Auteur Topic: Christelijke muziek  (gelezen 10893 keer)

RockinRick

  • Berichten: 13
  • Richard
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Gepost op: mei 28, 2006, 12:38:46 pm »
Oke, ik ben vrij nieuw op deze site, en ik ben dus nog wat aan het rondkijken. Toen ik als groot fan van christelijke muziek de topic "muziek"op dit christelijke forum zag staan, maakte mijn hart een sprong van vreugde. Het middel dat wij van onze God en Vader gekregen hebben dat ons hart raakt, en waarmee we dankbaar mogen zingen over de grootheid van onze God wordt hier besproken...dacht ik. Tot mijn grote schrik, vond ik alleen een topic over het gebruik van dit forum en een topic over de verrotheid van een nummer van madonna. Oke, ik walg er ook van, maar we hebben toch veel meer te bespreken op dit gebied?

e.g.:
-Ik zou wel es willen weten of iemand iets voor of tegen christelijke muziek heeft, en waarom. (Is het saai, onhip ofzo, of is het niet waar wij het in moeten zoeken, of is het juist geweldig?)
- Heeft iemand nog tips m.b.t. christelijke muziek? Nog iets gaafs gehoord, of naar een concert geweest enz.
- Kun je een feest (soos of social etc.)vullen met christelijke muziek, of is dat totally not done?

Ik hoor graag reacties van mensen over dit onderwerp. Het is zo makkelijk om muziek slecht te vinden. Moeilijker is het om er dan niet meer naar te luisteren en het is nog moeilijker om goede muziek te vinden. Laten we elkaar daar bij helpen, zodat niet iedereen het wiel opnieuw hoeft uit te vinden
Give God what's right. Not whats left!!

Wybo

  • Zijlijnbemoeier
  • Berichten: 10394
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2006, 12:48:38 pm »
ga je gang, er zijn overigens wel oudere topics over muziek hoor:
http://forum.gkv.nl/forum/list_topics/29/1000

maar open rustig nieuwe topics. Bij het ene onderwerp zal je meer reacties krijgen dan bij het ander maar dat is altijd zo :)
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2006, 12:51:06 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Joesoef

  • Berichten: 7743
  • Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #2 Gepost op: mei 28, 2006, 01:01:56 pm »
* Joesoef nog steeds fan is van Michael W Smith - Agnus Dei
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2006, 01:02:20 pm door Joesoef »
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Laodicea

  • Berichten: 4061
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #3 Gepost op: mei 28, 2006, 01:30:31 pm »
Neal Morse Zo herkenbaar.  d:)b
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

diak2b

  • Berichten: 6897
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #4 Gepost op: mei 28, 2006, 01:42:36 pm »

quote:

RockinRick schreef op 28 mei 2006 om 12:38:
-Ik zou wel es willen weten of iemand iets voor of tegen christelijke muziek heeft, en waarom. (Is het saai, onhip ofzo, of is het niet waar wij het in moeten zoeken, of is het juist geweldig?)

Ik vond vroeger "gospelrock" bij de NCRV buitengewoon saai. Een heavy metalband die bijbels in het publiek gooide vond ik indertijd vooral erg gezocht. Maar in principe zou je zeggen dat als muziek en tekst een eenheid vormen, en die eenheid is christelijk, je iets goeds zou moeten kunnen krijgen.

quote:

- Heeft iemand nog tips m.b.t. christelijke muziek? Nog iets gaafs gehoord, of naar een concert geweest enz.
Ja, recent nog naar de Matteus passion. Erg christelijk, erg mooi :)

quote:

Het is zo makkelijk om muziek slecht te vinden.
Klopt.

quote:

Moeilijker is het om er dan niet meer naar te luisteren
Wat is daar precies moeilijk aan?

quote:

en het is nog moeilijker om goede muziek te vinden.
Zeker. Afhankelijk van je smaak natuurlijk.

quote:

Laten we elkaar daar bij helpen, zodat niet iedereen het wiel opnieuw hoeft uit te vinden
Het wiel uitvinden of een boeiende zoektocht, het is maar hoe je het bekijkt.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Laodicea

  • Berichten: 4061
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #5 Gepost op: mei 28, 2006, 10:21:29 pm »

quote:

diak2b schreef op 28 mei 2006 om 13:42:
Ja, recent nog naar de Matteus passion. Erg christelijk, erg mooi :)
Bach is zeker één van de beste apologeten van het Christelijk geloof. Ben je trouwens bekend met Neal Morse? Dat is weer eens wat anders dan Eminem.  :P
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Laodicea

  • Berichten: 4061
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #6 Gepost op: mei 28, 2006, 10:22:06 pm »
Ook een mooie klassieker; Hildegarde von Bingen.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Laodicea

  • Berichten: 4061
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #7 Gepost op: mei 28, 2006, 10:24:35 pm »

quote:

RockinRick schreef op 28 mei 2006 om 12:38:
Ik hoor graag reacties van mensen over dit onderwerp. Het is zo makkelijk om muziek slecht te vinden. Moeilijker is het om er dan niet meer naar te luisteren en het is nog moeilijker om goede muziek te vinden. Laten we elkaar daar bij helpen, zodat niet iedereen het wiel opnieuw hoeft uit te vinden
Ik ben verder nog niet zo bekend met specifiek Christelijke muziek, maar misschien dat Mezzamorpheus hier een ontopic bijdrage wil leveren? :)
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

diak2b

  • Berichten: 6897
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #8 Gepost op: mei 28, 2006, 10:42:48 pm »

quote:

Laodicea schreef op 28 mei 2006 om 22:21:
[...]

Bach is zeker één van de beste apologeten van het Christelijk geloof.[afbeelding] Ben je trouwens bekend met Neal Morse? Dat is weer eens wat anders dan Eminem.  :P
Doe mij maar Eminem :)
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

diak2b

  • Berichten: 6897
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #9 Gepost op: mei 28, 2006, 10:43:34 pm »

quote:

Laodicea schreef op 28 mei 2006 om 22:22:
Ook een mooie klassieker; Hildegarde von Bingen.
Die ken ik als mystica en rkuidenvrouwtje, maar maakte ze ook al muziek?
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Does

  • Berichten: 13669
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #10 Gepost op: mei 28, 2006, 10:59:49 pm »
Niks mis met christelijke muziek. Je hebt in de christelijke muziek ook meerdere stijlen, prima dus. Over het algemeen luister ik er overigens niet naar, opwekking zo af en toe is heerlijk.
Live vanuit de luie stoel

Does

  • Berichten: 13669
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #11 Gepost op: mei 28, 2006, 11:00:54 pm »
Overigens vind ik veel christelijke muziek, naast de opwekkingsliederen, muzikaal kwaliteit missen. De nummers zijn vaak heel erg standaard, het slaat gewoon heel moeilijk aan.
Live vanuit de luie stoel

Laodicea

  • Berichten: 4061
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #12 Gepost op: mei 28, 2006, 11:02:47 pm »

quote:

diak2b schreef op 28 mei 2006 om 22:43:
Die ken ik als mystica en rkuidenvrouwtje, maar maakte ze ook al muziek?
Zeker:

quote:

Als componiste schrijft Hildegard (Hilde=strijd) naast het mysteriespel Ordo Virtutum"Orde der deugden", een gezongen drama voor vrouwenstemmen met 1 partituur voor mannenstem (de duivel), die ze componeerde voor de nonnen van haar klooster, ook ca. 75 gezangen voor de liturgie op basis van haar visioenen: een kyrie, een alleluia, 35 antifonen, 19 responsoria, 7 hymen en 7 sequentia's, in de Middeleeuwen een belangrijke poëtische en muzikale vorm.

Het gaat vooral over gezangen voor de getijden. Al is de toonomvang uitgestrekter en de melodievorming persoonlijk met soms veel notenslierten op één lettergreep, toch liggen deze gezangen muzikaal in het verlengde van de Gregoriaanse traditie van het Rijnland. Inhoudelijk zijn ze individueel gekleurd door de lyrische ontboezemingen. Vaak hebben de teksten betrekking op populaire heiligen zoals Ursula en Rupert. Van Hildegards liederen is een handschrift bewaard in Dendermonde (B) dat even authentiek is als dat van Wiesbaden: Symphonia Harmonicae Caelestium Revelationem.
En hier kan je wat fragmenten horen:
O cohors militie
O beata infantia
Helaas wordt ze hevig geclaimt door de New Age.http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/donder_frown.gif
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

RockinRick

  • Berichten: 13
  • Richard
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #13 Gepost op: mei 28, 2006, 11:33:59 pm »
Hee, leuk die reacties.
@ diak2b: Met slechte muziek bedoel ik muziek die on- of antichristelijk zijn. Met goede muziek dus het tegenovergesteld. "Goede muziek vinden is dus niet alleen afhankelijk van smaak, maar ook afhankelijk van het toepassen van een christelijke levenstijl. Verder vind ik de Matteus Passion ook mooi, maar mijn smaak ligt toch meer richting de rock(What's in a name)
@ Laodicea: Ik neem aan(correctie: hoop) dat Mezzamorpheus dat idd wil, want Mezzamorphus is de naam van een album van Delirious?.
@ Does: Welke stijl hou je van? Elke stijl heeft wel christelijke muziek met zowel muziekale als inhoudelijke kwaliteiten. Ik noem maar een voorbeeld: Ben je Ska-liefhebber, dan heb je The O.C.Supertones. Deze band bestaat dan wel niet meer, maar heeft wel een stuk of 6 hele goede albums aan de christelijke muziekliefhebber nagelaten.

Ik was nooit fan van christelijke muziek, maar na dat ik door een goede vriend eens flink op de feiten werd gewezen(waar ik op dat moment dus ook open voor stond) en ik de teksten van de muziek waar ik toen naar luisterde eens goed na las (o.a. Muze, Metallica, The Prodigy etc. muzikaal gezien zeer goede muziek, maar als christen kun je de teksten gewoon niet meezingen) ben ik gaan zoeken. Als je er moeite voor doet, vind je beslist leuke christelijke muziek. Deze muziek kan je zelfs dichter bij God brengen. En dit gebeurd niet alleen door bijbels in het publiek te gooien. De uitvoerende artiesten/bands dragen ook echt iets uit. Verder slaan ze soms wel aan. Nog geen jaar geleden was het nummer "inside outside" van Delirious? nog een hit in Duitsland.
Give God what's right. Not whats left!!

RockinRick

  • Berichten: 13
  • Richard
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #14 Gepost op: mei 28, 2006, 11:44:28 pm »
Correctie: Het is niet Mezzamorphus maar Mezzamorphis
Give God what's right. Not whats left!!

Mezzamorpheus

  • Berichten: 5201
  • You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #15 Gepost op: mei 28, 2006, 11:56:03 pm »
Een bijdrage wil ik zeker leveren.
Maar misschien kan je eens wat gerichte vragen stellen?
En check CCMplanet eens. Luisteren naar X-Noizz is ook altijd fijn om bij te blijven.
Verder is het natuurlijk binnenkort weer EO-Jongerendag, met Rebecca St. James, BarlowGirl en Salvador.
Eind augustus Flevo met o.a. de toppers Family Force 5 en Switchfoot!

Laodicea

  • Berichten: 4061
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #16 Gepost op: mei 29, 2006, 12:02:09 am »
Bestaat er (behalve dan Neal Morse, over product placement gesproken :P) eigenlijk nog meer Christelijke progressive/symphonische rock?
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Does

  • Berichten: 13669
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #17 Gepost op: mei 29, 2006, 12:03:23 am »
Supertones vind ik een goede band, heb er een aantal nummers van. Wat ik overigens goed vind is: Third Day en ja DC Talk van vroeger. :)
Live vanuit de luie stoel

Laodicea

  • Berichten: 4061
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #18 Gepost op: mei 29, 2006, 12:10:12 am »
Ook mooi, het album Slow train coming van Bob Dylan, de teksten staan hier online.
http://glen.utdallas.edu/Glen/CDs/Bob%20Dylan/Bob%20Dylan%20Slow%20Train%20Coming.jpg
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

RockinRick

  • Berichten: 13
  • Richard
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #19 Gepost op: mei 29, 2006, 12:24:42 am »
Gerichte vragen...Oke. Het was niet helemaal mijn bedoeling om gerichte vragen te stellen, meer om info uit te wisselen. Ik ben nu pakweg een jaar aan het zoeken in de christelijke muziek en ben inmiddels op leuke dingen gestuit. Ik vind idd Third Day ook geweldig, ben Delirious?-fan, Jars of Clay is ook prima, maar zijn er nog meer? Ik heb van een maat gehoord dat juist de kleine bands leuk zijn, maar die zijn ook meestal onbekend, dus als iemand nog tips heeft op dit gebied, hoor ik die graag.
Give God what's right. Not whats left!!

RockinRick

  • Berichten: 13
  • Richard
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #20 Gepost op: mei 29, 2006, 12:28:58 am »

quote:

Laodicea schreef op 29 mei 2006 om 00:02:
Bestaat er (behalve dan Neal Morse, over product placement gesproken :P) eigenlijk nog meer Christelijke progressive/symphonische rock?
Is niet helemaal mijn stijl, maar is Jason Upton ook iets? Ik heb maar 1 nummer gehoord van Neal Morse en ik weet niet of die representatief was voor zijn repetoir, maar het leek wel wat op Upton
Give God what's right. Not whats left!!

Marnix

  • Berichten: 2614
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #21 Gepost op: mei 29, 2006, 12:58:28 am »
I want the people to know that he saved my soul
But I still like to listen to the radio.
They say rock 'n' roll is wrong, we'll give you one more chance.
I say I feel so good I gotta get up and dance.

I know what's right, I know what's wrong, I don't confuse it.
All I'm really trying to say
Is why should the devil have all the good music?
I feel good every day
'Cause Jesus is the rock and he rolled my blues away.

They say to cut my hair, they're driving me insane,
I grew it out long to make room for my brain.
But sometimes people don't understand,
What's a good boy doing in a rock 'n' roll band?

There's nothing wrong with playing blues licks,
But if you got a reason tell me to my face
Why should the devil have all the good music.
There's nothing wrong with what I play
'Cause Jesus is the rock and he rolled my blues away.

I ain't knocking the hymns,
Just give me a song that has a beat.
I ain't knocking the hymns,
Just give me a song that moves my feet.
I don't like none of those funeral marches
I ain't dead yet!

Jesus told the truth, Jesus showed the way
There's one more thing I'd like to say.
They nailed him to the cross, they laid him in the ground,
But they shoulda known you can't keep a good man down.

I feel good every day, I don't wanna lose it.
All I wanna, all I wanna know
Is why should the devil have all the good music.
I've been filled, I feel okay,
Jesus is the rock and he rolled my blues
Jesus is the rock and he rolled my blues
Jesus is the rock and he rolled my blues away.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Priscilla en Aquila

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10069
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #22 Gepost op: mei 29, 2006, 08:57:57 am »

quote:

Laodicea schreef op 29 mei 2006 om 00:10:
Ook mooi, het album Slow train coming van Bob Dylan, de teksten staan hier online.
[afbeelding]

Dat is een oudje.... :)
Alleen hij kan echt niet zingen....
Als een ander zo'n geluid produceerde werd ie onmiddelijk afgeserveerd. Performance goed, stem afgrijselijk.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2006, 08:58:13 am door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

spacy

  • Berichten: 315
  • Roland
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #23 Gepost op: mei 29, 2006, 09:29:29 am »
in jou smaak wat je ooit luisterde is best wel wat verkrijgbaar hoor,
als ik jouw nickname zie moet ik bijvoorbeeld al denken aan de christelijke hardrock/metal band RobRock en zo zijn er nog vele namen op te noemen :)
[JESUS]Life[/JESUS]

Laodicea

  • Berichten: 4061
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #24 Gepost op: mei 29, 2006, 09:45:10 am »

quote:

RockinRick schreef op 29 mei 2006 om 00:28:
Is niet helemaal mijn stijl, maar is Jason Upton ook iets? Ik heb maar 1 nummer gehoord van Neal Morse en ik weet niet of die representatief was voor zijn repetoir, maar het leek wel wat op Upton
Ik weet het niet, ik xzal er eens naar op zoek, wél heb ik inmiddels dit gevonden.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Laodicea

  • Berichten: 4061
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #25 Gepost op: mei 29, 2006, 09:49:43 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 29 mei 2006 om 08:57:
Dat is een oudje.... :)
Alleen hij kan echt niet zingen....
Als een ander zo'n geluid produceerde werd ie onmiddelijk afgeserveerd. Performance goed, stem afgrijselijk.
Gedeeltelijk mee eens, ik heb ook de MTV dvd van Dylan, en daar zingt hij haast niet meer, maar stoot nog slechts wat tonen uit. Maar vooral in de jaren '70 was zijn stem best te pruimen, het beste werk van hem vind ik tussen Highway 61 revisited en Shot of love liggen.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

farao

  • Berichten: 1366
  • The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #26 Gepost op: mei 29, 2006, 10:45:27 am »
Vooral in de hardcore/emo/indie scene is er van christelijke kant goede kwalitatieve muziek.. ja meer alternatief dus! Veel van de bands scoren hoog! zoals Blindside, underoath, norma jean, demon hunter, sufjan stevens. en van nederlandse bodem: at the close of every day, the spirit that guides us, this beautiful mess en nog veel meer!

Ik denk dat de christelijke muziek, of muziek gemaakt door christenen (zo noem ik het liever) het best goed doet, het is alleen niet zo vaak bekend in ons christelijke wereldje en dat is jammer :)
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

RockinRick

  • Berichten: 13
  • Richard
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #27 Gepost op: mei 29, 2006, 02:12:50 pm »
Nee, idd. In ons (nederlandse) christelijke wereldje is het idd nog niet zo bekend(als je ziet welke muziek van christelijke artiesten :*) in charts van bijv. the UK of Duitsland komen, kunnen wij daar een voorbeeld aan nemen). Daarom leek het me leuk om er een topic over te beginnen. Laten we elkaar bekend maken in die wereld. Er zijn hele leuke dingen. Ik ga eerst es op zoek naar die bands die farao opnoemde. Ik ken Demon Hunter maar da's niet mijn favoriet. Smaken verschillen gelukkig.

@ Laodicea: Hoe symphonic/progressive is "Jars of clay"?  http://www.jarsofclay.com
                  De laatste cd is voornamelijk opwekking, maar eerdere cd's zijn ook aardig

PS. Hoe link je een url aan een woord?
Give God what's right. Not whats left!!

Wybo

  • Zijlijnbemoeier
  • Berichten: 10394
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #28 Gepost op: mei 29, 2006, 02:14:19 pm »
[ url=url] tekst [ /]

en dan zonder spaties :)
Pinkeltjefan

RockinRick

  • Berichten: 13
  • Richard
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #29 Gepost op: mei 29, 2006, 02:21:26 pm »
Dank je!!!!
Give God what's right. Not whats left!!

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #30 Gepost op: mei 29, 2006, 02:22:26 pm »

quote:

RockinRick schreef op 28 mei 2006 om 12:38:
Oke, ik ben vrij nieuw op deze site, en ik ben dus nog wat aan het rondkijken. Toen ik als groot fan van christelijke muziek de topic "muziek"op dit christelijke forum zag staan, maakte mijn hart een sprong van vreugde. Het middel dat wij van onze God en Vader gekregen hebben dat ons hart raakt, en waarmee we dankbaar mogen zingen over de grootheid van onze God wordt hier besproken...dacht ik. Tot mijn grote schrik, vond ik alleen een topic over het gebruik van dit forum en een topic over de verrotheid van een nummer van madonna. Oke, ik walg er ook van, maar we hebben toch veel meer te bespreken op dit gebied?


Ik heb het aantal berichten in de topiclijst even aangepast. Zo beter? :?
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2006, 02:22:33 pm door Pooh »

RockinRick

  • Berichten: 13
  • Richard
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #31 Gepost op: mei 29, 2006, 02:40:05 pm »
Oke, Geweldig. Neem me niet kwalijk, maar zoals gezegd, ik ben vrij nieuw hier, en ik keek er een beetje raar tegenaan.

Dus, ja. Zo beter _/-\o_
Give God what's right. Not whats left!!

Clint

  • Berichten: 1453
  • Priester naar Melchisedek
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #32 Gepost op: mei 29, 2006, 03:23:17 pm »
Jesus is my Rock and my name is on the Roll 8)7
P de Mooij

spacy

  • Berichten: 315
  • Roland
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #33 Gepost op: mei 29, 2006, 05:35:32 pm »
Zoekt Rick En Gij Zult Vinden :)

Ik heb nog wel een tip voor je,
op internet bestaat een netwerk dat heet 'zpoc' (zoek maar)
dit is een illegaal mp3 netwerk, zoals zoveel programma's, maar het kent enige regels:
-alleen christelijke muziek mag gedeeld worden
-het is de bedoeling dat wat je leuk vind je ook gaat aanschaffen

Ik heb oa via daar al veel muziek leren kennen,
maar sites als de voglende kunnen ook heel veel informatie verschaffen:
(bij sommige bands is het niet altijd direct duidelijk of ze nu christelijke muziek maken, of alleen christenen zijn, of gewoon op een nette manier neutraal)
http://home.att.net/~virtuosity/
http://www.firestream.net/front.php
http://www.holysteel.com/
[JESUS]Life[/JESUS]

Laodicea

  • Berichten: 4061
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #34 Gepost op: mei 29, 2006, 06:23:51 pm »

quote:

RockinRick schreef op 29 mei 2006 om 14:12:
@ Laodicea: Hoe symphonic/progressive is "Jars of clay"?  http://www.jarsofclay.com
                  De laatste cd is voornamelijk opwekking, maar eerdere cd's zijn ook aardig
Ik lees net een interview van ze, en het lijkt wel wat inderdaad. :ja:
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2006, 06:24:22 pm door Laodicea »
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Mezzamorpheus

  • Berichten: 5201
  • You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #35 Gepost op: mei 29, 2006, 06:29:58 pm »
Jars of Clay is idd goed, maar allesbehalve symphonic/progressive.
'Vroeger' was het meer poppy rock met artistieke kantjes, de laatste jaren bewegen ze zich meer in de folk/country-hoek. Rond september komt er weer een cd van ze uit: 'Good Monsters'.

Marnix

  • Berichten: 2614
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #36 Gepost op: mei 31, 2006, 01:25:46 am »

quote:

Laodicea schreef op 29 mei 2006 om 09:45:
[...]
Ik weet het niet, ik xzal er eens naar op zoek, wél heb ik inmiddels dit gevonden.


Morse is wel zwaar Prog.
Daarnaast heb je Salem Hill, niet expliciet christelijke teksten maar wel gemaakt door christenen... en dat merk je tussen de regels door ook wel.
Glass Hammer is dacht ik ook een christelijke band... erg sterk
Revolution Project komt ook wel in de buurt

Wat sympho betreft:

Balance of Power
Divine Fire (sympho/power)
Narnia komt ook nog wel een klein beetje in de richting soms, hoewel het ook wel richting hardrock gaat :)
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

spacy

  • Berichten: 315
  • Roland
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #37 Gepost op: mei 31, 2006, 11:11:17 pm »

quote:

Marnix schreef op 31 mei 2006 om 01:25:
[...]
...Revolution Project komt ook wel in de buurt
Revelation Project ;)
[JESUS]Life[/JESUS]

Marnix

  • Berichten: 2614
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #38 Gepost op: juni 14, 2006, 01:53:25 am »
hehe ja tiepfoutje
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Traman

  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #39 Gepost op: juni 17, 2006, 04:32:03 pm »
is Balance Of Power christelijk? die naam komt me bekend voor

Marnix

  • Berichten: 2614
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #40 Gepost op: juni 19, 2006, 01:29:33 pm »
Ik dacht het wel, de teksten wijzen er ook wel een beetje naar.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Mellon

  • Berichten: 1045
    • Bekijk profiel
Christelijke muziek
« Reactie #41 Gepost op: juni 24, 2009, 11:12:38 am »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 29 mei 2006 om 18:29:
Jars of Clay is idd goed, maar allesbehalve symphonic/progressive.
'Vroeger' was het meer poppy rock met artistieke kantjes, de laatste jaren bewegen ze zich meer in de folk/country-hoek. Rond september komt er weer een cd van ze uit: 'Good Monsters'.


Ik luister met erg veel plezier naar dit album (en ik ben een erg trage bekeerling op het gebied van christelijke popmuziek...) en ik ga 'm zelfs nu even opzetten.

Heeft iemand het nieuwste album van Jars of Clay gehoord? Meningen?
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2009, 11:15:32 am door Mellon »