Auteur Topic: Private forum?  (gelezen 5408 keer)

Macguinness

• Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #60 Gepost op: april 02, 2003, 01:20:05 pm »

quote:

op 01 Apr 2003 23:08:29 schreef Laurens:
op 01 Apr 2003 22:45:16 schreef macguinness:
Beetje triest allemaal. :'(
Verklaar u nader...

Waarom ik dit een beetje triest vind.

Je gaat met elkaar in een hokje zitten en het daar een beetje met elkaar eens zitten wezen, en als je je niet aan het idee van de topic-starter houdt dan mag je opzouten, dat is toch te triest voor woorden ?

Er worden mensen buitengesloten met andere ideeën, onder het mom van: dit is een interne kwestie en jij hoort daar niet bij. Ik snap het gewoon niet. Het lijkt wel of mensen bang zijn om overtuigd te worden door mensen met andere ideeën, dat ze in hun hart denken: Ja eigenlijk is dat wel zo, maar ik ben vrijgemaakt dus ik mag dat niet denken.

Maar misschien zit ik er naast.

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #61 Gepost op: april 02, 2003, 01:41:16 pm »

quote:

op 01 Apr 2003 22:45:16 schreef macguinness:
Kom net thuis uit m'n werk, ik ging vanmiddag weg met de gedachte dat dit een 1 april grap was en dat ik er ingestonken was.
Maar het schijnt geen 1 April grap te zijn maar een  echt serieus plan.

Beetje triest allemaal. :'(
Aangezien de topic op 31 Mar 2003 23:30 geopend is lijkt me dat ook niet echt mogelijk...
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #62 Gepost op: april 02, 2003, 01:53:44 pm »

quote:

op 02 Apr 2003 13:20:05 schreef macguinness:
Er worden mensen buitengesloten met andere ideeën, onder het mom van: dit is een interne kwestie en jij hoort daar niet bij.
Nogmaals: slechts een klein deel van het forum gaat achter gesloten deuren; daar zullen vooral haren gekloven worden die te maken hebben met de vrijgemaakte orde (kerkverbandperikelen dus). Daarbij wordt uitgegaan van het gegeven dat een vrijgemaakte orde goed is, maar wordt bediscussieerd welke dat dan is.
Mensen die het hele idee vrijgemaakte orde afwijzen, en een evangelische/wederdoperse/algemeen christelijke/orthodox gereformeerde/... orde willen, kunnen dat in het algemene deel verkondigen. Graag zelfs!
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #63 Gepost op: april 02, 2003, 01:57:12 pm »
Als er blijkbaar de behoefte aan een apart forum is voor bepaalde zaken kan ik nog wel inkomen maar is het dan niet fair om dat diezelfde topics ook in het algemene forum te deponeren. Dus twee keer over bijv. de 95 stellingen. Eentje in het privéforum en eentje in het algemene forum zodat ook niet GKV-ers ook mee kunnen discusseren.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #64 Gepost op: april 02, 2003, 02:11:24 pm »
Lijkt mij wel! Wilhelmina en pulpeet en anderen mogen best fulmineren tegen de reformandisten, da's toch prima!? Of tegen het gehaarkloverij van de vrijgemaakten in het algemeen.

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #65 Gepost op: april 02, 2003, 02:11:59 pm »

quote:

op 02 Apr 2003 13:57:12 schreef Santaarnpaal:
Als er blijkbaar de behoefte aan een apart forum is voor bepaalde zaken kan ik nog wel inkomen maar is het dan niet fair om dat diezelfde topics ook in het algemene forum te deponeren. Dus twee keer over bijv. de 95 stellingen. Eentje in het privéforum en eentje in het algemene forum zodat ook niet GKV-ers ook mee kunnen discusseren.

Valt weinig te discussieren als de GKV ers hun klep houden omdat ze even"apart"zijn gaan kletsen.
Of zelfs even apart gaan om een gezamenlijke mening te deponeren.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #66 Gepost op: april 02, 2003, 02:18:20 pm »
He Wilhelmina,
doe nou niet zo negatief! Er zijn zat mensen die aangeven dat ze het bijzonder waarderen dat er ook 'andersdenkenden' zijn. Ik zie dat zelf als 1 van de toffe voordelen van dit forum. Ga dus niet denken dat met de komst van het besloten forum het openbare deel dood bloedt!

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #67 Gepost op: april 02, 2003, 02:20:34 pm »
Ik vind wel dat het privéforum als dat er komt wel te lezen is voor niet GKV-ers. Kunnen we iig lezen wat ze schrijven.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Garfield

• Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #68 Gepost op: april 02, 2003, 02:26:22 pm »
Als het forum er al zou komen dan zo het, volgens de poll, voor orthodox gereformeerden (OG-ers) moeten zijn.
Opmerkingen dat dat forum dus alleen voor GKV-ers zou zijn lijkt me niet juist.
Je moet de vraag niet stellen als je bang bent voor het antwoord......

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #69 Gepost op: april 02, 2003, 02:28:20 pm »

quote:

op 02 Apr 2003 14:20:34 schreef Santaarnpaal:
Ik vind wel dat het privéforum als dat er komt wel te lezen is voor niet GKV-ers. Kunnen we iig lezen wat ze schrijven.
Dat zou een leuke optie zijn, dan mogen we wel niet meedoen, maar kunnen er in het openbare deel wél over praten.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #70 Gepost op: april 02, 2003, 02:30:30 pm »

quote:

op 02 Apr 2003 14:18:20 schreef elle:
He Wilhelmina,
doe nou niet zo negatief! Er zijn zat mensen die aangeven dat ze het bijzonder waarderen dat er ook 'andersdenkenden' zijn. Ik zie dat zelf als 1 van de toffe voordelen van dit forum. Ga dus niet denken dat met de komst van het besloten forum het openbare deel dood bloedt!

He joh, ik ben helemaal niet negatief, ik denk gewoon even hardop, maar nog steeds met een glimlach hoor.
Als ik privé met iemand wil mailen, doe ik dat toch ook? Niemand hoeft van mij hier toestemming om te vragen hoor, maar zet het dan gewoon niet op dit forum. Jullie weten toch ook niet met hoeveel "evangelischen" ik dingen doormail? Haha.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #71 Gepost op: april 02, 2003, 02:33:49 pm »

quote:

op 01 Apr 2003 22:05:13 schreef Alfredt:
Iedereen mag dus meedoen, maar dan wel binnen het kader dat de topicstarter schetst. Die bepaald dan dus zeg maar de breedte van de discussie.
Er worden geen personen buiten gesloten, alleen reacties buiten het kader worden 'verbannen'.
Als men kritiek heeft over de pietluttigheid of vindt dat het onderwerp van de verkeerde kant belicht wordt kan dat dus niet in het topic zelf meer kwijt. Daar zal men dan een ander topic voor moeten maken. (Waarbij het dus wel een zelfstandig topic dient te zijn. Je mag dan wel verwijzen naar het andere topic maar het moet niet zo zijn dat het hele topic vanuit het tweede topic post voor post becommentarieerd wordt.)

Stel dat het kader nu is "de Bijbel is Gods Woord en de 3 formulieren worden hier erkent als belijdenis". Nu kan je de 3 formulieren erkennen als belijdenis en daar toch anders mee omgaan dan de ander. Zie mijn laatste antwoord in de topic 'nieuwe belijdenis' en mijn discussie met Wiering in het topic 'kinderen in de vrijgemaakte kerk'.
Mag/kan je daar dan een discussie over hebben of opmerkingen over maken in topics onder bovengenoemd kader? Je kan bijv. vragen naar een bijbelse onderbouwing van een bepaald punt, en als men dan alleen met een citaat uit DL, NBG of HC aan komt zetten, ben ik niet tevreden. Kan ik mensen daar dan op aanspreken in dat soort topics?

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #72 Gepost op: april 02, 2003, 02:39:54 pm »

quote:

op 02 Apr 2003 14:33:49 schreef Mezzamorpheus:
Stel dat het kader nu is "de Bijbel is Gods Woord en de 3 formulieren worden hier erkent als belijdenis". Nu kan je de 3 formulieren erkennen als belijdenis en daar toch anders mee omgaan dan de ander. Zie mijn laatste antwoord in de topic 'nieuwe belijdenis' en mijn discussie met Wiering in het topic 'kinderen in de vrijgemaakte kerk'.
Mag/kan je daar dan een discussie over hebben of opmerkingen over maken in topics onder bovengenoemd kader? Je kan bijv. vragen naar een bijbelse onderbouwing van een bepaald punt, en als men dan alleen met een citaat uit DL, NBG of HC aan komt zetten, ben ik niet tevreden. Kan ik mensen daar dan op aanspreken in dat soort topics?

Waarschijnlijk wil je dat dus gescheiden houden: Enerzijds willen sommige mensen gewoon een discussie kunnen voeren met gelijkgestemden (die bijv. ook de 3 formulieren onderschrijven), zonder dat er meteen allerlei mensen tussendoor 'fietsen' die het niet eens zijn met diezelfde formulieren. In zo'n discussie moet je dus gewoon met een argument uit de HC ofzo kunnen aankomen, zonder daar meteen stapels bewijsmateriaal voor hoeven aan te voeren.
In andere gevallen wil je praten over de formulieren (of andere vormen van belijdenissen) zelf. Daar is een HC-citaat dus duidelijk niet gezaghebbend, en moet je dieper duiken.  (Hier kun je dus prima mensen bij hebben die 't niet met de formulieren eens zijn, graag zelfs, anders schiet je niet op)

(Zo werkt 't in alle wetenschappen: je kunt niet elke keer elke stap die je doet verantwoorden, dus verwijs je naar betrouwbaar geachte bronnen. Zolang je het erover eens bent wat betrouwbaar is werkt dat prima)

Macguinness

• Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #73 Gepost op: april 02, 2003, 02:40:59 pm »
Stel: Een persoon is niet gelovig, maar interesseerd zich wel in het Christendom, hij of zij is zoekende. Komt op een gegeven moment met iemand in gesprek en heeft een heleboel vragen en twijfels.

Stel dat zo'n persoon toevallig op dit forum terecht komt en ook nog in zo'n "besloten discussie" binnen valt,  hij of zij stelt een aantal kritische vragen omdat deze persoon (die toevallig net de bijbel aan het lezen is) er helemaal niets van snapt en als hij of zij het al wel snapt het er ook helemaal niet mee eens is. (van belijdenisgeschriften en kerkorders heeft deze persoon namenlijk nog nooit gehoord).

Vraag: Wordt zo'n persoon er uit geknikkerd ?

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #74 Gepost op: april 02, 2003, 02:49:05 pm »

quote:

op 02 Apr 2003 14:40:59 schreef macguinness:
Stel: Een persoon is niet gelovig, maar interesseerd zich wel in het Christendom, hij of zij is zoekende. Komt op een gegeven moment met iemand in gesprek en heeft een heleboel vragen en twijfels.

Stel dat zo'n persoon toevallig op dit forum terecht komt en ook nog in zo'n "besloten discussie" binnen valt,  hij of zij stelt een aantal kritische vragen omdat deze persoon (die toevallig net de bijbel aan het lezen is) er helemaal niets van snapt en als hij of zij het al wel snapt het er ook helemaal niet mee eens is. (van belijdenisgeschriften en kerkorders heeft deze persoon namenlijk nog nooit gehoord).

Vraag: Wordt zo'n persoon er uit geknikkerd ?

Ik neem aan dat je niet zomaar in zo'n "besloten discussie" terechtkomt. Besloten is besloten, dus een moderator zal je toestemming moeten geven voor je er uberhaupt (excuse le mot) iets van kunt lezen.

Maar waar wil je met je vraag heen? Stel dat iemand alles van computers wil weten, en ik zit met een stel vrienden te praten over multicast-technieken over IP op basis van reliable UDP, dan snapt hij er toch ook niks van? Waarom is dat meteen een probleem?