Auteur Topic: Informatie/vragen rondom Plesk  (gelezen 7876 keer)

mtl

• Moderator WEB
    • Bekijk profiel
Informatie/vragen rondom Plesk
« Gepost op: april 28, 2006, 07:13:46 pm »
Voordat je hier een vraag over Plesk post, is het slim om eerst naar de volgende sites/handleidingen te kijken. Grote kans dat je daar het antwoord kunt vinden.

http://www.jronline.nl/index2.php?nr=43
http://plesk7.mihosnet.nl/index.htm
http://all4hosting.nl/plesk/7.5/ (erg uitgebreid en handig)

Met dank aan Jan Holtrust

Ps. Als een link niet meer werkt, graag even melden.
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2007, 07:52:59 pm door mtl »
What the caterpillar calls the end of the world God calls a butterfly.

mtl

• Moderator WEB
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2006, 07:36:20 pm »
Omdat er eerst een ander forum voor de webmasters was en omdat daar ook al wat vragen zijn gesteld, zal ik die vragen met de antwoorden hier plaatsen.

1.
De meeste commissies bij ons gebruiken het gkv-mailadres alleen voor inkomende mail en laten berichten daaruit direct doorsturen naar een privé mailadres.
Mijn vraag is: Maak ik onder PLESK deze adressen, die alleen gebruikt worden voor inkomende mail, op precies dezelfde manier aan als volledige mailboxen?

quote:

Maak een nieuw mailadres aan. (Klik op 'Mail', dan op 'Ad new mailname'.) Vul het emailadres en een wachtwoord in. Zet de vinkjes bij 'Control panel access' en 'mailbox' uit. Klik op OK.

Gebruik nu de knop 'redirect' om de mail door te laten sturen naar een ander mailadres.

Als je een mailadres wilt koppelen aan meerdere adressen dan moet je een 'mail group' aanmaken onder het aangemaakte emailadres. Daar kun je vervolgens dan zoveel emailadressen aan hangen als je wilt.

2.
Het staat los van Plesk, toch plaats ik het hier.
Kan er op de nieuwe server ook joomla draaien. Wie weet of dat gaat werken?

quote:

Omdat de server PHP en MySQL ondersteunt is het draaien van een CMS dat gebaseerd is op PHP/MySQL prima te draaien op de nieuwe GKV server.
Soms zijn er elementen van een CMS die niet helemaal goed gaan werken (bv. het online bewerken van plaatjes) door het ontbreken van libaries of php.ini instellingen van server, maar de meeste functies moeten probleemloos kunnen draaien.

Een ervaring gedeeld door de kerk van Zuidhorn: 'wij gebruiken cmsimple een gratis content management systeem en dit bevalt goed. Alleen het nadeel is dat er maar een gebruiker aangemaakt kan worden.
Verder een overzichtelijk en simpel systeem.'
What the caterpillar calls the end of the world God calls a butterfly.

WebJojo

• www.pknhuissen.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 30, 2006, 09:23:14 pm »

quote:

De meeste commissies bij ons gebruiken het gkv-mailadres alleen voor inkomende mail en laten berichten daaruit direct doorsturen naar een privé mailadres.
Mijn vraag is: Maak ik onder PLESK deze adressen, die alleen gebruikt worden voor inkomende mail, op precies dezelfde manier aan als volledige mailboxen?

Wij werken presies het zelfde!
Alleen dan met @pknhuissen.nl adressen. Ideaal :)