Auteur Topic: Blikopeners  (gelezen 1428 keer)

Clint

• Priester naar Melchisedek
    • Bekijk profiel
Blikopeners
« Reactie #15 Gepost op: oktober 23, 2005, 01:13:45 pm »
In den beginne was er een tuin. (paradijs) Het was een geweldig mooie tuin waarin de mens mocht leven. Er stonden allerhande vruchtbomen welke hun vrucht op hun tijd gaven.
Het leven regeerde in deze tuin.
In het midden van deze tuin stond een boom des levens. De vruchten van deze boom maakten de mens die er van at onsterfelijk.
Naast deze boom stond nog een andere boom, de boom van kennis van goed en kwaad. Door van deze boom te eten werd de mens een sterfelijk wezen en kwam er scheiding tussen de mens en God.

Ongeveer 4000 jaar later zien we opnieuw een tuin. De dood regeerde hier (golgota).
Het was in tegenstelling tot de eerste tuin een tuin des doods.
Mensen kwamen hier om te sterven. In het midden van deze dorre tuin stond opnieuw een boom (kruis). Geen levende maar een dode boom. En aan die boom hing opnieuw een vrucht (de Here Jezus). Door van deze vrucht te eten (wie Mijn bloed drinkt en Mijn vlees eet) ontvangt een mens opnieuw eeuwig leven.

Als ik de bijbel lees, ontdek ik iedere keer weer opnieuw hoe ontzettend knap God Zijn woord geschreven heeft. De levenslessen zijn dermate diep en overweldigend dat je je iedere keer weer verbaast.
Maar alles wijst altijd weer naar die ene naam. Jezus Christus de Zoon van God.
P de Mooij

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Blikopeners
« Reactie #16 Gepost op: oktober 23, 2005, 01:15:53 pm »
Modbreak:
Post verplaatst naar 't vorige column-topic. Het is niet zo nuttig om voor elke post een nieuw draadje te openen.
« Laatst bewerkt op: oktober 23, 2005, 01:17:29 pm door Pooh »