Auteur Topic: De Speelplaats van Pleun (deel 15)  (gelezen 54568 keer)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
De Speelplaats van Pleun (deel 15)
« Reactie #30 Gepost op: augustus 11, 2005, 11:11:39 am »
Vanuit een grauw Berlijn een laatste vakantie-update. We zitten nu in een internetcafe aan de Potsdamer Platz, een toepasselijke plek voor dit afscheidsbericht omdat de Potsdamer Platz het nieuwe hart is van Berlijn. Als ik naar buiten kijk zie ik het Daimler-Chrysler gebouw, waar we zo nog even met de lift naar boven gaan voor het panorama. Eigenlijk zouden we naar het internetcafe aan de Ku'damm gaan, maar we stapten per ongeluk in de U-Bahn richting Alexanderplatz. Daar is ook een internetcafe dus niks aan het handje, tot Pleun zich bij de Potsdamer Platz plotsklaps herinnerde dat hij daar ook een internetcafe had gezien... We hebben eigenlijk best vaak in internetcafes gezeten, ik zit me nu af te vragen of er misschien een steekje los is aan ons. Maar het weer nodigt nu eenmaal niet uit om flinke doelloze wandelingen te gaan maken en voor musea heb ik geen geduld. Een idee dat ik gisteren kreeg, maar dat even zo snel weer uit m'n hoofd verdween, was om vandaag nog een bezoek te brengen aan het beroemde Pergamon-museum, dat gewijd is aan de Griekse, Romeinse, Babylonische etc. Oudheid. Maar ik heb vannacht slecht geslapen en m'n kop staat er niet naar.

Om 16.00 vertrekt de trein vanaf Zoo Garten weer naar Holland. Ik ga zometeen nog proberen om een telefoonkaart te kopen, ik baal ervan dat ik de afgelopen dagen geen sms'jes kon versturen. Misschien lukt het wel met een Duitse telefoonkaart, dat ik daar niet eerder op ben gekomen...

Auf Wiedersehen en een groet aan mijn geliefden die dit lezen. De kans dat ik ga stoppen met dit blogje is trouwens weer wat groter geworden...
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2005, 11:14:02 am door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: augustus 11, 2005, 11:13:35 am »
Oh waren jullie weg :+ ?
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: augustus 11, 2005, 11:28:05 am »

quote:

Pleun schreef op 08 augustus 2005 om 13:15:
Op mijn huidige koffiemok-met-zeehondje ben ik inmiddels wel uitgekeken.

Ik heb ook een mok met zeehondjes!

offtopic:en als je er dan op Google een plaatje van wilt opzoeken vind je alleen maar mokken met het logo van de Navy Seals erop... en zelfs 1 met de kop van ons aller George W!

http://altura.speedera.net/ccimg.catalogcity.com/210000/213600/213607/Products/6310872.jpg
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2005, 11:28:56 am door Bumblebee »
Bombus terrestris Reginae

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: augustus 11, 2005, 11:47:56 am »
O ja, ik deze is voor iemand in wie ik een beeeeetje teleurgesteld ben. Dat gaat wel over hoor, daar niet van...

http://feyenoord.messagebase.nl/feyimages/smilies/fuckyou7we.gif
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: augustus 11, 2005, 12:16:35 pm »
En waarom is de kans dat je gaat stoppen groter geworden?  :(  :X  :/

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: augustus 11, 2005, 01:03:16 pm »
;(
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: augustus 12, 2005, 12:29:06 am »
Het is weer voorbij. Morgen zie ik dan mijn broer die eergisteren over is gekomen uit Australiƫ. Hij blijft twee weken.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: augustus 12, 2005, 01:36:24 am »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 11 augustus 2005 om 12:16:
En waarom is de kans dat je gaat stoppen groter geworden?  :(  :X  :/

Dat zeg ik niet.  :+

Ik had de lezers donderdagmorgen verlaten op de Potsdamer Platz. Daar beging Pleun nog een blooper. Omdat ik het zo zat was dat ik niet kon smssen besloot ik een Duitse telefoonkaart te kopen. Bij de kassa van de tabakshop besefte ik echter dat m'n geld op was, zodat ik Santaarnpaal even lief aan moest kijken. Bijna zonder resultaat, omdat hij van z'n laatste centen net een leuk boekje wilde kopen. Met enige ergernis gaf hij me toch zijn laatste flappen, zodat ik niet voor joker hoefde te staan bij de kassa. Even later stond ik toch voor joker omdat de Duitse telefoonkaart niet werkte op m'n gsm. Santaarnpaal betaalde ik wel netjes terug, er is altijd wel een bank in de buurt, zeker op de Potsdamer Platz. De Deutsche Bank dit keer.

Het panorama op de Daimler-Chrysler Turm bleek een onverwacht leuke attractie. Het okeren, bakstenen gebouw is 93 meter hoog en heeft de vorm van een scherpe driehoek. De hoogte is niet bijzonder, maar de architectuur en het uitzicht wel. Je kijkt namelijk recht naar binnen bij de Bahntower, het hoofdkantoor van de Deutsche Bahn met de volledig glazen gevel. Heel grappig om al die mannetjes en vrouwtjes te zien werken in hun kantoortjes. Ook bijzonder is de lift waarmee we naar boven zoefden: de snelste lift van Europa.

Op de begane grond kochten we nog een mooie poster en maakte ik Santaarnpaal attent op een fraai fotoboek over de Potsdamer Platz. Het was precies wat hij zocht.

Met de U-Bahn nog een laatste keer naar het station Heidelberger Platz om onze bagage op te halen, bij de Mac op de Ku'damm onze maagjes gevuld en neergestreken op station Zoo Garten. We waren veel te vroeg, zodat ik nog even de omgeving ging verkennen. Voor mijn beide broers een sjaal gekocht van de Duitse Pokalfinale tussen Bayern en Schalke. Voor een spotprijs, de wedstrijd is dan ook van 3 maanden geleden.

De terugreis verliep verder zonder noemenswaardige gebeurtenissen. Met onze buren in het gangpad een leuk gesprek gehad over Berlijn, die man wist best veel. Hij begon de conversatie door te vragen of hij even het boek over het bombardement op Dresden mocht bekijken dat hij op mijn tafeltje zag liggen. We praatten een tijdje over het platbombarderen van Duitse steden door de geallieerden. Er wordt altijd met het vingertje naar de Duitsers gewezen als het gaat om het bombardement op Rotterdam, maar over de zinloze slachting van hondderduizenden Duitse burgers hoor je nooit iemand. Het moeten er zo'n 500.000 zijn geweest.

Al met al was het een zeer geslaagd tripje. We hebben veel indrukken opgedaan en goed de sfeer van deze dynamische metropool in ons opgezogen. Wel werd ik enigszins belemmerd door duistere nevels in mijn bovenkamer, maar die begonnen de laatste dagen al een beetje op te trekken. Thuisgekomen prikte er zelfs een straaltje zon doorheen, er lag een ansichtkaart met 2 foto's in de bus van mijn Turkse vriendinnetje. Wat een beeldschoon meisje zeg.  :o
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2005, 08:23:35 am door Pleun »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: augustus 12, 2005, 12:03:36 pm »
Even een typisch vakantiefoto'tje van Santaarnpaal.
http://img187.imageshack.us/img187/1390/industria20202vo.jpg

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: augustus 12, 2005, 12:24:19 pm »
d:)b

Ik drink nu koffie uit mijn DDR-mok en nip de as van mijn sigaar in een Hertha-asbak. Souvenirs zijn leuk als je ze kan gebruiken. De Ostalgie in Duitsland vind ik wel leuk. Iets waar men vroeger een hekel aan had is nu opeens cult.

http://www.ostprodukte-versand.de/images/OSTA5200_M_.jpg

Wie bijvoorbeeld interesse mocht hebben in een portret van Honecker, een poster van een Trabant of een andere DDR-snuisterij moet eens op deze site kijken. Wij hebben on Berlijn maar 1 Trabant gezien, geparkeerd in Ostkreuz.

http://minitruck24.de/images/medium/830048_kl.jpg
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2005, 03:27:02 pm door Pleun »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: augustus 13, 2005, 11:56:04 pm »
Dance Parade

Vandaag was in Rotterdam de jaarlijkse Dance Parade. In het verleden ben ik er wel eens bij toeval in verzeild geraakt omdat ik op dat moment in Rotterdam was, maar dit keer ben ik er speciaal voor naartoe gegaan. Gisteravond was ik met vriendin N. en een paar anderen wat wezen drinken in de Witte de With straat, gezellige kunstzinnige buurt, en toen vroeg ze of ik vandaag ook meeging. Welja, waarom niet? Door mijn calvinistische opvoeding heb ik helaas wat stroeve heupen, maar een beetje techno op z'n tijd kan ik wel waarderen.

Ik twijfelde even of ik gezien de aard van dit forum er wel over moest schrijven, maar ach, ik stop toch per 1 september. Het was zeer druk in de stad. Op het Stadhuisplein kwamen de pompende beats je tegemoet. Best lekker. We namen vervolgens de metro naar Leuvehaven waar op dat moment de stoet vrachtwagens passeerde, met op iedere vrachtwagen een DJ en een bups heupwiegende schaarsgeklede dames (kuch). Sommigen waren behoorlijk aantrekkelijk moet ik zeggen, hoewel ik mijn dochter zou verbieden om er zo bij te lopen.  :+ Op de Erasmusbrug bleven we een tijdje staan kijken. De muziek van Outland vond ik persoonlijk het lekkerst: harde techno. Dat zou je niet achter me zoeken gezien mijn muzieksmaak, maar een mens zit vol verrassingen. Op de truck van Outland stonden ook de leukste grietjes, uiteraard van exotische origine.

Daarna bij vriendin N. een pizza gegeten. Toen ik een smsje kreeg van m'n moeder dat er appeltaart was en dat ik toch koffie zou komen drinken ben ik maar naar huis gegaan. M'n broer gaat morgen naar zijn geliefde in Maleisie dus die moest ik natuurlijk nog even een afscheidshug geven.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: augustus 15, 2005, 07:37:15 pm »
Even een kort verhaaltje. Gisteren was niet bijster boeiend, afgezien van het altijd welkome bezoek van Santaarnpaal en de terugkeer van m'n Turkse vriendinnetje Y. Ze is 6 weken naar Turkije geweest, dat was best afzien. Wie wil weten hoe ze eruit ziet moet ff deze link aanklikken. Ze is het meisje rechts. Ik laat haar niet al te lang op internet staan vanwege privacy.

Met Santaarnpaal keek ik tussen het smssen door de film The Aviator, over het leven van de excentrieke miljonair / vliegtuigbouwer / filmmaker / rokkenjager Howard Hughes. Ik had voor deze film nog nooit van hem gehoord, maar een boeiend persoon is hij wel geweest. Goed geacteerd door Leonardo DiCaprio. Het leven kende geen limieten voor Howard Hughes, hij was nergens bang voor. Heerlijk als je zo kan leven, al zou ik de dwangneuroses van Howard niet willen hebben.

http://innocentbystander.typepad.com/photos/uncategorized/aviator.jpg

Vandaag was m'n eerste werkdag na de vakantie. Een onverdeeld genoegen om weer in Dordt te zijn was het niet, in Rotterdam voel ik me zoveel beter. Maar het werk ging goed, vanmorgen nam ik twee spreekuren over van een zieke collega. Een ontslagzaak en een door de kantonrechter veroordeelde meneer die vond dat de tegenpartij nooit naar de kantonrechter had mogen stappen. Voor beide heren een afspraak gemaakt met een advocaat.

M'n vervangster kwam naar me toe om te vragen hoe laat en waar we morgen afspreken. Ik moet haar wegwijs maken in de gevangenis. Van mijn stoere woorden van vorige week was weinig meer over, daar ben ik te aardig voor. Of zou het meespelen dat het meisje een lief gezichtje heeft met grote reebruine ogen? Na vijven zat ik met haar in de trein en ik moet zeggen dat ze best leuk is. Half Antilliaans is ze.

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: augustus 15, 2005, 08:38:59 pm »
leuk meisje, dat vriendinnetje van je :)
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

porcupine

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: augustus 15, 2005, 09:43:28 pm »
jammer dat ze haar haar dood gemaakt heeft

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: augustus 15, 2005, 11:03:21 pm »

quote:

porcupine schreef op 15 augustus 2005 om 21:43:
jammer dat ze haar haar dood gemaakt heeft
Dood? bedoel je niet rood?  :?