Auteur Topic: Vraagje over de migratie  (gelezen 1209 keer)

Thierry

  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Vraagje over de migratie
« Gepost op: juni 15, 2006, 10:05:53 pm »
Ik probeer onze site te migreren naar de nieuwe webserver. Hoe kan ik nu controleren of het werkt? De knop site preview in plesk geeft niet het gewenste resultaat, maar ik geloof ook niet dat dat zou kunnen werken. Of vergis ik me en werkt het gewoon nog compleet niet?
MCGMT

mtl

  • Moderator WEB
  • Berichten: 182
    • Bekijk profiel
Vraagje over de migratie
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2006, 10:41:37 pm »
Je hebt neem ik aan een mail gekregen met de nieuwe gegevens, de site op de nieuwe plek gezet en nu is de volgende stap dat je weer naar de GKV moet mailen om te bevestigen dat je de site verplaatst hebt en dat ze dus bij GKV de instellingen kunnen wijzigen?
Dit even om een helder beeld te krijgen.

Dat de site preview nog niet werkt zou dit als reden kunnen hebben. Als je bij deze stap bent, moet je volgens mij de site al wel kunnen zien, maar uiteraard nog niet via kerk.gkv.nl.
Zelf heb ik hier echter geen ervaring mee gehad. Wij hebben als kerk op dit moment nog zo'n simpele site dat het enkel een paar html files kopiëren was. :P
What the caterpillar calls the end of the world God calls a butterfly.

Zwever

  • Berichten: 2249
  • Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Vraagje over de migratie
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2006, 10:49:22 pm »
Die preview werkte bij mij anders prima. Heb je wel een index.html?
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2006, 10:49:32 pm door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Thierry

  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Vraagje over de migratie
« Reactie #3 Gepost op: juni 16, 2006, 09:46:06 pm »

quote:

mtl schreef op 15 juni 2006 om 22:41:
Je hebt neem ik aan een mail gekregen met de nieuwe gegevens, de site op de nieuwe plek gezet en nu is de volgende stap dat je weer naar de GKV moet mailen om te bevestigen dat je de site verplaatst hebt en dat ze dus bij GKV de instellingen kunnen wijzigen?
Dit even om een helder beeld te krijgen.

Dat de site preview nog niet werkt zou dit als reden kunnen hebben. Als je bij deze stap bent, moet je volgens mij de site al wel kunnen zien, maar uiteraard nog niet via kerk.gkv.nl.
Zelf heb ik hier echter geen ervaring mee gehad. Wij hebben als kerk op dit moment nog zo'n simpele site dat het enkel een paar html files kopiëren was. :P


er staat een index.html die zegt dat er nog iets niet goed gegaan is, maar de site preview-knop in plesk redirect naar index.html op https, en bovendien krijg ik die ook niet te zien, maar de melding

Not Found
The requested URL /index.html was not found on this server.

Apache/1.3.33 Server at 212.45.53.165 Port 8443

ik vind het wat tricky om zomaar te zeggen dat we gemigreerd zijn, want dat zou ik toch eerst ff willen testen. Iemand nog een tip?
MCGMT

mtl

  • Moderator WEB
  • Berichten: 182
    • Bekijk profiel
Vraagje over de migratie
« Reactie #4 Gepost op: juni 16, 2006, 10:35:24 pm »
Dat de previes linkt naar de https site, klopt wel enigzins.
Als het goed gaat linkt de previes knop naar een dergelijke link:
ht tps://kerk.gkv.nl:8443/sitepreview/http/kerk.gkv.nl/?previous_page=dom_ctrl (bij mij linkt  hij op dit moment hiernaar toe in ieder geval).

Het is inderdaad slim om te testen. Je weet zeker dat je je files goed hebt staan?
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2006, 10:36:04 pm door mtl »
What the caterpillar calls the end of the world God calls a butterfly.

Thierry

  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Vraagje over de migratie
« Reactie #5 Gepost op: juni 17, 2006, 09:06:50 pm »
Het lijkt gefixed.
Ik had een at_domains_index.html file in de root staan (geen idee waar ie vandaan komt) en toe ik die weggeknikkerd had kreeg ik de verwachte melding dat ik de index.html nog niet vervangen had. Toen die ook  verwijderd was pikte het systeem de index.php op en nu werkt het als een zonnetje.

Meedenkers bedankt _/-\o_
MCGMT