Auteur Topic: Welke film zag je net (deel 2)? Vertel ons er wat over!  (gelezen 52848 keer)

Mellon

• Bekijk profiel
Welke film zag je net (deel 2)? Vertel ons er wat over!
« Reactie #135 Gepost op: januari 02, 2008, 05:04:10 pm »
Af en toe, als ik me beroerd voel, pak ik Lost in Translation uit de kast. Zijn we met m'n werk ooit naartoe geweest (ik werkte op een vertaalbureau, allemaal vertalers dus, heel toepasselijk).

Er is geen film geweest die een diepere indruk op me gemaakt heeft en eigenlijk is dat extra bijzonder als je bedenkt dat "er niets in gebeurt" (zoals een vriend van me het zei). Is dat zo? Zijn we echt zo afgestompt?

Op het gebied van menselijke relaties gebeurt er namelijk heel erg veel. Ook bij de vertaalslag van communicatie en interpretatie tussen personen gaat er veel verloren.

Verder boeien ook de schitterende locaties me steeds weer en vind ik de cultuurverschillen tussen de Japanners en de Amerikanen (zouden net zo goed Nederlanders kunnen zijn) erg smakelijk. Een reis naar Japan staat zeker op mijn lijstje van reizen die ik ooit nog wil maken.

Ten slotte: fantastische muziek. Ik krijg geen genoeg van Brass in Pocket, zo'n breekbaar liedje. Ook de overige muziek is goed.

Anemino

• Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: januari 03, 2008, 09:43:21 am »
I am Legend onlangs gezien. De 'zombies' vond ik er wel lekker scary uitzien, maar het verhaal en vooral het einde was bagger. Jammer, want het begon veelbelovend....
"Science only adds to the excitement and mystery and awe of a flower. I don't see how it subtracts." Richard Feynman

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: januari 07, 2008, 02:47:31 pm »
Vrijdagavond ga ik Das Leben der Anderen bekijken, ik ben enorm benieuwd.

Nog mensen die Atonement hebben gezien? Vond ik ook erg sterk.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

PietZa

• Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: januari 07, 2008, 10:03:40 pm »

quote:

Anemino schreef op 03 januari 2008 om 09:43:
I am Legend onlangs gezien. De 'zombies' vond ik er wel lekker scary uitzien, maar het verhaal en vooral het einde was bagger. Jammer, want het begon veelbelovend....

Ik ben ook naar I am Legend geweest, naar aanleiding van een trailer. Ik dacht toffe film, ook omdat ik zelf in New York ben geweest, heel sprekend om zo'n drukke stad als verlaten stad in de film te zien. Ik was er alleen niet op voorbereid dat die "zombies" er in voor kwamen.

Leuke film, maar als je niet van enge zombie films houd (zoals ik) dan is het een domper. En inderdaad was het verhaal aan het eind een beetje makkelijk en flauw.
Verba volant, scripta manent

H1961

• Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: januari 07, 2008, 11:12:53 pm »
De laatste film die ik gezien heb is Jeremiah.........een deel uit de prachtige 13 delige bijbelserie ooit uitgegeven door de ncrv.
http://img144.imageshack.us/img144/2773/51rysajvp6laa240jh1.jpg

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: januari 08, 2008, 01:07:07 am »
Ik kijk al jaren geen films meer, mag dat ook?
De laatste film die ik heb gezien was "The Green Mile" indrukwekkend, maar niet meer dan dat...
http://deborah.dk/images/Stjernekig%20fra%20The%20green%20mile.jpg
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2008, 01:12:35 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: januari 08, 2008, 09:37:23 am »
'

quote:

okidoki schreef op 08 januari 2008 om 01:07:
Ik kijk al jaren geen films meer, mag dat ook?

Dan mis je wel wat... :/
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: januari 08, 2008, 07:30:48 pm »

quote:

Valt wel mee hoor. Ik hou niet zo van lang op de bank hangen en dat sort gedoe.
Luister ik liever muziek dan dat ik een film uit moet zitten...
Docu's lukt nog wel films, neuh, heb ik niets mee.
Mail me maar als je wat wilt weten

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: januari 14, 2008, 06:48:28 pm »
Vrijdag Das Leben der Anderen gezien. Wat een fantastische film. 1x iets aan geweld, geen achtervolgingen, geen schoten etc. Een paar keer naakt maar altijd functioneel of niet storend. Terecht dat die film een Oscar heeft gewonnen. Echt een aanrader.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: oktober 28, 2009, 09:54:03 am »
Män som hatar kvinnor. (Met engelse ondertiteling :+)

*Spoiler Alert*
 .
 .
 .
 .
 .
 .
 .
 .
Best heftige film.
 .
 .
 .
 .
 .
 .
 .
Veel geweld, met name ook tegen vrouwen. Het verhaal gaat over het onderzoek naar de verdwijning van een jonge vrouw door een detective. Daar tussendoor speelt het fenomeen 'geweld tegen vrouwen'. Dat wordt op een bijna klinische manier behandeld; zowel mannen als vrouwen lijken afgestompt voor dit geweld, waardoor het geweld bijzaak lijkt bij de hoofdlijn van het verhaal.
De detective vind ik verfrissend: het is een door de wol geverfde journalist die alles weet van financiele schandalen, maar die in dit soort zaken hopeloos naief is en met grote ogen lijkt te kijken naar wat mannen vrouwen allemaal aan kunnen doen/hebben gedaan.
« Laatst bewerkt op: oktober 28, 2009, 10:55:55 am door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

socrates

• Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: oktober 28, 2009, 10:43:37 am »
Meest recent District 9 gezien. Aanrader. Zeker als je de film gaat zien zoals ik denk dat die bedoeld is: politiek.
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

Rien

• Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: oktober 28, 2009, 10:55:08 am »
'The boy in the striped pyamas'
Zeer aangrijpend, net zoals het boek overigens.
Toch vond ik het boek beter, er wordt meer in verteld en je kijkt veel meer in het hoofd van het jongetje dat de hoofdpersoon is, doordat beschreven wordt wat en vooral hoe hij denkt.
De oorlog van nabij door de ogen van een klein kind: onthutsend!
« Laatst bewerkt op: oktober 28, 2009, 10:55:28 am door Rien »

Mellon

• Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: november 02, 2009, 02:57:51 pm »
Wall-E  :)  Ik heb een zwak voor films van Pixar. Als je een ontroerend en spannend verhaal weet te maken uit zoiets als twee verliefd wordende robotjes.. kudos! Moet 'm nog een paar keer zien, want volgens mijn heb ik een heleboel ludieke details gemist.

Verder The Stand (miniserie) geleend. Heb het boek onlangs gelezen. De hele berichtgeving over de Mexicaanse griep voegde een hele griezelige dimensie toe aan het toch al benauwende verhaal  :+

Ook op de stapel 'geleend en nog te bekijken': Defiance. Kijk er erg naar uit om die te zien.

Aslanning

• Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: december 28, 2009, 04:33:35 pm »
Afgelopen zaterdag keek ik naar de film 2012. Je hoort geruchten maar weet het fijne er niet van. Ik had wel een aantal beelden ervan gezien en een aantal negatieve recensies.  
Toch was ik best geïmponeerd door dit filmspektakel... Okay ik ben niks gewend op dit terrein, maar het zag er naar mijn gevoel allemaal wel akelig levensecht uit.
Ik begrijp dus ook ff niet echt hoe ze zoiets in elkaar kunnen zetten en blijf dit toch wel erg knap vinden. Wie wil kan een aantal beelden zien. Niet echt representatief maar toch iets.

Hiermee heb ik niks over de inhoud of strekking van de film gezegd. In dat opzicht heeft het allemaal weinig te zeggen en speelt men, denk ik gewoon gretig in op iets wat in de samenleving leeft aan angsten, conspiratiegedachten en al wat dies meer zij. Iemand anders die 'm gezien heeft? En wat vond je ervan?
Hoe rijk zijn uw gedachten, God, hoe eindeloos in aantal, ontelbaar veel, meer dan er zandkorrels zijn. Ps.139:17,18