Auteur Topic: Waarschuwingen, spammen, dezelfde discussie in meerdere threads  (gelezen 3582 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Waarschuwingen, spammen, dezelfde discussie in meerdere threads
« Gepost op: maart 16, 2003, 09:22:49 pm »
Bij tijd en wijle worden er opmerkingen gemaakt door bezoekers van dit forum over het beleid van de moderators. Veel van dat beleid kun je terugvinden in de faq. Wanneer wij zien dat iemand zich niet aan de forumrichtlijnen houdt dan sturen we in eerste instantie een mailtje naar de betreffende bezoeker. (Voor de redactie is het e-mail adres altijd te achterhalen). Reageert hij of zij daar niet op dan nemen we verder passende maatregelen.

Bij de discussie over de OGKN hebben we meegemaakt dat er 'gespamt' werd ofwel in diverse threads werd dezelfde discussie opgestart, dit is voor het verloop van diverse discussielijnen onwenselijk en irritant en daarom ook verboden. Een discussie kan maar een keer worden opgestart. Wel kun je indien dit zinvol is een interne verwijzing maken, naar een andere discussielijn.

Tot slot, het gebruik van smileys is leuk. Maar een hele reeks van :r :r :r :r :r  kan ook als zeer kwetsend overkomen dus met het gebruik van meerdere smileys zeer voorzichtig zijn. Maar :) mag natuurlijk altijd.

Vragen of reageren? Dat kan hier maar ook altijd door het sturen van een mail naar redactie@forum.gkv.nl" class="bbc_email">redactie@forum.gkv.nl
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: maart 16, 2003, 09:44:52 pm »
Kan die :r smiley niet gewoon verwijderd worden? Naar mijn idee voegt hij erg weinig toe, kan hij in de meeste gevallen prima vervangen worden door :'( of |:( en lokt hij alleen maar misbruik uit.

Zoniet, kunnen reeksen van die smiley (zoals in http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=561 dan hard en onverbiddelijk worden aangepakt? Naar mijn idee past zulk gebruik niet op een christelijk forum.

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 16, 2003, 09:58:40 pm »

quote:

op 16 Mar 2003 21:44:52 schreef Pooh:
Kan die :r smiley niet gewoon verwijderd worden? Naar mijn idee voegt hij erg weinig toe, kan hij in de meeste gevallen prima vervangen worden door :'( of |:( en lokt hij alleen maar misbruik uit.

Zoniet, kunnen reeksen van die smiley (zoals in http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=561 dan hard en onverbiddelijk worden aangepakt? Naar mijn idee past zulk gebruik niet op een christelijk forum.
Inmiddels is deze aangepast. Bedankt voor je reactie, Laurens had hem ook al opgemerkt.

Jan Wietsma, Zwolle

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 16, 2003, 10:01:34 pm »

quote:

op 16 Mar 2003 21:44:52 schreef Pooh:

Als iemand iets heel arrogants neerzet dan vind ik deze smiley juist de beste die mijn gevoelens weer geeft. Arrogantie is iets waar ik heel slecht tegen kan.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 16, 2003, 10:03:59 pm »
De smiley :r halen we ook niet weg. Maar één keer is denk ik meer dan voldoende.

Jan Wietsma, Zwolle

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 16, 2003, 10:04:10 pm »
De vraag is of je altijd je gevoelens moet uiten, en of je gevoelens altijd terecht zijn. Vaak is het uitdrukken van verdriet, of het toekeren van de andere wang, een betere oplossing dan het gaan lopen 'kotsen' op iemand of op een opmerking. De sfeer word er in ieder geval niet beter van. (Natuurlijk snap ik dat er gebruikers zijn die je het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen, maar probeer je een beetje in te houden)

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 16, 2003, 10:09:37 pm »
Waarvan akte.... :)

Jan Wietsma, Zwolle

Skynolimit

• Simple: the sky has no limit
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 17, 2003, 10:52:55 am »

quote:

op 16 Mar 2003 22:04:10 schreef Pooh:
A very lot off text

Je zou natuurlijk ook zo vriendelijk kunnen zijn om mensen daar zelf op aan te spreken.
Als je later merkt dat iemand via de mods invloed uit gaat oefenen in teksten die je aanleverd is nogal vreemd. Sommigen hebben daar toch wel een handje van.

Als je mij erop gewezen had dat jij het storend vindt had ik het met edit kunnen wijzigen.
Werkt toch wel wat eerlijker denk ik...

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: maart 17, 2003, 11:03:47 am »

quote:

op 17 Mar 2003 10:52:55 schreef Skynolimit:
Je zou natuurlijk ook zo vriendelijk kunnen zijn om mensen daar zelf op aan te spreken.
Als je later merkt dat iemand via de mods invloed uit gaat oefenen in teksten die je aanleverd is nogal vreemd. Sommigen hebben daar toch wel een handje van.

Als je mij erop gewezen had dat jij het storend vindt had ik het met edit kunnen wijzigen.
Werkt toch wel wat eerlijker denk ik...

Het spijt me, maar ik ben niet verantwoordelijk voor het beleid van dit forum.
Ik ben ook niet de aangewezen persoon om mensen te wijzen op hun gedrag.
Naar mijn mening snapt iedereen dat een serie dubbele-punt-r smilies niet bepaald vriendelijk overkomt. Het zit op het randje van aanstootgevend en kwetsend gedrag, en is daarmee een taak voor de moderators.
Zulke dingen duidelijk stellen lijkt mij een goede zaak.
Dat ik dit draadje als voorbeeld noemde was omdat 't een goed voorbeeld was, niet omdat ik wilde dat er iets aangepast zou worden (er was geen duidelijk geformuleerd beleid, er is geen beleid over hoe de moderators aangesproken kunnen worden, dus zoiets had ik per mail of icq met de moderators afgehandeld). Ik ga niet aan iedereen wiens reacties mij ergeren een mailtje sturen, ik heb wel betere dingen te doen.

Skynolimit

• Simple: the sky has no limit
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: maart 17, 2003, 11:40:48 am »
Laatste reactie: uit FAQ:

quote:

Speel niet op de man, oftewel maak niet gebruik van argumenten waarmee je de persoon in kwestie zelf raakt. Het gaat om de argumenten, niet om hoe de persoon zelf is.

Ook overmatig gebruik van smiley's vinden wij niet leuk omdat je dan het doel weer voorbijschiet en je juist tegenovergestelde reacties krijgt dan je bedoelde.

We zijn hier op een christelijk forum en wij vinden het niet nodig dat je vloekt, vulgaire taal gebruikt etectera.

Het lijkt mij normaal dat je elkaar aan kunt spreken op het gedrag.
Gebeurt in veel topics ook, zonder dat er gewonden vallen.
« Laatst bewerkt op: maart 17, 2003, 11:45:55 am door Skynolimit »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: maart 17, 2003, 11:48:18 am »
Ach, natuurlijk kun je elkaar aanspreken. Maar om nou 10 posts later in een draadje nog een keer offtopic te gaan over ongwenste smileys lijkt mij nogal vervelend: het komt de structuur van zo'n thread niet ten goede, en kan erg vervelende reacties oproepen. Bovendien lijkt het mij vooral de taak van de moderators om duidelijk storend gedrag aan te pakken (in tegenstelling tot onduidelijkheden: als iemand zich persoonlijk gekwetst voelt door een schijnbaar onschuldige opmerking, kan hij dat beter zelf zeggen, maar in een geval als dit, waar ik een draadje open en meteen een aantal posts met hele rijen dubbele-punt-r smileys zie, ben ik niet persoonlijk gekwetst, maar erger mij wel aan de vervelende sfeer die zo'n draadje oproept).

Maar nogmaals: dat was niet mijn punt. Ik wilde hier alleen duidelijkheid krijgen over het gebruik van betreffende smiley, en wilde weten of misbruik aangepakt zou worden. Het draadje waaraan ik refereerde diende slechts ten voorbeeld.

Laurens

• Nijntje Rocks!
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: maart 17, 2003, 06:13:20 pm »

quote:

op 17 Mar 2003 11:40:48 schreef Skynolimit:
Het lijkt mij normaal dat je elkaar aan kunt spreken op het gedrag.
Gebeurt in veel topics ook, zonder dat er gewonden vallen.

Zeker, dat heb ik en anderen ook een aantal keren gedaan en ook heb ik geprobeerd een discussie in een thread te houden, maar op een gegeven moment wordt je het een beetje zat om de politieagent uit te hangen terwijl daar mensen voor zijn aangenomen, mensen hebben die taak aanvaard en zullen zich daar ook voor moeten inzetten, ze zouden het niet zover moeten laten komen dat ik en/of anderen een beetje moeten gaan zitten modderen, gewone users hebben daar ook niet voldoende middelen voor.
Ik heb de redactie daar reeds op aangesproken en ik heb een passende mail terug gehad met de belofte naar de huidige kritieken te kijken, dus ik stel voor om even af te wachten hoe de redactie vanaf nu omgaat met de FAQ/Policy en het handhaven ervan.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: april 02, 2003, 04:00:17 pm »

quote:

op 16 Mar 2003 21:22:49 schreef Jan W:
Bij tijd en wijle worden er opmerkingen gemaakt door bezoekers van dit forum over het beleid van de moderators. Veel van dat beleid kun je terugvinden in de faq. Wanneer wij zien dat iemand zich niet aan de forumrichtlijnen houdt dan sturen we in eerste instantie een mailtje naar de betreffende bezoeker. (Voor de redactie is het e-mail adres altijd te achterhalen). Reageert hij of zij daar niet op dan nemen we verder passende maatregelen.
Het zetten van een modbreak, een edit van of het deleten van een bericht wordt niet voorafgegaan door een mailbericht! Dat is voor ons geen doen.
Als we eerst zouden moeten mailen zou in de tussen tijd het bericht moeten blijven staan, dat is dus niet handig. De dingen die wij niet willen zien omdat ze tegen de hier geldende regels ingaan worden zonder pardon weggehaald.

Wij kunnen niet zien dat de intentie wel goed zou zijn of zo. De regels zijn er gewoon zoals ze zijn. Wie het niet eens is met een regel kan die in dit subforum ter discussie stellen :)

Ook is het wegeditten van een modbreak niet toegestaan! Vindt u de modbreak onterecht kunt u de betreffende mod mailen.
Pinkeltjefan

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: april 04, 2003, 07:15:25 pm »
Het blijft toch altijd leuk om de randjes af te lopen.. Zeker omdat je er leuke discussies van krijgt en een modje zo ook ervaring kan opdoen... :+
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: april 04, 2003, 07:43:49 pm »

quote:

op 04 Apr 2003 19:15:25 schreef Joesoef:
Het blijft toch altijd leuk om de randjes af te lopen.. Zeker omdat je er leuke discussies van krijgt en een modje zo ook ervaring kan opdoen... :+
Yup, en mits dat binnen de perken blijft ga ik daar ook niet echt moeilijk over doen. Maar dan moet dat wel een beetje van twee kanten komen :)
Pinkeltjefan