Auteur Topic: Welke film zag je net (deel 2)? Vertel ons er wat over!  (gelezen 54047 keer)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Welke film zag je net (deel 2)? Vertel ons er wat over!
« Reactie #15 Gepost op: september 13, 2005, 10:54:47 am »

quote:

Nunc schreef op 12 september 2005 om 17:25:
vanavond is 'minority report'. Leuke film, dus ik zeg het nu maar vast. Met vooruitwerkende kracht heb ik 'm morgen gezien :)

Minority Report is een goed film ja, heb 'm op dvd. O nee, op video.  :+

Verder heb ik geen bezwaar tegen de monologen van Koerok, omdat er eindelijk weer eens wat over films wordt geschreven. The Machinist lijkt me ook wel wat, heb er een voorstukje van gezien.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

porcupine

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: september 13, 2005, 11:07:08 am »
Wie heeft er wel problemen mee dan?

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: september 13, 2005, 11:12:29 am »
Jij  :P

Koerok

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: september 13, 2005, 11:33:34 am »
Gisteren Hitch gezien, met Will Smith. Ik ben stiekem wel een Will Smith-fan. Hij speelt wel steeds hetzelfde typetje, maar dat doet hij dan ook goed. Niet alles aan Hitch vond ik goed, maar wat me nu eens een keer aangenaam trof was dat het allemaal vrij normale en aardige mensen waren (baas van de journaliste vraagt haar met klem of het nu wel zo'n goed idee is om dat artikel te schrijven over de man die ze leuk vindt). Voor sommigen is dat misschien te soft, maar ik vond het een verademing weer eens een film te zien waarin niet iedereen elkaar naait...eeehhh, nou ja..  :+
Was een leuke film!
« Laatst bewerkt op: september 13, 2005, 11:33:47 am door Koerok »
"Ever noticed that people who believe in creationism really look unevolved?"

Koerok

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: september 13, 2005, 12:02:54 pm »

quote:

Pleun schreef op 13 september 2005 om 10:54:
The Machinist lijkt me ook wel wat, heb er een voorstukje van gezien.
Is echt een goeie film. Christian Bale is uitstekend en verloor meer dan 25 kilo aan lichaamsgewicht voor deze film.

<edit>
Om een idee te geven:

http://www.austinchronicle.com/binary/film.machinist.jpg
« Laatst bewerkt op: september 13, 2005, 12:35:54 pm door Koerok »

jane

• on m'a dit: tu es devenu fou a
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: september 15, 2005, 02:43:06 pm »
Gisteren bij de blokker voor 1,50 de dvd 13 Conversations about one thing gekocht en zonet bekeken. Ik vond het een fascinerende film. Die elegant en zonder haast  een aantal karakters neerzet in een filosoferende beschouwing over de griijpbaarheid van geluk.
Voor 1,50 kun je je dat bijna niet ontzeggen :D
On m'a dit: tu se devenu fou a cause de Celui qui tu aimes. J'ai dit: Le saveur de la vie n'est ce que pour les fous

Koerok

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: september 15, 2005, 02:50:17 pm »

quote:

jane schreef op 15 september 2005 om 14:43:
Voor 1,50 kun je je dat bijna niet ontzeggen :D
Ik kreeg 'm voor m'n verjaardag. Weet ik gelijk wat ik voor mijn vrienden waard ben.  :+
Maar goeie film inderdaad. Vond je echter ook niet dat hij wat abrupt eindigde? Ik zat er net lekker in... :)
« Laatst bewerkt op: september 15, 2005, 02:50:47 pm door Koerok »

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: september 15, 2005, 03:13:54 pm »
gisteravond in de bios "The Hitchhikers Guide to the Galaxy" gezien. Het is even wennen als je het boek en de mini-serie uit de jaren 80 kent, maar ik vond 'm wel vermakelijk. Het was zeker beter dan alle sombere geruchten die ik erover had gehoord.

Koerok

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: september 15, 2005, 04:10:22 pm »

quote:

Nunc schreef op 15 september 2005 om 15:13:
Het was zeker beter dan alle sombere geruchten die ik erover had gehoord.
Das het mooie van sombere geruchten, dan kan het alleen maar meevallen.

Trouwens, laat ik ook eens één van de minpunten uit mijn filmverleden posten:
Spirited Away
Krijgt gewoon een 8.6 op IMDb!
Ik kan dus helemaal niets met dit soort films. Allemaal absurde scenes waarvan me de pointe totaal ontgaan (ik doe nu even dommer dan ik toch al ben). Een film waarbij je zelf mag bepalen wat er feitelijk aan de hand is en wat het plot is. Om vergelijkbare redenen haat ik David Lynch (wat interessant, wat diep, wat spiritueel, wat.....bwèèèèèèèèè http://www.babbelz.nl/forums/images/smiles/icon_smiley_puke1.gif).
Uit commentaar van anderen begrijp ik dat sommige mensen dat juist leuk vinden. Die bekijken een film en gaan dan lekker mijmeren over wat het voor HUN betekent.
Ook las ik dat het zulke mooie animatie is. Klopt ja, als we tenminste even 25 jaar teruggaan in het verleden naar het 'Candy Candy'-tijdperk. Zelfs de allereerst avondvullende tekenfilm (Sneeuwwitje) is beter getekend en beweegt vloeiender.

Zo, dat lucht op. :)
Schieten maar...............
« Laatst bewerkt op: september 15, 2005, 04:58:24 pm door Koerok »

Koerok

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: september 15, 2005, 04:56:42 pm »
Signs daarentegen vond ik weer stukken beter dan de kritieken. Het meeste van de kritiek richt zich op het onwaarschijnlijke karakter ervan, bijv. dat de aliens niet tegen water kunnen en daardoor uiteindelijk toch nog makkelijk verslagen worden en vertrekken.
Echter, het hele gedoe met die graancirkels en aliens is slechts een afleidingsmanouvre van waar de film volgens mij werkelijk om draait, namelijk: Bestaat toeval of heeft alles een reden en functie?.
Een van de kinderen (ik weet niet meer welke, is al weer een tijdje terug) heeft de neurotische neiging om overal glazen water neer te zetten. Uiteindelijk komen die dus goed van pas. Zo zijn er nog een heleboel details die aan het eind hun nut blijken te hebben. Als je dat halverwege door hebt dan is het natuurlijk niet leuk meer, maar uit de commentaren op IMDb krijg ik de indruk dat men dat na afloop nog steeds niet door heeft.
Ik heb wel eens gedacht, maar dat is gokwerk, dat Shyamala de logica omtrent de aliens expres achterwege heeft gelaten, juist omdat het daar niet om ging. Want wat iemand terecht opmerkt: Waarom komen buitenaardse wezens, die niet tegen water kunnen, expres naar een planeet die voor het grootste deel bestaat uit water? En als ze dan toch op aarde rondlopen, waarom hebben ze dan geen beschermende kleding aan?

jane

• on m'a dit: tu es devenu fou a
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: september 16, 2005, 11:15:24 am »
reactie op koerok over 13 conversations:
Deels wel abrupt en deels niet: ik vind het wel prettig als niet alle losse eindjes aan elkaar worden geknoopt : dan wordt er  van de kijker nog enige creativiteit gevraagd of dan kun zelfs nog fantaseren over een eventueel happy end voor de advokaat en de schoonmaakster.
Overigens kun je van een film die zo heen en weer springt in de tijd ook geen eind maken denk ik ;)
« Laatst bewerkt op: september 16, 2005, 11:17:07 am door jane »
On m'a dit: tu se devenu fou a cause de Celui qui tu aimes. J'ai dit: Le saveur de la vie n'est ce que pour les fous

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: september 16, 2005, 01:07:14 pm »

quote:

Koerok schreef op 15 september 2005 om 16:56:
Signs daarentegen  (.. knip..) slechts een afleidingsmanouvre van waar de film volgens mij werkelijk om draait, namelijk: Bestaat toeval of heeft alles een reden en functie?.

Aardige suggestie. Zelf had ik ook al niet het idee dat die aliens nu echt de kern van de film waren. Er spelen allerlei andere elementen mee, zoals de van z'n geloof gevallen hoofdpersoon die z'n geloof hervindt.

PietZa

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: september 16, 2005, 02:40:56 pm »
Gisteravond heb ik Hackers 2 - Operation Takedown gekeken. Ik had hem nog niet gezien. Ik verwachtte dat hij net zo slecht zou zijn als Hackers 1 (met veel onwaarheden en veel te veel romantisering van de hackers scene) maar deze is veel realistischer. Veel dingen waren echt mogelijk (voor de tijd waar het zich in afspeelt dan) Sterker nog, het verteld een waargebeurd verhaal over de beroemde Kevin Mitnick. Dus deze keer heb ik wel genoten.

Het enige is natuurlijk dat het allemaal erg achterhaald is want de film kwam uit in 2000 maar het verhaal speelt zich af in 1995. En dat is in de computerwereld eeuwen geleden...
« Laatst bewerkt op: september 16, 2005, 02:42:24 pm door PietZa »
Verba volant, scripta manent

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: september 17, 2005, 10:43:37 am »
Gisteravond weer eens een filmpje gehuurd: The Grudge. Een remake van een Japanse horrorfilm. Dat de film oorspronkelijk Japans was (Ju-on) is goed te merken aan de sfeer en de bloedstollende schrikmomenten. En aan de afloop.

De regisseur heeft weinig aandacht besteed aan de personages of het verhaal, eigenlijk is het dus maar een matige film. Maar WEL zenuwslopend eng, ik zat regelmatig met een kussen voor m'n gezicht.

http://www.jackasscritics.com/images/movies/grudge_01.jpg
« Laatst bewerkt op: september 17, 2005, 11:27:04 am door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Koerok

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: september 17, 2005, 11:20:20 am »

quote:

Pleun schreef op 17 september 2005 om 10:43:
Gisteravond weer eens een filmpje gehuurd: The Grudge...
De laatste film in dat genre die ik heb gezien is 'The Ring'. Ik heb spijt dat ik er naartoe ben gegaan, want ik kan daar eigenlijk niet tegen. The Sixth Sence is qua engheid een beetje de limiet voor mij.

Ook gemene en nare films hoef ik niet meer te zien. Een film als 'Seven' gaat eigenlijk al te ver. Daar ga ik toch te veel over nadenken en dan realiseer ik me dat die dingen ook echt gebeuren. Maar Seven was i.i.g. wel een geweldige film met een goed plot, en een fantastische Kevin Spacy.
Silence of the Lambs valt voor mij ook die category (van 'verontrustend maar fascinerend').
De scene uit Robocop, waarin op een gegeven moment die agent aan flarden wordt geschoten (ik zie die hand er nog vanaf vliegen), is me ook altijd bijgebleven (is uit 1987 zie ik net, dus toen was ik een jaar of 16/17. Je kunt je afvragen of dat allemaal wel zo gezond is).
Een van mijn vroegste herinneringen (ik weet niet meer hoe oud ik toen was), is een Jezus-film. Ik weet niet meer welke dat is geweest. Ook weet ik niet meer waarom ik ernaar mocht kijken (misschien waren mij ouders de kruisiging aan het eind ff vergeten ;)), maar ik was i.i.g. zwaar geschokt toen die hamer neerkwam op de spijker, al werd dat natuurlijk niet expliciet in beeld gebracht (en dat is tegenwoordig, in het Mel Gibson-tijdperk, wel anders). In dat kader vraag ik me ook wel eens af hoe kinderen aankijken tegen de afbeeldingen van Jezus aan het kruis die je soms tegenkomt in kerken. Er zitten echt hele afschuwelijke versies bij. Soms denk ik wel eens dat mensen zo gewend zijn aan dat beeld, dat ze niet eens meer beseffen hoe verontrustend dat voor kinderen kan zijn.

Is het toch weer een hele lap geworden. :)