Auteur Topic: 365 dagen uit het "christelijk" leven van Clint  (gelezen 5373 keer)

Clint

• Priester naar Melchisedek
    • Bekijk profiel
365 dagen uit het "christelijk" leven van Clint
« Reactie #45 Gepost op: januari 12, 2006, 03:51:21 pm »
Er wordt een enorme vuilcontainer bij Old shat voor de deur gezet. Ga eens kijken wat dit allemaal te betekenen heeft en ontdek dat een zestal mensen uit de baptistengemeente tot het besluit zijn gekomen om “grote schoonmaak” te houden bij Old shat.
Binnen een mum van tijd is de container gevuld met een onnoemelijke hoeveelheid rommel, welke in de loop der jaren door hem is verzameld. “Het is niet te geloven wat die man allemaal dat kleine huisje in heeft gesleept,” zegt een dikke buurvrouw terwijl het oude bankstel van Old shat met een plof in de container verdwijnt. Met enige weemoed in zijn ogen kijkt hij over de rand van de vuilcontainer. Uit zijn ogen straalt een combinatie van blijdschap, omdat zijn huis nu eindelijk weer eens schoon wordt gemaakt, vermengt met verdriet, omdat de rommel welke hij al die jaren heeft verzameld nu in een dag de vergetelheid in gaat. “Mn spulle, mn spulle,” mompelt hij zacht voor zich uit.
“Ja opzei”, roepen de baptisten onderwijl ze met een koelkast komen aanlopen en vervolgens het verroeste geval met een grote boog de container in jonassen. Ga naast hem staan en vraag hoe het gaat. Hij draait zich abrupt mijn kant op en een druppel welke onder zijn neus hing valt sissend op het peukje tussen zijn lippen. “Och ze helpen me met schoonmaken, maar ze gooien zoveel weg wat nog goed is,” zegt hij.
Na de middag zit de container tjokvol en zit Old shat alleen in zijn “opgeruimde” woning. Op de vloer ligt nieuw geel tapijt en er staat een tweedehands eethoekje met daarop een gehaakt kleedje. Old shat lepelt in een pot vrambozenvla als ik binnenloop. “Ziet er netjes uit shat,” roep ik!
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2006, 03:54:17 pm door Clint »
P de Mooij

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: januari 12, 2006, 03:54:03 pm »
Grapjas, die had je al gepost (23 oktober) :P.

Ow.. had jij ook al gezien :+.
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2006, 03:57:47 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Clint

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: januari 12, 2006, 04:23:04 pm »
Ik wist niet meer dat het nog bestond maar (ja per ongeluk eerst de verkeerde gepost die stond er al) ik zal je de rest ook iedere dag laten zien en...het is echt zo gebeurd. Loopt ook triest af met die oude man...affin je leest (als je zin hebt) ut wel.
P de Mooij

Clint

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: januari 12, 2006, 04:23:51 pm »
S’avonds 20.00 uur

De studie over melaatsheid loopt werkelijk perfect. Op het moment dat ik details uit een aan het zetten ben, over haargroei op door de melaatsheid aangetaste plekken, valt het me plotseling op dat een wat oudere zuster ook de nodige haargroei torst op een kruising tussen een gigantische sproet en een wrat. Een Wroet dus.
Onder de prediken punnikt ze voorzichtig aan het geval. Twijvel of we haar misschien niet, net als in Leviticus, 7 dagen moeten opsluiten om te onderzoeken of het misschien de plaag der melaatsheid is. Grapje natuurlijk, alhoewel?  Als de avond voorbij is zegt deze zuster terwijl ze in mijn hand knijpt:” bedankt voor de fijne overdenking, het heeft me echt goed gedaan.” “Ik hoop dat je snel weer eens zo’n goede studie geeft.”
Voel me als we in bed liggen geweldig goed en val in slaap met de gedachte dat ik de opvolger ben van Billy Graham. Hoop te dromen over een evangelisatiecampagne, waar ik voorga in de prediking.
P de Mooij

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: januari 12, 2006, 08:23:21 pm »

quote:

Clint schreef op 12 januari 2006 om 16:23:
S’avonds 20.00 uur

De studie over melaatsheid loopt werkelijk perfect. Op het moment dat ik details uit een aan het zetten ben, over haargroei op door de melaatsheid aangetaste plekken, valt het me plotseling op dat een wat oudere zuster ook de nodige haargroei torst op een kruising tussen een gigantische sproet en een wrat. Een Wroet dus.
Onder de prediken punnikt ze voorzichtig aan het geval. Twijvel of we haar misschien niet, net als in Leviticus, 7 dagen moeten opsluiten om te onderzoeken of het misschien de plaag der melaatsheid is. Grapje natuurlijk, alhoewel?  Als de avond voorbij is zegt deze zuster terwijl ze in mijn hand knijpt:” bedankt voor de fijne overdenking, het heeft me echt goed gedaan.” “Ik hoop dat je snel weer eens zo’n goede studie geeft.”
Voel me als we in bed liggen geweldig goed en val in slaap met de gedachte dat ik de opvolger ben van Billy Graham. Hoop te dromen over een evangelisatiecampagne, waar ik voorga in de prediking.

Zal het checken bij je topic over 'dromen'. :P
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Clint

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: januari 13, 2006, 12:42:11 pm »
Ja daar had het inderdaad bij gemoeten maar was weer eens te lui en te druk om ut te doen
P de Mooij

Clint

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: januari 13, 2006, 12:59:44 pm »
Het geval met Old Shat laat me niet los. Kon er vannacht niet al te best door slapen en ben er om twee uur maar even uitgegaan. Het verbaast me hoe weinig je toch eigelijk van elkaar weet als het erop aan komt.
Zal hem spoedig eens vragen om mee te gaan naar de samenkomst. Er is natuurlijk niets op tegen dat hij naar christelijke radioprogramma’s luistert, maar hij heeft ook een thuisgemeente nodig.

Al jaren praten we erover om de televisie weg te doen. Dat is een hele stap natuurlijk. Niet dat wij iedere avond aan het toestel gekluisterd zitten, maar toch. Als je na een week de uurtjes die je achter het “kastje” slijt zou besteden aan bijbelstudie, zou er een geweldige opwekking kunnen ontstaan in eigen gezin. Maar eigelijk kijkt Paula nooit en ik doe alles op de Pc en boven staat nog een kleintje waar ik de dvd speler op aan zal sluiten voor het geval ik toch wil kijken
Na lang overwegen hebben we op het moment dat de videorecorder de geest gaf besloten om de televisie weg te doen. Alleen, waar laten we de televisie? Nou hebben we wel veel vrienden en kennissen, maar die hebben volgens ons allemaal al zo’n “al ziend oog” “Naast ons woont een gereformeerde buurvrouw met inktzwarte kousen die nog geen tv heeft,” oppert Paula.  Zeg” je weet toch hoe die dame over een televisie denkt. Volgens haar is het een uitvinding van de duivel, zo ik denk niet dat we haar met onze oude kast een plezier zullen doen.
Na lang wikken en wegen besluiten we de tv te schenken aan onze voorganger en zijn gezin.
P de Mooij