Auteur Topic: [Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)  (gelezen 22092 keer)

angel

• Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #120 Gepost op: oktober 28, 2005, 11:52:25 pm »

quote:

Pooh schreef op 28 oktober 2005 om 11:44:
- Durf je ruimte op te eisen! Een auto die je snijdt, krijgt een ongelooflijke mep op zijn dak (met platte hand)...
Ja, dat heeft onze leraar grieks/latijn ooit in praktijk gebracht (man die nog nooit vlieg kwaad had gedaan). Leverde hem een blauw oog en een kapotte bril op. Maar hij was wel de leraar van de week  _/-\o_

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: oktober 29, 2005, 02:06:39 pm »
Vrijdag
Als je het druk hebt gaat de tijd enorm snel. Voor je heet weet is het weer vrijdag. En deze vrijdagen was één van die dagen waarop ik mijn dag niet had:

Nadat ik keurig op tijd vertrokken was om naar mijn werk te gaan, fietste ik langs wat wegwerkzaamheden hier in de wijk. Het trottoir was opengebroken en er lagen hopen zand langs de weg. Nou kom ik daar zowat elke dag meerdere keren langs, dus tot zover niks nieuws.

Ik voelde een windvlaag langs mijn gezicht strijken, en er knarste wat tussen mijn kiezen: zand. Tevens voelde ik een stekende pijn in mijn beide ogen, die volschoten met tranen. Ik stuurde mijn fiets snel het trottoir even verder op (waar het niet opengebroken was) en probeerde snel mijn (harde) contactlenzen een voor één eruit te halen, snel schoon te maken en weer in te zetten. Rechts wou prima, maar door al het traanvocht kreeg ik links er niet snel uit. Maar ik zag in ieder geval weer wat met één oog, de andere kant was vooral 'mist'.

Daarom fietste ik maar gauw naar de mevrouw voor wie ik moest werken, dan kon ik daar even mijn oog afdrogen en snel de lens eruit halen, schoonmaken en er weer inzetten. Zo gezegd zo gedaan. Toen ik mijn lens eruit wilde halen sprong hij niet in mijn hand, maar ergens op de grond. :X Dus op de knieën mijn lens zoeken, terwijl ik al laat was. Toen ik hem teruggevonden had, zette ik hem haastig weer in mijn oog, zodat ik aan het werk kon. Op het eerste gezicht leek dat prima te gaan, maar helaas sprong de lens er binnen een minuut weer uit, dus weer zoeken waar het kreng gebleven was. Gelukkig vond ik hem ook deze keer terug. Toen de lens eenmaal zat aan het werk gegaan, de ramen moesten van binnen schoongemaakt worden.

Mevrouw, die op één hoog woont wou ook dat ik ze van buiten ging schoonmaken, door uit het raam te gaan hangen. Ik had de vorige keer al duidelijk gezegd dat ze daarvoor een glazenwasser moest inhuren, of anders moest zorgen dat ze een ragebol en een trekkker aan een lange steel kreeg, anders ging ik het niet doen. Daar had ze geen zin in. Nou, dan niet. Dus bleef het bij de ramen van binnen schoonmaken. Hierover bleef ze de hele morgen mekkeren, zij hing zelf ook altijd uit het raam, en andere hulpen ook. Dat kon best zijn, dan moest ze Thuiszorg daar maar over opbellen, zolang ik er ben ga ik geen acrobatische acties uithalen, daar ben ik niet voor ingehuurd. Thuiszorg verbiedt het werknemers om op een dergelijke manier schoon te maken, als andere hulpen de regels overtreden, dan is dat hun zaak.

Dus ik was al chagrijnig vanwege het gedoe met mijn lenzen, en werd alleen nog maar chagrijniger van mevrouw die overal kritiek op had, ik stofte op een andere manier dan zij, ik maakte de trap op een andere manier schoon, en ik mocht het balkon niet met chloor schoonmaken, maar moest dat doen met water. Dat had ik de week ervoor ook gedaan, en toen had ze mij ervan beschuldigd dat ik het niet schoongemaakt had. Nou, dan niet.
Dus toen ik aanstalten maakte om weg te gaan, mocht ik het dan toch met chloor proberen. Toen werd het dus wel schoon. Daar was ze zelf wel verbaasd over. Ik niet, want ik maak balkons altijd met dikbleek schoon. Want allesreiniger werkt niet als het vuil in het beton getrokken is.

Om 12:00 mocht ik weg, en ik wist dat ik nog naar een nieuwe cliënt moest die in een aso-buurt in de Oosterparkwijk woont. Daar had ik helemaal geen zin in, maar ging toch maar. Het was inderdaad een Tokkies-buurt. Mevrouw had hulp omdat ze zelf niet zoveel mocht doen van de dokter en omdat het herfstvakantie was liep er ook een dochtertje van een jaar of zeven rond en was er een baby van vier maanden.

Er was ook een Mechelse herder die vroeger mishandeld was en nu bij elke vorm van aandacht overdreven aanhankelijk werd. Het beest liep me steeds voor de voeten en daarom gebood ik het streng dat het in zijn mand moest gaan liggen. Met de staart tussen de achterpoten droop het dier af.

'Vroeger' (voordat ik ging studeren) woonde ik op een 'boerderij' in 'the middle of nowhere' en we hadden een Dobermann-Pincher als waakhond in huis, en die commandeerde ik ook. Sindsdien commandeer ik alle honden zo, alleen merk ik dat de honden met een wat 'zachter' karakter al snel doodsbenauwd voor me zijn. Vind ik prima, dan komen ze in ieder geval niet bij mij in de buurt. :) Honden hebben bij mij vrij rap in de gaten dat ze een groot probleem hebben als ze niet doen wat ik hen beveel. Als ik zeg dat ze naar hun plaats moeten gaan, en ze doen het niet, dan blijf ik dat net zolang herhalen (elke keer iets strenger) totdat ze het wel doen. Een andere optie is er namelijk niet. Zodra ze gehoorzamen zijn ze braaf, eerder niet.  (8>

Dus ik ging onverstoorbaar bezig met mijn werk, met de middelen die daar beschikbaar waren (zo waren er geen vaatdoekjes). Van de moeder hoorde ik dat haar dochter niks van de meeste hulpen moest hebben. Ik zou wel zien, doorgaans kan ik erg goed overweg met kinderen, dus ik dacht dat dat wel los zou lopen. Bij de koffie bleek dat wel. Het meisje deed mee met een nieuwe rage: Diddl-spullen sparen. En ze spaarde sprookjespunten van de Albert Heijn. Toevallig had ik net de dag ervoor boodschappen gedaan en twee sprookjespunten in mijn tas zitten, zodat ze er nog maar ééntje hoefde. Ze was dolblij met de punten. ;) Verder wist ik dat ik nog ergens in een doos Diddl kaartjes had liggen en een Diddl-sleutelhanger. Dus die zou ik es opsnorren en haar komende week een Diddl-kaartje sturen. :)

Terwijl moeders buiten stond te kletsen met buurtgenoten ging het 7-jarige meisje 'spelen' met de baby. Toen ze er zat van was legde ze het kind op de rand van de bank en rende naar buiten. Ik kreeg ongeveer een hartverzakking. Ik nam de baby op de arm en riep het meisje, toen ze er was legde ik haar uit dat het gevaarlijk was om de baby onbeheerd op de bank te leggen. Als ze met haar broertje wou spelen moest ze hem na afloop terugzetten in zijn babystoeltje en het riempje vastdoen, zodat hij er niet uit zou vallen. Moeder was nergens te bekennen, die was 'even weg'. Ik stond werkelijk waar even perplex. Ik zou never nooit niet mijn zeven jaar oude dochter zonder toezicht laten spelen met haar 4 maanden oude broertje.  8)7

Toen het meisje ging spelen met haar vriendinnetjes ging ik maar verder met mijn werk. De moeder stond versteld van de metamorfose van de vieze kamer toen ze terug was. Er was gestoft, gezogen en gedweild én ik had de ramen schoongemaakt. Ze zou Thuiszorg bellen dat ik wel vaker mocht komen en het dochtertje en de hond vonden mij ook erg aardig. We zullen zien. ;)

Toen ik eenmaal thuis was realiseerde ik me dat het bijna weekend was. Ik ruimde wat op, terwijl ik ondertussen met H. kletste op MSN. Tevens begon ik met het maken van een home-made-agenda tot december. Ik merk dat ik zo'n ding tegenwoordig echt nodig heb. Ik heb wel een agenda gekocht, maar dat is eentje van 2006, dus ik mis nog acht weken. Dus daar pruts ik zelf wel wat voor. Werkt vast beter dan al die losse papiertjes. Terwijl ik daarmee bezig was ging de telefoon, het was C. die ik afgelopen woensdag half van de sokken had gereden toen ik naar Alpha in Haren ging en hij van zijn werk bij de Gasunie vandaan kwam. Ik had hem daarna wel geprobeerd te bellen, maar toen was hij er niet. Leuk dat hij belde. We hebben nog lang gekletst, wat me enorm opbeurde. Ik had niet een fantastische dag gehad, maar dit maakte een hoop goed. :) Het ging ook goed met hem en zijn vrouw en dat is ook altijd leuk om te horen. :D

Daarna snel mijn agenda afgemaakt, ondertussen kwamen J. & J. thuis. J. moest naar de WC en vlak daarna stormde ze mijn kamer binnen.
"Het water in de WC is blauw! :o "
"Ja, en?" antwoordde ik.
"Hoe kan dat?" vroeg ze verbaasd.
"WC Eend Stortbakblok, hoezo?" antwoordde ik.
"Ik dacht dat het door de gemeente kwam ofzo"

:? Waarom zou de gemeente ervoor zorgen dat er alleen bij ons blauw water uit de stortbak komt? Hoe naïef kun je zijn... :+
Soms irriteer ik me mateloos aan die onnozelheid van mijn huisgenote, maar soms heeft het ook wel z'n charmes. ;)

Het was al laat dus ik ging maar snel naar bed.
« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2005, 02:13:34 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: oktober 30, 2005, 05:00:24 pm »
Zondag
Werd veel te vroeg wakker. Dat stomme bioritme ook. En ik had vergeten de klok een uur achteruit te zetten. 8)7 Maar ik was wel op tijd op samen met P. & K. (waar ik zaterdagavond geweest was) naar hun kerk te gaan. Er zou namelijk 'degelijk' gepreekt worden. Het is namelijk zo dat ik weleens met hun naar de kerk geweest was, naar 'speciale diensten' die ik helemaal niks vond. Volgens hen waren de 'gewone' diensten meer wat voor mij en moest ik de jeugd- en Kom in-diensten maar vakkundig mijden.
Vanochtend was er een 50 jarig jublileum te vieren van dr. T. Brienen, die ooit in Groningen gestaan had en voor ons preekte. Ik vond het een erg goede preek, diepgaand en met op het juiste moment een kwinkslag. Verder zongen we uit drie bundels: pslamen, liedboek en "Berijmde Schriftgedeelten". Ik vond het een erg mooie en vooral ook goede dienst.

K. -die naast me zat- vond het allemaal maar niks. Dat vond ik erg jammer, maar zo gaat dat nu eenmaal. Sommige preken van ds. Hofland die zij helemaal geweldig vind, vind ik weer te oppervlakkig. Maar dat geeft niks, als iedereen maar gevoed en gesterkt wordt in het geloof. Na afloop van de dienst koffie gedronken bij T. & M. die ik via K. ken. Dat was erg gezellig en erg leuk. En erg voor herhaling vatbaar. Eens zien hoe dit verder gaat. :)

In de tussentijd heb ik wat gelezen en ik zit nog te dubben of ik vanavond naar de Martinikerk ga voor de 'Hervormingsdag-dienst'. C. van der Leest van de GKv van Groningen-Oost gaat voor. Ik kan ook mijn boek gaan uitlezen. Ik weet nog niet wat ik doe.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: oktober 31, 2005, 08:37:24 pm »
Maandag 31 oktober
Vanochtend een beetje uitgeslapen, want ik was er gisteravond te laat ingedoken vanwege een gesprek met E., waardoor ik door het verschoven ritme niet lekker in mijn vel zat. Uiteindelijk was ik rond een uur of tien toch klaar om te gaan studeren, maar het kwam er niet van, doordat eerst J. belde of ik wist waar z'n vriendin was. Nee, dat wist ik niet, want die had ik al sinds zaterdagmiddag niet meer gezien en ze was hier ook niet geweest. Ik ergerde mij daaraan, want ze had ook een mobiel. En ik ergerde me al een tijdje aan wat dingetjes hier in huis. Hij zei dat ik het maar met J. (mijn huisgenote) moest bepraten. Daar had hij ook wel gelijk in.

Dit gebeurde ook toen ze thuisgekomen was. Ik stond versteld van de manier waarop ik het bracht. Ik vond me zowaar nog enigszins tactisch (niet mijn sterkste punt als ik iets hoog heb zitten). Ben benieuwd hoe het nou verder gaat hier in huis. Soms heb je van die dingen als huisgenoten dat het een tijdje niet lekker loopt en dan moet je even een 'huishoudelijke vergadering beleggen'. Zo ook nu.

Daarna moest ik aan het werk bij een vaste mevrouw. Meestal informeer ik aan het begin hoe het gaat. En ik had het echt met haar te doen. Mevrouw krijgt thuiszorg omdat ze SLE (Systemische Lupus erythematodes) heeft. Dat is een chronische auto-immuunziekte (ik hoop dat ik het zo goed zeg, anders mag Bumblebee ofzo me corrigeren). Bij deze SLE heeft ze hartklachten. Dat is dus best naar. En de loopt slecht, op krukken.
Ze was onlangs naar de internist geweest en die had haar bloed laten onderzoeken. En nu had ze een brief van haar internist gekregen dat ze onmiddellijk naar de huisarts moest omdat haar bloedsuiker te hoog was.

Ze vroeg zich af hoe hoog die dan wel niet was. Ik heb ooit biologie gehad op het VWO en een moeder die verpleegkundige was op Interne Geneeskunde in het UMCG en daar werkte ze veel met diabetespatiënten. Op de een of andere manier wist ik uit te leggen dat uit mijn hoofd een bloedsuiker tussen de 4-7 normaal is (zal ook leeftijdsafhankelijk zijn denk ik) en dat als je echt boven de 10 zit, je een probleem hebt, nl. suikerziekte. En dat daar twee soorten van waren: type I (meestal op jongere leeftijd) en type II (ouderdomsdiabetes). Ik dacht dat ze type II zou hebben. In het ene geval is je pancreas er helemaal mee gekapt en in het andere geval maak je wel insuline aan, maar te weinig (eilandjes van Langerhans functioneren niet goed dacht ik). De mevrouw vroeg hoe ik dat wist. Geen idee.... B) Biologie ofzo denk ik.

Maar ze moest halverwege de middag naar de huisarts en ondertussen kreeg ik de reservesleutels mee en kon ik in die tijd boodschappen gaan doen. Ze vertrouwt me zo dat ze mij dus de huissleutels meegaf en mij alleen mijn gang liet gaan totdat ze terug was. Dat deed me wel wat.

Dus toen ik terug was van de Superdeboer bleek dat ze zelf nog niet thuis was. Dus ruimde ik de boodschappen op (ik was vaak genoeg geweest om te weten waar ze hoorden) en ging stofzuigen en het balkon bladvrij maken en de achterkant van het huis spinragvrij (schoon) maken. Ondertussen was mevrouw weer thuis en was enigszins teleurgesteld over haar hoge bloedsuiker van 15. Ik had bij het boodschappen doen rekening gehouden met de diagnose suikerziekte en zoveel mogelijk 'suikervrij' gekocht en indien mogelijk ook vetarm ivm de hoge bloeddruk die ze had. Maar nog wel even tijdens de thee doorgepraat over de nieuwe tegenslag die ze te verwerken kreeg. Dan kun je al weinig en dan krijg je er ook nog even suikerziekte bij. Ik vond het wel sneu voor d'r. Ik had nog verteld dat er best veel (lekkere) suikervrije snoepjes te krijgen waren bij AH. Dus daar zou ze zaterdag es gaan kijken. Ik had echt de neiging om haar een grote knuffel te geven toen ik wegging. Maar da's niet professioneel enzo, hè, dus dat moest maar niet.

Op de terugweg naar huis ging ik maar even bij de Xenos langs om een mandje te kopen en een kussen (oranje) voor in mijn rieten stoel. Ik heb mijn studietoelage nog steeds niet ontvangen van de IBG, dus eigenlijk heb ik geen geld. Daarom heb ik bij de ABN/Amro met mijn creditcard 100 euro gepind. Dat wordt eind deze maand geincasseerd, en hopelijk heb ik tegen die tijd genoeg saldo. :X

Daarna even boodschappen doen en dan maar eens flink bezig met factoranalyse. Ik ben niet zo'n cijferfanaat, dus dat wordt even doorbijten. ;(
« Laatst bewerkt op: november 04, 2005, 04:39:06 pm door Roodkapje »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: november 01, 2005, 01:49:03 pm »
Dinsdag 1 november
Nog steeds geen cent ontvangen van de Informatie Beheer Groep. Het wordt nu eind november (over drie weken) gestort en dan krijg ik november en december in één keer.  |:(  Niet erg klantvriendelijk, maar dat zijn ze daar nog nooit geweest. In de tussentijd heb ik mijn pasje van mijn lege studentenrekening maar uit mijn portemonnee gehaald en loop ik met een creditcard op zak. Je moet toch wat. Een gedeelte van het geld wat ik gisteren gepind heb met mijn creditcard heb ik op mijn studentenrekening gestort, zodat ik toch nog mijn ziektekostenverzekering kan betalen. Dan heb ik aan al mijn financiële verplichtingen voldaan en hoop ik het uit te zingen, de komende drie weken. Errug onhandig allemaal...

Vanmorgen gewerkt. Mevrouw wou alsnog de ramen van buiten gedaan hebben. Ik heb dat geweigerd, omdat ik niet over het benodigde materiaal (spons/trekker aan een lange stok) kon beschikken. Dat zij als een acrobaat aan de buitenkant van de kozijnen balanceerde op 5 à 6 meter hoogte moet zij weten, ik pas daarvoor. Volgens mij heeft ze nu wel door dat ik geen marionet ben die alles maar doet wat er gezegd wordt. Ik heb aangegeven dat als ze daar onoverkomelijke bezwaren tegen had, ze een klacht kon indienen bij mijn leidinggevende. Dat heeft ze maar niet gedaan, omdat ze eigenlijk wel wist dat ze mij vroeg de regels te overtreden.

Tussen de middag ben ik even langs de winkel geweest en heb o.a. bij een oliebollenkraam een zakje krentenbollen gekocht. Dat gaat bij mij net zo als bij kruidnoten: die eet ik één keer aan het begin van het seizoen om er vervolgens niet meer aan te komen.
Mijn huisgenote J. zag wat ik gehaald had en onder het uitroepen van "Oh, wat slecht!" pakte ze een bordje uit de kast om een paar krentenbollen te pakken. O-)
Op de één of andere manier werkt het wel, want ik ben in de afgelopen periode (sinds het begin van dit werk) in totaal 4 kilo afgevallen. En ik voel mijn spieren overal (vooral in mijn bovenbenen, van al het extra fietsen). J. zei al dat ik ultragespierde benen heb, zometeen.
We zullen zien. ;) Ik weet wel dat ik vorige keer dat ik zoveel Thuiszorg deed op een gegeven moment een taillemaat van spijkerbroeken had van 32" (inch). Dat is iets van confectiemaat 42/44 en toen lette ik niet op wat ik at. ;)

's Middags zou ik in Vinkhuizen werken, maar mevrouw had afgebeld en Thuiszorg had het niet aan mij doorgegeven. Dus ik nam aan dat ik dan weer 'direct productief' zou zijn. En aangezien ik niet gebeld ben ga ik nu maar studeren voor mijn tentamen morgen. Dat komt dan weer handig uit. d:)b
« Laatst bewerkt op: november 01, 2005, 01:50:32 pm door Roodkapje »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: november 02, 2005, 11:40:31 pm »
Woensdag: gehaktdag
Het was lastig om eruit te komen vanochtend. Het was bewolkt, saai en triest. Bovendien was mijn bed lekker warm en ik wist dat ik geen college had vanochtend. Wel dat ik om 13:00 een tentamen had.
Dus de hele morgen zitten prutsen met een perl-scriptje studeren. O-) Ook nog bezig geweest met de sommetjes.

Daarna tentamen. Gelukkig was het droog toen ik naar de Tentamenhal fietste, maar toen ik daar aankwam was het erg rustig. Te rustig. Ik liep naar binnen en zag op een groot bord staan dat het tentamen in de Tennishal was. 8)7 Force of habit ofzo, ik weet het niet. Dus teruggekard naar het Universitaire Sportcomplex 500 meter verderop.

Vijf minuten te laat binnen. Maar ik was niet de enige O-) Allemaal mensen die van de Tentamenhal (Blauwbörgje) kwamen. ;) Ik ging ijverig aan de slag en nadat ik voor mijn gevoel nogal lang bezig geweest was met wat berekeningen keek ik eens op de klok. KWART VOOR DRIE!! :o Terwijl ik op 13:00 begonnen was, dus het duurde nog een kwartier. Ik schrok me lam... Bleek de klok nog op zomertijd te staan...  }:|

In ieder geval goed mijn best gedaan en na telling had ik > 27 vragen goed (de norm voor een 6). Tenminste dat dacht ik. Ik hoop dat ik nu echt een zes heb, na vier keer een 5.0 heb ik dat bijna verdiend vind ik.

Na afloop door de miezerregen naar huis gefietst, kachel aan en lekker onderuit gezakt op mijn bed met een mok warme chocolademelk. Wat gebeld met het thuisfront waarna ik voelde hoe mijn keel opzette. Nee hè...  8)7

Ja hoor, en enige verhoging. Dat is nou altijd zo, dan heb ik mijn tentamen gehad, word ik daarna spontaan ziek. :X Dus heb ik Alpha maar afgebeld. Binnen zitten bij de warme kachel is beter dan 90 minuten door weer en wind fietsen en dan semi-fit alpha cursus volgen. En dan zeker de volgende dag fris aan het werk. Ik zag het niet zitten.

Dus maar snel naar bed, dat moest van Mezzamorpheus. :P

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: november 03, 2005, 11:09:50 am »
Ik hoop van harte dat je het gehaald hebt. Ik herinner me statistiek eveneens als een vrij glibberig beest.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: november 03, 2005, 04:11:52 pm »
Ziek
Werd vanmorgen wakker met een zere keel, koorts en een algeheel gevoel van lamlendigheid. J. herkende het meteen, want zij had dit vorig weekend gehad. Het heerst, zei ze. Dat kan wel zijn, maar ik heb hier helemaal geen zin in. Ik wou graag werken. Maar dat wou niet. Dus me vanochtend weer ziekgemeld. Vorige maand vanwege de knie, deze keer was het dus griep. Ik baal daar toch zo gigantisch van. :(

In ieder geval wel gezellig gekletst bij J. op haar kamer met een grote mok citrosan. Ik merk nog niet dat het helpt, ofzo. Maar het schijnt goed voor me te zijn.

http://www.12drogist.nl/aandoeningen/producten/pics/citrosan.jpg

Het is nu een uur of vier en ik ben het helemaal zat. Ik wil iets doen, maar ik kan verder weinig doen. Ik merk dat ik nu al chagrijnig word. Hopelijk is het morgen over (lijkt er niet erg op). Ik adviseer iedereen om uit mijn buurt te blijven zolang ik ziek ben. Dan ben ik meestal niet te genieten omdat ik meer wil doen dan ik op dat moment kan.  |:(

Ben maar in een boekje begonnen:

http://roodkapje.d6.nl/ontmaskering.jpeg

Het onderwerp spreekt me wel aan, wellicht volgt er nog een recensie. :)
« Laatst bewerkt op: november 03, 2005, 07:54:51 pm door Roodkapje »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: november 05, 2005, 10:59:51 am »
Parabool-effect
Ben uit het ziektedal omhoog aan het klimmen, ik ben al weer dingen aan het plannen, dus een teken dat ik me echt beter voel. Ik ben alleen nog maar bij vlagen doodmoe. :) Life goes on.
Even dit weekend nog goed uitzieken en dan maandag weer aan de slag.

Gisteren was ik de hele dag lamlendig en ik heb me dus nog maar een dagje ziekgemeld. Eigenlijk ben ik haast nooit echt ziek (als in: griep enzo). Ik kan me echt niet meer herinneren wanneer ik voor ziek zijn bij de dokter geweest ben. ;) Wel ben ik van plan om nu extra vitamientjes en levertraan in huis te halen, ik vind één keer ziek zijn wel voldoende.

Maandag begint het nieuwe blok (blok B) van het eerste semester. Het 'academische jaar' op de universiteit is met ingang van dit jaar verdeeld in twee semesters met elk twee blokken. Blok 1A is net afgelopen en ik heb een tentamen gemaakt dat goed is voor vijf punten. Eigenlijk is één blok 15 punten, maar ik doe één vak (statistiek 2) dat zich uitstrekt over twee blokken. En een ander vak (neuro) doe ik aan het einde van blok 1B omdat ik testtheorie echt wou halen.

Zometeen ga ik de stad in om een boek te kopen voor het vak 'Intergroepsprocessen'. (Klik op de link voor de vakomschrijving). Het boek is 28 euro, wat enorm meevalt voor een psychologieboek. Gemiddeld kosten boeken voor mijn richting al gauw 50 euro per stuk (meestal ietsje meer). Verder moet ik ook nog twee syllabi van elk 15 euro aanschaffen. Iets van een IBG-lening op mijn girorekening was nu wel handig geweest. ;( Ik ga eens proberen of ik met mijn creditcard kan betalen. Bij Scholtens en Wristers wil dat vast wel, maar of dat ook wil bij de universitaire reprografische dienst? Verder moet ik in de universiteitsbibliotheek nog wat kopiëren en afdrukken.

Aangezien ik dan toch in het centrum ben kan ik net zo goed even wat noodzakelijke spullen kopen. Ik moet namelijk nog een klein multomapje (17 rings) hebben, eentje die niet na een jaar spontaan uit elkaar valt. :/

Verder ben ik op zoek naar een schoudertas waarin ik dingen van maximaal A4 formaat kan vervoeren. Ik heb ooit een klein rottasje gekregen, heel leuk hoor, maar als je daar een pakje zakdoekjes, je sleutels en je portemonee hebt ingestopt is het tasje vol. Dat schiet dus echt niet op. En om nou met een grote eastpack rugzak te gaan rondlopen waar bijna niks inzit is ook zo wat. Maar er is markt, dus wellicht kan ik een leuke schoudertas voor weinig vinden.

Daarna ben ik vast hardstikke lam als ik met de bus thuiskom (je kunt van die handige 1 euro kaartjes kopen bij de chauffeur!). Maar dat zien we dan wel weer. :)

drentenaar

• Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: november 05, 2005, 05:05:38 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 05 november 2005 om 10:59:
Parabool-effect
Ben uit het ziektedal omhoog aan het klimmen

Na de verhalen van Roodkapje gelezen te hebben, kan ik haar reacties jegens mij  in diverse topics van de laatste dagen veel beter begrijpen.
Knap staaltje psychologie!
Ook ik ben - als ik ziek ben - nogal snel in de contramine!

Volgende week zijn we weer gewoon 'on speaking terms'.

Beterschap en een warme groet van Assen naar Grünn'n en ...
een goede zondag!

Drentenaar
« Laatst bewerkt op: november 05, 2005, 05:16:39 pm door drentenaar »

Scholasticus

• Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: november 05, 2005, 06:58:04 pm »

quote:

drentenaar schreef op 05 november 2005 om 17:05:
[...]

Beterschap en een warme groet van Assen naar Grünn'n en ...
een goede zondag!

Drentenaar
Volgens mij kan Grunn'n wel zonder Umlaut!

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: november 05, 2005, 07:28:47 pm »

quote:

Zometeen ga ik de stad in om een boek te kopen voor het vak 'Intergroepsprocessen'. (Klik op de link voor de vakomschrijving). Het boek is 28 euro, wat enorm meevalt voor een psychologieboek. Gemiddeld kosten boeken voor mijn richting al gauw 50 euro per stuk (meestal ietsje meer). Verder moet ik ook nog twee syllabi van elk 15 euro aanschaffen.

Ik ga nog steeds uit van de prijs in de studiegids, maar op de een of andere manier zijn de boeken altijd duurder... Ik moest uiteindelijk 41,80 neertellen voor het bewuste boek. Zoveel cash had ik dus niet bij me, maar gelukkig kon ik met mijn creditcard betalen. :) Ik wil niet weten wat nu uiteindelijk de afrekening van mijn postbankcard is eind deze maand, ik hoop echt dat de IB-Groep dit keer wel uitbetaalt, zo'n 1500+ euri's. :/

quote:

Verder moet ik in de universiteitsbibliotheek nog wat kopiëren en afdrukken.

Op de universiteit werken ze met van die kartonnen kopieerkaartjes die je bij de repro en de bode/conciërgedienst kunt kopen. En die steek je dan in zo'n kaartautomaat. En soms gaat dat fout. Ik had net een nieuwe kaart gekocht van 246 tikken en er stonden nog een stuk of zeven tikken op de oude kaart. Nu is het zo dat het totale aantal tikken van de printopdracht op één kaart moet staan, anders wordt de taak geannuleerd. Ik moest nog 5 velletjes papier afdrukken, dus stak ik mijn oude kaart in de lezer. Na het printen wou ik hem er weer uitnemen, maar het enige wat er gebeurde was de melding 'read error' en het ding begon keihard te piepen. Wat ik ook probeerde, ik kreeg mijn kaart niet terug. Was ik even blij dat ik mijn gloednieuwe kaart à tien euro er niet ingestopt had!  B)

quote:

Aangezien ik dan toch in het centrum ben kan ik net zo goed even wat noodzakelijke spullen kopen. Ik moet namelijk nog een klein multomapje (17 rings) hebben, eentje die niet na een jaar spontaan uit elkaar valt. :/

Verder ben ik op zoek naar een schoudertas waarin ik dingen van maximaal A4 formaat kan vervoeren. Ik heb ooit een klein rottasje gekregen, heel leuk hoor, maar als je daar een pakje zakdoekjes, je sleutels en je portemonee hebt ingestopt is het tasje vol. Dat schiet dus echt niet op. En om nou met een grote eastpack rugzak te gaan rondlopen waar bijna niks inzit is ook zo wat. Maar er is markt, dus wellicht kan ik een leuke schoudertas voor weinig vinden.

Daarna ben ik vast hardstikke lam als ik met de bus thuiskom (je kunt van die handige 1 euro kaartjes kopen bij de chauffeur!). Maar dat zien we dan wel weer. :)

Ben verder geslaagd mbt de aankopen, heb nu een velours schoudertas, kleur paars, A4 formaat met een geborduurde klep met allemaal van die kleine ronde spiegeltjes erop. Gekocht op de markt, bij zo'n 'alternatieve' kraam met allemaal indische / 'hindoe'-dingen. Enige nadeel aan die tas is dat hij enorm meurt naar wierook, ik durf 'm niet te wassen, dus hopen dat die geur vanzelf wegtrekt.

Daarna naar de Expo om een Diddl kaartje te kopen. Dat is onder kinderen van een jaar of zeven een enorme rage. Ik maak schoon bij een gezin in een van de Groningse achterstandswijken, de armoede straalt er aan alle kanten af. Een vulpen van 4 euro is 'ontzettend duur'. Dan heb je zo'n ding van de HEMA die meteen weer stuk is (gaat lekken enzo)  Ik durfde al niet meer te zeggen dat mijn Waterman bijna tien keer zo duur geweest is :/ en nooit meer stuk gaat. Om een lang verhaal kort te maken: de ouders van dat meisje hebben geen geld voor de Diddl rage (Diddl-spullen zijn redelijk prijzig, als je kijkt wat voor prul je hebt voor 5 euro...). Ikzelf heb ook niet zoveel geld, maar op de een of andere manier heb ik wel de indruk dat ik beter rond kan komen dan de ouders van dat meisje. Dus had ik beloofd haar een Diddl-kaartje te sturen. Die ging ik nu dus halen bij de Expo. Er lagen ook leuke stickervelletjes dus nam ik daar ook twee van mee. Aan de kassa was ik 5 euro kwijt. 8)7 Ik bedacht bij mezelf dat ik beter haar blij kon maken met een kaartje, twee stickervelletjes en een sprookjespunt dan het uit te geven op een terrasje of in een café.
(Sorry P., kan je dus deze maand eventjes niet trakteren, dit meisje ging even voor ... ;) )

Verder heb ik nog een lading chocoladeletters aangeschaft. Een M, een B, J, D, en een P. Het  plan is om die dingen netjes in te pakken in Sinterklaaspapier en er voor elke vriend een leuk sinterklaasrijmpje op te zetten en ze vervolgens met de TPG langs te (laten) brengen. Een aantal mensen woont nog vlakbij, dus die mik ik zelf wel door de brievenbus. Het is namelijk sinterklaastijd en vroeger hoorde ik altijd dat mijn klasgenootjes hun schoen zetten en er dan 's ochtends een cadeautje in vonden. Ik heb het thuis toen ook geprobeerd, maar 's ochtends zat die wortel er nog steeds in... En pakjesavond, met surprises en gedichtjes, daar deden we ook niet aan. Was het feest van de middenstand, en dat waren wij kennelijk niet.

Ik vind dat echt jammer, dat ik geen familie ofzo heb om gezellige dingen mee te doen. Daarom zijn mijn vrienden dus de klos. Beter iets dan niets... :+ Rond 5 december is iedereen druk bezig met zijn/haar familie, dus vandaar dat ik een maand eerder actief word, om iedereen alvast in de stemming te brengen. :)

Dus vanmiddag een sinterklaasgedichtje gemaakt voor M., letter ingepakt en die kant opgegaan, want ik ging daar koffiedrinken. :) Hij vond het echt leuk. :D

Opgevrolijkt door de gezelligheid en door het feit dat hij het een toffe actie vond ging ik later weer naar huis. En moe was ik niet. Volgens mij ben ik er al aardig weer bovenop. :)
« Laatst bewerkt op: november 06, 2005, 01:08:32 pm door Roodkapje »

Shrek

• Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: november 06, 2005, 08:37:56 pm »
Roodkapje komt in het bos en ziet opeens de boze wolf achter een boom zitten. Ze loopt er naartoe en zegt: "Wolf wat heb je klein oogjes." Waarop de wolf antwoordt: "ROT OP", ik zit te schijten."
Beware of the OGRE!

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: november 06, 2005, 08:38:58 pm »
LOL

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: november 09, 2005, 08:47:45 am »
Weer aan het werk
Dinsdag was ik weer zover aangesterkt dat ik weer aan het werk kon. En het was best gezellig met de oude dametjes waarvoor ik moest werken. Aan het einde van de ochtend werd ik door het planbureau gebeld dat het vaste adres waar ik normaal gesproken heen zou moeten niet doorging (mevrouw moest naar het ziekenhuis) en dat ik daar nu dus vrijdagmiddag heen moest. En dat ik twee uurtjes moest werken bij een andere mevrouw, op vijf minuten fietsen van het adres waar ik op dat moment zat.

Ik had al eerder bedacht dat het naar huis fietsen tussen de middag mij veel te veel tijd kostte en had mijn studieboeken in mijn tas gedaan. Het adres waar ik zat lag redelijk in het centrum, dus mijn plan was om rustig in de kantine van de Universiteitsbibliotheek te gaan zitten, ik dacht dat het er niet zo druk zou zijn, aangezien het blok net maandag was begonnen.

Dus nadat ik klaar was bij de eerste mevrouw, ging ik op de fiets richting UB. Onderweg even aan bij de Intertoys omdat ik 's avonds op visite zou bij C. en A. en die hebben een heel lief klein zoontje van bijna 9 mnd. Ik vermoedde dat hij genoeg speelgoed zou hebben voor de leeftijd van plm. 9 mnd, dus kocht ik 'magische kubussen' van Cotoons. Dat zijn 12 blokjes die aan twee kanten een plaatje hebben, aan één kant een openingetje voor een blokje (die er los bij zaten), een plaatje, iets reliëfachtigs (om overheen te krassen met een potlood en papier) en iets om aan te voelen.

http://www.smoby.be/photos/400/253918.jpg

Daarna de UB in, waar het heel druk was :/ . Nog even koffie getankt (ik herinnerde me opeens waarom ik in de UB altijd melk in mijn koffie drink, dat is om de vieze smaak enigzins te camoufleren. :r  Wel jammer van die veertig cent. :(
Het concentreren lukte niet in die drukte, daarom was ik al snel weer vertrokken. Uiteindelijk belandde ik op het Jan van Brakelplein vlakbij het adres waar ik moest zijn. Dat is een groot plein met een grote vijver in het midden en aan vier kanten bestrating, aan de kant van de Peizerweg hebben ze een soort terras gemaakt waar twee bankjes staan. Daar ging ik dus lekker in het zonnetje zitten met mijn 'Inter Group Relations'-boek. Ik merkte dat ik erg druk was in mijn hoofd dus het lezen wou niet echt. Dus heb ik maar eendjes gekeken en op een gegeven moment sprong er een kat op het bankje die nieuwsgierig was naar wat ik daar deed. Ik heb het beest een beetje zitten aaien en dat vond zij vast leuk, want ik kreeg allemaal kopjes. Wel grappig. Daarna naar mijn tweede adresje die dag, waar ik om drie uur al klaar was. Snel even naar kantoor van de Thuiszorg om werkbriefjes in te leveren, naar huis, kijken wanneer de treinen gingen en zodoende ontdekte ik dat ik nog een uurtje had voordat ik richting H-S moest.

Het was al donker toen ik daar aankwam, gelukkig kom ik daar uit de buurt, dus wist wel ongeveer hoe ik moest lopen. Alleen het laatste stuk was een smal donker paadje zonder verlichting langs het spoor. En aangezien ik nachtblind ben, klapte ik op een gegeven moment bijna over een hek heen... het paadje maakte een bocht naar links, maar dat had ik natuurlijk niet gezien...  |:(

's Avonds was het wel gezellig, het eten was heerlijk d:)b Ik was wel een beetje moe, maar was wel blij om de mensen daar weer eens te zien. :) Ik hoop dat ik ook een beetje gezellig was, op de een of andere manier merkte ik dat ik een beetje 'op slot' stond, maar heb geprobeerd daar zo weinig mogelijk van te laten merken. Aangezien mijn vrienden net zo burgerlijk aan het worden zijn als ik, gingen ze al vroeg naar bed en was ik dus rond half elf thuis en lag ik na elven in bed.

Op de een of andere manier word ik de laatste paar nachten steeds rond 03:00 wakker. Dat vind ik wel irritant. Dus dan drink ik maar weer wat water, maar het slapen wil niet echt. :/
Vanochtend kreeg ik van de universiteit een smsje met mijn tentamenuitslagen: een 5.0 op Testtheorie. Ik heb het tentamen nu 5x gemaakt en ben qua cijfer enorm stabiel: elke keer een 5, één keer een 4.0 toen ik enorm zat te stressen en een black-out kreeg. ;(

Dat was wel een vette tegenslag. Ik was er al een beetje bang voor, waarschijnlijk heb ik me zo lopen focussen op het onderdeel dat ik de vorige keer slecht gemaakt had, dat ik andere onderdelen niet goed genoeg geleerd heb. Ik heb nu nog precies één kans, op 3 februari 2006. En ik heb dus nog 4 andere vakken waarmee ik bezig ben, en ik heb werk waarmee ik 22 uur per week zoet ben en ik volg nog Alpha Cursus op woensdagavond.
Dat gaat op deze manier niet lukken... :/

Dus ik heb maar besloten Alpha Cursus te laten voor wat het is. Ik vind het niet heel geweldig, het ligt mij niet, ik vind het niks. Ben 3x geweest en ik ben verre van enthousiast. Maar ik behoor dan ook weer niet tot de doelgroep. Ik zoek wel wat anders. Iets van een bijbelkring ofzo. Verder heb ik bedacht dat ik één middag tekort kom voor mijn studie. Als ik één dag 6 uur werk (op dinsdag) en de andere dagen maar 3 uur, dan heb ik vier dagdelen om te studeren. En de zaterdagmiddag (op zaterdagochtend moet ik het huishouden doen). Dat is dus 5 dagdelen van 4 uur, inclusief colleges. En dan wil ik op de fiets naar ingesproken samenvattingen oid luisteren. Ik moet toch wat. Dus als ik 4 uur per week per vak studeer, dan moet ik in acht weken toch door de stof heenkomen, zou je zo zeggen. En eventueel heb ik ook nog een aantal avonden tot mijn beschikking. Ik kan moeilijk heel veel minder gaan werken: ik moet ook nog eten enzo. :/

Nou ja, we zien wel. Ik ga in ieder geval een mailtje naar de docent testtheorie sturen of ik misschien ook een mondeling mag, omdat ik meerkeuzevragen zo moeilijk vind. Vooral omdat het laatste tentamen echt mijn allerlaatste kans op een 6.0 is. Ik kan niet nog een jaar uitstellen. Dat is voor mij niet op te brengen. Dus Alpha mailen dat ik niet meer kom en mijn docent mailen over mijn problemen mbt het halen van testtheorie. Dan zien we wel weer verder.

Ik baal er wel weer gigantisch van. Ik heb zó ontzettend hard gewerkt de afgelopen periode en daarmee 0 punten gehaald. ;(
« Laatst bewerkt op: november 09, 2005, 02:46:13 pm door Roodkapje »