Auteur Topic: Private forum?  (gelezen 4687 keer)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #15 Gepost op: april 01, 2003, 02:16:53 pm »
Ik heb heel bewust het eerste bericht nog op maandag gepost.

Op dit moment zie ik ook dat er best wel animo voor is. Dus de kans dat dit binnen korte tijd geimplementeerd gaat worden is groot.
Dat er mensen tegen zijn begrijp ik dus wel, maar ik zie niet in waarom dat een factor in de besluitvorming zou vormen. Als mensen zich buiten gesloten voelen moeten ze maar orthodox gereformeerd worden :P (ok dat is een grapje dus :) )
Pinkeltjefan

AW

• Want de HEERE is goed; Zijn go
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #16 Gepost op: april 01, 2003, 02:22:24 pm »
Maar Wilhelmina kan jij je dan druk maken om zaken als de vrijgemaakte Kerkorde of Reformanda? Ik bedoel, ik snap dat je betrokken wilt zijn als Christin met andere kerken, maar (dit is gewoon een vraag, geen suggestie), heb jij niet zoiets als 'mind your own business"?

Ik stel voor dat er wel duidelijkheid komt over welke onderwerpen gediscussierd gaat worden door Alfredt. Ik kan me de verwarring bij deze en genen goed voorstellen.
Ps. 111:10

AW

• Want de HEERE is goed; Zijn go
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #17 Gepost op: april 01, 2003, 02:27:10 pm »
Wat ik wel leuk vind, is dat mijn suggestie van een aantal maanden geleden http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=399

Let dan s.v.p. vooral op de 'uiterlijke' kant, niet zozeer op de veranderingsdrift. Ik vind het best handig als er bijvoorbeeld sterk inhoudelijk gediscussierd kan worden. Als vrijgemaakten onderling versterkt dat de band, en misschien (naieve toekomstmuziek :?) kan er een deel van de besluitvorming van de Synode naar een forum overgeheveld worden...
Ps. 111:10

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #18 Gepost op: april 01, 2003, 02:31:24 pm »

quote:

op 01 Apr 2003 14:22:24 schreef Wiering:
Maar Wilhelmina kan jij je dan druk maken om zaken als de vrijgemaakte Kerkorde of Reformanda? Ik bedoel, ik snap dat je betrokken wilt zijn als Christin met andere kerken, maar (dit is gewoon een vraag, geen suggestie), heb jij niet zoiets als 'mind your own business"?

Ik stel voor dat er wel duidelijkheid komt over welke onderwerpen gediscussierd gaat worden door Alfredt. Ik kan me de verwarring bij deze en genen goed voorstellen.

Ik voel me gewoon een beetje buitengesloten. Alsof jullie anders met de Vrijgemaakte problemen omgaan als er geen pottekijkers zijn, dan wanneer iedereen mee mag denken. Ik heb hier namelijk al eens eerder voorzichtig gemerkt dat vooral de evangelischen als een "stoorzender" gezien worden.
Stel je voor als wij al een aantal maanden over bepaalde onderwerpen praten, ik als evangelische ineens ga kijken of ik niet een groepje kan vormen uitsluitend voor evangelischen. Er zullen mensen zijn , die zich buitengesloten voelen of zelfs aangesproken, en er zullen mensen zich afvragen of die evangelischen soms wat te verbergen hebben.
Daarbij hoor ik nog wel eens iemand zeggen dat hij/zij zich lekker opsluit in zijn vrijgemaakte kerk, waar hij door niemand meer ter verantwoording geroepen zal worden.
En zo komt dit idee voor een nieuw forum op mij over. Alsof er een manier gezocht wordt om geen last meer te hebben van al die nieuwe mensen die een wel heel evanglische kleur brengen. Niet iedereen zegt namelijk blij met ons te zijn.

Anita

• Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #19 Gepost op: april 01, 2003, 02:40:09 pm »
Wilhelmina, laat je niet gekmaken!
Wat een trieste bedoeling zeg, alleen maar met GKV-ers te willen discussieren!!
Als hier werkelijk zo gedacht wordt dan is dit de laatste keer dat ik hier kom.
Tjonge, ik dacht dat we binnen de GKV dat exclusiviteitsdenken inmiddels wel eens een keer te boven waren........  Ik gebruik hem nooit, maar voor deze keer is-ie terecht..........:r

Anita
God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden in geest en in waarheid. Joh 4:24

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #20 Gepost op: april 01, 2003, 02:42:37 pm »

quote:

op 01 Apr 2003 14:40:09 schreef Anita:
Wilhelmina, laat je niet gekmaken!
Wat een trieste bedoeling zeg, alleen maar met GKV-ers te willen discussieren!!
Als hier werkelijk zo gedacht wordt dan is dit de laatste keer dat ik hier kom.
Tjonge, ik dacht dat we binnen de GKV dat exclusiviteitsdenken inmiddels wel eens een keer te boven waren........  Ik gebruik hem nooit, maar voor deze keer is-ie terecht..........:r

Anita
Zullen wij samen een exclusief GKV/Pinkster forum starten? Blijven we lekker met zijn tweetjes. Niemand mag er bij, en we zeggen lekker niet waar we het over hebben. :(

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #21 Gepost op: april 01, 2003, 02:52:16 pm »
Mensen maak je nou niet zo druk alsjeblieft. De fora zoals die er nu zijn blijven er gewoon. Er wordt ook zeker niet iets bedacht waardoor er bepaalde discussies niet meer in het openbare forum zouden mogen. Absoluut niet zelfs.

Users uit andere kerken en stromingen zijn van harte welkom en blijven dat ook. Het is ook niet de bedoeling dat er 2 subculturen komen of zo. Als er een topic in het 'besloten' gedeelte geplaatst wordt waarvan de crew vind dat het net zo goed in het openbare gedeelte kan omdat het niet voldoet aan de doelstelling van het besloten gedeelte wordt het verplaatst.
Dubbeltopics (2 topics over de zelfde zaak) zullen dus uiteraard ook toegestaan zijn. Ik verwacht dat er gewoon op een iets andere manier gediscussieerd word. Net zoals er binnen een kerk ook op een andere manier over een zaak gepraat wordt als op een interkerkelijke bijeenkomst.

Men kan wel roepen dat het allemaal interkerkelijk moet zijn, maar dan ga je voorbij aan de werkelijkheid.

Wat voor onderwerpen kunnen daar worden besproken?
Het zal dan vooral over zaken gaan die echt specifiek aan de vrijgemaakte kerk of de orthodox gereformeerde stroming gelieerd zijn. Zingen uit het kerkboek, formulieren die veranderd zouden moeten worden en dergelijke.
Pinkeltjefan

Anita

• Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #22 Gepost op: april 01, 2003, 02:53:09 pm »
Ja, en als jij te lastig wordt met je vragen dan knikker ik jou er gewoon af hoor!  :P

(die was dus voor Wilhelmina bedoeld)
« Laatst bewerkt op: april 01, 2003, 02:58:27 pm door Anita »
God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden in geest en in waarheid. Joh 4:24

Anita

• Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #23 Gepost op: april 01, 2003, 02:57:47 pm »

quote:

op 01 Apr 2003 14:52:16 schreef Alfredt:
Wat voor onderwerpen kunnen daar worden besproken?
Het zal dan vooral over zaken gaan die echt specifiek aan de vrijgemaakte kerk of de orthodox gereformeerde stroming gelieerd zijn. Zingen uit het kerkboek, formulieren die veranderd zouden moeten worden en dergelijke.

Nog steeds kun je mij hierin niet duidelijk maken wat je dan denkt te bereiken. Waar heb je nou precies last van? Mensen die niet thuiszijn in de inhoud van het liedboek of de formulieren zullen heus niet meediscussieren lijkt me. Of ben je bang voor kritische vragen?

Anita

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #24 Gepost op: april 01, 2003, 03:06:04 pm »
Nee kritische vragen zijn welkom. Daarom zeg ik ook dat alle discussies gewoon ook in het openbare gedeelte mogen.
Maar je opmerking dat mensen niet reageren in draden waar ze weinig feeling mee hebben klopt niet. Ik zie in het reformandaforum genoeg voorbeelden van het tegenover gestelde. Ook in deze draad stel ik een vraag, geef aan dat ik alleen de mening van de voorstanders wil hebben om zo het plan goed op te kunnen zetten. Vervolgens komen alle tegenstanders hier roepen dat het een slecht plan is.... Ja sorrie, die mening mag je hebben, maar mijn topicstart was toch duidelijk?
Pinkeltjefan

Riemer Lap (inactief)

• Het goede is meer dan het vele
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #25 Gepost op: april 01, 2003, 03:12:02 pm »
Beste Alfredt,

Wat kan nou het nut zijn van de plannen die broeden in je innerlijkste ik?
Het lijkt mij juist zeer verrijkend om met niet GKV-ers te  babbelen over dergelijke onderwerpen.
Kijk eens om je heen. Zie jij muren om je heen? Heeft elk kerkgebouw een manshoog hek er om?
Lijkt mij niet...

Discussie als Reformanda, 95 stellingen etc. moeten open gevoerd kunnen worden. Met een ieder die het raakt.
Dat er ook mensen zijn buiten de GKV die het raakt geeft m.i. aan dat er mensen zijn die met ons als genootschap meeleven / meelezen.
(Wilhelmina, Sam, etc. Ik lees altijd met genot hun bijdragen ondanks dat ik het er lang niet altijd mee eens ben.)

We kunnen en mogen van elkaar leren. Dat lijkt mij de kracht van dit forum.
Sterk "grefo gelieerde" zaken mogen ook buiten de achterkamer komen lijkt mij.
Wie weet werpt een evangelisch iemand wel een verhelderend licht.
Ik doe niet meer mee.

Skynolimit

• Simple: the sky has no limit
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #26 Gepost op: april 01, 2003, 03:18:50 pm »

quote:

op 01 Apr 2003 14:31:24 schreef Wilhelmina:
Ik heb hier namelijk al eens eerder voorzichtig gemerkt dat vooral de evangelischen als een "stoorzender" gezien worden.
Stel je voor als wij al een aantal maanden over bepaalde onderwerpen praten, ik als evangelische ineens ga kijken of ik niet een groepje kan vormen uitsluitend voor evangelischen. Er zullen mensen zijn , die zich buitengesloten voelen of zelfs aangesproken, en er zullen mensen zich afvragen of die evangelischen soms wat te verbergen hebben.
Daarbij hoor ik nog wel eens iemand zeggen dat hij/zij zich lekker opsluit in zijn vrijgemaakte kerk, waar hij door niemand meer ter verantwoording geroepen zal worden.
En zo komt dit idee voor een nieuw forum op mij over. Alsof er een manier gezocht wordt om geen last meer te hebben van al die nieuwe mensen die een wel heel evanglische kleur brengen. Niet iedereen zegt namelijk blij met ons te zijn.

Wilhelmina, deze GKV-er voelt zich ook regelmatig buitengesloten omdat hij een evangelisch sausje heeft.
Ik begin me te ergeren aan de vooringenomenheid die een aantal uitstraalt als het om bepaalde onderwerpen gaat.
Eerlijk gezegd vindt ik het nogal vreemd dat iemand dit bedenkt  :'(

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #27 Gepost op: april 01, 2003, 03:23:36 pm »
@sky lees je nu ook dat die discussies gewoon gevoerd kunnen blijven worden?

niemand wordt buiten gesloten, alleen hebben bepaalde mensen gewoon behoefte om in een wat meer besloten kring over dingen te discussieren. Ik snap echt niet waarom alles perse open zou moeten. Dat heeft niets te maken met dingen verborgen willen houden. Ik persoonlijk praat ook op een andere manier met orthodox gereformeerden dan met chrristenen in het algemeen.
Ik heb in Enschede prima discussies gehad op de interkerkelijke bijbelstudies, echt heel gaaf. Daarnaast heb ik ook prima discussies gehad op de vrijgemaakte bijbelstudies. Dat bijt elkaar niet hoor. Je kunt het ene doen en het andere niet nalaten....
Pinkeltjefan

Skynolimit

• Simple: the sky has no limit
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #28 Gepost op: april 01, 2003, 03:24:36 pm »

quote:

op 01 Apr 2003 15:23:36 schreef Alfredt:
@sky lees je nu ook dat die discussies gewoon gevoerd kunnen blijven worden?
Ja dat lees ik:

quote:

Dus niet  :?

Pulpeet

• Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #29 Gepost op: april 01, 2003, 03:28:12 pm »
Mensen, wind jullie toch niet zo op.
Wat geeft het nou als de dames en heren gkv'ers bepaalde zaken onder elkaar willen bespreken. Het gaat over dingen die in hun kerkgenootschap spelen, en waar zij dus veel emotioneler bij betrokken zijn dan buitenstaanders. Opmerkingen van buitenstaanders kunnen in zulke discussies heel naar vallen. Er blijft voor 'ons' genoeg over om ons prima te vermaken.