Auteur Topic: Een Sjiitische Moslim snijdt zoon bij wijze van ritueel  (gelezen 888 keer)

Aliisia

• Bekijk profiel
Een Sjiitische Moslim snijdt zoon bij wijze van ritueel
« Gepost op: maart 16, 2003, 06:51:14 pm »
Ik heb een plaatje van een man die zijn zoontje van ongeveer 3 jaar met een groot mes in zijn hoofd snijdt om het martelen te herdenken van wat er allemaal gebeurd is vroeger. Ik vind het zelf onbegrijpelijk dat mensen dit doen.
Wat is jullie mening?

Let op! HEt plaatje is echt heel erg schokkend, dus als je slecht tegen bloed kan, kijk dan maar niet.

http://groups.msn.com/isa...d!n!cvBVvyE08lQatjIzx37QY

We (vrienden van mij) hebben ook een eigen forum waar je als je wil om de week kan discusiëren over dit soort dingen. Iedere week komt er weer iets nieuw bij waar we het over hebbben. http://groups.msn.com/VhiroX/earlyedition.msnw Je moet je wel even inloggen maar dat kan (als je dat hebt) met je msn naam.

Aliisia
« Laatst bewerkt op: maart 16, 2003, 07:22:35 pm door Aliisia »
Maak muziek en lach
Zorgen voor een and're dag
Zingen doen we vlot
In de freggelgrot
        \m/

Skynolimit

• Simple: the sky has no limit
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: maart 16, 2003, 07:35:58 pm »
Dit soort vormen van mishandeling zouden ze direct fors moeten bestraffen.
Schandalig dat er stromingen zijn binnen geloven waarin dit soort bloedoffers nog plaats vinden. Het geeft m.i. het zwakke van hun geloof aan. Sinds het bloed van Christus gevloeid heeft zijn dit soort zaken niet meer nodig. Ook niet om te herdenken.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 16, 2003, 07:46:24 pm »
quote:
op 16 Mar 2003 19:35:58 schreef Skynolimit:
Schandalig dat er stromingen zijn binnen geloven waarin dit soort bloedoffers nog plaats vinden. Het geeft m.i. het zwakke van hun geloof aan. Sinds het bloed van Christus gevloeid heeft zijn dit soort zaken niet meer nodig. Ook niet om te herdenken.

Je vergeet dat de duivel nog wél bloed wil zien, en die zit hier ook achter, hier komt geen "geloof"aan te pas, ook geen zwakgeloof.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Skynolimit

• Simple: the sky has no limit
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 16, 2003, 07:48:17 pm »

quote:

op 16 Mar 2003 19:46:24 schreef Mientje:
op 16 Mar 2003 19:35:58 schreef Skynolimit:

Reactie Mientje:
Je vergeet dat de duivel nog wél bloed wil zien, en die zit hier ook achter, hier komt geen "geloof"aan te pas, ook geen zwak.

Bij geloof heb ik het over de grote stromingen die in de wereld bestaan (of hebben bestaan)
Ik ben het met je eens dat dit soort rituelen een lust in het oog van de satan zijn.
(Doet me by the way denken aan de kindoffers die Moloch kreeg)

Aliisia

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 17, 2003, 08:27:44 am »
Ik vind wat je zegt juist, er is al genoeg bloed gevloeid.
Zelf ben ik wel gelovig maar ik ga niet naar de kerk. Ik vind het heel erg dat er nog steeds dit soort dingen gebeuren op de wereld. Ik wilde graag met mensen praten die ook erg met hun geloof bezig zijn om mij dit misschien beter te laten begrijpen want ik vind dit onmenselijk!  
Maak muziek en lach
Zingen doen we vlot
In de freggelgrot
        \m/

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 17, 2003, 09:29:25 am »
quote:
op 17 Mar 2003 08:27:44 schreef Aliisia:
Ik vind wat je zegt juist, er is al genoeg bloed gevloeid.
Zelf ben ik wel gelovig maar ik ga niet naar de kerk. Ik vind het heel erg dat er nog steeds dit soort dingen gebeuren op de wereld. Ik wilde graag met mensen praten die ook erg met hun geloof bezig zijn om mij dit misschien beter te laten begrijpen want ik vind dit onmenselijk!  

Aliisia, ik zou je aanraden wel eens naar een goede kerk te zoeken, daar zijn mensen die antwoorden kunnen op al je vragen. En echt, samen geloven is heel wat fijner dan in je eentje, en zo heeft God het ook gewild.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Aliisia

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 17, 2003, 11:11:31 am »
Ik deel mijn geloof met mensen van wie ik houd, ik vind niet dat ik perse in een kerk moet zijn om mijn geloof te tonen aan God. Er zijn wel mensen waar ik mee kan praten, maar dat kan ik met de mensen thuis ook heel goed. Zelf zie ik het niet als een zonde. Ik bid iedere dag, en dat vind ik genoeg  
Maak muziek en lach
Zingen doen we vlot
In de freggelgrot
        \m/