Auteur Topic: God lasterlijke band Slayer treed binnekort op in Nederland!  (gelezen 31520 keer)

Sacerdos

• Bekijk profiel
God lasterlijke band Slayer treed binnekort op in Nederland!
« Reactie #30 Gepost op: oktober 06, 2006, 12:24:40 pm »
Wat een reclame voor deze kwajejongens muziekgroep , nou ja muziek |:(  |:(  |:(  :X  :X  :X

Metalmaster

• Hell, and fire !!
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: oktober 17, 2006, 07:57:24 pm »
Hoe triest ben je als je gaat zeiken omdat er een metalband in Nederland optreedt. En voor de mensen die Slayer slechte muziek vinden, dat kerkgejank klinkt lekker zeg....

A.s. vrijdag...de grote dag  8)
666, the number of the BEAST !!!!

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: oktober 17, 2006, 09:27:09 pm »

quote:

Metalmaster schreef op 17 oktober 2006 om 19:57:
Hoe triest ben je als je gaat zeiken omdat er een metalband in Nederland optreedt. En voor de mensen die Slayer slechte muziek vinden, dat kerkgejank klinkt lekker zeg....

ben jij zo'n kerel die zich aanmeld bij een forum om beetje reclame te maken ? dit gaat over een serieuse discussie!

(begrijp me niet verkeerd ik vind metal helemaal niet slecht zolang het maar niet godlasterend is)
Nadat Jezus ervan gedronken had zei hij: ‘Het is volbracht.’ Hij boog zijn hoofd en gaf de geest. Joh 19,30

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: oktober 17, 2006, 09:56:01 pm »

quote:

Metalmaster schreef op 17 oktober 2006 om 19:57:

Ook al ben je atheistisch, Slayer blijft bagger, ééntonige muziek, puberale teksten. Wat wil je nog meer. :Z
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: oktober 17, 2006, 10:11:57 pm »
ik ben het al ff aan het downloaden ;) maar de songteksten word je niet blij van ofzo
Nadat Jezus ervan gedronken had zei hij: ‘Het is volbracht.’ Hij boog zijn hoofd en gaf de geest. Joh 19,30

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: oktober 17, 2006, 10:25:05 pm »

quote:

thijs14 schreef op 17 oktober 2006 om 22:11:
ik ben het al ff aan het downloaden ;) maar de songteksten word je niet blij van ofzo
Het is zo kinderachtig. Ze weten feitelijk niet eens wáár ze tegenaan trappen, al die eeuwige clichés... Ik vind het niet verkeerd om kennis te nemen van religiekritiek, daardoor ga je alleen maar sterker in je geloof staan, maar dit is echt van een niveau nul komma nul.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: oktober 17, 2006, 11:41:43 pm »

quote:

Laodicea schreef op 17 oktober 2006 om 22:25:
[...]

Het is zo kinderachtig. Ze weten feitelijk niet eens wáár ze tegenaan trappen, al die eeuwige clichés... Ik vind het niet verkeerd om kennis te nemen van religiekritiek, daardoor ga je alleen maar sterker in je geloof staan, maar dit is echt van een niveau nul komma nul.

:ja:

Vroegâh luisterden ik en mijn broer ook naar bands als Slayer, Cradle of Filth etc. En het is geweldige muziek als je puber bent. Zij begrijpen je tenminste :+

Tegenwoordig luisteren wij allebei geen Slayer meer, en niet eens omdat ze onchristelijk of godslasterlijk zouden zijn. Mijn broer is zelf ook geen christen dus voor hem was dat überhaupt het argument niet. Voor mij uiteindelijk ook niet, want ik luister ook naar andere muziek (bijvoorbeeld Rammstein, waarbij het denk ik wel uitmaakt wat je niveau van Duits is om de humor van bepaalde teksten te kunnen begrijpen).

We zijn het gewoon ontgroeid, we zijn beide volwassen geworden en we zijn echte muziek gaan waarderen waarbij het grappig is dat we beide ongeveer dezelfde smaak hebben, hoewel ik christen ben en hij niet. Overigens vindt hij Rammstein niet echt supergoed, dat ben ik wel met hem eens, ik luister het vooral omdat het lekker in het gehoor ligt.

Tegenwoordig luisteren we vooral Mark Knopfler, Pink Floyd, Yes enzo. :) En ik vind Neal Morse tof (mijn broer vind dat nou weer iets minder :+ )

Dus alle ophef 'gevaarlijk' 'godslasterlijk' etc. vind ik echt zwaar overtrokken. Het zijn een stel pubers of iig mensen die die in hun pubertijd zijn blijven hangen die dit soort muziek maken en naar dat soort concerten gaan, moet je dat nou echt serieus nemen? Kom op zeg. Laat ze lekker tegen zijn als ze dat zo graag willen! 't Trekt vanzelf weer bij als ze volwassen worden. ;)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: oktober 17, 2006, 11:45:07 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 17 oktober 2006 om 23:41:
Tegenwoordig luisteren we vooral Mark Knopfler, Pink Floyd, Yes enzo. :) En ik vind Neal Morse tof (mijn broer vind dat nou weer iets minder :+ )
Ken je Camel ook?

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: oktober 17, 2006, 11:50:42 pm »

quote:

offtopic:zegt me zo niks, als het progrock is, dan is het vast tof ;) Ik ken Porcupine Tree en Pendragon wel O-)
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2006, 12:05:16 am door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: oktober 17, 2006, 11:55:03 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 17 oktober 2006 om 23:41:
[...]

Vroegâh luisterden ik en mijn broer ook naar bands als Slayer, Cradle of Filth etc. En het is geweldige muziek als je puber bent. Zij begrijpen je tenminste :+

Tegenwoordig luisteren wij allebei geen Slayer meer, en niet eens omdat ze onchristelijk of godslasterlijk zouden zijn. Mijn broer is zelf ook geen christen dus voor hem was dat überhaupt het argument niet. Voor mij uiteindelijk ook niet, want ik luister ook naar andere muziek (bijvoorbeeld Rammstein, waarbij het denk ik wel uitmaakt wat je niveau van Duits is om de humor van bepaalde teksten te kunnen begrijpen).

We zijn het gewoon ontgroeid, we zijn beide volwassen geworden en we zijn echte muziek gaan waarderen waarbij het grappig is dat we beide ongeveer dezelfde smaak hebben, hoewel ik christen ben en hij niet. Overigens vindt hij Rammstein niet echt supergoed, dat ben ik wel met hem eens, ik luister het vooral omdat het lekker in het gehoor ligt.

Dus alle ophef 'gevaarlijk' 'godslasterlijk' etc. vind ik echt zwaar overtrokken. Het zijn een stel pubers of iig mensen die die in hun pubertijd zijn blijven hangen die dit soort muziek maken en naar dat soort concerten gaan, moet je dat nou echt serieus nemen? Kom op zeg. Laat ze lekker tegen zijn als ze dat zo graag willen! 't Trekt vanzelf weer bij als ze volwassen worden. ;)

en sommige mensen blijven nou eeuwig hangen  ;)
zie ik mezelf ook wel voor aan,
 het verschil is dat ik niet van die muziek maak maar meer worship speel nee grapje dat worship muziek is niet helemaal mijn ding ligt er dan wel aan welke maar vaak vind ik het niks

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: oktober 18, 2006, 12:00:27 am »

quote:

Roodkapje schreef op 17 oktober 2006 om 23:50:
[...]

offtopic:zegt me zo niks, als het progrock is, dan is het vast tof ;) Ik ken Porcupine Tree en Pendragon wel O-) klik

KLIK
KLIK
KLIK

Ik heb ze allemaal, je mag ze tzt ook wel eens van mij overnemen.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: oktober 18, 2006, 12:01:31 am »
Maar dit ging dus over slayer, er IS wel een progrock-topic, even graven ;)

bati

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: oktober 18, 2006, 11:31:34 am »
Naar mijn mening worden in deze discussie te vaak geloof, eigen mening en smaak verward met 'de waarheid'.
Heeft Slayer godslasterlijke teksten? Ja.
Is het bagger? Smaakafhankelijk
Is geloof (opvatting, mening) gelijk aan 'De Waarheid'? Nee.

Mijn persoonlijke opvatting over dit soort commotie: gebruik je energie voor die dingen die je wel de moeite waard vind ipv voor het opwekken van zoveel ergernis bij jezelf.

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: oktober 18, 2006, 11:44:57 am »

quote:

bati schreef op 18 oktober 2006 om 11:31:
Is geloof (opvatting, mening) gelijk aan 'De Waarheid'? Nee.
Hoe weet je dat zo zeker?

Ulysses

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: oktober 18, 2006, 12:51:36 pm »
Kennelijk is er op www.pubers-en-muziek.nl/slayer reclame gemaakt voor dit topic. Uitstekend, ik zou willen zeggen: blijf allemaal hangen en praat een pijp vol! :)
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.