Auteur Topic: Schooldag Kampen 2005  (gelezen 10172 keer)

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Gepost op: september 16, 2005, 11:11:01 am »
Wie gaat er dit jaar naar de Schooldag in Kampen?
En wat vinden we van het programma, of gaan we alleen voor het hoge reünie-gehalte?

Topics van voorgaande jaren: Schooldag Kampen (2004) en Schooldag (2003).

Fotogravinnetje

  • Moderator
  • Berichten: 3905
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #1 Gepost op: september 16, 2005, 11:31:26 am »
Ik weet nog niet of ik ga. Als ik al ga, dan is het voornamelijk om het hoge reünie-gehalte ;)
computerfout: een vreemde een in de byte

Pinkeltje

  • Berichten: 890
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #2 Gepost op: september 16, 2005, 12:28:10 pm »
Er waren ook een paar mini-colleges zag ik. Dat lijkt me wel leuk. Maar het reuniegehalte is ook wel een reden voor mij om te gaan. En de gezelligheid.
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

Slim blondje

  • Berichten: 1608
  • De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #3 Gepost op: september 16, 2005, 08:15:42 pm »
Ik ga! Met flemel+ouders. Ff op de koffie bij haar zwager in spee (en als het even kan ook bij mijn schoonzus in spee). Naar de jeugdsamenkomst en de minicolleges, en verder zien we wel. Ongetwijfeld bergen bekenden. En eindelijk geen pepermunt meer verkopen :)
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Zijnkind

  • Berichten: 5099
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #4 Gepost op: september 16, 2005, 08:21:49 pm »
* Zijnkind zal er niet bij zijn dit jaar.

Bespaart me een parkeerboete ;)
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #5 Gepost op: september 17, 2005, 01:32:03 pm »
Ik ben nog nooit geweest.
Dat reunie-gehalte zal voor mij niet zo hoog zijn, al zijn er wel wat oud-klasgenootjes die nu ongeveer domineer zijn geworden.
Als ik zou gaan, dan ga ik voor de vrijgemaakte 'experience'. Kijken hoe zo'n kudde vrijgo's zich daar gedraagt :+.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Picardijn

  • Berichten: 5024
  • Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #6 Gepost op: september 17, 2005, 01:52:30 pm »
Ze hadden op die deze dag de meeting moeten houden, kan natuurlijk nog geregeld worden. Vraag me af  of harm er met een kraampje staat, ter verbreding van dit forum natuurlijk.
Helaas staak ik dit jaar wederom.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Harm

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3849
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #7 Gepost op: september 17, 2005, 02:04:23 pm »
Pica, heb je Het is zover ... wel gelezen? :D Ik doe al een paar maanden niets meer voor het forum namelijk. Een kraampje zit er dus ook niet in.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Wybo

  • Zijlijnbemoeier
  • Berichten: 10394
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #8 Gepost op: september 17, 2005, 02:43:08 pm »

quote:

elle schreef op 17 september 2005 om 13:32:
Ik ben nog nooit geweest.
Dat reunie-gehalte zal voor mij niet zo hoog zijn, al zijn er wel wat oud-klasgenootjes die nu ongeveer domineer zijn geworden.
Als ik zou gaan, dan ga ik voor de vrijgemaakte 'experience'. Kijken hoe zo'n kudde vrijgo's zich daar gedraagt :+.



vraag dat de agenten die bonnen uitdelen voor foutparkeren en de middenstanders maar :X
Pinkeltjefan

Zijnkind

  • Berichten: 5099
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #9 Gepost op: september 17, 2005, 06:11:03 pm »
De middenstand was goed te spreken over de kudde. Althans...degenen die ik sprak. Ik kan me voorstellen dat de verminderde bereikbaarheid van het centrum sommigen een doorn in het oog is. Maar Kampen is nog niet genoeg geseculariseerd om er echt een probleem van te maken.


De agenten waren ook tevreden trouwens. Een grote groep en toch geen rellen plus dat de quota voor boetes voor de rest van het jaar meteen gehaald waren.

* Zijnkind blijft erbij dat de verkeersborden verdacht onopvallend waren.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Picardijn

  • Berichten: 5024
  • Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #10 Gepost op: september 18, 2005, 11:08:42 am »

quote:

Harm schreef op 17 september 2005 om 14:04:
Pica, heb je Het is zover ... wel gelezen? :D Ik doe al een paar maanden niets meer voor het forum namelijk. Een kraampje zit er dus ook niet in.
Om een dag achter een kraampje te gaan staan is teveel gevraagd :X
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

angel

  • Berichten: 678
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #11 Gepost op: september 18, 2005, 10:35:56 pm »

quote:

Pinkeltje schreef op 16 september 2005 om 12:28:
Er waren ook een paar mini-colleges zag ik. Dat lijkt me wel leuk. Maar het reuniegehalte is ook wel een reden voor mij om te gaan. En de gezelligheid.


Stel dat
a) Pinkeltje naar de schooldag gaat
b) Angel net die week op Pinkeltje mag passen

betekent dat dan dat
c) Angel ook naar de schooldag gaat???

* angel heeft toch voor de zekerheid de schooldagkrant maar uit de kerk meegenomen...

Nunc

  • Berichten: 5825
  • En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #12 Gepost op: september 18, 2005, 11:12:22 pm »

quote:

elle schreef op 17 september 2005 om 13:32:
Als ik zou gaan, dan ga ik voor de vrijgemaakte 'experience'. Kijken hoe zo'n kudde vrijgo's zich daar gedraagt :+.


Ik moet zeggen dat het op mij als buitenstaander maar erg vreemd overkwam, al die rare vrijgo's   :P

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #13 Gepost op: september 18, 2005, 11:21:03 pm »
Schooldag = nestgeur (leren) kennen :P
Kennelijk beviel het je wel goed, 2 jaar geleden... vorig jaar ook geweest... dit jaar weer? Tjonge, ben je niet vrijgo dan? O-)

Peter

  • Berichten: 2108
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #14 Gepost op: september 19, 2005, 03:04:49 pm »

quote:

Nunc schreef op 18 september 2005 om 23:12:
Ik moet zeggen dat het op mij als buitenstaander maar erg vreemd overkwam, al die rare vrijgo's   :P
Daar ben je dan ook buitenstaander voor. ;-)

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #15 Gepost op: september 22, 2005, 11:03:38 pm »
Nunc en ik zijn op zoek naar een lift... rijdt er iemand woensdagochtend langs afslag Den Dolder (carpool) naar Kampen? Please mail mij ff...

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #16 Gepost op: september 27, 2005, 01:19:40 pm »
't Is triest maar Nunc blijft toch thuis... ik ben nog wel op zoek naar een lift... iemand plek voor 1 persoon erbij in de auto? please....?

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #17 Gepost op: september 28, 2005, 10:34:26 pm »
Wat vonden de kampen-gangers van de dag?
(ik zal zelf morgen wel zeggen wat ik ervan vond, ik ben nu te gaar om 't op een rijtje te zetten...  :O )
« Laatst bewerkt op: september 28, 2005, 10:35:48 pm door E-line »

Zijnkind

  • Berichten: 5099
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #18 Gepost op: september 28, 2005, 10:35:06 pm »
Is het nog gelukt met een lift naar kampen vinden?
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #19 Gepost op: september 28, 2005, 10:36:41 pm »
nop, ben met de trein gegaan, was dus precies een kwartier te laat in de bijeenkomst. (nu had ik tenminste wel 40% korting op m'n treinkaartje)

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #20 Gepost op: september 29, 2005, 12:21:32 pm »
Nou, daar komt ie dan...
Sfeerverslag
Ik was met de bus naar Amersfoort gegaan, daar treinkaartje gekocht met korting dus ik mocht pas in de trein van 9.10 instappen. Betekende wel dat ik pas om 10.01 u in Kampen uit de trein stapte, en dus het begin van de bijeenkomst heb gemist.
Tussen de bijeenkomsten door heb ik een stapel boeken gekocht, ook voor Nunc (tja, hij kon dan wel niet mee, maar had nog wel een verlanglijstje voor boeken).
Vervolgens een kop soep gegeten, in het zonnetje, waarbij ik bij vrijwel elke hap die ik nam, een klik hoorde: er zat een fotograaf van het ND naast mij op mij in te zoomen... ik wist nauwelijks meer hoe ik fatsoenlijk soep moet eten :D
Daarna nog aangesproken door een oudklasgenoot (hij had mij herkend, terwijl ik hem minstens 10 jaar niet gezien had - compliment voor gezichtsherkenning).
't Was trouwens erg rustig, vergeleken met vorig jaar. Sowieso is het een trend die al jaren bezig is, dat er elk jaar minder mensen komen. Ik vraag me af hoe lang de schooldag nog blijft bestaan.
Langs de kraampjes gelopen, niet zo extreem veel bekenden tegengekomen, maar wel genoten. Het weer was prima, ik heb geen druppel regen gehad, en heel veel zon.
Na de tweede bijeenkomst nog even een ronde langs de kraampjes die ik nog niet had gezien, en toen met de trein weer naar huis. In de trein gestapt zie ik 2 mensen uit mijn gemeente zitten, dus de hele terugreis gezelschap gehad. Thuisgekomen was ik moe, maar ik kreeg nog bezoek, dus heb m'n slaap nog even moeten uitstellen. Kon vannacht wel prima slapen :)

Inhoudelijk
De bijeenkomsten: De onderwerpen waren bijna gelijk. De invalshoeken verschilden wel, maar de boodschap en de algemene tendens vond ik vrijwel gelijk. Elke lezing begon met het neerzetten van dezelfde context en hetzelfde spanningsveld als die waar de lezing ervoor ook over ging. De context van toegenomen culturele spanningen in Nederland, en de vraag wat voor rol je daarin als christen kunt/ moet spelen, en welke plaats je als christen in de samenleving hebt. Ze gingen op 1 lezing na vrijwel alleen over onze omgang met moslims in Nederland, dat er veel overeenkomsten zijn tussen moslims en christenen, en dat je als christen vooral open moet staan voor de mensen. De islam als religie zou niet punt van zorg moeten zijn, verdiep je in de mensen. En de relativering dat ieder z'n geloof heeft, werd ons als spiegel voorgehouden: hoe zeker ben je van je geloof, stá je voor Christus? Hij heeft toch recht op onze overtuiging?
Een andere lezing ging voornamelijk over gastvrijheid, waarin de houding van vroege christenen als spiegel werd voorgehouden. Christenen vielen op door hun gastvrijheid en hun inzet voor de zelfkant van de romeinse maatschappij. Ze gingen wel naar dezelfde winkels, badhuizen e.d.

De lectoraten vond ik vrij vlak. Ik ben het op zich wel eens met de oproepen dat we gastvrij moeten zijn en dat we Christus' eer op het oog moeten hebben, en dat we de mensen open moeten benaderen, ons in de mensen moeten verdiepen. Maar ik miste bijna volledig de antithese en de gehoorzaamheid aan Christus en de tegenstand die daarin ook via de Islam naar ons toe kan komen.
Dat Christus en God recht hebben op de eer van mensen, en dus ook op die van moslims, lijkt niet als motief voor evangelisatie te mogen. Het motief lijkt eerder dat wij het anderen ook moeten gunnen in het eeuwige leven te mogen delen. Is op zich ook een motief, maar wat mij betreft secundair, niet primair. Gods eer is primair. En die focus die miste ik in de lezingen.

Al met al een drukke dag met dingen om over na te denken.

Scholasticus

  • Berichten: 365
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #21 Gepost op: september 29, 2005, 02:03:39 pm »

quote:

E-line schreef op 29 september 2005 om 12:21:
Nou, daar komt ie dan...
Inhoudelijk
De lectoraten vond ik vrij vlak. Ik ben het op zich wel eens met de oproepen dat we gastvrij moeten zijn en dat we Christus' eer op het oog moeten hebben, en dat we de mensen open moeten benaderen, ons in de mensen moeten verdiepen. Maar ik miste bijna volledig de antithese en de gehoorzaamheid aan Christus en de tegenstand die daarin ook via de Islam naar ons toe kan komen.
Dat Christus en God recht hebben op de eer van mensen, en dus ook op die van moslims, lijkt niet als motief voor evangelisatie te mogen. Het motief lijkt eerder dat wij het anderen ook moeten gunnen in het eeuwige leven te mogen delen. Is op zich ook een motief, maar wat mij betreft secundair, niet primair. Gods eer is primair. En die focus die miste ik in de lezingen.
Zie vooral het vetgedrukte zinnetje. Wat moeten wij daar als gewone stervelingen mee? Hoe vertaal je dat in een houding waarmee je mensen (in dit geval moslims) ook echt voor Christus wint (i.p.v. ze alleen maar 'de waarheid te zeggen')?
Volgens mij is er minder een tegenstelling tussen wat de toespraken op de Schooldag beogen en wat jij verdedigt.

Mezzamorpheus

  • Berichten: 5201
  • You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #22 Gepost op: september 29, 2005, 02:24:10 pm »
En nog wat anders: als ze het eerste motief wel en het tweede motief niet genoemd hadden, was het dan ineens niet meer vlak? Of wel?

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #23 Gepost op: september 29, 2005, 02:37:45 pm »

quote:

Scholasticus schreef op 29 september 2005 om 14:03:
[...]

Zie vooral het vetgedrukte zinnetje. Wat moeten wij daar als gewone stervelingen mee? Hoe vertaal je dat in een houding waarmee je mensen (in dit geval moslims) ook echt voor Christus wint (i.p.v. ze alleen maar 'de waarheid te zeggen')?

Vertalen vanuit de norm vind ik ook niet erg. Maar als de norm niet meer wordt genoemd, besproken, dan speelt die norm op den duur geen rol meer. Dat vind ik verontrustend. Daarmee laat je Gods hoofdrol niet meer als hoofdrol functioneren.
Ik beweer niet dat ik uiteindelijk een andere invulling zou krijgen, ik bedoel: ik heb ook aan straatevangelisatie meegedaan en in m'n werk ben ik ook aan het evangeliseren, vanuit de contacten die ik met mensen heb. Mijn bezwaar was niet zozeer de concrete tips en uitwerkingen dus. Maar de onderbouwing erachter.

quote:

Volgens mij is er minder een tegenstelling tussen wat de toespraken op de Schooldag beogen en wat jij verdedigt.

Volgens mij leg je een tegenstelling in wat ik heb geschreven, wat ik niet als tegenstelling heb bedoeld. Als ik in een verhaal B wel hoor, kan ik A missen, dat wil niet zeggen dat ik B niet ook belangrijk vind.
Daarnaast ben ik steeds allergischer geworden voor een half evangelie, mee doordat ik weet hoe weinig inhoud een geloof in een half evangelie uiteindelijk kan hebben.

Ik denk trouwens aan de film 'The Timechanger', wellicht dat je die eens moet kijken - die gaat precies over het punt van het al dan niet noemen van de norm.

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #24 Gepost op: september 29, 2005, 02:47:24 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 29 september 2005 om 14:24:
En nog wat anders: als ze het eerste motief wel en het tweede motief niet genoemd hadden, was het dan ineens niet meer vlak? Of wel?

Dan had ik er minder problemen mee gehad, dan had ik gedacht: "dat was een norm vanwaaruit je in de praktijk inderdaad moet gaan werken, en aan die concrete uitwerking had ook aandacht kunnen worden besteed. Maar dat kan ook in een vervolg-lezing ofzo. Nu hebben we in ieder geval de norm gezamenlijk en helder. Van daaruit kunnen we verder werken."

Als de norm niet meer wordt genoemd/besproken, dan kun je nog zo mooi samen aan de slag zijn, maar heeft iedereen wel goed helder waarom en waartoe? en het intermenselijke aspect kan dan maar zó de boventoon gaan voeren, zonder te vragen naar wat Gód wil. Echt samen naar de bron gaan, dat hebben we altijd nodig, toch?

Het viel me tegen dat dat in niet één lezing duidelijk werd gedaan. Er werd wel sporadisch aan gerefereerd, maar niet concreet uitgewerkt, laat staan als duidelijk uitgangspunt neergezet.

Priscilla en Aquila

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10069
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #25 Gepost op: september 29, 2005, 03:13:27 pm »

quote:

E-line schreef op 29 september 2005 om 14:37:


Ik denk trouwens aan de film 'The Timechanger', wellicht dat je die eens moet kijken - die gaat precies over het punt van het al dan niet noemen van de norm.
Ja die ken ik. Mooi hoe die ontdekkingstocht gaat van de hoofdpersoon.
« Laatst bewerkt op: september 29, 2005, 03:13:55 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #26 Gepost op: september 29, 2005, 04:28:01 pm »
Ik denk dat de verwerking van je kritiek op praktische bezwaren stuit, E-line.
Moslims eren God, en eren Isa. Tegen Moslims zeggen dat ze het fout doen en God en Isa niet eren, is -vermoed ik- iets dat hen zal schofferen. Daarmee 'win' je hen niet voor Christus.
Wat dat betreft is het praktischer om te vertellen dat God jou het eeuwige leven heeft beloofd en zal geven, want dat is iets dat Allah nooit met zekerheid belooft.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #27 Gepost op: september 29, 2005, 04:34:00 pm »
Elle, ik denk dat je mij verkeerd hebt begrepen. Ik heb niet gezegd dat ik voor evangelisatie ben waarin je (begint met) superieur overkomt. Maar het ging mij nu om het missen van de basisreden voor de evangelisatie. Die hoef je niet in je allereerste contacten naar voren te brengen/ te laten komen, maar daarom hoef je het nog niet te verzwijgen als je als christenen onderling elkaar opscherpt en aanmoedigt.

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #28 Gepost op: september 29, 2005, 04:49:38 pm »
Ik begrijp je. Ik denk dat je op zich (lees: qua principe) gelijk hebt.
God loven, prijzen en eren is de taak van Zijn kinderen. Een manier om dat handen en voeten te geven is Zijn Naam bekend maken, waar je ook gaat. Dat is een taak die gegeven is.
Wij bekeren niet. Dat is ook niet onze taak (!). Het is God die de Zijnen roept, al dan niet door middel van evangelisatie. Het kan zo zijn dat God ons werk zegent, zodat wij enkel-, 10-, 20- of 100voudig vruchtdragen. Maar het zieleheil van anderen is -sec- niet de verantwoordelijkheid van Gods kinderen.

Misschien dacht men in Kampen dat die boodschap te moeilijk is om mee te geven? En hebben ze dus in hun lezingen al verwerkt dat het bekend maken van Gods Naam het handigst gaat als je benadrukt dat je verzekerd bent van het eeuwig leven?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Slim blondje

  • Berichten: 1608
  • De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #29 Gepost op: september 29, 2005, 07:50:33 pm »
ik schrijf nog wel even in m'n blog denk ik, maar voor degenen die daar nooit komen (bekeert u!):
om zes uur uit bed, om zeven uur vertrokken vanaf flemel. Hardinxveld dus. Niks file, gewoon doorkachelen, dus al aardig op tijd stonden we voor de deur van de Buitenwacht. Een mooie jeugdsamenkomst, met veel mensen in een kleine ruimte en een felle lamp op een meter van m'n hoofd en pal op me gericht. Heerlijk om te aanbidden met zoveel mensen. Jammer dat er geen stoelen waren, toffe spreker. Leuke filmpjes.
'S middags twee mini-colleges gevolgd. Een over cathechese, beleving en inhoud, en daarna een over "Vrede met oorlog?". Allemaal erg boeiend. Vooral de tweede. Leuk om als 1 van de drie jongeren (de andere twee waren ook nog 'ns bekenden) op de achterste rij te zitten en het verhaal nog te kunnen volgen ook. Ik krijg zowaar zin in m'n studie :) .
Verder een beetje door de stad gesjouwd, de kraam van onze kerk gemist en chocola gekocht. Echt een typische schooldag, desondanks voor herhaling vatbaar. :)
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Egbert

  • Berichten: 24
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #30 Gepost op: september 30, 2005, 08:01:06 am »
Wat eerder ook al gezegd is: de opkomst viel mij tegen. Twee jaar geleden was ik er als niet-grevo ook en toen moesten er in de Bovenkerk nog plaatsen worden gewezen. Het zou zo ontzettend jammer zijn als een evenement als dit verdwijnt. Een kerkelijke theologische opleiding heeft gewoon ontzettend behoefte aan een ondersteunende kerkelijke gemeenschap, anders komt haar bestaansrecht onder druk te staan. je ziet het bij de Oudestraat in Kampen. ieder besef van een ondersteunende kerkelijke gemeenschap is daar weggevallen; ze leveren nog wel aan de kerk, maar worden niet meer breed gedragen door die kerk. Gevolg: keldering van het studentenaantal. De theologische faculteit in Utrecht daarentegen wordt gesteund door de Ger. Bond, wat in houdt dat deze opleiding zich heel behoorlijk kan handhaven.  Maar ja, wat doe je eraan? Het concept lijkt mij moeilijk aan te passen. En toch, de Broederweg kan niet zonder....

Pinkeltje

  • Berichten: 890
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #31 Gepost op: september 30, 2005, 10:54:35 am »

quote:

Egbert schreef op 30 september 2005 om 08:01:
Wat eerder ook al gezegd is: de opkomst viel mij tegen. Twee jaar geleden was ik er als niet-grevo ook en toen moesten er in de Bovenkerk nog plaatsen worden gewezen. Het zou zo ontzettend jammer zijn als een evenement als dit verdwijnt. Een kerkelijke theologische opleiding heeft gewoon ontzettend behoefte aan een ondersteunende kerkelijke gemeenschap, anders komt haar bestaansrecht onder druk te staan. je ziet het bij de Oudestraat in Kampen. ieder besef van een ondersteunende kerkelijke gemeenschap is daar weggevallen; ze leveren nog wel aan de kerk, maar worden niet meer breed gedragen door die kerk. Gevolg: keldering van het studentenaantal. De theologische faculteit in Utrecht daarentegen wordt gesteund door de Ger. Bond, wat in houdt dat deze opleiding zich heel behoorlijk kan handhaven.  Maar ja, wat doe je eraan? Het concept lijkt mij moeilijk aan te passen. En toch, de Broederweg kan niet zonder....
10 jaar geleden zat ik nog met mijn vader op de grafstenen te luisteren naar de toespraken. (nou ja, mijn vader luisterde)  :)
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

dsWim

  • Berichten: 708
  • voor al uw leerbewerking
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #32 Gepost op: september 30, 2005, 12:54:15 pm »
Wat ik overigens mis in de reacties hier en in de pers over de lage opkomst dit jaar is het effect van het Kamper parkeerbeleid. In gesprekken met anders trouwe bezoekers heb ik al een paar keer gemerkt dat zeker mensen die slecht ter been zijn niet heenzien over de kilometers lopen extra die parkeren buiten het centrum oplevert. De ergernis over het boete-beleid van vorig jaar zou ik ook niet uitvlakken. Kampen is wat mij betreft altijd al een 'mean old town' geweest, maar ze slagen er intussen echt goed in om je duidelijk te maken dat je in dat gat niet welkom bent. Pech voor de uni.
shoot me again, I ain't dead yet

Zijnkind

  • Berichten: 5099
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #33 Gepost op: september 30, 2005, 10:19:48 pm »

quote:

dsWim schreef op 30 september 2005 om 12:54:
Wat ik overigens mis in de reacties hier en in de pers over de lage opkomst dit jaar is het effect van het Kamper parkeerbeleid.
en eerder

quote:

Zijnkind schreef op 17 september 2005 om 18:11:
De agenten waren ook tevreden trouwens. Een grote groep en toch geen rellen plus dat de quota voor boetes voor de rest van het jaar meteen gehaald waren.

* Zijnkind blijft erbij dat de verkeersborden verdacht onopvallend waren.
Ze hebben 45 euro aan me verdiend destijds en aan vele anderen ook. De niet-parkeer-zones aan de burgwal waren slecht aangegeven. Tijdens de bijeenkomst werd nog wel gewaarschuwd maar ja, je loopt ook niet midden in een bijeenkomst weg.

Overigens heeft wegblijven dit jaar niet geholpen. Ik ben deze week geflitst op weg naar het werk. Een terechte boete weliswaar maar daarom niet minder vervelend :(.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

*D*

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #34 Gepost op: oktober 01, 2005, 07:24:29 pm »
Heey!

Zijn er ook onder jullie die naar de gezinsbijeenkomst zijn geweest??En zo ja...wat vonden jullie er van?

thijs14

  • Berichten: 1119
  • vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #35 Gepost op: oktober 01, 2005, 08:30:50 pm »

quote:

dsWim schreef op 30 september 2005 om 12:54:
Wat ik overigens mis in de reacties hier en in de pers over de lage opkomst dit jaar is het effect van het Kamper parkeerbeleid. In gesprekken met anders trouwe bezoekers heb ik al een paar keer gemerkt dat zeker mensen die slecht ter been zijn niet heenzien over de kilometers lopen extra die parkeren buiten het centrum oplevert. De ergernis over het boete-beleid van vorig jaar zou ik ook niet uitvlakken. Kampen is wat mij betreft altijd al een 'mean old town' geweest, maar ze slagen er intussen echt goed in om je duidelijk te maken dat je in dat gat niet welkom bent. Pech voor de uni.


heej ik woon in kampen  :'(  ;)  

maar je hebt gelijk dat parkeren is slecht geregeld en de kampenaren zijn ook nog eens chagerijnig :)
Nadat Jezus ervan gedronken had zei hij: ‘Het is volbracht.’ Hij boog zijn hoofd en gaf de geest. Joh 19,30

*D*

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #36 Gepost op: oktober 03, 2005, 12:51:55 pm »
Helemaal niemand?

E-line

  • Berichten: 3300
  • 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #37 Gepost op: oktober 03, 2005, 01:12:49 pm »
ik niet in ieder geval. *D*, ben jij daar wel geweest? Kun jij er in dat geval wat over vertellen?

*D*

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #38 Gepost op: oktober 03, 2005, 01:53:29 pm »
Jaa ik ben er geweest! Met mn zusje, ik vond het heel erg leuk! Al die kinderen hebben zich enorm vermaakt. Leuke band en toneel was ook erg leuk.

*D*

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Schooldag Kampen 2005
« Reactie #39 Gepost op: oktober 03, 2005, 01:56:38 pm »
Jammer dat er helemaal niets over in de kranten stond over de gezinsbijeenkomst! Er was zoiezo weinig over de TU-dag te vinden!