Auteur Topic: [Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)  (gelezen 22218 keer)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (deel 6)
« Reactie #150 Gepost op: november 25, 2005, 08:07:06 pm »
De week bekeken
Maandag had ik een gesprek met mijn docent testtheorie. Hij kon niet heel veel voor me doen, wat wel kon was dat ik drie weken voor het tentamen aan een afspraak maakte, zodat we samen de stof konden doornemen (niet dat ik het niet weet, maar om de stress te reduceren). Vervolgens een hele stapel chocoladeletters gekocht bij V&D, samen met een aantal rollen sinterklaaspapier. Daarna gewerkt bij mijn vaste mevrouw van maandagmiddag.
Toen ik thuis was heb ik alle letters netjes ingepakt en gedichtjes gemaakt. Een aantal zou ik de volgende dag bezorgen en andere zou ik met de post meegeven. Alle gedichtjes had ik ondertekend met 'Sinterklaas' :+ Zo zouden een heel aantal mensen geen idee hebben aan wie ze die letters te danken hadden. :D

Dus dat deed ik dinsdags. Na mijn werk even in Vinkhuizen wat letters bezorgd, en de rest op de post gedaan. Ik vind dat heerlijk. Andere mensen even een leuk moment bezorgen. :) 's Middags moest ik in de buurt van het Winschoterdiep werken, wat wel gezellig was. Mensen staan steeds weer te kijken van mijn lengte (1.79m volgens mijn paspoort O-) ) In werkelijkheid ben ik 2 cm langer, maar 1.79 staat wat 'vrouwelijker'..
Ik kan gewoon bij de bovenste ramen zonder trap. _O_ Dus als ik ramen zeem gaat dat veel vlugger dan wanneer andere (kleinere) hulpen dat doen. Dus in een uur had ik alle ramen van een grote serre gezeemd, de mevrouw geloofde haar ogen niet. En boodschappen gedaan en voor haar naar de apotheek geweest. ;) Daarna zat mijn werk erop en na een snelle douche was het tijd om naar C. en T. te gaan om te eten en een spelletje te doen. Dat was supergezellig. Even een paar letters achtergelaten, natuurlijk. Sinterklaas slaat geen huisje over... :+

Op woensdagochtend kon ik maar moeilijk mijn bed uitkomen, aangezien het de avond ervoor vrij laat geworden was. Maar dat gaf niks, want mijn practicumassistent vond het niet erg dat ik een kwartier te laat op het practicum verscheen. Aansluitend een college 'Intergroup Relations' en daarna keihard fietsen naar Vinkhuizen om te werken bij een mevrouw die fan van het communisme was. Allerlei jeugdtrauma's kwamen weer boven. Ze vond het al zo vreemd dat ik zo ontzettend goed op de hoogte was voor een christen. Dat ze christelijke thuiszorg had, kwam volgens haar 'per ongeluk', door 'toeval'. Volgens mij niet. ;) Ik heb nog wel desgevraagd wat van het christelijk geloof kunnen uitleggen, waar ze het mee eens kon zijn. Ik neem nooit het initiatief om over het geloof te praten, dat laat ik aan mijn cliënten over, ze weten dat ik christen ben, dus als ze vragen hebben kunnen ze die aan mij stellen. Daarna snel naar huis, even omkleden en dan snel koken (Tagliatelle met witte roomsaus met zalm en tonijn). Dat moest want de zalm en de tonijn moesten op en G. kwam eten, dus dat kwam goed uit. :Y)

http://www.umass.edu/umhome/images/upload/19297/Madagascar.jpg

We hebben na het eten DVD gekeken: Madagascar. Volgens mijn huisgenote J. een 'errug leuke film'. Ik vond hem nogal tam, maar G. vond het geweldig, dus vandaar dat we hem maar keken (ik had 'm afgelopen september al in de bioscoop gezien, toen ik ff een weekendje 'Middenoosten' deed). Ik blijf de giraf het leukste vinden, maar dat is meer omdat het een giraf is. Ik heb wat met giraffen namelijk. Ik spaar giraffenbeeldjes, maar die staan allemaal nog bij mijn vader thuis op zolder in een doos. ;)

Het werd dus opnieuw laat maar ik kon donderdagochtend goed uit mijn bed komen, omdat ik voor een hele lieve mevrouw mocht werken. Die drie uur waren ook zo weer om. Daarna naar mijn vader toe, aangezien ik het erg druk had, deed ik dat donderdagmiddag maar. Samen nog even naar Groenrijk geweest, waar ik 3 plantjes en een lading kaarsen (grote blokkaars voor €0,95) kocht. Mijn studiefinanciering van oktober en november was namelijk gestort en nu sta ik voor het eerst sinds jaren weer positief. Ik durf bijna geen geld meer uit te geven, omdat ik niet weer rood wil staan. Dat is echt niet tof, nl. Ik kan wel bijna €1.500 pinnen als ik dat wil... 8) Mijn vader mopperde nogal dat ik 'met dit weer' langskwam, het was nl. heel gevaarlijk bij de weg. (Ter informatie: wij wonen dus in de prov. Groningen alwaar het al meer dan een etmaal bladstil en nagenoeg droog gebleven was.) Een fikse regenbui ter hoogte van Hoogezand deed mijn vader verzuchten dat ik beter niet kon komen in de winter 'met dit weer' en dat hij zo'n hekel had aan rijden in het donker, met die regen. Ik wil best met de trein hoor, maar mijn vader wil mij altijd zo graag halen en brengen. :? Hij moet maar eens goed naar het nieuws kijken, in midden en oost Nederland, dáár is het pas slecht weer...  }:|

Nou ja, in ieder geval mocht ik vanochtend weer vroeg uit bed om te gaan werken. Ik ben bijna onderuitgegaan toen ik op een fietspad die onder de Westelijke Ringweg doorgaat wegslipte. Het spetterde een beetje (beetje nevelig ook) en de regenbuien van gisteren hadden van de afgevallen boomblaadjes een spekgladde prut gemaakt. :X Gelukkig veilig aangekomen in de Zeeheldenbuurt en toen ik rond het middaguur weer naar huis ging was het weer opgeklaard: blauwe lucht en een zwak novemberzonnetje. En droog dus. Ik hoorde thuis pas dat het in andere delen van het land minder prettig weer was. Ik hoopte dat het een beetje normaal weer zou blijven en dat twee vrienden van me veilig van hun werk in Enschede thuis zouden komen. Zelf zou ik vlakbij moeten werken bij een mevrouw met ADHD en borderline.

Toen ik daar aankwam bleek er niemand thuis te zijn. Mevrouw had normaal gesproken op donderdag hulp en het was nu vrijdagmiddag, en de psychologiestudent in mij kreeg een donkerbruin vermoeden wat er aan de hand was: volwassenen met ADHD zijn vooral heel chaotisch en kunnen niks organiseren. Grote kans dat ze helemaal vergeten was dat er thuiszorg kwam en dat ze gewoon gevlogen was. Dus ik gaf dat braaf door aan de planner. Die lichtte de speciale zorg in die mijn vermoeden bevestigden. Ik moest maar even wachten. Rond twee uur werd ik gebeld of ik eventueel wel in Helpman wilde werken die middag. Nou, eigenlijk niet (met het weer dat voorspeld werd werkte ik liever dichterbij). Dus zei ik dat ik dat in principe wel wilde, maar dat Helpman wel een halfuur fietsen was. Dus dat ik op z'n vroegst om 14.30 daar kon zijn, en dat ik dan maximaal twee uur (in plaats van de drie waar ze recht op had) kon werken (dus tot 16.30). Ze moest mevrouw maar vragen of die dat de moeite vond. Blijkbaar niet, want ik werd niet teruggebeld.

De rest van de middag heb ik toen doorgebracht met kijken naar een iPod Shuffle van 512MB en uitgerekend wanneer ik die het beste kon kopen. Ik heb namelijk mijn samenvattingen op MP3-formaat opgeslagen, zodat ik ze op de fiets kan luisteren. Ik zit namelijk per dag al gauw anderhalf uur op de fiets, en als je dan tegelijkertijd naar je samenvattingen kunt luisteren is dat een erg efficiënte tijdsbesteding. :) Ik besloot dat ding per creditcard te bestellen, zodat ik hem dinsdag in huis heb, maar pas eind december hoef te betalen. Kan ik een extra maand samenvattingen luisteren (mijn tentamens zijn namelijk halverwege januari).

Straks naar een verjaardagsfeestje, en ik ben benieuwd hoe druk het daar zal zijn, er moeten een hoop mensen uit omgeving Zwolle - Deventer - Ede etc. komen en als die mensen slim zijn blijven ze thuis...
« Laatst bewerkt op: november 27, 2005, 03:48:50 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: november 27, 2005, 03:40:31 pm »
Weekend
Aangezien ik vrijdagavond naar de verjaardag van D. geweest was, werd het zaterdagochtend ook erg laat. Ik was pas rond het middaguur mijn bed uit. Een aantal vrienden konden vrijdagavond niet uit Deventer komen, aangezien in het midden en oosten van het land alles vast stond. Ik geloof maar dat het echt waar is. Als ik hier naar buiten kijk zie ik een heel andere wereld: gewoon herfstweer, bladstil, soms een beetje wind, af en toe een bui, that's it. In het noorden van het land is het gewoon herfst, terwijl beneden de lijn Zwolle - Zeist het pokkeweer schijnt te zijn. R. en N. uit Zeist zeiden ook gewoon te komen, en ze waren er ook. H. uit Zwolle had ook niks van het weer gemerkt. Gek is dat...

Enfin, in het weekend is er voor mij nooit sprake van 'uitrusten'. Ik moest de was en de afwas doen, wat stofzuigen en het sanitair in de badkamer en WC schoonmaken. Verder lagen er nog drie chocoladeletters die verscheept moesten worden richting resp. Sappemeer (2 stuks) en Enschede. Verder kwam P. langs om de vier letters voor omgeving Barneveld op te halen. Als het goed is, dan is mijn hele vriendenkring nou voorzien. ;)
Bij het TPG Servicepunt in de Milo hier in de wijk was het druk: sinterklaas liep rond, geflankeerd door een hele horde pieten en gillende kinderen. :D Echt grappig vond ik dat. :)

Daarna per bus naar de binnenstad. Je kunt tegenwoordig bij de chauffeur een euro-kaartje kopen die één uur geldig is. En ik ging even een iPod halen. Bij Norrod zouden ze het goedkoopst zijn: € 98,50. Bij de andere winkels waren ze € 0.50 duurder. (Niet dat dat veel uitmaakt op bijna honderd euro, maar het gaat om het idee). Bij de Norrod in de Steentilstraat hadden ze dat soort dingen niet op voorraad zeiden ze. :? Of ik het via hun website wou bestellen en dan kreeg ik bericht wanneer het er was. Ja, hoor, tuurlijk. Alsof ik tijd heb om steeds maar even de binnenstad in te gaan. Ik kom daar bijna nooit, en dat heeft een reden: ik heb daar weinig tijd voor. Ik spaar altijd mijn boodschapjes op en als ik dan echt een aantal dingen nodig heb speer ik op een zaterdag even snel richting centrum, ga mijn lijstje af en zorg dat ik een uur later weer thuis ben. Voor 'shoppen' heb ik echt geen tijd... :| Daarom winkel ik bij voorkeur ook in mijn eentje. Als je met een vriendin gaat duurt het een eeuwigheid voor je weer naar huis kunt.

http://www.applemac.biz/images/ipodshuffle.jpg

Dus maar weer richting Westerhaven gelopen, omdat daar een bushalte vlakbij is, zodat ik weer snel terug naar huis kon (ik had nog meer te doen). Ik liep al bij der Aa-kerk toen ik opeens bedacht dat Bossina (de Apple dealer) vlakbij was (die zit nl. aan de Westerkade, vlakbij de Media Markt). Dus even snel daarheen gegaan voor een iPod van € 99 euro. Ik naar binnen, om een iPod gevraagd, en minder dan 5 minuten later stond ik ook alweer buiten, da's pas efficiënt winkelen! Ik liep naar de bushalte, terwijl ik zag dat lijn 3 al de hoek om kwam. Dus even een sprintje getrokken, zodat ik op mijn nog geldige euro-kaartje weer naar huis kon.

Thuis de iPod aan de USB-poort geprikt om 'm op te laden en om de software te updaten. Ondertussen had ik zo mooi de tijd om te stoffen, stofzuigen en de afwas te doen. Het idee van de iPod (die je ook als externe harde schijf kunt gebruiken) is om mp3tjes erop te zetten van gesproken samenvattingen van de vakken waar ik nu mee bezig ben, zodat ik die op de fiets kan luisteren, als ik weer 5 km rechtdoor naar Helpman of Hoogkerk moet enzo. (En ik moet komende week 3 keer naar Helpman en 1x naar Hoogkerk...) Dat is dus alvast 3 uur en 40 minuten nuttig bestede tijd op de fiets. Zo kan ik wanneer ik thuis ben gelijk de sommen oefenen omdat ik de theorie al doorgenomen heb op de fiets. :)

Als je weinig tijd over hebt, moet je toch een beetje creatief worden, hè... Soms heb ik wat tijd over waardoor ik snel ff naar de universiteitsbibliotheek in het centrum kan. Ik heb thuis (nog) geen printer, dus ik moet alles op de universiteit kopiëren en printen. Meestal maak ik van het spul dat ik moet printen thuis met PDFcreator PDF (Portable Document Format) bestandjes, zodat ik die dingen overal kan uitprinten, ook als Word of Powerpoint niet op die PC staat. Je raadt het al: ook die uit te printen pdfjes zet ik op mijn iPod, zodat ik niet met extra datasticks hoef te zeulen. Het is me al meermaals overkomen dat ik net even tijd over had om te printen, maar dan net niet mijn usb-stick bij me had... 8)7

Verder heb ik mijn studentenlicenties verlengd voor allerlei windows-programma's die ik via SurfSpot.nl heb aangeschaft. Zo'n licentie krijg je als student voor één jaar. Vanaf september kun je verlengen, mits je over een centraal account bij je universiteit beschikt (en die heb je dus alleen als je je hebt ingeschreven). Dus SPSS en wat andere vage applicaties (bijv. Answertree, Cognitive Neurosims waarmee je neurale netwerken kunt simuleren) doen het weer. :cheer: Ben verder wezen prutsen met COGENT dat voor PC, Mac en unix is ontwikkeld, ik hoop dat ze bij ons op de uni daarmee gaan werken bij Cognitive Modeling. Maar ja...

Toen mijn iPod was opgeladen en de software up to date was, heb ik 'm gelijk even volgestouwd met muziek: Mutter van Rammstein, de cd van Revelation Project, wat andere gospel, Tanita Tikaram, Tracy Chapman en Enya. Dus er staat nu van alles op. En ik verbaasde me over de goede geluidskwaliteit... het zijn geen ceedees, maar 128kbps AAC muziekbestandjes. Ik had nooit verwacht dat de geluidskwaliteit nog zo zou meevallen!

Daarna linux weer geboot om via mijn headset en Audacity mp3tjes van mijn samenvattingen te maken. :) Dus ik ben er helemaal klaar voor! :)

En toen was het alweer laat... :O

En op zondag lekker boekjes lezen... :z
« Laatst bewerkt op: november 27, 2005, 03:53:44 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

porcupine

• Bekijk profiel
« Reactie #152 Gepost op: november 27, 2005, 04:23:56 pm »
Beneden de lijn Zwolle - Zeist bestaat helemaal niet, die lijn loopt van noord naar zuid. Maar misschien heb je geen journaal of ander weernieuws gezien. Het is namelijk zo dat er een zeldzame zuidwestenwind waaide, die veroorzaakt werd doordat het centrum van een depressie zich precies op de bovenste helft van ons land bevond. Daardoor draaiden alle wolkenvelden en storingen tegen de klok in met een boog onderlangs over randstad, brabant en het oosten van overijssel. Dat was dus vrijdag/zaterdag. Ben jij ook weer op de hoogte.  B)
En die mensen uit Zeist hebben ongetwijfeld wel wat van de ontzettende storm met windvlagen gehoord. (Of was dat vrijdagnacht pas?)
« Laatst bewerkt op: november 27, 2005, 04:25:43 pm door porcupine »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: november 27, 2005, 05:47:32 pm »
Ik luister idd nooit naar het weerbericht, men voorspelt vaak regen en/of noodweer, en er gebeurt hier nooit wat. Ik vergeet aldoor om TV te kijken, dus ik heb het journaal gemist inderdaad. Ik kijk het liefste gewoon omhoog en steek mijn vinger in de lucht, dat geeft voor mij nog de meest betrouwbare weersvoorspelling. :+

De mensen uit Zeist bleven logeren in Stad en ik heb ze verder ook niet echt over pokkeweer gehoord, het was daar in ieder geval niet echt heel erg ofzo. :)

Enneh... voor Groningse begrippen is alles 'zuid'. :P
« Laatst bewerkt op: november 27, 2005, 05:48:35 pm door Roodkapje »

porcupine

• Bekijk profiel
« Reactie #154 Gepost op: november 27, 2005, 07:03:24 pm »
:? Groningen als absurd universum?
En dan zeg je dat er nooit wat gebeurd...  :w
« Laatst bewerkt op: november 27, 2005, 07:04:46 pm door porcupine »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: november 27, 2005, 10:32:18 pm »
Als het in de rest van het land noodweer is, dan krijgen wij daar nooit wat van... (Wel jammer, trouwens...)

Pinkeltje

• Bekijk profiel
« Reactie #156 Gepost op: november 27, 2005, 11:14:59 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 27 november 2005 om 22:32:
Als het in de rest van het land noodweer is, dan krijgen wij daar nooit wat van... (Wel jammer, trouwens...)
En vorig jaar maart was het andersom, lag er in het noorden 2 meter sneeuw en verder nergens  :) Heerlijk was dat, ik hoefde niet eens naar school  :*)
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #157 Gepost op: november 27, 2005, 11:23:17 pm »

quote:

Pinkeltje schreef op 27 november 2005 om 23:14:
[...]

En vorig jaar maart was het andersom, lag er in het noorden 2 meter sneeuw en verder nergens  :) Heerlijk was dat, ik hoefde niet eens naar school  :*)
Volgens mij lag er in het grootste gedeelte van het land sneeuw, toen. En hier lag iets van 10-15 cm. Voor de meters moest je in de omgeving van Assen (Drenthe) zijn. :P

drentenaar

• Bekijk profiel
« Reactie #158 Gepost op: november 27, 2005, 11:26:18 pm »

quote:

porcupine schreef op 27 november 2005 om 19:03:
:? Groningen als absurd universum?
En dan zeg je dat er nooit wat gebeurd...  :w
Er gebeurt van alles in 'Stad'; er gaat immers niets boven Groningen O-)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #159 Gepost op: november 27, 2005, 11:51:19 pm »
Nee, als je verder gaat dan Groningen hoor je de Leviatan aan de einder al... :X Na Roodeschool val je d'r af... :+

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #160 Gepost op: november 30, 2005, 08:25:11 pm »
Druk, druk, druk
Maandagochtend ging het niet zoals het zou moeten gaan, ik was zo gaar van het weekend dat ik me versliep. Ik was pas om half tien 's ochtends mijn bed uit! :o Dus er was geen tijd te verliezen en ik ging direct aan de slag met het omzetten van mijn samenvattingen in MP3-formaat. Daarna was het al snel tijd om op de fiets naar Helpman te gaan.

Na een middagje hard werken en een pizza ben ik daarna verder gegaan met het maken van MP3tjes. Toen ik daarmee klaar was, was het alweer bedtijd.

Dinsdagochtend moest ik werken, onder het werk belde kantoor me dat ik nog twee uur in Helpman moest werken. Dat was wel een half uur heen en een halfuur terug fietsen op twee uur werken, maar het was iig weer een paar euro erbij. Op weg naar huis ben ik via de binnenstad en de faculteit naar huis gefietst. Daar had ik mooi een extra uurtje de tijd voor, immers. Bij Kameleon een goede (eastpack) schoudertas gekocht voor 20 euro (dat had ik dus beter meteen kunnen doen, maar ik dacht vier euro bespaard te hebben... :X) en vervolgens een klapper gehaald bij de faculteit van Klinische en Gezondheidspsychologie. Die moest ik nog. :) Daarna thuis doorgewerkt aan mijn samenvattingen van statistiek en een tentamenplanning gemaakt. Daaruit bleek dat ik het best druk ging krijgen. Dus hard doorpoten. Wel op tijd slapen, anders ging het de volgende ochtend niet lukken.

Vanochtend mocht ik uitslapen... tot half negen :+ Daarna snel naar werkcollege statistiek en aansluitend had ik een hoorcollege Intergroepsprocessen. Ik zat helemaal achteraan bij de deur, voor het geval Thuiszorg zou bellen voor een adresje vanmiddag. Het bleef stil. Dus ik kon het hele college volgen. Daarna snel naar de Riemer en Walinga voor een CD van Jars of Clay. Mijn huisgenote was namelijk jarig en ik wist dat ze helemaal weg was van "The Valley Song" en nog wat andere nummers. Dus vandaar het album "Furthermore". Thuis snel koffie gezet, twee chocolademuffins van de AH genomen, waarbij ik één muffin van één kaarsje voorzag. Cadeautje erbij... Even koffie gedronken en daarna aan de slag. Ik wou een gedeelte van Intergroepsprocessen vanavond afhebben. Daarmee ben was ik dus de rest van de avond zoet. :)

Het lichtpuntje vandaag was dat ik een heel tof boek gekocht heb, en dat ik bijna niet kan wachten om erin te beginnen:

Be devoted to God with your heart and your mind
http://www.gnpcb.org/assets/products/158134516X.jpg

Do you look to devotional books for guidance as you seek to focus your heart on the Lord each day? If you do, you know that too often devotional material fails to engage the mind in addition to the heart. Touching stories replace the very source of lasting encouragement and strength we need each day—the truth of the Word of God. But this is never true of Dr. Martyn Lloyd-Jones's writing.

Walking with God Day by Day offers brief daily devotionals that engage the mind and the heart. You will not just find spiritual nourishment in its pages; you will learn about God and the great themes of the Bible. Robert Backhouse has compiled excerpts from choice passages in the writings of Dr. Lloyd-Jones according to monthly themes. By reading this devotional, you will grow in your understanding of God and learn to apply the truth of His Word day by day.

Klik op het plaatje voor gedetailleerdere informatie en een voorbeeld PDFje van het boek :)
« Laatst bewerkt op: november 30, 2005, 08:28:34 pm door Roodkapje »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #161 Gepost op: december 05, 2005, 11:27:50 pm »
Sinterklaas
Maandag 5 december begon als een doodnormale dag: om zes uur opstaan, douchen, de afwas gedaan, een wasje gedraaid en het college van vanmiddag voorbereid. Daarna was het tijd om naar mijn werk te gaan, ik had in verband met het college vanmiddag geruild: 's ochtends werken en 's middags college. Dus eerst van 09.00 tot 13.00 werken, vervolgens vliegensvlug naar college (van 13.00 tot 15.00) en daarna via het kantoor van de thuiszorg (werkbriefjes inleveren) door de regen naar huis. Even uitpuffen en dan mijn tas uitpakken.

Er zat een pakje in mijn tas. Die had ik er heus niet in gedaan. Het was van sinterklaas. Uit het gedichtje werd duidelijk dat de afzender gezocht moest worden bij het adres waar ik die morgen gewerkt had. _O_ Het was een 'minimok' van Janneke Brinkman-Salentijn. Echt heel handig om koffie uit te drinken wanneer ik zit te studeren. Ik ging 'm maar even afwassen en toen ik in de badkamer aan het rommelen was ging de zoemer van de intercom.
"Met Sinterklaas, er staat een pakje voor de deur".
:?
Dus ik kijken, en ja hoor, er stond een grote tas voor de deur met twee pakjes (nou ja, pakjes... schoenendoosformaat) erin. Een voor mij en een voor mijn huisgenote J. dacht ik. Maar op beide stond mijn naam. En een gedichtje erbij:

quote:

Lieve I.
Het is koud en grijs.
En een week geleden lag er zelfs op sommige plassen een dun laagje ijs.
De winter kondigt zich aan.
Het seizoen met de koude zware nachten en aan de heldere hemel de witte maan.

Dat is de tijd: Van Kerst en Sinterklaas.
Van de kerstman en de oude baas.
Van de lichtjes voor het raam.
En kitscherige rendieren die in de tuinen of op de huizen staan.

Deze tijd van het jaar is bij iedereen bekend
En het is niet voor niets dat men elkaar onder het mom van 'Sint' cadeautjes zendt.
In deze tijd, kun je je ook vergeten voelen, alleen en koud.
En wat is het dan goed om te merken dat er een vriend is die laat merken dat hij van je houdt.

Lieve I., het is goed om te merken dat je de vriendschap waardeert.
Dat is iets wat deze Sint wel aan het denken zet, en leert.
Laat zien, dat je de vriendschap van waarde vindt.
En maak tijd, voor de dingen die je samen bindt.

Weet dat je altijd welkom bent, bij de Sint(en) thuis.
Het huis van de Sint(en) is immers voor jou wel een bekend huis.
Ook al is er veel verschil.
Het eten en de gezelligheid in het huis is nog steeds iets wat de Sint wel delen wil.

De Sint(en) hebben ook nu al iets voor je gekocht.
Ook al weet hij niet of je het zocht,
Toch denkt hij dat je het vast wel kan gebruiken
En komt het vast wel in kannen en kruiken.

Geniet van de cadeau's.

Van de Sint(en)

En in de pakjes zaten twee prachtige glazen voorraadpotten (ze kennen me echt goed dus :+ ) met een hele leuke print erop. En nou maar raden van wie het was.

Aangezien ik gisteravond nog met P. gebabbeld had over this very subject (en over het feit dat ik eigenlijk nog nooit echt Sinterklaas met cadeautjes, gedichtjes enzo had gevierd), was hij suspect number one.
Maar hij wist van niks. :? Echt niet, echt, echt niet. :? Hij vond het kennelijk enorm grappig, want het gehinnik was niet van de lucht. :*)
Hmz... :? Huisgenote J. was het ook niet dus waren er drie mensen over die tot zoiets in staat waren. Aangezien het over Sint(en) ging, nam ik aan dat het over een getrouwd stel ging, dus J. & D. maar even gebeld. Bingo! Ik heb ze hartelijk bedankt, ik vond het echt hardstikke leuk! En ik was totaal overdonderd door alle cadeaus: een magnetron van mijn vader (maar dat was niet echt een sinterklaascadeau, maar iets wat hij al langer van plan was). Vrijdag van cliënten een amandelstaaf van de bakker, een chocoladeletter 's middags. Vandaag van een cliënte een mokje (een hele leuke), voorraadbussen van J. & D. en later op de avond kwam P. aka Assepoester nog langs met een paar 'sinterklaasbloemetjes'. :o

Dus ik weet even niet hoe ik het heb... dit heb ik echt nog nooit meegemaakt, en ik voel me echt een ontzettende mazzelaar... _O_

Wat zijn mijn vrienden en de mensen die ik ken geweldig hè! :Y)

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #162 Gepost op: december 06, 2005, 11:19:51 am »
Sinterklaas zoals 't hoort : verrassend!

Blijkbaar heeft hij gedacht : you're worth it :) .
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #163 Gepost op: december 12, 2005, 08:41:09 am »
Alwéér maandag?
Na de ontzettende verwennerij van Sinterklaas volgde de ontnuchterende werkelijkheid: er moest gewoon weer gewerkt worden. Alles heeft kennelijk z'n tijd en er is niks nieuws onder de zon. ;)

Dinsdagochtend moest ik werken, dinsdagmiddag bezig geweest met het herorganiseren van van alles. Bovendien werd mijn nieuwe telefoon geleverd, waarmee vervolgens uitgebreid geprutst moest worden. 'k Heb bij de telefoonboer hier in het winkelcentrum gelijk een datakabel besteld, zodat ik mijn agenda en takenlijstspullen via mijn PC kan synchroniseren. Echt enorm handig: mijn telefoon is ook mijn organizer, dus al mijn afspraken staan erin, en alles wat ik voor mijn studie moet doen. Verder kan ik notities bewaren dus nu vergeet ik nooit meer wat. :+

Woensdagochtend was het weer tijd om college te volgen. Ik was ontzettend moe dus heb ik het college van Intergroepsrelaties maar overgeslagen. Ik moest 's middags in Helpman werken, en ik vond het wat veel van het goede om direct vanuit college door te gaan, dus even een time-out ingelast. Het werken was wel leuk: een mevrouw die net terug was uit de revalidatie (heupoperatie) en die ontzettend opgelucht was dat ik haar huis weer schoonmaakte. 't Doet me ontzettend goed om te merken dat je werk een verschil maakt voor mensen. :) Aansluitend hard gewerkt om mijn taken voor mijn studie af te krijgen voor die dag.

Donderdagochtend moest ik naar Hoogkerk om te werken. 't Was erg mistig en koud... maar gelukkig hebben ouderen de kachel meestal flink opgestookt, dus ik was in no time weer warm. :) Na de lunch thuis stond ik voor een dilemma: ik moest nog veel werk doen voor mijn studie en van 15.00 tot 17.00 was er een college op het Zernike. Dan is het altijd afwegen: ga ik daar iets nieuws horen, en zo nee, als ik thuis blijf, ga ik onder collegetijd dan ook écht aan het werk voor dat vak? Als het antwoord op de laatste vraag ook 'nee' is, dan moet ik voor mezelf naar dat college. Dus ging ik donderdagmiddag maar bezig met het inhalen van achterstand. Ik loop elke week altijd een stukje achter omdat ik eigenlijk tijd tekort kom om alles te doen (daar ben ik vervolgens het weekend dan zoet mee).
Maar ik kon één vak afsluiten. Dat was wel lekker: dus in plaats van vijf vakken ben ik nu nog maar met vier vakken bezig en volgende week maandag is het laatste college statistiek, dus ik ben momenteel vooral bezig met samenvatten, samenvattingen op mijn iPod zetten en de eerste helft van de sommen maken vóór de kerstvakantie. Op 18 januari is het tentamen, maar daarvoor heb ik dan al de helft gedaan en kan ik in de kerstvakantie theorie en practica herhalen en de tweede helft van de sommen maken. Op die manier zou het toch moeten lukken, zou je zo denken... :)

Nou ja, en toen was het alweer vrijdag. En dat ging niet zoals gepland. Ik was namelijk kotsmisselijk toen ik opstond. :/ Ik had wel zo'n vermoeden waardoor dat kwam en hoopte dat mijn superregelmatige periode niet had geleden onder ziekte en stress afgelopen maand. :X De klachten die ik had deden vermoeden van wel... :X Dus niet gewerkt omdat ik me daar echt te beroerd voor voelde. In plaats daarvan tot 12.00 geslapen (wat ook wel mocht omdat ik de nacht ervoor nauwelijks een oog toe gedaan had). Ik was wat gedesoriënteerd toen ik ontwaakte in de woonkamer, oh ja buren ergens beneden hadden een feestje gehad met veel schreeuwende mensen op de galerij en toen was ik midden in de nacht met mijn beddengoed naar de woonkamer verkast... :/
De rest van de dag ziekig wat rondgehangen en mezelf volgestopt met snoepjes ibuprofen omdat ik ook koortsig was. Normaal gesproken zou ik 's avonds ongesteld moeten worden, maar dat gebeurde niet. Vandaar dat ik er dus zoveel last van had... :| Ik had geen zin om een heel weekend alleen thuis beroerd te zijn, dat kon ik net zo goed bij mijn vader thuis doen, dus een telefoontje die kant op gepleegd en mijn vader stond een uur later op de stoep om mij op te halen.

Daar heb ik vervolgens het hele weekend doorgebracht. Ik hoefde nergens om te denken, eten en drinken werd geregeld en in het dorp was het tenminste lekker rustig. Zaterdag voelde ik me al weer wat beter en heb zelfs wat aan mijn studie gewerkt. :) Toen ik zondagavond weer hier was voelde ik me ontzettend moe. Niet te laat naar bed dus... :)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #164 Gepost op: december 13, 2005, 03:00:18 pm »
Moei
Maandagochtend was ik vroeg opgestaan, want er moest nog het één en ander gebeuren. Rond de middag moest ik op de fiets naar Helpman om er te werken. Even na vijven was ik thuis, ik haalde snel pizza omdat ik 's avonds nog veel moest doen voor mijn studie.

Vanochtend had ik niet de moed om statistiek te doen. Ik was echt ontzettend moe. Ik ben nog steeds moe, maar ik heb wel gewerkt tot 12:00 en ga zometeen verder met studeren. Heb eerst eventjes platgelegen...  :O  Gelukkig hoef ik niet te werken vanmiddag.

Vanavond moet ik naar een inhaalcollege statistiek II, dat duurt tot negen uur en dan wil ik echt alleen maar slapen denk ik.

Ben net gebeld door Thuiszorg dat ik een adresje voor morgenmiddag heb. Morgenvroeg eerst college, dan werken, dan studeren en dan slapen. En donderdagochtend weer werken en dan is er een of andere 'teammeeting' en aansluitend moet ik naar Helpman om mijn kerstpakket oid op te halen. En dan snel terug naar Zernike voor college... 8)7 Vrijdag moet ik werken en heb ik een bruiloft 's avonds. Wat zal ik kapot zijn, komend weekend... :O