Auteur Topic: Mezzablog  (gelezen 15003 keer)

Marloes

• Bekijk profiel
Mezzablog
« Reactie #60 Gepost op: mei 19, 2005, 09:23:56 am »
Fijne dag morgen!
En grappig om je eens op een foto te zien. :)
[Prediker 7:29]

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Mezzablog
« Reactie #61 Gepost op: mei 20, 2005, 03:25:50 pm »
Dank je Marloes! De dag was erg fijn. Hieronder een kort verslagje.

Trouwerij: bruidspaar op een kameel...
De trouwerij gisteren was in een woord: geweldig! Lekker intiem en gezellig met veel vrienden en bekenden, een mooie stunt met een kameel die klaarstond na het gemeentehuis voor een ritje door het centrum, een buitenpicknick met foto's, speeches, lekkere pizza's en heerlijk weer, een schitterende dienst met mooie praise&worship vooraf, veel eigen invulling en toch best wat aangrijpende momenten, een heel tof feest met veel gave, herkenbare, lachwekkende stukjes en een duidelijk overal God in betrekken. Kortom: ik heb genoten. S&E, bedankt! :) _/-\o_  d:)b

EDIT: Zojuist ontdekt: een artikeltje over de kameelrit van het bruidspaar in de Veenendaalse Krant! Check http://www.veenendaalsekrant.nl en klik het bewuste artikeltje aan (groot op homepage). Gaat dat zien! :)

http://www.veenendaalsekrant.nl/bdu_database/xml_foto_import/veenendaalsekrant/95520-Alge0000.jpg

Lift
Verder wou ik nog even melden dat ik vanochtend bij de EO in de lift heb gezeten met DE Bert van Leeuwen (momenteel That's The Question, NL1, 18.30 en Het Familiediner, NL 1, do-av, 21.00). Toch funny... :)

http://www.eo.nl/db.images/5444959
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2005, 02:29:52 pm door Mezzamorpheus »

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Mezzablog
« Reactie #62 Gepost op: juli 05, 2005, 09:18:46 pm »
Hehe! Dat heeft lang geduurd! Veel te lang. Hoog tijd om deze blog nieuw leven in te blazen. Ik heb het de afgelopen anderhalve maand echt hartstikke druk gehad met het wegwerken van allerlei achterstanden. In het schrijven van recensies, interviews en promo-teksten voor Asaf bijvoorbeeld. Verder wat extra geschreven voor HebbeZ!.
Iets anders waar ik het de afgelopen periode heel druk mee heb gehad en wat veel tijd en energie heeft gekost is solliciteren. Eerst heb ik gesolliciteerd bij Ronduit, als redacteur, en vervolgens bij het Nederlands Dagblad, als redacteur Binnenland.
Eerst had ik die bij Ronduit. Het gesprek ging lekker en vlotjes. Kon goed mijn verhaal kwijt. Het leek me echt de ideale baan om te beginnen. Een paar uur na het gesprek werd ik al gebeld dat ik het net niet geworden. Van mijn vier concurrenten vielen er gelijk twee af en de twee die uiteindelijk door mochten hadden al schrijfervaring bij Ronduit, als stagiair en freelancer. Bummer.  :X
Een flinke klap, waar ik goed ziek van was. De baan had alles in zich wat ik tof vind: journalistiek, jongeren, geloof, cultuur, muziek, internet.
Maar gelukkig werd ik twee dagen later gebeld door het Nederlands Dagblad, dat ik op sollicitatiegesprek mocht komen. De week ervoor had ik op het laatste moment besloten toch maar wel te reageren op de vacature voor Redacteur Binnenland.
Ook bij het ND een lekker gesprek gehad en ik vertrok met een erg goed gevoel. Helaas zegt een goed gevoel niet alles, want ook hier kreeg ik na een week te horen dat ik het 'net niet' geworden was, vanwege te weinig dagblad-ervaring.
Eventjes kreeg ik een klap met de hamer en zag ik het allemaal niet meer zo zitten.  ;( Ondertussen gaat het gelukkig alweer wat beter en ben ik alweer driftig op zoek naar wat nieuws. Maar balen blijft het wel. Gelukkig de laatste periode van verschillende mensen gehoord dat God me heus wel ergens wil gebruiken. Maar wel lastig hoor als je even geen enkel idee hebt waar en wat....

Afgelopen zondag weer in de Stadshartkerk in Amstelveen geweest, met een bevriend stel. Een mooie dienst gehad met een mooie preek over Gods bestuur over deze wereld, menselijke politiek en Gods rol in je eigen leven.

Tot slot nog even een fotootje van de cover van een top-cd die momenteel veel in m'n cd-speler draait: Genesis van Joy Williams.

http://www.familychristian.com/images/shop/detail/12289_detail.jpg

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Mezzablog
« Reactie #63 Gepost op: juli 05, 2005, 09:25:20 pm »
Na 2 afwijzingen moet je je niet uit het veld laten slaan Mezza. Succes met verder solliciteren.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

dingo

• Bekijk profiel
Mezzablog
« Reactie #64 Gepost op: juli 05, 2005, 11:58:30 pm »
2 afwijzingen is op de huidige krappe arbeidsmarkt idd niet veel, maar het blijft erg vervelend natuurlijk zo'n afwijzing. Maar je lijkt me niet iemand die bij de eerste beste tegenslag het bijltje er bij neer gooit.

Liudger

• Bekijk profiel
Mezzablog
« Reactie #65 Gepost op: juli 06, 2005, 01:25:39 pm »
Doorzettingsvermogen is meer dan het halve werk - zet hem op, die ideale baan is gewoon een beetje schuchter ...

Veel zegen in je zoektocht  d:)b
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Mezzablog
« Reactie #66 Gepost op: juli 06, 2005, 09:58:45 pm »
Dank voor al het meeleven! :)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Mezzablog
« Reactie #67 Gepost op: juli 10, 2005, 11:45:07 pm »
De afgelopen waren niet overdreven druk, maar de donderdag was wel aardig enerverend. 's Ochtends was het nog uiterst saai op m'n werk, maar aan het eind van de ochtend zag ik op Nu.nl dat het niet helemaal pluis was in Londen. Gelijk naar huis gebeld natuurlijk, want zoals je waarschijnlijk weet wonen mijn lieve broer F. en schoonzus R. daar. M'n ma kreeg ze niet gelijk te pakken en omdat zij kort daarna wegmoest en ik dat niet wist zat ik nog wel de hele dag ietwat in de piepzak, al besloot ik in de loop van de middag maar uit te gaan van 'geen bericht, goed bericht'. Gelukkig bleek dat zo te zijn, tegen het einde van de middag. :)

Ondertussen blijft het natuurlijk diep triest wat er daar allemaal gebeurd is en het toont voor mij eens te meer aan dat deze wereld niet zonder God kan, sterker nog: dat het bergafwaarts gaat zonder God en dat satan maar al te graag gebruik maakt van de Islam om dood en verderf te zaaien en de mensen op te zetten tegen God en godsdienst. Triest. :(

http://www.nu.nl/img.db?553290+s(350!x270!)

's Avonds nog ruim een half uur met broer F. aan de foon gehangen. Het besef dat er iets ernstigs aan de hand was in de stad, drong niet gelijk tot hen door 's ochtends. Ze werken in de City Temple, in het hartje van het zakendistrict The City, vlakbij de St. Paul en ong. een half uur lopen van plekken waar aanslagen gepleegd zijn.
Ze hebben gelijk de deuren van de kerk opengegooid en zijn de straat opgegaan om hulp te bieden waar nodig. Wat hem het meest opviel: 1) Geen grote paniek in de hele stad. Mensen blijven behoorlijk kalm en vastberaden en er heerst een soort van 'we-laten-ons-niet-kisten-'mentaliteit. 2) Totaal geen verkeer meer in de binnenstad, maar wel drommen mensen op het trottoir, die soms wel anderhalf uur moeten lopen en ook regelmatig de weg vragen.

De mentaliteit van die Londenaren bevalt me trouwens wel en ik ben bang dat als zoiets eens in Nederland gaat gebeuren (wat me zeer waarschijnlijk lijkt) de totale paniek zich van ons (land) meester maakt. NL is toch al de weg (de Weg) kwijt en dan helemaal vrees ik.

http://www.nu.nl/img.db?553356+s(120!x120!)

http://www.nu.nl/img.db?553878+s(350!x209!)
De aanslagen zorgden wel dat de sleur van m'n werk doorbroken werd, want het hele tv-schema van NL 1 en 2 werd natuurlijk omgegooid. Verschillende EO-programma's vielen uit, wat geregistreerd moet worden in het interne schema en alle betreffende mensen moeten op de hoogte gebracht worden, er moet overlegd worden wanneer het eventueel wel uitgezonden kan worden etc.
Je zou in deze situatie bijna een bekend gezegde van Nederlands grootste voetballer ooit van stal halen, maar dat doe ik toch maar niet, gezien de ernst van de situatie. Bovendien is m'n collega een lang weekend weg, waardoor ik vrijdag en morgen alles op m'n bordje krijg. Soms lastig, maar ook wel leuk.

http://www.jdoubleu.nl/weblog/harco/hebbezlogo.jpg
Vrijdagavond ook nog een redactievergadering van HebbeZ! in Amsterdam gehad. Een leuke en gezellige avond, waarop we de lijn voor de komende periode uitgezet hebben. En ik verzeker je: het gaat tof worden!

Gisteren redelijk rustig aan gedaan. Me nog wel georiƫnteerd op een nieuwe computer, om het oude rotding waar ik nu op werk te vervangen. Wat op internet rondgestruind en bij een winkel langsgeweest. Ik denk wel dat ik eruit ga komen, maar het is wel iets wat je niet in een middagje aanschaft. :)

Vandaag gerelaxed en naar de kerk geweest. Vanmorgen was het een dienst die me wel aansprak omdat me daar voor de zoveelste keer in een paar weken onder de neus gewreven werd dat God echt wel een plan en doel met je leven heeft, ook al zie ik dat doel momenteel even niet. Ik heb het idee dat het kwartje (of 20 euromuntje tegenwoordig) wel gevallen is vanmorgen... :)
Vanmiddag was het opzich geen verkeerde preek, maar de dominee kon het niet echt boeiend brengen en het was bloedjewarm...

Nu gauw slapen om morgen weer beetje uitgerust te gaan werken.

Liudger

• Bekijk profiel
Mezzablog
« Reactie #68 Gepost op: juli 10, 2005, 11:53:49 pm »
Alles wat mooi is, is (ogenschijnlijk) kwetsbaar. Als je je inzet voor het goede, zul je lijden. Maar laten we het accepteren, wetende dat dat erbij hoort.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Mezzablog
« Reactie #69 Gepost op: juli 21, 2005, 12:04:58 am »
Vakantie
De afgelopen dagen weinig bijzonders uitgevreten. Nieuws, recensies (Paul Colman, Joy Williams, Krystal Meyers) en interviews (Day of Fire, Shawn McDonald) voor CCMplanet voor de komende periode bijgewerkt en ge-upload. Verder gisteravond nog even gezellig met vrienden S&E en T&D bij elkaar gezeten. Was erg goed en gezellig. En morgenochtend vertrek ik voor een weekje naar de Belgische kust (Middelkerke, onder Oostende). De weersverwachting is minder gunstig dan de afgelopen jaren tijdens mijn vakantie, maar het zal vast relaxed zijn.
Doei!  8)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Mezzablog
« Reactie #70 Gepost op: september 12, 2005, 09:37:56 pm »
Vakantie
Eind juli zat ik een week aan de Belgische kust op een camping in de regen! Dat was echt minder...  :? Gelukkig was de groep errug gezellig en hebben we leuke dingen gedaan, zoals Brugge en Gent bekeken, het Sea Life Center in Blankenberge en pretpark Bellenaerde in Ieper bezocht, waar je het ene moment tussen de tijgers en olifanten loopt en het volgende moment achteruit geschoten wordt in de achtbaan.

Verder heb ik weer veel gewerkt en heb ik heel veel achterstand weggewerkt voor CCMplanet. Zo heb ik interviews uitgewerkt met MuteMath, Rock 'n' Roll Worship Circus, John Davis en Superchic[k]. Van die laatste twee heb ik ook een cd-recensie geschreven.

Oh ja, Flevo heb ik natuurlijk ook een dagje bezocht. Dat is vaste prik voor mij. Day of Fire was tof, The Newsboys fantastisch, maar het meest verrast was ik door het supercoole optreden van 4th Avenue Jones! Hopelijk komen die gasten nog een keer terug naar Nederland! Om even na te genieten, hier een plaatje van ze!

http://images.gospelsite.net/artists/01633.jpg

En voor ik het vergeet: Binnenkort hoor ik waarschijnlijk of ik een flat krijg of niet....
Daarnaast ben ik ook nog steeds aan het zoeken naar werk of iets anders boeiends voor als mijn werk bij de EO erop zit. Dat is inmiddels eind deze week al.  :X En zoals Pleun ook al zei: solliciteren is echt hartstikke rot. Wel weer wat leuks lopen trouwens...
Lekker spannend dus allemaal...
« Laatst bewerkt op: september 12, 2005, 09:38:05 pm door Mezzamorpheus »

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Mezzablog
« Reactie #71 Gepost op: september 12, 2005, 09:37:52 pm »
Interview Brian 'Head' Welch
Een aantal maanden geleden schreef ik over de bekeerde Korn-gitarist Brian 'Head' Welch. Nu geeft hij een openhartig interview met het Amerikaanse magazine Rolling Stone, waarin hij terugblikt op de afgelopen jaren, vertelt over de bouw van kindertehuizen in India en over zijn nieuwe plaat, die voor veel christenen wel eens schokkend zou kunnen worden...

quote:

"And not everyone is going to like what you're saying -- especially a lot of church people." I'll probably be, like, the Christian Eminem when the album comes out. My music is melodic and intense and euphoric. A lot of people think I'm going to be all soft, like, [sings in high-pitched choir voice], "Laaaa!" -- but a lot of Christians might think I'm straight from the devil with this music."
En over een van zijn liedjes:

quote:

"I've got a song about a baby getting aborted, and my voice is the baby's voice, singing to the mommy and asking why she doesn't want to be his mom no more. The chorus is, "Jesus said my soul isn't dead/I'm waiting for you up in heaven."
Zie hier: http://www.rollingstone.c...e&version=6.0.12.1212.

http://i.realone.com/assets/rn/img/4/0/5/2/7622504.jpg

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Mezzablog
« Reactie #72 Gepost op: september 19, 2005, 12:52:44 am »
Bewogen dagen
Bewogen dagen, dat zijn het. Warrige kluwen, die nog niet uit de knoop lijken te komen. Keuzes die gemaakt moeten worden. Leegte. Nieuwe kansen. Nieuwe mogelijkheden. Laat ik proberen duidelijk te maken wat ik bedoel met de enigszins cryptische openingszinnen van deze blog.

Een aantal weken geleden kreeg ik een (half) aangepaste flat aangeboden en sinds die tijd zit ik in een proces van nadenken over de (on)mogelijkheden van deze flat en afwachten wat de aanpasmogelijkheden zijn. Binnenkort moeten er keuzes gemaakt gaan worden. De grote vraag is of de combinatie prijs/woongerief genoeg in balans is en voorlopig lijkt dat nog niet helemaal het geval.  ;( Maar wie weet wat er nog gaat gebeuren deze week.

Vrijdag had ik mijn laatste werkdag bij de EO. Een dag met gemengde gevoelens, omdat ik het werk niet 'je-van-het' vond, maar wel veel leuke contacten met collega's had, de werksfeer goed was en het uitzicht op voorlopige werkloosheid niet erg aanlokkelijk is.
Een prettige verrassing was dat ik, nadat ik een afscheidsmailtje naar iedereen had rondgestuurd, echt een berg mailtjes met groeten, tips en goede wensen ontving. Dat deed me in ieder geval met een goed gevoel vertrekken.

http://www.eo.nl/portals/images/eologo.gif
http://www.eo.nl/db.images/5654268

Gelukkig hoorde ik donderdag dat ik dinsdagmiddag op sollicitatiegesprek mag komen. Het gaat om een vacature die me erg tof lijkt. Spannend dus. Ik beschouw het iig maar als een teken dat ik niet op moet geven, vooral door moet gaan en dat God zorgt.

Dit weekend hadden we gemeenteweekend. Het was erg goed! Vrijdagavond was er een gezamenlijke maaltijd in het kerkgebouw, gevolgd door een sing-in en een referaat, over Geestelijk Leiderschap. Erg interessant. Zaterdagmorgen kon je hierover doorpraten. Zaterdagavond was er een toffe jongerenavond.
Vanmorgen hadden we een themadienst, met een preek met veel praktische toepassingen, over Nehemia.
Daarna gingen we koffiedrinken en picknicken in de bossen achter Veenendaal, op een mooie weide. Erg cool, met verassend lekker weer!

Als klap op de vuurpijl hadden we vanavond een dienst met Tim Vreugdenhil van de Stadshartkerk met een bijzonder aansprekende preek over vriendschap.

En nu begin ik dus morgen aan een nieuwe werkweek, vol onzekerheden, moeilijke keuzes en misschien ook wel nieuwe mogelijkheden en kansen. Uit mezelf zou ik dit allemaal niet op een rijtje krijgen, maar ik merk duidelijk dat Jezus mijn Leidsman, Vriend en Verlosser is en ik weet dat God mijn leven leidt. Hij geeft merkbaar rust. Heerlijk. Relaxed.

En toch spannend allemaal...
« Laatst bewerkt op: september 19, 2005, 01:00:26 am door Mezzamorpheus »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Mezzablog
« Reactie #73 Gepost op: november 10, 2005, 01:17:46 pm »
:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:  

GEFELICITEERD!!!

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israƫl! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)