Auteur Topic: De Speelplaats van Pleun (deel 16)  (gelezen 96296 keer)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
De Speelplaats van Pleun (deel 16)
« Gepost op: mei 18, 2006, 11:31:30 pm »
Nog 21 dagen en dan begint het grootste voetbalevenement op aarde. Het commerciële circus is al volop aan het draaien. Laatst liep ik in de Haarlemmerstraat in Leiden toen ik voor een winkel met gadgets een stapel oranje pothelmen zag met de tekst jetzt geht's loss!. Smakeloos, superflauw of juist humor? Smakeloos vind ik het eigenlijk niet, dat is meer iets voor politiek correcte mensen die altijd vinden dat 'iets niet kan.' Een knipoog naar de oorlog is het, niets meer en niets minder. Als Duitser zou ik er om lachen. Het is trouwens geen nazi-helm zoals ik ergens heb gelezen, maar een helm waar soldaten van de Wehrmacht mee liepen, het gewone leger. Dat waren geen nazi's maar gewone boerenkinkels als onze eigen opa's. Nazi's waren de SS en al die andere onfrisse organisaties.

http://www.dression.com/fsimages/10004893gr.gif

Het commerciële circus mag dan al volop draaien, ik doe er niet aan mee. Voor mij geen oranje krieltjes, spekkies, vla, geitenkaas of weet ik veel wat. Wel wil ik nog wel eens een voetbalboek kopen dat in dit soort tijden altijd wordt uitgebracht, ware het niet dat het gros van deze werkjes bagger is. Puur geschreven om snel geld mee te verdienen. Die troep is aan mij niet besteed, ik wil lectuur die langer meegaat dan een bezoekje aan de plee. Het enige boekje dat ik overweeg te kopen is Onze Jongens van Auke Kok. Van deze auteur verscheen 2 jaar geleden het boek 1974, over het trauma dat ik gelukkig niet heb meegemaakt. Mooi boek. Maar 'Onze Jongens'... Ik weet het niet. Het zijn niet mijn jongens namelijk. De huidige spelers van het Nederlands elftal vind ik volstrekt oninteressant. Zelfs over een speler als Dirk Kuyt, toch een Feyenoorder, valt mijns inziens weinig boeiends te schrijven. Ik heb er gewoon weinig mee. Ook in de kwaliteiten van de huidige selectie heb ik weinig vertrouwen. Het zou me niks verbazen als ze er in de 1e ronde uitvliegen. Is dat erg? Nee. De ervaring heeft deze voetballiefhebber geleerd dat een groot toernooi zo enorm wordt opgeblazen door de media en de commercie dat de lol er een beetje afgaat, en als het eenmaal is begonnen is het prrrrt in een paar weken voorbij. Met Brazilië als wereldkampioen.

http://www.beslist.nl/boeken/images/385135l.jpg

Vanmorgen slechts 2 spreekuren gehad. Een volwassen man die met zijn bejaarde vader kwam praten over z'n problemen. Nou ja, de vader deed het woord en de zoon, die er met al z'n piercings toch niet als een sul uitzag, zei niks. Psychische problemen, kan de beste overkomen. Hij had geen inkomsten, was niet verzekerd en had geen huis. Wel had hij schulden. Tijdelijk woonde hij nu bij zijn ouders, maar dat was geen ideale situatie. Wat nu? Inschrijven bij CWI en schuldhulpverlening. En een verwijzing naar maatschappelijk werk want ik kan er weinig mee.
Verder was er nog een Marokkaanse vrouw die al een tijdje fysiek ongemak heeft (ze kon ook niet de trap opkomen) en van wie de werkgever moeilijk doet over een gesprek. Daar moet wel uit te komen zijn.

's Middags had ik een functioneringsgesprek met m'n manager. Dat verliep op rolletjes, ze was alleen maar positief. Ik presteer goed en ze zei dat ze het opmerkelijk vindt dat ik zo goed overweg kan met de beide collega's. Tsja, it's a gift of nature. Ik geef toe dat ik er in het begin wel aan moest wennen, aan de werkdruk en de collega's, maar het gaat nu prima.

http://www.servicepuntmkb.nl/media/docimages/11_gesprekken_met_medewerkers_les2.gif
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2006, 02:15:51 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2006, 11:44:50 am »
M'n koffie smaakt bitter, ik heb hoofdpijn en het stormt buiten. Het zit niet altijd mee...

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2006, 06:06:59 pm »

quote:

Pleun schreef op 18 mei 2006 om 23:31:Het is trouwens geen nazi-helm zoals ik ergens heb gelezen, maar een helm waar soldaten van de Wehrmacht mee liepen, het gewone leger. Dat waren geen nazi's maar gewone boerenkinkels als onze eigen opa's. Nazi's waren de SS en al die andere onfrisse organisaties.
Klopt, de zgn. stahlhelm droeg men al in de Eerste Wereldoorlog, en tegenwoordig heeft de brandweer in Duitsland nog steeds een soortgelijke helm, de Duitsers snappen zelf de ophef in Nederland dan ook niet.
http://www.feuerwehr-aschaffenburg.de/bilder/need4html/funktionskennzeichnungen/zf.jpg
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2006, 06:54:23 pm »
Ha eindelijk iemand die het snapt, al gaat het alleen maar over pothelmen. Soms begrijp ik de wereld niet meer. Drie huppelmutsen die zijn uitgeschakeld in de voorronde van het Eurovisie Songfestival zijn voorpaginanieuws. Waar gaat dit over? Wat interesseert ons dit kitscherige homo Oostblok-evenement? Opzouten met Trebledebebbledellen en die hele ellende.

Oke ik geef toe dat ik niet in een al te best humeur ben. Vanmiddag weliswaar met Y. afgesproken in Rotterdam, maar na 2 uurtjes moest ze alweer naar huis omdat ze een sollicitatiegesprek had. Blijkt ze helemaal niet te zijn gegaan omdat ze te laat was. Daar word ik nou chagerijnig van, zit ik me voor niets te vervelen hier.

Sacerdos

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 20, 2006, 12:22:42 pm »
Inderdaad tijd voor een  deel 16 Pleun en zijn speelplaats,hij zou zich heel heel maar dan ook heel dankbaar moeten zijn,hij is de enigste met een speelpaats en er is nu zelfs 16 meter aan toegevoegd.

We zullen zien of er een dankbare Pleun is.
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2006, 12:23:41 pm door Sacerdos »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 20, 2006, 02:52:34 pm »
Dankbaar?  :?

march

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 20, 2006, 03:48:04 pm »
* march snapt Sacerdos ook niet

Pleun vindt het blijkbaar interessant om hier wat van zijn zieleroerselen te deponeren en anderen vinden het interessant om dat te lezen. Kon iedereen maar zo goed schrijven. ;)

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 20, 2006, 03:58:44 pm »
Toch ben ik ook wel nieuwsgierig waarom Pleun nou juist deze plaats heeft uitgekozen als speelplaats. :)
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 20, 2006, 04:49:59 pm »

quote:

Laodicea schreef op 20 mei 2006 om 15:58:
Toch ben ik ook wel nieuwsgierig waarom Pleun nou juist deze plaats heeft uitgekozen als speelplaats. :)
Ben hier ongeveer 3 jaar geleden beland door Pulpeet, die helaas niet meer zo vaak gespot wordt. Toen was het nog redelijk leuk op dit forum en begon ik met dit blogje. Leuk vind ik dit forum al een tijdje niet meer (het is veeel te serieus en te intellectueel, internet is voor mij vooral ontspanning), maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan dus ik blijf schrijven. Een eigen site beginnen voor dit blogje has crossed my mind, maar daar zijn er al 2 miljoen van. Daarom blijf ik hier nog maar even, voor hoe lang is de vraag.
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2006, 04:50:25 pm door Pleun »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: mei 20, 2006, 08:51:13 pm »
Het valt me op dat er sinds een paar dagen meer lezers zijn, ik vraag me af hoe dat komt. Een foto van mezelf heb ik niet geplaatst, hoewel dat misschien wel een keer tijd wordt. Mijn echte zieleroerselen zet ik hier overigens niet neer. Wat ik schrijf is tot vermaak van mezelf en van de mensen die het lezen, meer niet. Als ik zou schrijven over wat me echt bezighoudt, zouden mensen alleen maar rooie oortjes krijgen.

Vandaag was ik even bij Bruna om te kijken of er nog interessant leesvoer lag, maar helaas. Onze Jongens kon ik niet vinden, is zeker al uitverkocht. En Boerenjongens lust ik niet. Nou ja, dan maar geen jongens. Een Playboy met spelersvrouwen heb ik ook maar laten liggen, ik heb 'm zelfs niet ingekeken. Echt, ik doe zoiets niet.

M'n broertje heeft een studentenabonnement op het NRC. Interessante krant. NRC Next vind ik wat minder, maar in de NRC staan vaak interessante artikelen. In de Volkskrant nog net iets meer trouwens. Maar goed, erg veel plezier heb ik niet van dat abonnement. M'n broertje wil de krant per se als eerste lezen, omdat hij vindt dat ik 'm niet netjes opvouw. Zelfs de NRC Next, op tabloidformaat met nietjes erdoorheen, mag ik pas lezen als hij hem uit heeft. En dus lees ik de krant pas enkele dagen later. Leuk is dat niet. Vanmorgen zat ik net een interessant artikel te lezen over Johnny Depp, die momenteel weer een van zijn excentrieke rollen speelt in de film The Libertine, toen m'n broertje de krant boos uit m'n handen rukte. Waarom zo moeilijk doen om een krant, zucht...

Rond een uur of 1 kwam R. een bakkie doen. Vroeger had hij nog wel eens een geest onder zijn schoen, maar sinds hij medicijnen slikt is hij een gezellige vriend geworden. M'n interieurverzorgster was er vandaag niet, dus ik moest zelf m'n handen uit de korte mouwen steken. M'n beeldscherm trilt, zal wel een virus zijn. Maar dit terzijde. Allereerst moest de slang van de stofzuiger worden gerepareerd, die is namelijk in tweeën gescheurd. Wat doe je dan? Je koopt een rol stevig plakband en mummificeert de slang. Het gaf een goed gevoel om met mijn zelf gefixte stofzuigerslang het stof op te zuigen. Daarna moesten er boodschappen worden gedaan en dweilde ik de vloer. Toen was ik moe en vond het welletjes voor deze week. Even overwoog ik verder te gaan in de Da Vinci Code, maar dat komt vanavond wel weer.

Zometeen ga ik weer naar de goede Santaarnpaal. Als het een beetje meezit gaan we een reisje boeken naar Istanbul. Daar wilden we vorig jaar al naartoe gaan, maar alle vliegtuigen zaten vol. Hopelijk zijn we nu wel op tijd, hoewel we er weer niet vroeg bij zijn. Maleisië gaat dit jaar niet door helaas, ik heb niemand kunnen vinden die met me meewil. Ja ik ben zielig...
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2006, 11:42:31 pm door Pleun »

Sacerdos

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: mei 21, 2006, 01:19:56 am »
Pleuns speelplaats wordt een donker geheel als niemand het meer snapt,een muur om Pleuns speelplaats zou kunnen helpen.
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2006, 11:35:55 am door Sacerdos »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: mei 21, 2006, 11:20:17 am »
Ja een muur, net als om Israel.  8)

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: mei 21, 2006, 02:14:06 pm »
Trillende monitor. Hmmm. Heb je de vernieuwingsfrequentie (zoals windows het noemt) voor je monitor aangepast? Zo niet, dan ben je mogelijk aan een nieuwe toe. Het kan ook zijn dat je iets onder 1 van de poten van je bureau moet schuiven natuurlijk ;).
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: mei 21, 2006, 03:36:05 pm »
Ik heb dat verschijnsel wel eens gehad toen er iets met de TL buis van mijn bureaulamp mis was (starter ofzo)

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: mei 21, 2006, 03:46:00 pm »

quote:

Pleun schreef op 20 mei 2006 om 20:51:
M'n beeldscherm trilt, zal wel een virus zijn.
Kwam dat niet doordat je luidsprekers te dicht bij de monitor staan?