Auteur Topic: Christelijke muziek  (gelezen 9714 keer)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #15 Gepost op: mei 28, 2006, 11:56:03 pm »
Een bijdrage wil ik zeker leveren.
Maar misschien kan je eens wat gerichte vragen stellen?
En check CCMplanet eens. Luisteren naar X-Noizz is ook altijd fijn om bij te blijven.
Verder is het natuurlijk binnenkort weer EO-Jongerendag, met Rebecca St. James, BarlowGirl en Salvador.
Eind augustus Flevo met o.a. de toppers Family Force 5 en Switchfoot!

Laodicea

• Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #16 Gepost op: mei 29, 2006, 12:02:09 am »
Bestaat er (behalve dan Neal Morse, over product placement gesproken :P) eigenlijk nog meer Christelijke progressive/symphonische rock?
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Does

• Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #17 Gepost op: mei 29, 2006, 12:03:23 am »
Supertones vind ik een goede band, heb er een aantal nummers van. Wat ik overigens goed vind is: Third Day en ja DC Talk van vroeger. :)
Live vanuit de luie stoel

Laodicea

• Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #18 Gepost op: mei 29, 2006, 12:10:12 am »
Ook mooi, het album Slow train coming van Bob Dylan, de teksten staan hier online.
http://glen.utdallas.edu/Glen/CDs/Bob%20Dylan/Bob%20Dylan%20Slow%20Train%20Coming.jpg
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

RockinRick

• Richard
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #19 Gepost op: mei 29, 2006, 12:24:42 am »
Gerichte vragen...Oke. Het was niet helemaal mijn bedoeling om gerichte vragen te stellen, meer om info uit te wisselen. Ik ben nu pakweg een jaar aan het zoeken in de christelijke muziek en ben inmiddels op leuke dingen gestuit. Ik vind idd Third Day ook geweldig, ben Delirious?-fan, Jars of Clay is ook prima, maar zijn er nog meer? Ik heb van een maat gehoord dat juist de kleine bands leuk zijn, maar die zijn ook meestal onbekend, dus als iemand nog tips heeft op dit gebied, hoor ik die graag.
Give God what's right. Not whats left!!

RockinRick

• Richard
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #20 Gepost op: mei 29, 2006, 12:28:58 am »

quote:

Laodicea schreef op 29 mei 2006 om 00:02:
Bestaat er (behalve dan Neal Morse, over product placement gesproken :P) eigenlijk nog meer Christelijke progressive/symphonische rock?
Is niet helemaal mijn stijl, maar is Jason Upton ook iets? Ik heb maar 1 nummer gehoord van Neal Morse en ik weet niet of die representatief was voor zijn repetoir, maar het leek wel wat op Upton

Marnix

• Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #21 Gepost op: mei 29, 2006, 12:58:28 am »
I want the people to know that he saved my soul
But I still like to listen to the radio.
They say rock 'n' roll is wrong, we'll give you one more chance.
I say I feel so good I gotta get up and dance.

I know what's right, I know what's wrong, I don't confuse it.
All I'm really trying to say
Is why should the devil have all the good music?
I feel good every day
'Cause Jesus is the rock and he rolled my blues away.

They say to cut my hair, they're driving me insane,
I grew it out long to make room for my brain.
But sometimes people don't understand,
What's a good boy doing in a rock 'n' roll band?

There's nothing wrong with playing blues licks,
But if you got a reason tell me to my face
Why should the devil have all the good music.
There's nothing wrong with what I play
'Cause Jesus is the rock and he rolled my blues away.

I ain't knocking the hymns,
Just give me a song that has a beat.
I ain't knocking the hymns,
Just give me a song that moves my feet.
I don't like none of those funeral marches
I ain't dead yet!

Jesus told the truth, Jesus showed the way
There's one more thing I'd like to say.
They nailed him to the cross, they laid him in the ground,
But they shoulda known you can't keep a good man down.

I feel good every day, I don't wanna lose it.
All I wanna, all I wanna know
Is why should the devil have all the good music.
I've been filled, I feel okay,
Jesus is the rock and he rolled my blues
Jesus is the rock and he rolled my blues
Jesus is the rock and he rolled my blues away.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #22 Gepost op: mei 29, 2006, 08:57:57 am »

quote:

Laodicea schreef op 29 mei 2006 om 00:10:
Ook mooi, het album Slow train coming van Bob Dylan, de teksten staan hier online.
[afbeelding]

Dat is een oudje.... :)
Alleen hij kan echt niet zingen....
Als een ander zo'n geluid produceerde werd ie onmiddelijk afgeserveerd. Performance goed, stem afgrijselijk.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2006, 08:58:13 am door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

spacy

• Roland
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #23 Gepost op: mei 29, 2006, 09:29:29 am »
in jou smaak wat je ooit luisterde is best wel wat verkrijgbaar hoor,
als ik jouw nickname zie moet ik bijvoorbeeld al denken aan de christelijke hardrock/metal band RobRock en zo zijn er nog vele namen op te noemen :)
[JESUS]Life[/JESUS]

Laodicea

• Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #24 Gepost op: mei 29, 2006, 09:45:10 am »

quote:

RockinRick schreef op 29 mei 2006 om 00:28:
Is niet helemaal mijn stijl, maar is Jason Upton ook iets? Ik heb maar 1 nummer gehoord van Neal Morse en ik weet niet of die representatief was voor zijn repetoir, maar het leek wel wat op Upton
Ik weet het niet, ik xzal er eens naar op zoek, wél heb ik inmiddels dit gevonden.

Laodicea

• Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #25 Gepost op: mei 29, 2006, 09:49:43 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 29 mei 2006 om 08:57:
Dat is een oudje.... :)
Alleen hij kan echt niet zingen....
Als een ander zo'n geluid produceerde werd ie onmiddelijk afgeserveerd. Performance goed, stem afgrijselijk.
Gedeeltelijk mee eens, ik heb ook de MTV dvd van Dylan, en daar zingt hij haast niet meer, maar stoot nog slechts wat tonen uit. Maar vooral in de jaren '70 was zijn stem best te pruimen, het beste werk van hem vind ik tussen Highway 61 revisited en Shot of love liggen.

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #26 Gepost op: mei 29, 2006, 10:45:27 am »
Vooral in de hardcore/emo/indie scene is er van christelijke kant goede kwalitatieve muziek.. ja meer alternatief dus! Veel van de bands scoren hoog! zoals Blindside, underoath, norma jean, demon hunter, sufjan stevens. en van nederlandse bodem: at the close of every day, the spirit that guides us, this beautiful mess en nog veel meer!

Ik denk dat de christelijke muziek, of muziek gemaakt door christenen (zo noem ik het liever) het best goed doet, het is alleen niet zo vaak bekend in ons christelijke wereldje en dat is jammer :)
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

RockinRick

• Richard
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #27 Gepost op: mei 29, 2006, 02:12:50 pm »
Nee, idd. In ons (nederlandse) christelijke wereldje is het idd nog niet zo bekend(als je ziet welke muziek van christelijke artiesten :*) in charts van bijv. the UK of Duitsland komen, kunnen wij daar een voorbeeld aan nemen). Daarom leek het me leuk om er een topic over te beginnen. Laten we elkaar bekend maken in die wereld. Er zijn hele leuke dingen. Ik ga eerst es op zoek naar die bands die farao opnoemde. Ik ken Demon Hunter maar da's niet mijn favoriet. Smaken verschillen gelukkig.

@ Laodicea: Hoe symphonic/progressive is "Jars of clay"?  http://www.jarsofclay.com
                  De laatste cd is voornamelijk opwekking, maar eerdere cd's zijn ook aardig

PS. Hoe link je een url aan een woord?

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #28 Gepost op: mei 29, 2006, 02:14:19 pm »
[ url=url] tekst [ /]

en dan zonder spaties :)
Pinkeltjefan

RockinRick