en twee zangeressen. En de kerk zat nog voller dan 's ochtends....
Vrij laat waren we terug op mijn kamer. Op een gegeven moment was ik helemaal verdiept in het verenigingsarchief, waar ik het beheer over heb. En mn vriendin ging zwijgend haar gang, deed even de afwas zonder dat ik daar wat van merkte. Zegt ze op een gegeven moment vrij geprikkeld: ik ga wandelen. Ik heb gelijk het archief aan de kant gelegd, want dat kon natuurlijk niet. We hebben het wel meteen uitgepraat: ik had niet in het archief moeten duiken en haar vergeten, zij had er eerder wat van moeten zeggen. We maakten het dus goed. Maar een stel hangjongeren zag dat. Komen er twee op hun scooter via de andere kant naar ons toe en roepen: He, lesbo's. Nou ja, zegt meer over hen dan over ons ;)
Heel erg op tijd naar bed gegaan, want vanochtend om vijf uur ging de wekker alweer. Mn vriendin moest de bus van zes uur hebben.... Nadat ik haar op de bus gezet had, ben ik weer in bed gekropen. Waar ik om negen uur maar weer uit gegaan ben :) En nu zit ik dus op de uni. Ik ga straks nog even een eindje skaten, denk ik, voor het daar echt veel te warm voor wordt 8)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: juni 21, 2005, 10:26:08 pm »
Voor skaten was het al veel te warm. Ik heb heel weinig gedaan. Zelfs van typen en denken begon ik al te zweten. Ben niet al te op tijd naar bed gegaan, maar wel vanochtend weer op tijd er uit.
Communicatietraining was als altijd weer erg inspannend. Twee mensen die behoorlijk in de put zaten. Daar word je ook niet vrolijker van. Op een gegeven moment heb ik met een van die twee gebeden. Was het enige wat ik nu voor haar kan doen.
We hebben het kwaliteitenspel gedaan. Is wel grappig. In het begin van mijn tijd in Maastricht hebben we dat als jaargroep met een echtpaar uit de gemeente gedaan. Ik had dus nog een briefje daarvan op mn kamer. Een aantal dingen die er toen uitkwamen, kwam er nu weer uit :) Blijkbaar hadden ze toen meer gelijk dan ik op dat moment nog durfde te geloven :)
Na de training samen met een vriendin geluncht. Was weer erg tof. Genieten we allebei altijd erg van. Na het lunchen als een speer naar het station gegaan, en toch net de intercity gemist. Nou ja, zelfs met de stoptrein die daarna reed was ik nog een half uur eerder dan ik eigenlijk gepland had, dus ik moet niet zeuren. Helaas ook op het Hofplein nog de trein net zien wegrijden. Anders was ik een uur eerder geweest.
Neefje R groeit hard. Hij schijnt nu zelfs al zwaarder te zijn dan neefje N.
Morgen eerst naar de homeopaat en daarna met mn schoonzusje mee richting Groningen. Daar zet zij me op het station af en dan ga ik naar Rietje toe. Ik heb er zin in! Ook zie ik er ergens wel een beetje tegenop.... Stel dat we elkaar tegen vallen IRL.... Nou ja, dat zien we dan wel weer ;)

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: juni 21, 2005, 10:42:19 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 21 juni 2005 om 22:26:
Ik heb heel weinig gedaan. Zelfs van typen en denken begon ik al te zweten. Ben niet al te op tijd naar bed gegaan, maar wel vanochtend weer op tijd er uit.
 Misschien tijd voor tropenschema , inclusief siesta?

quote:

Communicatietraining was als altijd weer erg inspannend. Twee mensen die behoorlijk in de put zaten. Daar word je ook niet vrolijker van.
Aan de andere kant, jij schijnt niet meer zo vaak in de put te zitten - dat is iets om weer wel vrolijk van te worden :) .

quote:

We hebben het kwaliteitenspel gedaan. Is wel grappig. In het begin van mijn tijd in Maastricht hebben we dat als jaargroep met een echtpaar uit de gemeente gedaan. Ik had dus nog een briefje daarvan op mn kamer. Een aantal dingen die er toen uitkwamen, kwam er nu weer uit :) Blijkbaar hadden ze toen meer gelijk dan ik op dat moment nog durfde te geloven :)
wa's dat? zoiets van dat je elkaars kwaliteiten moet opsommen?

quote:

Na het lunchen als een speer naar het station gegaan, en toch net de intercity gemist. Nou ja, zelfs met de stoptrein die daarna reed was ik nog een half uur eerder dan ik eigenlijk gepland had, dus ik moet niet zeuren. Helaas ook op het Hofplein nog de trein net zien wegrijden. Anders was ik een uur eerder geweest.
Neefje R groeit hard. Hij schijnt nu zelfs al zwaarder te zijn dan neefje N.
Morgen eerst naar de homeopaat en daarna met mn schoonzusje mee richting Groningen.
Wat is Nederland toch lekker overzichtelijk - Maastricht - Den Haag - Groningen in no time.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: juni 21, 2005, 10:49:46 pm »
Dat ik veel minder in de put zit dan een paar maand geleden is zeker waar en echt iets om dankbaar voor te zijn. Wel merk ik dat ik erg moet uitkijken met de indeling van mn tijd.... (Mislukt deze week wel wat, maar ok... :) )
Kwaliteitenspel is een set kaarten waar kwaliteiten op staan die je hebt, of niet. We moesten in kleine groepjes onderhandelen welke kaarten het beste bij wie pasten. Zowel welke je bij jezelf als welke je echt bij de ander vond passen. Vervolgens ook nog in andere groepjes de vervormingen bekeken: wat zou je meer willen hebben (bijvoorbeeld: iemand die weinig voor zichzelf opkomt, wil meer brutaliteit hebben, of meer agressiviteit). Daar moesten we er minimaal vier van kiezen. Snap je het een beetje?
Nederland is lekker overzichtelijk, en een OV-kaart fantastisch. Ik gebruik em vooral voor familiebezoeken.... ;)

rietje

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: juni 22, 2005, 06:19:48 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 21 juni 2005 om 22:49:

Nederland is lekker overzichtelijk, en een OV-kaart fantastisch. Ik gebruik em vooral voor familiebezoeken.... ;)

en vrienden bezoeken aan de andere kant van het land ;)
twas gezellig!!!!!!! :)
ennuh, die schoenen heb ik nog wel gekocht, maar ik ga ze ook weer terugbrengen B)
ik sta dr niet helemaal goed op......(krijg je als je stuenzolen in je schoenen hoort te hebben :(  ;)

heb je goeie reis trug gehad????!!!!!
gelukkig wie zuiver van hart zijn, want zij zullen God zien

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: juni 23, 2005, 12:26:48 pm »
Zal ik gewoon bij het begin beginnen? Is wel zo overzichtelijk ;)

Gisterochtend eerst naar de homeopaat. Kwam niets bijzonders uit. Andere verdunningen van wat ik al innam, verder gewoon goed gezond, geen vitaminengebrek enzo :)
Daarna als een speer terug naar mn logeeradres. Met wat vertraging vertrokken I, R en ik met de auto richting Groningen. Pfew, wat een lange tocht is dat eigenlijk. Zo'n twee en een half uur lang alleen maar snelweg. In Groningen werd ik netjes bij het station afgezet. Daar heb ik de bus naar Roden genomen. Daar aangekomen zat Rietje al op mij te wachten. Om te beginnen hebben we een toilet opgezocht, want na ruim drie uur onderweg zijn moest ik verschrikkelijk nodig. Op Groningen hadden ze me niet doorgelaten omdat ik geen rooie cent in mn portemonnee had zitten....
Aangezien het lunchtijd was, zijn Rietje en ik eerst maar eens een broodje gaan eten. Gezellig zitten kletsen ondertussen. Vervolgens lekker gaan shoppen. Kleren kijken, beweren dat we allebei al genoeg shirtjes hebben maar nog wel een broek erbij willen, en vervolgens vrijwel alleen maar naar shirtjes kijken ;)
Ook nog schoenen gekocht. Tenminste, ik heb sandalen gekocht die bij de slippers lagen. Kwaliteit zal er ook wel naar zijn, maar ze lopen heerlijk. Rietje had schoenen gezien, wist nog niet of ze die ging kopen. Blijkbaar toch gedaan. Jammer dat je ze toch weer terug moet brengen, Rietje. Ze waren erg leuk.
Verder hebben we nog een puddingbroodje en een bananenmilk-shake naar binnen gewerkt. En opeens was het al weer tijd om naar de bushalte te gaan....
Ik heb zowaar geen vertraging gehad op weg naar Maastricht. Toch is het een reis van zo'n vijf uur.... Achteraf gezien had ik ook de bus van een half uur later nog kunnen nemen, dan was ik maar een kwartiertje later thuis geweest dan nu. Ik kijk in ieder geval terug op een heeeeel toffe middag.

Vanochtend ontspanningstherapie gehad. Niet echt iets bijzonders. Wel geconstateerd dat mn schouders en nek behoorlijk vast zitten. En nu moet ik van deze computer af. Wordt onderhoud aan gepleegd....

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: juni 24, 2005, 11:18:54 am »
Gistermiddag konden we borrelen in de binnentuin van onze faculteit. Gratis bier van de tap. Was erg gezellig. Aansluitend werd er gebarbecued. Voor het eerst vond ik het jammer dat ik ook al iets met de studentenvereniging had. Overigens gingen wij ook bbq-en, maar dan voor minder geld en dus met andere mensen. Nou ja, dat was eigenlijk ook wel erg gezellig. We hebben veel lol gehad. Trokken het verhaal van Madelief, die ooit beweerde dat haar hoofd eraf gedraaid was toen ze de nieuwe wasmachine aan het bewonderen was, en toen bij de dokter een nieuw hoofd had gekregen, wat erg ver door. Leverde fantastische verhalen op. Na het bbq-en, toen het al wat aan het schemeren was, zijn we nog met een stel naar het 'strand aan de Maas' gegaan. Helaas was het feest al afgelopen. Dus echt boeiend was dat niet meer. Nog wel een tijdje over de Maas uit zitten kijken. We hadden nog een halfvolle fles rode wijn die leeg moest ;)
Eenmaal op bed wilde de slaap niet echt komen. 't Was veel te warm. Na ruim een uur werd ik weer wakker van de dorst. Uiteindelijk toen het al wat licht begon te worden mn deur opengezet. Helaas iets te lang open laten staan. Het was toen ik vertrok alweer 27 graden in mn kamer, ondanks dat ik mn gordijnen dicht had tegen de zon en ondanks het luchten vanochtend vroeg. Op de fiets was het nog goed uit te houden, maar hier op de uni is het ook al weer verschrikkelijk warm. Ben benieuwd of we vandaag de 35 graden nog gaan halen 8)
Vanochtend werd ik opgebeld met de vraag of ik de senaatsfoto's voor de senaat f.t. wil maken. Tulijk wil ik dat! Ik heet niet voor niets Fotogravinnetje ;)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: juni 24, 2005, 05:48:34 pm »
Begin van de middag naar huis gefietst. Ik zou samen met Musicchris gaan zwemmen, blijkt dat zwembad opgeheven te zijn :( We zijn maar verder gaan fietsen. Lekker over de Brunssummer heide, hebben daar lekker sinas zitten drinken en chips zitten eten. Op de terugweg nog een ijsje zitten eten (waar zij haar beurs liet liggen, dus werden we opgebeld dat ie daar nog lag; vriendelijke Limburgers ;) ) en dan gaan we vanavond wel in het zwembad hier dichterbij zwemmen. En vanavond fiets ik dan weer terug, tenzij er een schip met zure appels langs komt. Dan kruip ik wel hier in bed....

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: juni 25, 2005, 08:35:08 pm »
Lekker droog thuis gekomen. Vanochtend lekker uitgeslapen. Een eindje geskate, boodschappen gedaan. Verder vooral een heleboel zweedse puzzels gemaakt. En na het avondeten nog maar weer gaan skaten. Word ik halverwege opgebeld dat de ochtendliturgie er nog niet is, maar de middagliturgie al wel. Dus daar zit ik nu op te wachten. Hij schijnt vertraging te hebben...8)7 Dat mailtje dan.
Maar nu heb ik dan beide liturgien. En jullie zijn ook weer bij ;)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: juni 27, 2005, 11:47:32 am »
Gisteren een volle dag gehad. Twee keer fluiten in de kerk. Slurpt toch meer energie dan ik altijd verwacht. Heb in ieder geval heel geconcentreerd gefloten en het ging ook erg lekker.
Tussen de twee diensten samen met drie kleine kinderen (nou ja, tussen groep 3 en groep 7) naar een vriendin geweest. Tot vlak na het eten was er nog een volwassene bij. Was erg gezellig. Veel zitten kletsen (o.a. over voetbal...) een wandeling gemaakt en me behoorlijk geprikt aan de brandnetels langs het pad ;)
En nog een keer hetzelfde rondje maar dan met het huisgenootje van mn gastvrouw, haar gast en een van die kleintjes. Helaas struikelde ik over een konijnenhol, dus stond ik in de tweede dienst met groene knieen op het podium :/
Na de middagdienst, die overigens lekker lang duurde (leerdienst over HC zd 31, over de sleutels van het koninkrijk; lokte nogal wat reactie uit, dus liep de dienst wat uit) weer naar mn kamer gegaan. Kom ik daar, zie ik opeens een lange lege avond voor me. En ik zag al wat op tegen de toets van vanochtend. Ik was hartstikke moe, maar ja, ik ga niet om acht uur al naar bed. Uiteindelijk mn skates aangetrokken. Halverwege twee glazen water gedronken bij mn gastvrouw van die middag (had haar nog niet bedankt, dus dat deed ik onderweg maar en toen vond ze dat ik wel genoeg moest drinken ;) ). Maar op de terugweg, op een kwartiertje rijden van mn kamer, moest ik wel zo verschrikkelijk nodig naar het toilet. Dus heb ik bij een vriend die daar vlakbij woont aangebeld. Tulijk mocht ik wel even naar het toilet. Wil je koffie? Nou, liever thee. Bleek dat hij nog moest beginnen met eten koken (en het was al negen uur....). Of ik ook trek had. Nou, geen trek, maar ik moet wel genoeg eten natuurlijk. Oftewel, ik heb daar heerlijk zitten relaxen, thee drinken, macaroni eten, muziek zitten luisteren en zitten kletsen. Om half elf nog eens vertrokken.... Gelukkig had ik mn lampjes bij me. Is wel zo veilig als het al wat donker aan het worden is. Meteen in bed gedoken.
Vanochtend kon ik mn bed nauwelijks uitkomen. Had totaal geen zin in die herkansing. Voelde me zwaar rot. Studieadviseur was nog niet aanwezig. Had met hem willen overleggen. Toch maar naar de tentamenruimte gegaan. Uiteindelijk toch de herkansing gemaakt. Maar voel me nog steeds heel rottig, moe, hoofdpijn, nergens zin in. Hoe ik de toets gemaakt heb? Beter dan de eerste keer, maar dat is niet zo moeilijk. Heb nu wel hoger dan een 1.... :+
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2005, 10:25:03 pm door Fotogravinnetje »

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: juni 27, 2005, 11:50:29 am »
Balen dat het zo rot ging en dat je je ook zo voelt. Hoe belangrijk is een goed resultaat op die herkansing? Oftewel: moet je dat tentamen dit jaar halen?

Hopelijk voel je je in de loop van de dag wat beter. Sterkte!
Where is the wisdom we lost in knowledge?

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: juni 27, 2005, 11:56:09 am »
Dank je, HaJee. Ik loop sowieso 12 maanden studievertraging op. Maar alles wat ik nu haal is mooi meegenomen. Overigens, als ik twee van de drie herkansingen haal, hoef ik komend jaar niet steeds toestemming te vragen aan de examencommissie om tweedejaarsvakken te volgen. Is in feite het enige verschil