Auteur Topic: [Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)  (gelezen 21746 keer)

Scholasticus

• Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #135 Gepost op: november 09, 2005, 09:19:33 am »
Meestal staat er in de Onderwijs- en Examenregeling van je opleiding wel een bepaling over het krijgen van een mondelinge tentamengelegenheid na meerdere keren zakken op schriftelijk. Zeker als het 't laatste vak van een opleiding betreft, is die mogelijkheid er vaak wel. Als je dit eerst even checkt, ben je niet alleen afhankelijk van de goede wil van je docent. (Ik ben onderwijscoördinator aan een instelling voor theologisch onderwijs en onderzoek, anders was ik vast niet op dit idee gekomen ...)
edit:Bij raadpleging van de studiegidsen psychologie op de website van de RUG kom ik erachter dat daar niet zo'n regeling bestaat. Jammer :'(
« Laatst bewerkt op: november 09, 2005, 09:32:59 am door Scholasticus »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: november 09, 2005, 12:48:45 pm »
Als ze bij psychologie een normale OER hadden én zich hielden aan 'voor 2003 ingeschreven als doctoraal en meer dan 80 punten >> tot 2007 de mogelijkheid tot het maken van doctoraaltentamens, dan was ik alláng klaar geweest... :/ )
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Thom

• Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: november 09, 2005, 01:09:29 pm »

quote:

Pooh schreef op 28 oktober 2005 om 11:44:
In aanvulling op elle:

- Stop met communiceren! Oogcontact zoeken werkt alleen maar averechts. Een zebra steek je gewoon over, punt. Daarbij kijk je niet naar aanstormende auto's, maar vooral naar de overkant. Oogcontact geeft de automobilist de zekerheid dat je hem gezien hebt, en dus een kans om door te rijden.

Iets soortgelijks geldt voor bijvoorbeeld auto's die denken op 't fietspad te moeten gaan staan als ze de weg nog niet opkunnen (uit een zijstraat). Fiets gewoon doodgemoedereerd door over 't fietspad, zonder snelheid te minderen, en met vooral veel oog voor de omgeving. Die lompe bak midden in jouw pad negeer je gewoon. Automobilisten zijn doorgaans zuiniger op hun portieren dan jij op je voorvork. In het uiterste geval kun je ongeveer 2 meter van tevoren beginnen met remmen, zodat je met een slippende achterband nog net een deuk in hun portier tikt, zonder daarbij zelf noemenswaardige schade op te lopen.

- Durf je ruimte op te eisen! Een auto die je snijdt, krijgt een ongelooflijke mep op zijn dak (met platte hand), of verliest zijn spiegel.

- Leer fietsen. Bij linksafslaan sorteer je links tegen de as van de weg voor, je gaat niet rechts staan wachten totdat die stroom auto's achter je een keer opdroogt. Snelheid maken, invoegen, door naar links, daar stoppen. Niet gaan zwabberen tijdens het achteromkijken, en ook geen snelheid verminderen, daar worden vooral de fietsers achter je niet gelukkiger van.

Jij fietst als mijn moeder :P
Die rijdt altijd als een bezetene, omdat ze altijd te laat van huis vertrekt. Maar ze komt toch op tijd aan. Ze kan ontzettend fel worden als automobilisten zich niet aan de regels houden. Heerenveen zit vol minirotondes, en als fietser heb je daar geen voorrang (wat veel veiliger is dan bijvoorbeeld de rotondes in Drachten, waar fietsers en voetgangers voorrang hebben, hetgeen voor veeeeeel ergernis en file's zorgt).
Het ergst zijn de automobilisten die zonder richting aan te geven de rotonde verlaten. Daar zet ze dan ook prompt haar fiets voor. Vervolgens begint ze druk te gebaren dat die automobilist zich beter aan de regels moet houden etc... Wereldverbeteraar ;)
Maarja, hoeveel mensen bereik je daarmee? Die ene persoon waarschijnlijk, en de overige duizenden die het ook doen, merken er niks van.
Ik volg natuurlijk in (bijna) alles het goede voorbeeld van mijn moeder, maar pak het iets tactischer aan. Ik zet ook gewoon mijn fiets stil, midden op de weg, en zeg vervolgens tegen de bestuurder dat zijn richtingaanwijzer defect is. De meeste mensen zeggen dan "ik  had hem helemaal niet aan!", waarop ik dan weer verbaasd reageer met: "maar u slaat toch af? hoe kan ik dan zien dat u hierheen wilt???". Werkt wel... maar wederom maar 1 persoon bereikt.
Het kan ook mis gaan trouwens. Één van de keren dat ik dat deed, sprong de automobilist zijn wagen uit en begon tegen me te tieren en te schelden. Ik zoveel mogelijk mijn fiets tussen hem en mij in geprobeerd te houden. Hij tegen mijn fiets trappen, mij geprobeerd te meppen (gelukkig sloeg ie mis, was nogal een potige kerel). Toen ben ik maar sussend gaan praten, en "met de staart tussen de benen" op mijn fiets gestapt en weggefietst. Je wilt ten slotte geen ruzie of gebroken neusbotjes.
Ik kreeg het pas echt benauwd toen de man weer in zijn auto stapte, en vol gas achter mij aan reed, over de vluchtheuvel, het fietspad op, met een noodgang. Ik al slingerend hem ontwijken, en door over te steken en een andere straat in te rijden te proberen hem kwijt te raken. Na een paar minuten kon ik hem kwijtraken door een steegje in te duiken waar hij niet in kon met zijn smerige grote Audi.  :(
Natuurlijk kenteken onthouden en aangifte gedaan. Na een week kreeg ik van de politie te horen dat ik blij mocht zijn dat ik niet in het ziekenhuis was beland. De man die ik had "terechtgewezen", was al meerdere keren veroordeeld voor wapenbezit en geweld. Dat heb ik dan weer....
"Onderzoek alles, behoud het goede," 1 Tessalonicenzen 5:21

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: november 09, 2005, 01:16:42 pm »

quote:

Thom schreef op 09 november 2005 om 13:09:
[...]

Het kan ook mis gaan trouwens. Één van de keren dat ik dat deed, sprong de automobilist zijn wagen uit en begon tegen me te tieren en te schelden. Ik zoveel mogelijk mijn fiets tussen hem en mij in geprobeerd te houden. Hij tegen mijn fiets trappen, mij geprobeerd te meppen (gelukkig sloeg ie mis, was nogal een potige kerel). Toen ben ik maar sussend gaan praten, en "met de staart tussen de benen" op mijn fiets gestapt en weggefietst. Je wilt ten slotte geen ruzie of gebroken neusbotjes.
Ik kreeg het pas echt benauwd toen de man weer in zijn auto stapte, en vol gas achter mij aan reed, over de vluchtheuvel, het fietspad op, met een noodgang.

zoiets heb ik ook wel eens meegemaakt. Ik reed met iemand achterop op een plek waar je gewoon mocht rijden, maar er zat een grote wagen achter ons, die er langs wilde, maar dat lukte steeds niet doordat het een smalle straat was met tegenliggers (en wij reden op het fietspadgedeelte dus hoefden niet aan de kant ofzo). Toen kreeg hij ook nog eens rood licht bij de kruising, terwijl wij als fietsers zo door mochten rijden. Hij stond echter een beetje in de weg, dus die gast achterop mijn fiets stoot per ongeluk met z'n tas tegen die auto.

Wij waren nog maar halverwege de kruising toen die man al als een gek achter ons aanreed en ons flink afsneed (wat vrij vervelend is met iemand achterop). Daarna reed hij boos een tiental meters door, parkeerde z'n auto en kwam woedend op ons afstormen. Daarbij botste hij gelukkig tegen een andere fietser op die achter ons reed (een onbekende) met als gevolg dat die fietser het voor ons op ging nemen omdat wij gewoon in ons recht stonden. Uiteindelijk droop die automobilist gelukkig af.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: november 09, 2005, 02:25:22 pm »
O wat jammer Roodkapje.. :/ Succes met het overtuigen van de leraar!!

Die blokken die je gekocht hebt zijn erg leuk! Myrthe heeft ze ook (niet Cotoons, ander plaatje maar verder hetzelfde) en omdat ze zo groot zijn kon ze daarmee al torens bouwen toen ze 11 mnd was, erg leuk cadeau-idee! d:)b
« Laatst bewerkt op: november 09, 2005, 02:25:33 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: november 10, 2005, 09:21:51 pm »
Roodkapje wordt high
Vanochtend was ik vroeg wakker en helder. Misschien sta ik nu wel goed ingesteld op de wintertijd. Ik moest op de fiets naar Hoogkerk, zoals elke donderdagochtend. En de mevrouw waarvoor ik werk is heel lief en altijd erg dankbaar. Dus de ochtend was zo voorbij.

Ik had bedacht dat ik op de terugweg even langs de Gamma zou fietsen om een fles thinner op te halen. Mijn vader was afgelopen weekend langsgeweest en tegen hem had ik lopen klagen dat ik het glaswerk binnen in de woonkamer (glas in de deur en in de kozijnen) maar niet netjes kon krijgen: er zaten allemaal vegen op, net alsof het ontzettend vies was en nooit werd schoongemaakt. Vooral in de namiddag, als de zon laag in de kamer schijnt is het goed zichtbaar. :'(
Mijn vader keek eens goed en meende dat het oude verf was. Klaarblijkelijk had iemand ooit de deur geverfd en het glas met terpentine afgenomen oid en daarna de vegen laten opdrogen ofzo. Dus zijn tip was: pak keukenpapier en doe daar onverdunde thinner op en wrijf daarmee het glas schoon. Nadat ik al spiritus, ammonia, soda, allesreiniger, glassex, wasbenzine etc had geprobeerd wou ik het dus nog één keer met thinner proberen.

Zo gezegd, zo gedaan. Alleen had de fles een kinderveilige sluiting. In de praktijk komt het er dan op neer dat het ook een Roodkapje-veilige sluiting is. Gelukkig was Doornroosje ook thuis om de fles open te maken. Gewapend met de fles en een rol Beatrix Potter-keukenrol ging ik in de kamer aan de slag. Wel met geopend raam, want dat spul stínkt, ik dacht dat verf en terpentine stonken, maar dit sloeg werkelijk alles. Maar het werkte! Het ging eraf. Halverwege moest ik stoppen omdat ik helemaal high werd van de thinner-dampen. Bovendien moest ik nog naar college, dus dat project wordt morgen ofzo wel vervolgd.

Dan het college. Het was aanvankelijk nogal vaag waar dat was. Op het rooster stond dat we college hadden in 'Collegezaal Zernikecomplex'. Juist. Iemand die weleens op het Zernike Science Park geweest is weet hoeveel gebouwen daar staan en hoeveel collegezalen die gebouwen hebben. Dus het enige wat ik wist is dat ik daar ergens college had. Netjes op tijd vertrokken en wat rondgefietst. Ik zag wat psychologie-studentes van de GSV fietsen en ben toen ook maar die kant op gefietst. Bleek het om de collegezaal in de Tentamenhal aan de Zernikelaan te gaan... Zég dat dan!!!

Het college was wel vermakelijk. Als ik de aantekeningen heb uitgewerkt kom ik nog wel terug op het onderwerp. Het leuke van psychologie is dat iedereen er verstand van heeft (tenminste dat vindt men doorgaans van zichzelf). Het vak dat ik nu volg is Klinische en Gezondheidspsychologie. Dat vak heb ik al gehaald in de oude stijl (doctoraal). Waarom volg je dat dan, zou je zeggen. Je hebt het druk zat.
Ja, maar als je iets gehaald hebt in de oude stijl, dan betekent dat niet automatisch dat het dan ook meetelt in de nieuwe stijl. Vorig jaar kon ik een aanvullend literatuurtentamen maken van klinische en ontwikkelingspsychologie. Daar had ik een vijf op (daar ben ik goed in!). Want, de stof was de klapper van 2002-2003. En in 2004-2005 was die klapper niet meer beschikbaar. Wel in de bibliotheek, maar daar wassie kwijt of uitgeleend, in ieder geval: onvindbaar. Wel heb ik toen wat artikelen gevonden uit de oude klapper en omdat hij gedeeltelijk overlapte met de nieuwe klapper heb ik toen ook maar de nieuwe klapper geleerd. Dat bleek dus niet te werken. En dan kun je wel bezwaar aantekenen, en dat is ook wel gedaan, alleen waren de 'ex-doctoraalstudenten' met zo weinig dat er uiteindelijk niks met de klacht gedaan is. Tsja.

Dus ik heb nu gewoon het boek van Comer gekocht, en de nieuwe klapper en ik doe gewoon alles overnieuw. Het doctoraaltentamen heb ik destijds in één keer gehaald zonder het geleerd te hebben (blijkbaar kan dat, ik vond het zelf ook raar. Ik was alleen even naar het tentamen gegaan om te kijken wat voor vragen er waren). Dus ik heb sowieso het vak nog nooit echt gedaan.

Toen ik naar huis fietste was er een enorme toeloop bij een flat in Paddepoel. Bleek dat er iemand vanaf was gesprongen. Honderd meter verder fietste ik een aanstormende ambulance tegemoet. Blijkbaar had de springer de sprong in eerste instantie overleefd. De persoon lag ook op het gras, blijkbaar komt het dan minder hard aan, ofzo.
Wel triest. Dit soort dingen gaat de komende tijd vaker gebeuren: de bladeren vallen van de bomen, het weer wordt triester en het is minder lang licht. Voor sommige mensen de trigger tot een wanhoopsdaad.
Het deed me denken aan mijn moeder, die ook in de herfst en winter zelfmoordpogingen deed. Alleen deed zij het als chantagemiddel. Ze nam dan een overdosis medicijnen, maar dan net niet de letale dosering, als verpleegkundige wist ze blijkbaar precies hoever ze kon gaan. Maar alles went, zelfs dat. Als dreig- en chantagemiddel werken zelfs dat soort acties op een gegeven moment niet meer. Bij een volgende manipulatieve dreiging had ik de neiging om te zeggen: prima, hier heb je een mes, maar twee doosjes paracetamol wegspoelen met een fles whiskey is effectiever.

Als mensen van een flat afspringen willen ze echt dood denk ik. Als het mislukt ben je zwaargewond en als je dat overleeft wellicht invalide. Ik kan me niet voorstellen dat je dat risico wilt nemen. Op dat soort momenten vraag ik me af hoe lang het nog duurt totdat de Here Jezus terugkomt...
« Laatst bewerkt op: november 10, 2005, 11:09:49 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: november 10, 2005, 10:37:04 pm »
Geen leuk dagje :/

Dat je bij de Postbank zit heeft soms ook voordelen: tot eind deze maand kun je gratis een eigen ontwerp maken voor een pasje! http://paskamer.postbank.nl/ En als-ie goed genoeg is kun je met je ontwerp nog prijzen winnen ook.
http://www.student.io.tudelft.nl/io9463364/showmethemoney.jpg
voorbeeld  gejat van ander forum
« Laatst bewerkt op: november 10, 2005, 10:37:16 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: november 14, 2005, 12:12:28 am »
Marloes: Er mogen geen religieuze uitingen etc. op die kaart staan, ook geen kruis of visje. Dat vind ik maar stom. Dus dan maar niet. Als je naar de voorwaarden kijkt mag er ongeveer niks.

Dan over vrijdag:

Gezelligheid bij de Thuiszorg
Na een ochtend standaard werken mocht ik aan de slag bij de mevrouw van dinsdagmiddag. Die had haar 'eigen' hulp niet verwacht, dus ze was dolenthousiast. Ze vond het zo ontzettend 'gezellig' dat ik er was, en was 'blij om mij te zien'. Bij de thee kwam ik erachter waarom: ze was die dinsdag naar het ziekenhuis geweest en er was bij haar een fistel in haar voet geconstateerd. Eerder was een deel van haar voet afgezet en de wond wilde niet dicht. En nu dus een fistel en ze was bang dat ze nu een deel van haar onderbeen moest missen.

Gatsie! Ik vind dat echt erg voor haar. Ik wil haar een chocoladeletter (suikervrij) opsturen. Maar moet nog even kijken waar je die kunt kopen.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: november 15, 2005, 10:09:55 pm »
Een drukke dag
Vanochtend was het nog donker toen ik wakker werd. Ik had geen zin om op te staan, echt niet. Uiteindelijk om 8:15 pas uit bed. Een paar maanden geleden zou ik dat vroeg gevonden hebben, tegenwoordig is dat een soort 'uitslapen'. Ik merk dat ik een beetje 'lui' begin te worden. Dus morgen weer om half zeven.
Na mijn ontbijt van één grote mok koffie stapte ik in de stromende regen op de fiets om te gaan werken. Dat verliep vlotjes. Ik was vlugger klaar dan verwacht, en het was nog goed ook. Da's altijd mooi. :) Het adres van vanmiddag ging niet door omdat de mevrouw van dinsdagmiddag in het ziekenhuis ligt.

Voor morgen en vrijdag had ik ook adresjes gekregen. Het adresje van vrijdagmiddag krijgt nog een staartje. Want ik ben in Lewenborg ingepland. Dat is 45 minuten fietsen vanaf hier. Bij mijn aanstelling had ik aangegeven daar niet te willen werken omdat dit fietsend voor mij niet te doen is. Niet dat ik niet 45 minuten kan fietsen, dat kan prima. Haren is ook 45 minuten fietsen. Maar het kost veel tijd. En dat is op zich niet erg, maar ik werk omdat ik mijn studie wil betalen. Dus naast 22 uur Thuiszorg moet ik ook studeren. En dat schiet niet erg op als ik telkens uren op de fiets zit van en naar mijn werk. Dus ik heb gemaild dat ik liever ergens anders werk. Voor mij is een half uur fietsen van en naar mijn werk echt de absolute max. Ik vind 2x 45 minuten fietsen voor drie uurtjes werken gewoon overdreven. Maar dat wordt dus nog vervolgd.

Maar vanmiddag was ik dus weer 'direct productief'. Dus wachtte ik thuis in spanning af of ik voor 13:30 gebeld zou worden. Niet. Mooi. Dan kon ik lekker aan het werk. Muziek aan (mijn verzameling iTunesmuziek) en sommetjes maken. Daarna realiseerde ik me dat ik heel vlug moest eten (tosti's dus) omdat ik 's avonds naar een inhaalpracticum statistiek 2 moest. Dat ging ook wel lekker, zodat ik om 21:00 weer thuis was. Een heerlijk hete douche genomen en toen lekker lezen in bed... :z

Morgenochtend dus om 06:30 opstaan :X
Dan eerst sommetjes maken, dan practicum, college en werken en dan is het weer avondetenstijd. :o

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: november 16, 2005, 10:27:08 pm »
Verslapen!
Met een schok werd ik vanochtend wakker. Hoe laat was het? Het was al licht! Het was 8.30 en normaal gesproken zou ik een kwartier later op de fiets moeten zitten. Dat ging hem niet worden. Ik heb kennelijk zo vast geslapen dat ik door mijn stereo-met-timer, mijn telefoon-met-wekker en mijn reiswekker ben heengeslapen. Mijn telefoon (een Siemens C55) bleek uit te staan en bij het inschakelen ervan bleek de accu alweer een stuk leger te zijn. Hij wordt minder betrouwbaar, ik hoor hem niet in een rumoerige ruimte en de accu loopt heel snel leeg, vooral als ik gebeld heb issie binnen twee dagen weer leeg. Irritant dus.

Dat practicum ging 'm niet meer worden, dus ontbeet ik rustig met Brinta en koffie. Ik besloot na alle hektiek van gisteren het maar eens rustig aan te doen. Om 13:00 moest ik invallen voor een collega en misschien had ik een reactie van mijn planner op mijn weigering om in Lewenborg te werken. Die reactie bleek er niet te zijn, morgen maar eens bellen dan...

Dan het invaladres. Ik keek eens naar buiten en zag dat het grijs was, dat het enorm hard waaide en dat er flinke buien vielen. Ik was in toenemende mate blij dat ik de wijk niet uithoefde voor mijn werk. Voor de bui aan was ik bij de mevrouw waar ik alleen het standaardwerk hoefde te doen. Om 15:00 was ik alweer klaar. :) Op de weg terug zeiknat geregend. Nooit geweten dat je binnen 5 minuten tot op je huid nat kunt regenen. Dus thuis snel onder de hete douche, droge kleren en verwarming aan... :z Dat is dan wel weer lekker.

J. kwam thuis en ging lekkere kip-kerrie met ananas en appel maken. :Y) Voor de TV gegeten. Het is lang geleden dat ik TV heb gekeken. Ik weet niet meer wanneer dat voor het laatst was. Zo stom, staan er twee huge TV toestellen in huis, kijk je nooit TV. Er kwam post van Essent dat ze via EssentKabelcom de kabelaansluiting apart gaan factureren. Aangezien ik haast nooit TV kijk en mijn huisgenote er nooit is, is dit misschien een goed tijdstip om de kabel af te laten sluiten. ;)

Daarna was het alweer hoog tijd om ongeveer te gaan slapen. Eerst nog even J. uit computernood geholpen. Haar computer bleef ergens halverwege de BIOS hangen. Dus ik ging de bootvolgorde veranderen omdattie heel lang een bootding van de CD-ROM wilde lezen. Dus alleen C en A booten. Kon de BIOS de HDD niet vinden, ook niet met 'auto-detect'. :? "Nou ja, doe maar uit dan", zei ik, "dan probeer ik het zo wel weer." Natuurlijk was er niks aan de hand nadat de stroom er even afgehaald was en daarna weer was ingeschakeld. :? J. moet maar eens gaan uitkijken naar een nieuwe PC, dit klinkt als 'brak systeem'.

http://www.phoneshop.jp/item/images/sonyericsson_k300i.jpg

Ikzelf ging even verder kijken op het Net naar een nieuwe telefoon. Heb eentje besteld via GSMweb.nl. Abbo van Telfort voor 11 euro per maand (zoveel betaal ik nu ook prepaid) en dan gratis een telefoon erbij: een Sony Ericsson k300i :) En nummerbehoud was mogelijk. Wat wil je nog meer? Voor hetzelfde geld een andere telefoon en meer belminuten. :D

Toen was het wel opeens heel laat. Snel slapen maar, morgen kan ik het me niet veroorloven om me te verslapen...
« Laatst bewerkt op: november 16, 2005, 10:29:44 pm door Roodkapje »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: november 18, 2005, 09:41:22 pm »
De laatste loodjes
Deze vrijdag was het einde van een voor mij zware week. Maandag studeren en werken, dinsdag werken en studeren, donderdag werken en college volgen en vandaag twee keer werken. 's Ochtends bij mijn vaste mevrouw in de Zeeheldenbuurt, 's middags in Lewenborg (dat ligt bijna in Middelbert). :X Verder weg kan niet in Groningen-Stad. En dat op de fiets... ;(

Vanochtend vroeg opgestaan, zodat ik vrij relaxed richting mijn eerste adres kon. Dat ging gesmeerd. Om kwart vóór twaalf was ik klaar, zodat ik per fiets richting Groningen CS kon, om daar te parkeren, zodat ik per stadsbus naar Lewenborg kon. Er werd regen, wind, hagel en onweer voorspeld, en daar ga ik mooi geen drie kwartier doorheen fietsen. Ik ben nét ziek geweest, en ik was niet van plan het weer te worden. Bij de giromaat op het station zag ik dat mijn salaris gestort was: 575 euri's. :cheer: Dus een kop cappuccino in de Brasserie kon er wel vanaf. Kon ik ondertussen mooi even lezen in 'Intergroup Relations'. Je moet toch een keer dat college voorbereiden... ;) Om 12:39 ging er een stadsbus richting Lewenborg, dus ik had mijn halfuur pauze en zou om 13:03 bij mijn volgende adres zijn.

In theorie ja. Ik was nog nooit in Lewenborg geweest. Die hele wijk heeft nautische straatnamen. Loefzijde, Vooronder, Kajuit, Kombuis, Toplicht enzo. Noem iets, en er is daar een straat die zo heet. De hele wijk is ook opgezet volgens een plattegrond van een schip. Heel origineel. Een doolhof is het :X Om een lang verhaal kort te maken: ik heb nog een halfuur door de wijk gedoold omdat ik mijn adres niet kon vinden en straatnamen daar niet heel duidelijk staan aangegeven. Het is bijna net zo erg als Beijum. In Beijum heb je geen straten, maar heerden. Alle (echt alle) straatnamen eindigen op 'heerd'. Je kunt niks vinden daar. :X

Toen ik aanbelde zag ik een plakaat 'Reiki Master'. Nee hè? Ja hoor! :X  Ik kwam binnen en de serene klanken van klassieke muziek kwamen me tegemoet, evenals een wierrookwalm en een mevrouw die vrij zweverig was. Alles was wit en wat niet wit was was van glas.
Alle witte gordijnen waren voorzien van een mooi blauw strikje, zo ook de stoelen met witte textielhoezen, het witte langharige keffertje en de twee witte perzen. Mevrouw had zelf haar haren ook wit gebleekt, maar had geen strikje. :?

Tijdens de thee wou mevrouw weten wat ik van aurahealing, antroposofie, chakra's en weet ik wat vond. :? Ik ben christen, wat denkt ze zelf. Mijn antwoorden waren een beetje eenzijdig: "Dat weet ik niet." "Dat zal wel." "Daar denk ik anders over, geloof ik." Ik had duidelijk geen zin in discussies. Ik ben de thuishulp, geen evangelist ofzo. ;)

Oh ja, mijn zonnevlecht zit in de knoop (ofzo). Ik ben daar best verbaasd over: mijn haar zat gewoon in een knotje... :+ Maar mijn aura was wel wit. Dat is dan weer mooi meegenomen. Goeed.... 8)7 Het moge duidelijk zijn (zie de links) waarom ik als christen weinig opheb met dit soort 'paranormale' dingen.

Mijn diplomatieke vermogens werden in ieder geval danig op de proef gesteld. Ik heb maar gezegd dat ik niks van New Age weet1. :+ (Foei, Roodkapje, je mag niet liegen). Ik wist wel wat een countertenor was, dus maakte dan weer een hoop goed (ofzo).

Ik had wel een mooie tas volgens haar. Gekocht bij een 'new age' kraampje op de markt, dus dat zal, maar ik ontdekte ook dattie nu echt stuk was. Vrijwel direct rafelde er iets bij de rits (gerepareerd), daarna bleken de knopen niet erg vast te zitten en nu was het voorvakje bij de naad uitgescheurd (niet te repareren). Misschien toch maar een degelijke tas kopen die er wat minder 'leuk' uitziet. Van leer, canvas of linnen ofzo. In ieder geval niet van dat dunne, goedkope 'fluweelstof'. Dat scheurt dus uit (ook als je niet heel veel in je tas stopt). ;(

Ik ben braaf gebleven, mocht om 16:15 eindelijk weg en was om 17:00 thuis. In de brievenbus lag mijn contract met Telfort, dat ik maar snel invulde zodat ik dat kon posten in de 'blauwe' brievenbus bij het winkelcentrum. Ik moest toch nog boodschappen doen. Dus de halve AH leeggekocht met lekkere dingen. Zoals daar zijn Tomaten-Groentesap van Appelsientje2, Roosvicee met bosvruchtensmaak, rosbief :9 , ontbijtspek en Heinz Sandwichspread met mexicosmaak (mais dus!). En natuurlijk maisbrood (voor de sandwichspread ;) ). En verwendingetjes voor mijn haar, maskertje zodat ik lekker in bad kon. Normaal koop ik dat bij de Kruidvat, maar die was al dicht.

Thuis gekomen eerst een lekker bad genomen omdat ik best gestressed was. (Nu niet meer dus ;) ) Het gaat helemaal goed komen met mijn karma enzo. :P

Het was me het dagje wel... :X

1 Linksgetekende legde weleens tarotkaartjes voor ze christen werd, luisterde naar New Age muziek, en kan desgevraagd iets over de Grote en Kleine Arcana vertellen, over hofkaarten en legpatronen etc. van de Aleister Crowleytarot. Dus ik denk dat ik wel ietsje meer weet van/ ervaring heb met New Age dingetjes en occultisme dan de gemiddelde christen. Ik kan het niemand aanraden. Tevens ben ik van mening dat niet iedereen hoeft te weten wat ik allemaal weet... :P

2Tomaten-groentesap van Appelsientje is best lekker. Je kunt het gebruiken als basis voor tomatensoep en pastasaus enzo, maar het is zo ook prima te drinken. Tenminste dat vind ik. In het kader van gezond en "Roodkapje-drinkt-het-ook-dus-hoe-vies-kan-het-zijn" probeerde mijn huisgenote J. aka Doornroosje het ook es. Het was niet zo'n succes. *gniffel*
« Laatst bewerkt op: november 19, 2005, 03:38:22 pm door Roodkapje »

Pinkeltje

• Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: november 24, 2005, 08:34:56 pm »
Ik mis iets op dit forum  :'(
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: november 24, 2005, 11:03:01 pm »
Wat dan?

Pinkeltje

• Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: november 25, 2005, 12:46:40 pm »

quote:

Een vervolg op je weblog  :+
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: november 25, 2005, 12:49:03 pm »
Ben een beetje druk... vanmiddag is het weekend... dusseh...

Eerst even schoonmaken bij iemand met ADHD en een borderline-persoonlijkheidsstoornis. :X