Auteur Topic: 365 dagen uit het "christelijk" leven van Clint  (gelezen 6186 keer)

Clint

• Priester naar Melchisedek
    • Bekijk profiel
365 dagen uit het "christelijk" leven van Clint
« Reactie #30 Gepost op: oktober 21, 2005, 03:21:46 pm »
Paula is naar haar werk op het gemeentehuis. Heb dus alle gelegenheid om verder te werken aan de innerlijke mens. Het is rond half negen en Old shatter zal inmiddels wel zitten te wachten. Nog even een brief posten bovenaan de dijk en dan zal ik, gewapend met een boormachine en nog wat andere tools, de deur van Old shat een beurt geven.
Loop met de post onder mijn arm richting brievenbus als ik bij het huis van “de maaiers” wordt aangesproken door de vrouw des huizes. “Zo ben jij die man van dat kinderachtige briefje”, vraagt ze me met een geërgerde ondertoon in haar stem? Plotsklaps krijg ik iets heldhaftigs over me. Moet eerlijkheidshalve wel bekennen dat mijn heldhaftigheid zijn wortels vindt in een enorm stuk irritatie wat een mens nou eenmaal heeft na drie jaar lang verplicht iedere zondag naar die rotmaaimachine te moeten luisteren.
Roep met luide stem :”Ja, als u het perse wil weten dat ben ik!” “Vind het maar een kinderachtig gedoe met dat briefje”, gaat ze verder. “Nou moet u de boel niet omdraaien”, zeg ik. “U bent hier degene die iedere zondag de buurt terroriseert met u luidruchtige gemaai.” “Als iemand u dan middels een briefje laat weten dat uw zondagse kabaal niet op prijs wordt gesteld behoort u inplaats van beledigt te zijn om een briefje, uw hand in eigen boezem te steken.”
“Jou hond blaft ook op zondag”, zegt ze nog net voordat de voordeur met een plof wordt dichtgeklapt. Moet alle geestelijke zeilen bijzetten om niet op een draf naar huis te lopen om de oude bijl te gaan halen om er vervolgens de maaimachine mee naar de eeuwige maaivelden te helpen. Kan me gelukkig nog net beheersen en besluit de post maar weg te brengen.
P de Mooij

Liudger

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: oktober 21, 2005, 04:40:57 pm »
Ach Clint, waarom waarom heb je die dame niet drie jaar geleden al eens op de koffie gevraagd en haar het probleem uitgelegd. Stoomdruk opgebouwd over drie jaar - als die maaimachine dat overleeft dan is het een wonder.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Clint

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: oktober 21, 2005, 04:45:59 pm »
Moeilijk, moeilijk. moeilijk. Ik weet het ik heb (helaas) mijn (noem het) zwakheden. Maar ik werk eraan Liudger heus waar:

Zo ging het verder:
Heb na dit insident niet meer zoveel zin om de deur bij Old shat te gaan repareren, maar besluit om toch even bij hem langs te gaan voor een praatje. Ben tenslotte niet van plan om een grasmaaier tussen mij en mijn roeping te laten komen.
Pas na herhaaldelijk bonzen sloft Old shat naar de voordeur toe. Hij is ziek en heeft erge hoge koorts. Ook ijlt hij over buitenlanders welke steeds op voor hem onverklaarbare wijze in huis komen.”Kijk dan, daar zit er een op de koelkast”, krijst hij plotseling. “Man doe niet zo raar”, zeg ik terug,”er zitten helemaal geen buitenlanders in of op je koelkast, het is gewoon een oude bontmuts die daar ligt.” Hij kijkt me aan met een paar ogen welke lijken te zeggen: Ja, ja je kan me nog meer vertellen.
Besluit om een dokter te laten komen welke hem peneciline voorschrijft. Vraag hem:“Heb je nog eten in huis Old shat?” In de kast staan alleen nog maar wat lege potjes groente. Zal maar wat inkopen gaan doen voor de oude man. Hij eet, volgens eigen zeggen, het liefst frambozenvla en appelmoes. Kom terug met tien potten frambozenvla en 12 blikken appelmoes. “Kom vanavond wel weer even bij je kijken”, Old shat knikt terwijl hij een pot vrambozenvla leeg eet.
P de Mooij

Clint

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: oktober 22, 2005, 10:01:08 am »
Avond
Alles stikdonker bij Old shat. Hoop maar dat het goed gaat met de oude man. Welterusten shat. Ga morgen wel even kijken hoe de zaken ervoor staan.
P de Mooij

Clint

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: oktober 22, 2005, 10:05:31 am »
Old shat is al weer aardig op de been. Hij was vanmorgen een paar oude lange onderbroeken in de biotex groen aan het zetten en zag geen buitenlanders meer op de koelkast. Tetter in zijn dove oor “Nou old shat, als je boodschappen nodig hebt hoef je alleen nog maar even een briefje bij ons in de brievenbus te doen, dan haal ik , zolang dit nodig is, je boodschappen.
Het is vandaag 10 jaar bestaan van de Oostpoort (onze kerk) en er zijn allerhande dingen te doen voor de kinderen. Blaas er met de oude Harley naar toe om kinderen te fotograferen die er op willen zitten compleet met door mij samengestelde outfit (nepbaard, allerhande petten en meer outlawachtige kleding.
Zal leuk worden enkel het weer??? :'(
P de Mooij

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: oktober 22, 2005, 10:34:44 am »
Wie bouwt er dan ook een kerk in de herfst :P... Dan weet je toch dat het moeilijk zit met die jubilea...
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Clint

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: oktober 22, 2005, 02:20:49 pm »
_/-\o_  Ja daar zeg je wat Elle. Maar ja het was toch erg goed geslaagd (weer viel ook mee) veel kinderen op de oude Harley gezet en met pet, nepbaard ent op de foto erg geslaagd en ook lekker gegeten. Beetje regen gehad maar dat hoort er bij deze tijd van het jaar.
« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2005, 02:21:08 pm door Clint »
P de Mooij

Clint

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: oktober 22, 2005, 07:13:53 pm »
Blaas er met een hoop kabaal en ander “eindtijdgeroffel” van tussen om een tijd van gebed en bezinning te nemen langs de Lek.
Raak bij de rivier aangekomen in gesprek met een oude boer welke een wond in de bast van een boom staat te hakken. Volgens zijn zeggen droeg de Pruimenboom dit jaar weinig vrucht en veel bladeren. Door de boom te verwonden zou hij stop gezet worden in zijn groei en aangezet tot het produceren van vrucht. Zie, terwijl de schepen voorbij varen, een prachtige overeenkomst tussen het lijden hier op aarde en het verhaal van de pruimenboom welke geen of weinig vrucht wilde dragen. Ieder mens ontmoet lijden in dit leven. Sommige  veel, anderen minder. In dit lijden kunnen we twee kanten uit. Bij God vandaan of dichter naar Hem toe. De juiste vraag in lijden zou eigelijk moeten zijn waartoe inplaats van het veelgestelde waarom. Niet dat met deze simpele stelling alle vraagstukken over lijden ineens opgelost zijn, oh neen. Maar toch ontmaskert het voor mij wel iets deze morgen.
P de Mooij

Clint

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: oktober 23, 2005, 01:29:12 pm »
Dode Mol

Vandaag een regenachtige dag. Ging de hond uitlaten en ontdekte twee dode mollen op de weg. Weet niet zeker of ik er de een of andere geestelijke betekenis aan moet verbinden. Een paar weken geleden sprak er een zendeling bij ons in de gemeente. Hij evangeliseerde in de binnenlanden van Afrika en reed onderweg met zijn Jeep twee slangen dood. Vervolgens kwam hij op de plaats van bestemming aan en hield een evangelisatiecampagne waarbij twee mensen werden bevrijd van demonische machten. Hij bracht het in verband met de eerder die dag doodgereden slangen en gaf er op die manier eenprofetische waarde aan. Doch wat kan de betekenis zijn van twee dode mollen op de weg? Zou het iets te maken hebben met “de maaiers?”  Zoek thuisgekomen in de bijbelse woordenboek de betekenis van het woord mol op. Onrein beest, mag door Joden niet gegeten noch aangeraakt worden.
“Er ligt een dode mol in de schuur,” roept Paula. “Waar komt dat enge beest nou toch vandaan,” vraagt ze met een toon van afgrijzen in haar stem? Leg haar uit dat ik vermoed dat onze teckel hem ongemerkt uit de polder heeft meegenomen.
Vraag haar of ze de mol misschien niet op iemand uit de buurt vind lijken. “Ja ik ga een beetje dode mollen staan bestuderen om te zien of er misschien overeenkomsten zijn met mensen uit de omgeving”, roept ze nog net voordat de voordeur bel gaat. Als ze wegloopt om open te gaan doen roep ik haar na,” kijk straks maar eens goed,” voeg er, om haar enigszins op weg te helpen, nog aan toe, “Hij maait veel gras!”
P de Mooij

Clint

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: oktober 24, 2005, 10:46:31 am »
“Old shatter was aan de deur en heeft een briefje met boodschappen voor je achtergelaten”, zegt Paula als ze me het vervromvraaide briefje in handen drukt.

2 Vrambozenfla
1 Heel tarwe brood
4 pakjes bona
5 blikken appelmoes
doosje eieren

besluit om eerst de boodschappen voor Old shat te gaan doen dan hebben we dat vast achter de rug.

Zondag
Trapte vanmorgen toen ik de fiets uit de schuur haalde om naar de kerk te gaan, op iets zacht en rubberachtigs. Deed het licht aan en ontdekte een dode platgetrapte mol. Wierp hem, onder het toeziend oog van de teckel, met een boog in de vuilcontainer.
 :O
P de Mooij

Clint

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: oktober 24, 2005, 04:42:06 pm »
"Moonligtswimming"

Ben vastbesloten om vanavond de studie voor te bereiden. Heb alvast de nodige boeken en een vel papier voor aantekeningen om mij heen verzameld en op tafel gelegd.
Weet je dat Clint Eastwood vanavond op tv is,” vraagt Paula? “Ja laat me nou effe,” Roep ik verstoord terug. Had zelf ook heus wel gezien dat Clint vanavond op de tv zou komen, maar had besloten om terwille van de studie niet te kijken.
Staar nog steeds naar het witte lege vel papier als de telefoon gaat. Het is Jaap. “Zeg peter, je weet toch wel dat we vanavond zouden gaan zwemmen,” vraagt hij? “Ehh, natuurlijk, tetter ik in de hoorn, onderwijl mezelf voor het hoofd slaand voor zoveel vergeetachtigheid. “Ik kom er zo aan,” roept Jaap voordat hij met een klap de hoorn op het toestel smijt. Haast me naar boven en passeer Paula op de trap. Trek zo snel mogelijk mijn zwembroek aan en ren weer naar beneden, onderwijl mijn broek aansjorrend. “Denk je dat je meer inspiratie krijgt als je de studie met je zwembroek aan doet,” Vraagt Paula op een toon die me in het geheel niet aanstaat? Gris een badhandoek uit de kast en leg haar uit dat ik na met Jaap te hebben gezwommen de studie zal maken.

Moonligtswimming  :9~
“Er is vanavond “moonligtswimming,” Zegt Jaap met een vrolijke grijns op zijn gezicht. Breng om de een of andere reden dat “moonligtgedoe” in verband met oude van dagen welke naar mijn inzien rond deze tijd met dikke buiken in de swimmingpool ronddobberen.
« Laatst bewerkt op: oktober 24, 2005, 04:43:07 pm door Clint »
P de Mooij

Clint

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: oktober 25, 2005, 09:37:06 am »
Zwemmen

Met een Prijst de Here duikt Jaap onder in het zwembad. Ben nog nooit in dit zwembad in Waddinxveen geweest maar het bevalt me wel omdat het vol blijkt te zitten met allerlei attracties.
Glijbanen, wurlpools, jetstreams, fonteinen, koud waterbad, bubbelbad, en oja, je kon er ook nog gewoon zwemmen. Als twee uitgelaten kinderen testen Jaap en ik samen iedere attractie tot het uiterste. Als we, na anderhalf uur, vermoeit in het kinderbadje zitten, horen we plotseling: ”Hands Up you bloody fool!” achterin het zwembad, vlak voor onze neus, staat een kolossaal tv toestel en wat staat er aan? Jawel Clint! Heb, om een lang verhaal kort te maken, de rest van de avond Clint zitten kijken. Tegen zoveel verleiding ben ik niet opgewassen. We waren wel schoon toen we na drie uur the pool uiteindelijk verlieten. Onze handen en voeten zagen er uit als verschrompelde druiven.
P de Mooij

Clint

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: oktober 25, 2005, 07:30:04 pm »
“Lekker gezwommen,” vroeg Paula nog net voor ze naar bed ging? Zat vermoeid maar bezadigd weer aan tafel, maar kon me niet concentreren op de bijbelstudie.
Schoot om 03.00 uur wakker.

Was met mijn hoofd op de bijbel in slaap gevallen. Droomde dat Clint eastwood achter mij aanzat met een dode mol terwijl de zangdienstleider riep:” You bloody fool!”

Dinsdag
Voel me verschrikkelijk duf en heb een knallende hoofdpijn. “Hoe is het gisterenavond gegaan met je bijbelstudie,”vraagt Paula? Murmel tussen twee beschuiten door:“Niezobest” “Nou ik hoop maar dat je vandaag dan nog wat tijd vindt om het een en ander op papier te zetten, want ze rekenen op je vanavond,” voegt ze er nog aan toe. zeg iets terug in de vorm van:” Laamenou.”
P de Mooij

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: januari 12, 2006, 03:29:52 pm »

quote:

Clint schreef op 20 oktober 2005 om 15:58:
Net als ik mijn onderbroek uittrek doet ze de deur met een ruk open en zegt:” Als je morgen klaar bent met je liefde te betonen aan die oude viespeuk, hoop ik dat je ook nog wat liefde over hebt voor mij.” Zeep me in en zeg:”Maar ik hou toch van je schat.” Nou dan wordt het tijd dat je dat eens in de praktijk brengt, onze eigen voordeur is ook zo kaal als een neet. Als je nou eens begint met deze te verven. “Jij met je naastenliefde”, roept ze net voor de deur weer met een plof dichtgaat. Roep geïrriteerd “ Amen!”

En, is er nog geverfd?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Clint

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: januari 12, 2006, 03:47:25 pm »
Kijk nou! Elle geweldig bestaat dat nog. Daar werk ik nu gelijk in het vervolg iedere dag een stukje aan bij want. Wacht even zoeken waar het vervolg is want je hebt nog veel onzin te goed.

Thanks
P de Mooij