E&R [deel 5]
Het einde van de week komt al in zicht. Nog twee dagen om bestaande contacten uit te bouwen en eventueel nieuwe contacten nog aan te gaan. De donderdag is traditioneel een drukke dag, maar iedereen heeft er lekker veel zin in. Zoals gebruikelijk doe ik 's ochtends niet zoveel. Ik neem rustig de tijd om lekker in het zonnetje mijn stille tijd te houden.
's Middags hadden we wederom een uitermate drukke activiteit ingepland. Zandkastelen bouwen. Tuinstoeltjes mee, lekker in het zonnetje en de campinggasten maar zwoegen. Heerlijk. Onderwijl ruim de tijd om mijn teamleidster te helpen met haar LNT. Zij is die avond en samen overleggen we wat het beste is. We besluiten een soort van sketch uit te voeren en enthousiast beginnen we aan de uitwerking.
Tegen vieren komt een enorme aanhanger het strand opgereden. Onze avondactiviteit kan opgebouwd worden. Elke donderdagavond is er de zogeheten 'grote activiteit', waarbij een atractie gehuurd wordt. Deze week hebben wij tobbedansen. Een enorm luchtkussen moet opgeblazen worden en een zwembad moet vol met water gestort worden. Om later de campinggasten van een hellinkje naar beneden te laten glijden in een bakje om als eerste de bel te raken die boven het zwembadje hangt. Na alles met linten afgezet te hebben, blijft mijn recracompagnon achter om de toko te bewaken en keer ik terug naar de tent. Ik moest de poppenkast weer doen.
De poppenkast na het eten was een groot succes. De twee teamleden die Miep en Moos speelden, twee clowntjes, haalden de kinderen op van de camping. Ik zat samen met een andere teamgenoot achter de poppenkast. Onze verhaallijn was briljant gevonden, maar helaas vergaten we in het vuur van onze acties het verhaal uit het oog en verzandde alles in iets onduidelijks. Maar aangezien de hoofdmoot van alles bestond uit dat Jan Klaassen, Katrijn, de politieagent en de Koning met een watergevecht bezig waren, was er hilariteit alom. Ook de actie om na afloop de vier spelers Miep te laten natgooien viel bij de kleintjes in zeer goede aarde.
Tijd weer voor het tobbedansen. Mijn recracompagnon was inmiddels enigzins uit zijn humeur. Om de één of andere reden snappen mensen niet dat wanneer een stuk is afgezet, dat het dan de bedoeling is dat je er niet komt en hij was inmiddels het mensen terugsturen aardig beu.
Helaas was het weer iets te frisjes om ook de volwassenen vol in actie te krijgen. Verder was het een groot succes. Enthousiaste deelnemers en veel publiek. Helaas begonnen een aantal jongeren na een uur met de snoeren te klooien. En zonder elektriciteit blijft het luchtkussen niet overeind staan. We probeerden de zaak nog te redden, maar toen ook de stekker van het zwembad eruit werd getrokken, was er geen houden meer aan en moest alles voortijdig worden afgebroken. Wel was het schoonmaken van alles met het halve team echt enorm leuk.
De LNT 's avonds was ook heel bijzonder. Er waren niet veel campinggasten, maar met hen die er waren was het ook bijzonder goed. We gebruikten het toneelstukje van de persoon die even snel het 'Onze Vader' wil bidden en waar God bij antwoord. Wel enigzins aangepast aan onze taal en dingen. Daarvoor nog een korte sketch en aangezien de tekst grotendeels van mijn hand afkomstig is, zal ik die zo hieronder posten.
Na de LNT ben ik met een aantal teamleden het zwembad ingedoken. Het was na sluitingstijd, dus het hele bad was voor ons alleen. We hebben heerlijk met elkaar liggen ravotten. Ook een lichtgevend buisje wat mijn recracompagnon van thuis had meegenomen, had daarin een groot aandeel. Wederom was het een zeer geslaagde dag geweest!