Auteur Topic: It's a dogs life!  (gelezen 10537 keer)

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Gepost op: december 31, 2006, 04:43:41 pm »
Het is wat stil geworden in het blogs en column subforum vandaar dat ik dacht laat ik maar weer 's wat posten. Stekelig en onregelmatig zoals voorheen en in duidelijke zwart-wit tekening en in lange en korte stukjes, van alles wat en over van alles. Reageren mag altijd, maar bedenk vantevoren dat een column altijd prikkelend bedoeld is en zelden of nooit persoonlijk. Uitzondering is mevr. Verdonk waar ik een enorme hekel aan heb, maar die heeft zo'n dikke betonnen plaat voor d'r hoofd dat ze het toch niet voelt. (Bovendien verwacht ik ook niet echt dat zij hier gaat reageren ;) )

Badeenden

Zoals ik in het verleden al heb laten merken, heb ik niet zoveel op met de beoefenaars van het politiek bedrijf in Nederland. Uitzonderingen daargelaten zijn het lieden die alleen in verkiezingstijd zich druk maken om de mening van de inwoners van Nederland. Dat is dus niet vaker dan één keer in de vier jaar gemiddeld. Aan de andere kant hoef je van de kiezers ook geen langetermijnvisie te verwachten, laat staan een herinnering aan wat gisteren de hype was en nu al weer vergeten is. Nederland wordt dus geregeerd op   basis van een dichtgetimmerd regeringsaccoord dat al verouderd is op het moment dat de inkt droog is. Intussen wordt er van alles bedacht en gedaan want het circus Nederland b.v. moet wel doorgaan en zolang er geen grote tegenstellingen zijn kabbelt alles in rustig water voort en zit de Tweede Kamer er voor spek en bonen bij. Maar owee als er onenigheid is tussen de regeringspartijen en er zich golven beginnen te vormen, ineens verdwijnen al die snaterende politici onder de waterlijn van het regeerakkoord. Wat dat betreft ben ik erg benieuwd hoe het politieke decor er uit gaat zien als dat kabinet van CDA, PVDA en CU er echt komt in 2007.
Maar wat is het verband met die badeenden van de titel? Nou dat zit zo, omdat zoonlief niet zo dol is op  van grote hoogte vallend water maar wel makkelijk een uur in bad kan zitten, hebben wij een shit en goedkoop plastic zitbad gekocht. En na enig reddend optreden voor het speelgoed met batterij en andere niet waterbestendige onderdelen wordt er nu van alles mee gesjouwd om in bad mee te spelen. Zodoende dat ik van de week met twee tot badeenden gepromoveerde hardplastic eenden in bad zat te spelen. In rustig water blijven ze mooi drijven, maar enige rimpeling in het water en *ploemp* de beide eendjes drijven op hun kop, met hun gladde onderkant boven, in het water.

http://www.cartoonstock.com/lowres/idi0035l.jpg

Zijnkind

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #1 Gepost op: december 31, 2006, 08:55:36 pm »
Leuk. Nieuwe stekeligheden. Daar hebben we lang op moeten wachten :) .

Jonge honden met badeenden. Begint de training voor de jacht nu al? en wat is een shit bad eigenlijk?
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #2 Gepost op: januari 03, 2007, 09:23:41 pm »

quote:

Zijnkind schreef op 31 december 2006 om 20:55:
Leuk. Nieuwe stekeligheden. Daar hebben we lang op moeten wachten :) .

Jonge honden met badeenden. Begint de training voor de jacht nu al? en wat is een shit bad eigenlijk?

Ik ben blij dat je me nog voor een jonge hond aanziet :) En een shit en goedkoop bad is een plastic bad waarvan de gemiddelde levensduur recht evenredig is aan de betaalde prijs.

De lange weg naar een nieuw kabinet 1
Werd er voorheen nogal eens geklaagd dat er teveel dichtgeregeld was in de achterkamertjes op het Binnenhof, nu is daar geen enkele aanleiding voor. Wie er voor deze historische doorbraak verantwoordelijk is weten we nog niet omdat de betreffende politici zich op een geheime locatie bevinden. Triest voor Binnenhof-watchers, wisten ze voorheen nog te melden wie er zaken aan het doen waren, nu tasten ze zelfs daarover in het duister. En nu maar afwachten of het allemaal echt sneller gaat met die formatie. Mijn inschatting staat in vette letters hierboven, wordt ongetwijfeld nog vervolgd.
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2007, 09:24:07 pm door dingo »

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2007, 10:13:48 pm »
Ik vind het eerlijk gezegd wel een strakke actie van ze... ;) Een paar dagen ongestoord werken aan de verhoudingen kan volgens mij nooit kwaad en lijkt me op dit moment een vd beste dingen die ze kunnen doen t.a.v. de snelheid van het proces.
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2007, 10:15:06 pm door Mezzamorpheus »

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #4 Gepost op: januari 13, 2007, 12:07:29 am »
Openbaar vervoer
Tegenwoordig kan ik bijna dagelijks de verrichtingen van het openbaar vervoer waarnemen en ondervinden en dat is niet altijd een genoegen helaas. Zo zijn de listen en lagen van de NS om hun punktualiteit op peil te krijgen onuitputtelijk. Een van die listen is die nieuwe dienstregeling die we sinds december hebben waar ik persoonlijk nog niet veel in zie verbeteren omdat er nog steeds te weinig materieel en te veel storingen zijn. Daarnaast heeft het spoorwegnet eenvoudigweg te weinig redundantie. Een stroomstoring kan niet opgevangen worden, als in het seinenstelsel een storing optreedt is er geen backupvoorziening. Allemaal voorzieningen die geld kosten en de NS moest zo nodig winst maken dat men die noodzaaklijke investeringen maar achterwege heeft gelaten. Prorail heeft uiteraard ook de nodige boter op het hoofd maar zeker in die tijd nog zo verstrengeld met de NS dat de wederzijdse verwijten iets te maken heeft met ketels die kookpotten verwijten zwart te zien.

Toch zitten er nog wel wat zilverrandjes rond de wolken, zeker de treinen in de spits zitten zo vol dat er zelden of nooit een stel conducteurs zich door heen waagt. Nu ben ik door mijn werkgever voorzien van een jaartrajectkaart dus ik heb daar verder geen financieel voordeel bij maar het moet menige zwartrijder toch wel welkom zijn. Laten zij nu degene zijn die de meeste problemen veroorzaken en het meest geweldadig zijn volgens de NS. En toch vraag ik me af in hoeverre dat te maken heeft met de houding en gedrag van de conducteur/controleurs. Van de week zat ik namelijk nietsvermoedend in een lange tram met twee rijtuigen te hopen dat ik mijn trein nog zou halen totdat ik de mededeling hoorde "Dames en heren wilt u uw vervoersbewijs gereed houden voor kaartcontrole". En ja hoor door elke deur, 8 stuks in dit geval stappen er 2 geuniformeerde stevig gebouwde kerels, (16 stuks dus) naar binnen beginnen aan de kaartcontrole, mijn trein kon ik gelijk wel vergeten. Ze hebben een houding die me maar matig bevalt en onwillekeurig rijzen bij mij behalve mijn nekharen ook beelden op van de foto's van razzia's die ik gezien heb; het lijkt er best veel op. Het kan dat deze overvaltechniek meer resultaten oplevert maar die ene conducteur die er vroeger op elke tram zat en ook vaak de mensen die meerijden kende en waar je wat aan vragen kon, zou dat niet minstens zo effectief zijn?
« Laatst bewerkt op: januari 13, 2007, 12:09:21 am door dingo »

GJdJ

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #5 Gepost op: januari 13, 2007, 10:03:33 pm »
1 ding zeker van met je auto in de file staan: je hebt iig nooit onaangekondigde kaartcontroles ;)

Laodicea

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #6 Gepost op: januari 13, 2007, 10:52:53 pm »

quote:

dingo schreef op 13 januari 2007 om 00:07:
Ze hebben een houding die me maar matig bevalt en onwillekeurig rijzen bij mij behalve mijn nekharen ook beelden op van de foto's van razzia's die ik gezien heb; het lijkt er best veel op.
:o  :+
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #7 Gepost op: januari 16, 2007, 07:21:56 pm »
Zelden werp ik een blik in de Telegraaf op het internet en nog zeldzamer lees ik de commentaren maar dit keer werd ik getipt voor het volgende commentaar op een artikel over verzorgingshuizen wat ik zonder verdere toevoegingen overneem.

quote:

Plaats de bejaarden in de gevangenissen en de gevangenen in de bejaardenhuizen. Een doorsnee Nederlandse gevangenis heeft tv, internet, 3x per dag eten op je kamer, eigen eigen kamer met toilet, en je kan zelfs een centje bijverdienen. Bovendien is de gevangenis gratis voor de bewoners, wat je niet van die belabberde bejaardenhuizen kan zeggen!  
Johan, zeist di 16/1, 15:22

Divinespark

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #8 Gepost op: januari 17, 2007, 09:10:39 pm »
Ik wacht met smart op de eerste hier die over een theocratie begint....
Waarom ook eigenlijk niet?

Zijnkind

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #9 Gepost op: januari 17, 2007, 11:06:24 pm »
Wat heeft dat te maken met de persoonlijke weblog van ons aller Dingo?
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #10 Gepost op: januari 23, 2007, 11:17:30 pm »
Divinespark ik vermoed dat je smart nog wel een poosje zal voortduren want ik zou niet weten waarom ik over een theocratie zou beginnen.

Marktwerking
Pred 7,9  Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.
Het zal nog wel even duren voordat ik tot de wijzen behoor want ik kan me nog behoorlijk ergeren aan bepaalde politieke waanideeën. Een van die waanideeën is dat marktwerking in zorgsector tot betere prestaties zouden leiden. Alleen het doorvoeren van allerlei wijzigingen heeft al miljarden gekost en de kwaliteit van zorg heb ik nog niet beter zien worden. Laat staan die van de thuiszorg. Want de minister mag dan van mening zijn dat 6,5 miljoen euro in faillisementen verloren gegane voorschotten een peanut is op de 12 miljard die er in rond gaat, maar die miljoenen zijn alleen maar het topje van de ijsberg. De situatie dat een directeur die met 300.000 euro per jaar naar huis gaat bijvoorbeeld lijkt toch verdacht veel op diefstal. En al die managers en directeuren die hun eigen bv-tje met goedkoop schoonmaakpersoneel ingehuurd hebben en intussen de volle mep gefactureerd hebben bij het zorgkantoor zijn ook erg goed met het graaien in grote pot zorggelden. Degene die thuiszorg behoeven krijgen intussen het in eenheden van 10 minuten gedetailleerd toegewezen en de zorgende moet de bestede tijd  ook per eenheid van 10 minuten verantwoorden. Alleen het invullen van die papieren kost al een miljard per jaar en wie zit er eigenlijk, behalve die imbeciele technocraten, er op te wachten? Maar nee de marktwerking moet blijven want daardoor het is goedkoper geworden volgens de minister. Uiteraard hoeft een minister nooit een beroep te doen op thuiszorg.
Excellentie, verreweg het goedkoopste is geen zorg te verlenen, geen ziekenhuisopname toe te staan en mensen na het overlijden te cremeren, dat is in een zwart verleden al eens aangetoond.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #11 Gepost op: januari 25, 2007, 09:40:59 am »
d:)b

offtopic:ik weet dat het reageren met alleen een smiley niet wordt gewaardeerd, maar in dit geval, it says it all!
Bombus terrestris Reginae

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #12 Gepost op: januari 26, 2007, 12:38:20 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 25 januari 2007 om 09:40:
d:)b

offtopic:ik weet dat het reageren met alleen een smiley niet wordt gewaardeerd, maar in dit geval, it says it all!
offtopic:alle reacties worden gewaardeerd hoor! :)

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #13 Gepost op: januari 26, 2007, 01:33:37 pm »

quote:

'Gebrek aan kennis bij verzekeraars'

Uitgegeven: 26 januari 2007 08:14

AMSTERDAM - Verzekeraars en tussenpersonen hebben een gebrek aan kennis over de producten die ze verkopen. De slechte informatieverstrekking leidt tot duizenden klachten. Dat zegt de Ombudsman Verzekeringen Jan Wolter Wabeke vrijdag in een interview met het Algemeen Dagblad.

Wisselingen in het management, fusies en overnames en te weinig kennis bij het personeel zijn hiervoor volgens hem de oorzaken. "Ik vind het onthutsend als ik, de ombudsman, medewerkers van een verzekeraar moet uitleggen wat voor product ze hebben verkocht."

De problemen doen zich vooral voor bij de beleggingspolissen. Diverse belangenverenigingen zouden rond de zeventigduizend klachten hebben verzameld van gedupeerde polishouders.

Kritiek

Het Verbond van Verzekeraars herkent zich niet in de kritiek van Wabeke op onder meer de slechte informatieverstrekking. "We hebben de afgelopen jaren meerdere initiatieven ontplooid om de klant beter voor te lichten, zoals de financiële bijsluiter", zegt woordvoerder Hennie Zoontjes in de krant.
Een berichtje op nu.nl moet je uiteraard met de nodige korrels zout nemen maar de uitspraak van de ombudsman gaat over het gebrek aan kennis bij het personeel en de pavlov reflex van het verbond is dat ze financiële bijsluiters geïntroduceerd hebben. Kennelijk is het kennisniveau van de, aan callcenterbedrijven uitbestede, telefonische infodesk zo laag dat ze nog geen financiële bijsluiter kunnen uitleggen. Daarnaast lezen tussenpersonen in de regel alleen de provisieregels van de producten die ze verkopen en werken ze bij voorkeur voor de hoogste bieder. Dat zou theoretisch met de per 1 januari 2006 ingevoerde Wet financiële dienstverlening tot het verleden moeten gaan behoren. Nu is deze wet een dusdanig gedrocht van bureaucratische regelzucht dat het enige resultaat is dat de kleinere dienstverleners het leven behoorlijk zuur gemaakt wordt. Terwijl het probleem juist zit bij de afsluitprovisie en hoe deze wordt uitbetaald. Overigens heb ik weinig medelijden met mensen die instappen op financiële producten waarmee gouden bergen beloofd worden. In dat soort gevallen is het toch de hebzucht die het van het gezonde verstand wint imo. Maar met de Wfd kun je gerust afvragen of het middel niet erger is dan de kwaal.
« Laatst bewerkt op: januari 26, 2007, 01:34:03 pm door dingo »

Liudger

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #14 Gepost op: januari 27, 2007, 06:11:32 pm »
Ah, lekker kankeren!

Dingo, al eens aan Australië gedacht?

Alles hier raakt verstroopt en verstopt, het hele systeem raakt anemisch van de parasieten (bv die zorg-bv directeuren). Bij een parasieten-infectie heeft bijvoeding (= belastingverhoging) slechts een toename van de parasietenbevolking tot gevolg.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #15 Gepost op: januari 28, 2007, 01:06:24 am »
Australië heeft zijn eigen problemen waar ik gelukkig hiervandaan niet teveel zicht op heb. Overigens is het feit dat het nog veel beroerder kan, nog geen reden om de ogen te sluiten voor zaken die (veel) beter kunnen.

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #16 Gepost op: januari 29, 2007, 09:02:23 pm »
Jr blijft me verbazen, vooral als het om associëeren van gebeurtenissen of dingen gaat. Maar soms is het vooral komisch zoals vandaag. Als driejarige word je wel geacht je zo langzamerhand je zelf aan te kleden en dat lukt al heel aardig. Maar bij sommige kledingstukken zie je echt niet eenvoudig wat voor of achter is. Bij het bekijken van een trui komt dan ook alles aan bod: voorkant, achterkant, zijkant links, zijkant rechts, bovenkant en onderkant. Zoonlief knikt bevestigend, ja dat begrijpt ie (nou ja) om gelijk verder te gaan met de vraag: "Waar is nou het ledikant?" Tja daar hadden we geen antwoord op. :)

Els

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #17 Gepost op: januari 29, 2007, 11:25:10 pm »
;) dit is echt humor dingo, dat vergeet je nooit meer zoiets.
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2007, 11:25:20 pm door Els »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #18 Gepost op: januari 29, 2007, 11:59:38 pm »
Bedoelde hij niet de lady-kant?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #19 Gepost op: januari 30, 2007, 12:08:15 am »

quote:

elle schreef op 29 januari 2007 om 23:59:
Bedoelde hij niet de lady-kant?
Dat zou ook nog kunnen natuurlijk, maar die weet ik ook niet.  :)

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #20 Gepost op: februari 24, 2007, 03:50:13 pm »
Vandaag is jr wat minder fortuinlijk want hij is gevallen. Op welke manier, weet ik niet maar het klonk niet echt goed en er staat een afdruk van een opbergdoos in zijn kin en wang is ook wat dikker dan normaal. Na de gebruikelijke wondverzorging met wat arnica en wat wondspray op de schaafwond bleef even de vraag of er niets gebroken of ontzet was omdat 'ie wel lang bleef huilen, zeker voor zijn doen want niet echt kleinzerig. Maar een kaakje lostte ook dat probleem op. Het huilen hield op en het kaakje werd opgepeuzeld zonder noemenswaardige problemen, dus dankbaar constateerde we dat er waarschijnlijk verder niets aan de hand is.  :)

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #21 Gepost op: april 07, 2007, 11:29:28 pm »
Gewetensbezwaren.

De hele discussie over gewetensbezwaarde ambtenaren van de burgerlijke stand zal je niet ontgaan zijn. Nu zal mij persoonlijk mijn geweten mij niet bezwaren als ik als ambtenaar van de burgerlijke stand twee personen van hetzelfde geslacht moest verbinden. Integendeel ik zie liever een monogaam stel dan de promiscue levensstijl die de homoscene jaren gekenmerkt heeft. Maar ik wil geen gewetens van andere aan mijn vrijheid daarin binden dus bestaande gewetensbezwaarde avbs verdienen dus imo als gewetensbezwaard beschermd te worden.

Het wrange van politiek is echter dat diegene die altijd het hardst geschreeuwd hebben om als gewetensbezwaarde erkent te worden als bijvoorbeeld dienstplichtweigeraar en anti-kernenergie demonstrant zo overtuigd zijn van eigen gelijk dat zij andere gewetensbezwaarden het licht in de ogen niet gunnen. En dan zie je weer dat er niets nieuws onder de zon is, tijden veranderen wel maar mensen niet. De weerzin van de generatie 60-70-er jaren tegen het christendom is nog springlevend en het moet een bittere pil voor deze generatie zijn dat er zoiets als een CU in de regering zit. Tenslotte van het CDA hadden ze niet zoveel te duchten want die C was allang verwaterd. Verwacht dus gerust nog meer van dit soort acties de komende tijd.

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #22 Gepost op: april 12, 2007, 11:54:37 pm »
Onderwijsinspectie onderzoekt seksueel gedrag leerlingen

We praten in bovengenoemde link over basisschoolkinderen. Ik citeer "Ik denk dat we bezig zijn de kinderen te overvoeren met seksuele beelden zonder dat we in de gaten hebben wat dat nou eigenlijk voor ze betekent". Dat is wel wat anders dan vrijheid, blijheid en alles moet kunnen, uit mijn schooltijd. Nu zijn er uiteraard altijd incidenten geweest maar kennelijk neemt het inmiddels dusdanige vormen aan dat je het niet als een incident kunt beschouwen.

Het merkwaardige is dat de rol van de media en met name van de televisie en computers tot nu toe onderbelicht is gebleven maar nu eindelijk toch genoemd wordt. Eerdere onderzoek toont al het verband aan tussen tv en anorexia en ook het verschijnsel breezuhmeisjes die sexuele diensten verlenen voor bij wijze van spreken en soms letterlijk een breezer. Waar overigens ook nog een behoorlijke hoeveelheid alcohol in zit, heeft een directe relatie met de zwaar sexueel getinte videoclips waar maar weinig respect voor meisjes uit spreekt en waarin hoerig gedrag aangemoedigd wordt.

Overigens blijft men met droge ogen beweren dat er geen relatie bestaat tussen toenemend geweld en met name zinloos geweld, gangbangs en de grote hoeveelheid afstompende geweldsfilms, videoclips en games die de jeugd onder ogen krijgt.

Toch is er niets nieuws onder de zon, Bileam adviseerde al om een offerfeest aan te richten en de Israelieten te laten verleiden door vrouwen en meisjes. En het was een succesvol advies waarbij duizenden Israelieten ter dood worden gebracht.

Gelijkertijd is het een opdracht voor ouders van basisschoolkinderen om op nog jongere leeftijd, veel jonger dan mij lief is, uitgebreid sexueel voor te lichten, waarbij je ook vertelt wat er allemaal niet bij thuishoort. Om bij te brengen dat sex niet een vrij verkrijgbare dienst is maar iets moois is wat in een liefdevolle relatie thuishoort. Niet eenvoudig, maar wel dringend noodzakelijk!
« Laatst bewerkt op: april 12, 2007, 11:56:40 pm door dingo »

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #23 Gepost op: mei 14, 2007, 09:48:21 pm »
Niet nieuws onder de zon.

Een bekende uitspraak van Prediker en vaak geciteerd als het over menselijk gedrag gaat. Toch is dat menselijke gedrag niet zo eenvoudig te verklaren. Over het algemeen zijn mensen gewoon kuddedieren met een hoog naäapgehalte. Gelijkertijd willen we ons onderscheiden van de grote massa en doen dat met het aanbrengen van persoonlijke noten in onze inrichting, tuin of auto.

Echt origineel zijn er maar weinig zodat die zeldzame originele man of vrouw binnen de kortste keren over het paard getilde Bekende Nederlander zijn. Met in hun kielzog minder originele maar wel geldgierige managers die hun inkomen op alle mogelijke manieren veilig proberen te stellen.

Minder zeldzaam zijn zorginstellingen en de mogelijkheden om daar als manager je zakken te vullen zijn er legio. Ook nu weer een berichtje dat de wachtlijsten in de jeugdzorg weer oplopen en dat er maar weer ruim 80 miljoen jaarlijks bij moet. En dat terwijl iedere zorgvrager je verhalen kan vertellen over de bureaucratie en naijver tussen de instellingen die veel meer kosten dan die 80 miljoen maar wel legio managers en beleidsmakers aan het werk houden. Het doet me denken aan de beide zonen van Eli, Chofni en Pinechas die hun knechten ook het beste vlees van de offers lieten toeëigenen nog voordat er geofferd was. Nee, er is echt niet nieuws onder de zon, helaas.
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2007, 10:30:20 pm door dingo »

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #24 Gepost op: juni 11, 2007, 04:46:35 pm »
Op de markt

Nog amper uit het ziekenhuis heeft mijn zus haar plek achter het internet weer ingenomen en speurend op haar favoriete site Marktplaats iets van haar gading gevonden. Maar ja hoe moest ze dat irl regelen want ze komt de deur nog niet uit.  Je begrijpt het al, ik loop niet krom maar was wel de pisang. Weinig opgetogen ging ik dus op pad om keurende blik te laten werken en bij gebleken geschiktheid de pecunia te overhandigen en de handelswaar mee te nemen.

Aangekomen bij de verkoper kreeg ik vanwege de hitte een blikje fris aangeboden. Dat werd uiteraard in dank aanvaard. Beleefd kwam vervolgens de vraag naar de gezondheid van mijn zus om vervolgens vrijwel in één adem door te vertellen dat zijn vrouw een bijzonder agressieve vorm van kanker heeft. De eerste chemo leek te helpen maar na 6 weken moest toch worden geconstateerd dat de tumor weer gegroeid was en er tenminste een tweede chemo nodig was. Overdonderd probeerde ik een passend antwoord te bedenken maar hij ging alweer verder met zijn verhaal dat als die tweede chemo niets zou doen het al snel afgelopen zou zijn. De wanhoop van straks alleen in zijn huis achter te blijven was duidelijk van zijn gezicht af te lezen.

Intussen probeerde ik nog steeds een reactie te bedenken met een verwijzing naar God de vader waar ieder mens mag schuilen. Maar aan zijn manier van praten was al duidelijk dat hij daar waarschijnlijk geen geloof aan zou hechten. Bedenkend dat ik bij de kankergevallen in mijn familie ook geen behoefte had aan mooie woorden, hoe goed bedoeld ook, maar wel aan iemand die de tijd nam om naar me te luisteren heb ik uiteindelijk vrijwel niets gezegd en heb ik 'm alleen maar aangehoord.

Enerzijds was het weinig bevredigend want er is een blijde boodschap voor alle mensen anderzijds troost ik me met de gedachte dat als het bedoeling geweest was dat ik zou spreken dat ik ook de juiste woorden ontvangen zou hebben.
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2007, 04:47:32 pm door dingo »

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #25 Gepost op: mei 09, 2008, 10:36:45 pm »
Hoewel het zonder meer mogelijk om elke dag een column te schrijven over zaken in Nederland die niet goed gaan, heb ik daar een poosje afstand van genomen maar soms kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Zo is mijn ergenis over de toestanden rond de kinderopvang door gastouders weer groot. Wat blijkt, er zijn allerlei bureautjes die "bemiddelen" en zo met niet meer dan een bureau en telefoon vele duizenden euro's verdienen. Een praktijk waar uiteraard zo snel mogelijk een eind aan moet komen.

Alleen de manier waarop dit opgelost wordt is weer schoolvoorbeeld van bureaucratie ten top. In alle stilte is namelijk dit voorjaar al een convenant door de brancheorganisatie gesloten met Sharon. En dacht je  dat die bureautjes nu het leven wat zwaarder gemaakt wordt? Welnee i.p.v. dat zij namelijk achter de vodden gezeten worden dat zij daadwerkelijk gaan kijken bij gastouders, veiligheidsinventarisaties doen kortom van alles doen om een goed gastouderbureau te zijn, heeft men nu afgesproken dat de gastouders van alles moeten: "De belangrijkste aanscherpingen:
• De ruimte waar kinderen worden opgevangen dient rookvrij te zijn
• Er moet een risico-inventarisatie veiligheid en gezondheid zijn voorafgaand aan start van de opvang
• Alle volwassen huisgenoten dienen een Verklaring Omtrent Gedrag te overleggen
• Gastouderbureaus formuleren kwaliteitscriteria waar gastouders aan moeten voldoen en toetsen deze jaarlijks. Het gaat hierbij o.a. om een EHBO-cursus, kennis van de ontwikkeling van kinderen en het beheersen van de Nederlandse taal
• Gastouderbureaus bieden een introductiecursus en vervolgcursussen aan de gastouders
• Jaarlijks voert het gastouderbureau minimaal twee huisbezoeken uit"

Ziet iemand in dit rijtje "Scherpere controle door de GGD's of gastouderbureaus hun taak wel serieus nemen"? Nee natuurlijk niet, we zadelen de gastouders op met allerlei taken om het gastouderschap te "professionaliseren" (zonder ons af te vragen wat de ouders nu eigenlijk willen en of de ouders wel "professioneel" zijn) en dit alles voor een ****prijs per uur zonder in loondienst te treden, zonder sociale verzekeringen, ziektewet of wat ook. En ondertussen blijft het gastouderbureau het grote geld opstrijken. En onze o zo geëmancipeerde Sharon heeft nu bedacht dat er pas een toeslag betaald wordt als er tenminste 5 kinderen worden opgevangen. En helpt zo effectief de concurrentie van de kinderdagverblijven om zeep want welke gastouder wil 5 kinderen (van een ander) tegelijk rond hebben lopen en heeft daar zowiezo de ruimte voor?

Marloes

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #26 Gepost op: mei 10, 2008, 12:43:43 am »
Die vijf kinderen hoeven dacht ik niet tegelijk (ik zit nu op 4 ;) ). Op de EHBO-cursus ben ik ook niet tegen, heb nu dl1 van 3 gehad. En ons gastouderbureau neemt zijn taken gelukkig wel serieus, heb de man in kwestie al een paar keer een uurtje op bezoek gehad (voor verschillende ouderparen) en "werk" pas sinds januari (dit bureau vraagt overigens 0,50 per uur).
Voor kostenbesparing is haast wel te hopen da took goed naar de declaraties van kdv' s gekeken gaat worden; het schijnt dat zij vaak verplichten hele dagen af te nemen als een kind slechts een dagdeel komt.

Vanwaar je frustratie, ben jij gastouder? :)
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2008, 12:44:03 am door Marloes »
[Prediker 7:29]

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #27 Gepost op: mei 10, 2008, 03:57:31 pm »

quote:

Marloes schreef op 10 mei 2008 om 00:43:
[...]
Vanwaar je frustratie, ben jij gastouder? :)
Ik niet :) maar iemand anders wel :). EHBO is niks verkeerd mee en de rest waarschijnlijk ook niet maar het lost het probleem van de graaiende bureautjes niet op, laat ze eerst 's zorgen dat die hun verplichtingen nakomen ipv kwalificaties vragen waar de eigen ouders niet eens aan kunnen voldoen.