Auteur Topic: Private forum?  (gelezen 4686 keer)

Macguinness

• Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #75 Gepost op: april 02, 2003, 02:52:06 pm »

quote:

op 02 Apr 2003 14:49:05 schreef Pooh:

.

Maar waar wil je met je vraag heen? Stel dat iemand alles van computers wil weten, en ik zit met een stel vrienden te praten over multicast-technieken over IP op basis van reliable UDP, dan snapt hij er toch ook niks van? Waarom is dat meteen een probleem?

Omdat je zo geloven onnodig ingewikkeld maakt, je kunt een computer niet vergekijken met Jezus.

Het Christendom moet voor iedereen toegankelijk zijn. Niks geen interne discussies over ingewikkelde zaken.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #76 Gepost op: april 02, 2003, 02:54:17 pm »

quote:

op 02 Apr 2003 14:52:06 schreef macguinness:
Omdat je zo geloven onnodig ingewikkeld maakt, je kunt een computer niet vergekijken met Jezus.
Ach, de vergelijking gaat heus niet geheel op. Maar wil je dus iedereen 't recht ontnemen om over theologie of over de waarde van (inderdaad soms moeilijke) belijdenisgeschriften te praten? Natuurlijk is dat niet nodig om te geloven, maar daarmee is 't toch nog niet fout?

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #77 Gepost op: april 02, 2003, 02:54:31 pm »

quote:

op 02 Apr 2003 14:49:05 schreef Pooh:
 Stel dat iemand alles van computers wil weten, en ik zit met een stel vrienden te praten over multicast-technieken over IP op basis van reliable UDP, dan snapt hij er toch ook niks van? Waarom is dat meteen een probleem?
Als jouw levensvisie em opdracht zou zijn zo veel mogelijk mensen van computers te laten houden, dan zou je meteen het gesprek zó wijzigen dat je de nieuweling gaat uitleggen waar de aan en uitknop zit, en hoe hij zijn eerste mailtje kan versturen. O-)

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #78 Gepost op: april 02, 2003, 02:57:15 pm »

quote:

op 02 Apr 2003 14:54:31 schreef Wilhelmina:
Als jouw levensvisie em opdracht zou zijn zo veel mogelijk mensen van computers te laten houden, dan zou je meteen het gesprek zó wijzigen dat je de nieuweling gaat uitleggen waar de aan en uitknop zit, en hoe hij zijn eerste mailtje kan versturen. O-)
Tuurlijk! Maar daarvoor is toch ook ruimte genoeg? Maar dat neemt niet weg dat ik soms wel eens de rust opzoek om met vrienden over "moeilijkere" dingen te praten. Juist doordat ik dat in beslotenheid doe, stoot je mensen niet meteen af. Als je dat in 't openbaar doet, denken mensen alleen maar dat alles nodeloos ingewikkeld is.

Macguinness

• Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #79 Gepost op: april 02, 2003, 02:59:48 pm »

quote:

op 02 Apr 2003 14:54:17 schreef Pooh:
 Maar wil je dus iedereen 't recht ontnemen om over theologie of over de waarde van (inderdaad soms moeilijke) belijdenisgeschriften te praten? Natuurlijk is dat niet nodig om te geloven, maar daarmee is 't toch nog niet fout?
Ik wil helemaal niemand het recht ontnemen om over theologie te spreken, maar theologen kunen soms zo onvoorstelbaar ingewikkeld doen over hele eenvoudige dingen, en dat kan heel erg verwarrend zijn voor "jonge" Christenen.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #80 Gepost op: april 02, 2003, 03:04:53 pm »

quote:

op 02 Apr 2003 14:59:48 schreef macguinness:
Ik wil helemaal niemand het recht ontnemen om over theologie te spreken, maar theologen kunen soms zo onvoorstelbaar ingewikkeld doen over hele eenvoudige dingen, en dat kan heel erg verwarrend zijn voor "jonge" Christenen.
Wat is dan je punt? Dan kun je dat toch beter in een private-forum doen?

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #81 Gepost op: april 02, 2003, 03:06:26 pm »

quote:

op 02 Apr 2003 14:57:15 schreef Pooh:
op 02 Apr 2003 14:54:31 schreef Wilhelmina:

Tuurlijk! Maar daarvoor is toch ook ruimte genoeg? Maar dat neemt niet weg dat ik soms wel eens de rust opzoek om met vrienden over "moeilijkere" dingen te praten. Juist doordat ik dat in beslotenheid doe, stoot je mensen niet meteen af. Als je dat in 't openbaar doet, denken mensen alleen maar dat alles nodeloos ingewikkeld is.

Ik snap het wel hoor, ik zit je een beetje te voeren. :(
Ik praat met mijn vrienden, die volwassen gelovigen zijn en bepaalde posities bekleden in de gemeente ook over ander zaken, dan wanneer ik een pas bekeerde een fundamentenstudie geef.
Stel je voor, als hij alles meteen zou weten zou hij weer gillend wegrennen. :?

Sam

• Wat is waarheid? Joh. 18:38
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #82 Gepost op: april 02, 2003, 03:06:54 pm »
Blijf nee zeggen tegen Apartheid en stem nog een keer. ;)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #83 Gepost op: april 02, 2003, 04:04:31 pm »

quote:

op 02 Apr 2003 15:06:54 schreef Sam:
Blijf nee zeggen tegen Apartheid en stem nog een keer. ;)

Waarom lees je dit topic niet gewoon in zijn geheel door voor je domme posts doet?

Volgens mij staat er heel duidelijk dat je niet tegen een dergelijk forum kunt stemmen en volgens mij heb ik ook al aangegeven dat we eerst wat anders gaan proberen?

Juist dit soort reacties geven mij het idee dat een extra regelgeving op topics 'clean' te houden gewoon niet gaan werken....
« Laatst bewerkt op: april 02, 2003, 04:36:27 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

AW

• Want de HEERE is goed; Zijn go
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #84 Gepost op: april 02, 2003, 04:24:54 pm »
Het zou denk ik goed zijn als Alfredt duidelijk aangeeft wat er in zo'n forum komt, wie erin komen, op wat voor manier enz. Volgens mij is er nu veel discussie over verschillende zaken, en is niet echt duidelijk wat het standpunt der moderators is.

Bovendien beslissen zij gewoon, of wij onze mening nu geven of niet.
Ps. 111:10

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #85 Gepost op: april 02, 2003, 04:35:02 pm »

quote:

op 02 Apr 2003 16:24:54 schreef Wiering:
Het zou denk ik goed zijn als Alfredt duidelijk aangeeft wat er in zo'n forum komt, wie erin komen, op wat voor manier enz. Volgens mij is er nu veel discussie over verschillende zaken, en is niet echt duidelijk wat het standpunt der moderators is.

Bovendien beslissen zij gewoon, of wij onze mening nu geven of niet.
Er komt geen ander forum. :) Er gaat in het Reformanda-/95 stellingen-forum wat anders gemod worden waardoor er meer en andere topics zullen gaan ontstaan dan nu soms lopen.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #86 Gepost op: april 02, 2003, 04:41:12 pm »
Dus geen ander forum, eerst ga ik een voorstel maken om de topicstarter het recht te geven een kader te maken waarbinnen gediscussierd mag worden.
De mods letten dan op of dat gebeurt. Als users zich niet aan dat kader houden kunnen ze daarom aangesproken worden of kunnen posts gedelete worden en dergelijke.

Dit voorstel zal eerst in dit subforumbesproken worden (niet dit topic, maar dit subforum...) Daarna wordt het geimplementeerd. Als dat werkt blijft alles dus gewoon netjes openbaar. :)
Pinkeltjefan

Laurens

• Nijntje Rocks!
    • Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #87 Gepost op: april 02, 2003, 04:42:28 pm »

quote:

op 02 Apr 2003 14:40:59 schreef macguinness:
Stel: Een persoon is niet gelovig, maar interesseerd zich wel in het Christendom, hij of zij is zoekende. Komt op een gegeven moment met iemand in gesprek en heeft een heleboel vragen en twijfels.

Stel dat zo'n persoon toevallig op dit forum terecht komt en ook nog in zo'n "besloten discussie" binnen valt,  hij of zij stelt een aantal kritische vragen omdat deze persoon (die toevallig net de bijbel aan het lezen is) er helemaal niets van snapt en als hij of zij het al wel snapt het er ook helemaal niet mee eens is. (van belijdenisgeschriften en kerkorders heeft deze persoon namenlijk nog nooit gehoord).

Vraag: Wordt zo'n persoon er uit geknikkerd ?

Welnee, je geeft aan op welk niveau er hier wordt gediscussiers (of verwijst naar de openingspost oid) en verwijst hem naar een ander topic waar zijn vraag of probleem te bespreken is en waar er dieper op in gegaan kan worden, desnoods open je zelf dat een topic waarnaar je verwijst.

Geen punt dus, dat is hetzelfde wat je in Pooh's voorbeeld-geval zou doen, dus in die zin gaat Pooh's vergelijking zeker wel op.

jeugd komt toch ook niet op kerkeraadsvergaderingen? ze zijn wel openbaar maar ze snappen dr geen hol van, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
Ook zal het duidelijk aangegeven zijn als er op basis van bepaalde voorkennis wordt gediscussierd en iemand die nog maar net bezig is zal best weten dat hij daar niks van snapt, hij zal ook wel weten en accepteren dat hij nog veel moet leren en dat er dus mensen met meer kennis zijn dan hij op dat moment heeft.

Macguinness

• Bekijk profiel
Private forum?
« Reactie #88 Gepost op: april 02, 2003, 04:58:44 pm »
Nou ja, goed, ik snap het wel maar ik begrijp het niet ;)