Onderwijsinspectie onderzoekt seksueel gedrag leerlingen We praten in bovengenoemde link over basisschoolkinderen. Ik citeer "Ik denk dat we bezig zijn de kinderen te overvoeren met seksuele beelden zonder dat we in de gaten hebben wat dat nou eigenlijk voor ze betekent". Dat is wel wat anders dan vrijheid, blijheid en alles moet kunnen, uit mijn schooltijd. Nu zijn er uiteraard altijd incidenten geweest maar kennelijk neemt het inmiddels dusdanige vormen aan dat je het niet als een incident kunt beschouwen.
Het merkwaardige is dat de rol van de media en met name van de televisie en computers tot nu toe onderbelicht is gebleven maar nu eindelijk toch genoemd wordt. Eerdere onderzoek toont al het verband aan tussen tv en anorexia en ook het verschijnsel breezuhmeisjes die sexuele diensten verlenen voor bij wijze van spreken en soms letterlijk een breezer. Waar overigens ook nog een behoorlijke hoeveelheid alcohol in zit, heeft een directe relatie met de zwaar sexueel getinte videoclips waar maar weinig respect voor meisjes uit spreekt en waarin hoerig gedrag aangemoedigd wordt.
Overigens blijft men met droge ogen beweren dat er geen relatie bestaat tussen toenemend geweld en met name zinloos geweld, gangbangs en de grote hoeveelheid afstompende geweldsfilms, videoclips en games die de jeugd onder ogen krijgt.
Toch is er niets nieuws onder de zon, Bileam adviseerde al om een offerfeest aan te richten en de Israelieten te laten verleiden door vrouwen en meisjes. En het was een succesvol advies waarbij duizenden Israelieten ter dood worden gebracht.
Gelijkertijd is het een opdracht voor ouders van basisschoolkinderen om op nog jongere leeftijd, veel jonger dan mij lief is, uitgebreid sexueel voor te lichten, waarbij je ook vertelt wat er allemaal niet bij thuishoort. Om bij te brengen dat sex niet een vrij verkrijgbare dienst is maar iets moois is wat in een liefdevolle relatie thuishoort. Niet eenvoudig, maar wel dringend noodzakelijk!