Auteur Topic: Volkert van der G.  (gelezen 2333 keer)

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Volkert van der G.
« Reactie #15 Gepost op: april 07, 2003, 05:02:36 pm »
medici zijn idd niet hoogbegaafd, integendeel! En hun opleiding sla ik ook niet zo hoog aan :)

En verder heeft Volkert zich elitair gedragen: hij vond dat het fout dreigde te gaan, en heeft dat eigenmachtig een halt toegeroepen. Da's een trekje waar mensen met een hoog IQ (laat ik het zo formuleren) volgens mij wel vaker last van hebben: zij snappen immers het best hoe de wereld in elkaar zit!
De meesten snappen alleen ook dat je je wel aan het huidige systeem hebt te houden, en dat is waar Volkert zich aan onttrok.

@ Picardijn: Natuurlijk heeft Volkert nauwelijks spijt: 't was geen impulsgebeuren! En natuurlijk liep hij weg: als hij niet ontmaskerd zou worden, hoefde hij/zijn gezin minder te lijden. En natuurlijk weet hij niet precies waarom dat op die dag moest gebeuren: dat het ging gebeuren was belangrijker!
« Laatst bewerkt op: april 07, 2003, 05:13:30 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Macguinness

• Bekijk profiel
Volkert van der G.
« Reactie #16 Gepost op: april 07, 2003, 06:05:31 pm »

quote:

op 07 Apr 2003 16:15:26 schreef elle:
op 07 Apr 2003 01:14:59 schreef macguinness:
God houdt zelfs van Volkert van de G.

Lijkt mij stug: God houdt alleen van mensen die 'de keus' hebben gemaakt en in Christus zijn; en dat is Volkert volgens mij niet.

Maar, net zo als die misdadiger (Wat had-ie eigenlijk gedaan ?) die naast Jezus aan het kruis hing, is het nooit te laat om die keuze te maken.

lonneke

• Bekijk profiel
Volkert van der G.
« Reactie #17 Gepost op: april 07, 2003, 08:28:57 pm »
Naast een hoog IQ zijn er meerdere kenmerken die een hoogbegaafd mens heeft. Overigens is 2 tot 3 % van de totale bevolking van Nederland hoogbegaafd.

Voor de duidelijkheid de kenmerken:

een sterk gevoel van "anders" zijn
moeite met autoriteit hebben
u heeft een zeer sterk rechtvaardigheidsgevoel
u functioneert het beste 'solo'
anderen snappen uw grapjes nooit
snel oplossingen voor problemen zien
overgevoeligheid
anderen kunnen u vaak niet volgen
u bent zeer trouw en loyaal
u verveelt zich meestal vreselijk op verjaardagen en feestjes
u stelt hoge eisen, vooral aan uzelf
een gruwelijke hekel hebben aan herhalingen van wat net gezegd is
op school hoorde u er nooit bij
als u met een project bezig bent, vergeet u alles om u heen en werkt hier dubbele uren aan
vaak moet u uw denkbeelden uitleggen, cq verdedigen of ze worden gewoon genegeerd
u hoort nogal eens: 'doe toch niet altijd zo ingewikkeld', 'ga je altijd zo diep', 'ben je altijd zo serieus?' 'wat lees je nu weer voor 'n ingewikkeld boek' etc.
u bent non-conformistisch
u heeft een hekel aan groepen
u bent het type wereldverbeteraar
u denkt dat u ongelijk heeft omdat alle anderen iets anders denken
gevoel van onderprestatie
problemen met organiseren van je leven
chronisch uitstellen
problemen met starten
vele versmipperde projecten
problemen met voortzetten en afmaken
sterke drang naar prikkels
neiging tot verslavingen
snel verveeld
snel geprikkeld
creatief (muziek en toneel, schrijven
intuïtief
vaste procedures
snel geïrriteerd en ongeduldig
innerlijke onrust
tobben
soms alles durven, dan weer niets (kluizenaarsperiode wisselt zich af met sociale periode, stemmingswisselingen)
laag zelfbeeld (laat je absoluut niet zien aan de buitenwereld!) "Als ik het soms eens durf te zeggen, snapt toch niemand het!"

zie ook

www.hiq.nl

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Volkert van der G.
« Reactie #18 Gepost op: april 07, 2003, 09:40:54 pm »
Mijn excusses voor het voledig weergeven van de naam.
Ben bekend met de ongeschreven regels van de journalastiek In Nederland is het gebruikelijk om alleen de initialen te gebruiken van de achternaam bij verdachten, zolang deze niet door een rechter veroordeeld zijn
Zelf dacht ik dat dit niet terzake deed op het forum. Temeer de voledige naam bekend is bij de grote meerderheid naar ik aanneem, en naar alle waarschijnlijkheid dit de dader is.

Is het ook een taak voor ons om de verdachte tegen de mensen te beschermen, want dan zou men eerder Verdachte A kunnen vermelden. :?

Zelf denk ik dat A zijn naam er niet zozeer ertoe doet. Denk eerder dat het mensen minder doet als de naam van A volledig word geschreven in plaats van de initialen.
Er zijn een drietal feiten die wel mogen worden vermeld in een artikel: leeftijd, beroep en woonplaats. Dan ga je toch graven, de mens is immers van nature nieuwsgierig. Maar in feite doet het er niets toe.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Volkert van der G.
« Reactie #19 Gepost op: april 08, 2003, 12:21:32 am »

quote:

op 06 Apr 2003 22:45:20 schreef Picardijn:
op 06 Apr 2003 12:34:01 schreef Joesoef:
Deze man zit nu tijdens het proces nog te liegen, een treurig persoon die in "opdracht" werkte.

Waar heb je deze info vandaan :?

Dat zei de heer V. van der G. in een eigen verklaring. Stond in de meeste kranten trouwens.

[edited by ramH]Zie vorige edit.
Dus hij zegt in een verklaring dat hij liegt ?
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Marloes

• Bekijk profiel
Volkert van der G.
« Reactie #20 Gepost op: april 08, 2003, 12:51:06 am »
Hoi Lonneke, ik ken die website, vind de genoemde kenmerken daar alleen nogal subjectief; je hebt ook hoogbegaafden die geen problemen veroorzaken maar juist een geslaagde carrière hebben. (Op internet staan ook wel lijstjes van 'geslaagde' hoogbegaafden, neem ik aan.)

Elle, ik heb vanavond iemand horen zeggen dat het Nederlands wetboek moorden an sich niet verbiedt, maar alleen de consequenties daarvan aangeeft (nl. bijv. levenslange gevangenisstraf), en voor zover ik weet accepteert Volkert van der G**** die ook helemaal, hij denkt duidelijk zwart-wit :).
[Prediker 7:29]

lonneke

• Bekijk profiel
Volkert van der G.
« Reactie #21 Gepost op: april 08, 2003, 09:44:35 am »
Ik heb in de krant gelezen dat zijn ouders ook behoorlijk conservatief waren, zelfs lied waren van de Apostolische kerk. Hij is dus wel met het geloof opgevoed. Misschien dat hij daarom zo zwart-wit denkt. Maar uit zijn verklaring hoor ik dat hij zijn daad heeft gedaan om de zwakkeren in de samenleving te beschermen.

Maar hoe om te gaan met opkomende dictators zoals Hitler, saddam Hoessein, die massa mensen achter zich weten te krijgen, vervolgens deze mensen indoctrineren, manipuleren, en gewoon hun eigen gang gaan.

Ik sta er niet zo van te kijken hoor dat er dan iemand is die een dictator in die kiem wil smoren. De geschiedenis heeft óók dat mensen geleerd....daarmee keur ik moord niet goed, maar het rechtssysteem is zo dat je alleen iemand kunt oppakken als het vaak al te laat is....

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Volkert van der G.
« Reactie #22 Gepost op: april 08, 2003, 11:26:33 am »
Apostolische kerk heeft niets met het geloof in God te maken. Het is een gemeenschap die alleen als taak heeft het leven door te geven aan een volgende generatie. Dit moet gebeuren zonder de huidige wereld uit te buiten.
In dat licht kun je misschien wel zien dat hij voor de zwakkeren spreekt, maar dan ben je Ubermensch als je zo oordeeld.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Volkert van der G.
« Reactie #23 Gepost op: april 11, 2003, 03:26:09 pm »
treffend:
uit een artikel

Pim Fortuyn onthoofd door viaduct

De kans is groot dat Volkert van der G. zich donderdagavond een slag in de rondte heeft gelachen. Het beeld van Pim Fortuyn dat donderdag bij de woning van de vermoorde politicus is afgeleverd, is namelijk bij het transport beschadigd. In het centrum van Rotterdam botste het hoofd door een inschattingsfout van de vrachtwagenchauffeur tegen de rand van een viaduct.
Volgens makelaar Harry Mens, die het bronzen beeld liet maken, is het hoofd van Fortuyn door de aanrijding geknikt. ?De schade valt mee?, aldus Mens donderdag. ?Het beeld wordt vandaag nog hersteld en kan daarna in de tuin van Fortuyns voormalige woning, het Palazzo di Pietro, aan het G.W. Burgerplein worden geplaatst.?
Het hoofd ramde tussen het Hofplein en het Weena een viaduct. Mens: ?De chauffeur van de vrachtwagen waarop het beeld stond, heeft de doorrijhoogte van vier meter verkeerd ingeschat. Het beeld is hierdoor uiteindelijk met een schoonheidsfoutje afgeleverd.?
Het beeld, dat Mens uit eigen zak heeft betaald, werd donderdag van Lisse naar Rotterdam vervoerd. Het wordt op 6 mei, de sterfdag van Fortuyn, onthuld. Op diezelfde dag wordt in het centrum van Rotterdam ook het door de Stichting Beeld van Pim bekostigde beeld onthuld. Dit monument, dat tegenover het Historisch Museum Het Schielandhuis komt te staan, zal onderhouden worden door de gemeente Rotterdam.
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Knoopje

• Bekijk profiel
Volkert van der G.
« Reactie #24 Gepost op: april 11, 2003, 03:46:08 pm »
Lekker dan. Probeer je een mooi beeld te maken voor die man en dan gaan ze het kapot maken. Echt gemeen! :'(
Ik zou evangelisch willen zijn

lonneke

• Bekijk profiel
Volkert van der G.
« Reactie #25 Gepost op: april 11, 2003, 05:23:56 pm »
zo een gedachte die in me opkomt: Gij zult geen gesneden beelden voor Mijn aangezicht hebben.
Mensen waar beelden voor worden gemaakt deugen in mijn ogen sowieso niet.

Dat wou ik even kwijt.

Ik moet opeens aan Saddam Hoessein denken....

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
Volkert van der G.
« Reactie #26 Gepost op: april 12, 2003, 11:36:25 am »

quote:

op 07 Apr 2003 20:28:57 schreef lonneke:
Naast een hoog IQ zijn er meerdere kenmerken die een hoogbegaafd mens heeft. Overigens is 2 tot 3 % van de totale bevolking van Nederland hoogbegaafd.

Voor de duidelijkheid de kenmerken:

een sterk gevoel van "anders" zijn
moeite met autoriteit hebben
u heeft een zeer sterk rechtvaardigheidsgevoel
u functioneert het beste 'solo'
anderen snappen uw grapjes nooit
snel oplossingen voor problemen zien
overgevoeligheid
anderen kunnen u vaak niet volgen
u bent zeer trouw en loyaal
u verveelt zich meestal vreselijk op verjaardagen en feestjes
u stelt hoge eisen, vooral aan uzelf
een gruwelijke hekel hebben aan herhalingen van wat net gezegd is
op school hoorde u er nooit bij
als u met een project bezig bent, vergeet u alles om u heen en werkt hier dubbele uren aan
vaak moet u uw denkbeelden uitleggen, cq verdedigen of ze worden gewoon genegeerd
u hoort nogal eens: 'doe toch niet altijd zo ingewikkeld', 'ga je altijd zo diep', 'ben je altijd zo serieus?' 'wat lees je nu weer voor 'n ingewikkeld boek' etc.
u bent non-conformistisch
u heeft een hekel aan groepen
u bent het type wereldverbeteraar
u denkt dat u ongelijk heeft omdat alle anderen iets anders denken
gevoel van onderprestatie
problemen met organiseren van je leven
chronisch uitstellen
problemen met starten
vele versmipperde projecten
problemen met voortzetten en afmaken
sterke drang naar prikkels
neiging tot verslavingen
snel verveeld
snel geprikkeld
creatief (muziek en toneel, schrijven
intuïtief
vaste procedures
snel geïrriteerd en ongeduldig
innerlijke onrust
tobben
soms alles durven, dan weer niets (kluizenaarsperiode wisselt zich af met sociale periode, stemmingswisselingen)
laag zelfbeeld (laat je absoluut niet zien aan de buitenwereld!) "Als ik het soms eens durf te zeggen, snapt toch niemand het!"

zie ook

www.hiq.nl

Zucht!!!
 ;(
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

"hij die wandeld in de schaduw van het licht"

Doe maar geen moeite, ik ben DYSLEKT

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
Volkert van der G.
« Reactie #27 Gepost op: april 13, 2003, 11:00:08 pm »
Sorry
ik vond iets te veel herkenning in de lijst.
ik begin wel een nieuwe topic.
;(
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

"hij die wandeld in de schaduw van het licht"

Doe maar geen moeite, ik ben DYSLEKT

lonneke

• Bekijk profiel
Volkert van der G.
« Reactie #28 Gepost op: april 14, 2003, 12:03:22 am »

quote:

op 13 Apr 2003 23:00:08 schreef Mack Raven:
Sorry
;(
ik heb dat ook wel..

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Volkert van der G.
« Reactie #29 Gepost op: april 14, 2003, 12:13:46 am »

quote:

op 14 Apr 2003 00:03:22 schreef lonneke:
op 13 Apr 2003 23:00:08 schreef Mack Raven:
Sorry
;(

ik heb dat ook wel..
hoogbegaafden onder elkaar :) :) :)
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God