Auteur Topic: It's a dogs life!  (gelezen 7889 keer)

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #15 Gepost op: januari 28, 2007, 01:06:24 am »
Australië heeft zijn eigen problemen waar ik gelukkig hiervandaan niet teveel zicht op heb. Overigens is het feit dat het nog veel beroerder kan, nog geen reden om de ogen te sluiten voor zaken die (veel) beter kunnen.

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #16 Gepost op: januari 29, 2007, 09:02:23 pm »
Jr blijft me verbazen, vooral als het om associëeren van gebeurtenissen of dingen gaat. Maar soms is het vooral komisch zoals vandaag. Als driejarige word je wel geacht je zo langzamerhand je zelf aan te kleden en dat lukt al heel aardig. Maar bij sommige kledingstukken zie je echt niet eenvoudig wat voor of achter is. Bij het bekijken van een trui komt dan ook alles aan bod: voorkant, achterkant, zijkant links, zijkant rechts, bovenkant en onderkant. Zoonlief knikt bevestigend, ja dat begrijpt ie (nou ja) om gelijk verder te gaan met de vraag: "Waar is nou het ledikant?" Tja daar hadden we geen antwoord op. :)

Els

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #17 Gepost op: januari 29, 2007, 11:25:10 pm »
;) dit is echt humor dingo, dat vergeet je nooit meer zoiets.
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2007, 11:25:20 pm door Els »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #18 Gepost op: januari 29, 2007, 11:59:38 pm »
Bedoelde hij niet de lady-kant?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #19 Gepost op: januari 30, 2007, 12:08:15 am »

quote:

elle schreef op 29 januari 2007 om 23:59:
Bedoelde hij niet de lady-kant?
Dat zou ook nog kunnen natuurlijk, maar die weet ik ook niet.  :)

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #20 Gepost op: februari 24, 2007, 03:50:13 pm »
Vandaag is jr wat minder fortuinlijk want hij is gevallen. Op welke manier, weet ik niet maar het klonk niet echt goed en er staat een afdruk van een opbergdoos in zijn kin en wang is ook wat dikker dan normaal. Na de gebruikelijke wondverzorging met wat arnica en wat wondspray op de schaafwond bleef even de vraag of er niets gebroken of ontzet was omdat 'ie wel lang bleef huilen, zeker voor zijn doen want niet echt kleinzerig. Maar een kaakje lostte ook dat probleem op. Het huilen hield op en het kaakje werd opgepeuzeld zonder noemenswaardige problemen, dus dankbaar constateerde we dat er waarschijnlijk verder niets aan de hand is.  :)

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #21 Gepost op: april 07, 2007, 11:29:28 pm »
Gewetensbezwaren.

De hele discussie over gewetensbezwaarde ambtenaren van de burgerlijke stand zal je niet ontgaan zijn. Nu zal mij persoonlijk mijn geweten mij niet bezwaren als ik als ambtenaar van de burgerlijke stand twee personen van hetzelfde geslacht moest verbinden. Integendeel ik zie liever een monogaam stel dan de promiscue levensstijl die de homoscene jaren gekenmerkt heeft. Maar ik wil geen gewetens van andere aan mijn vrijheid daarin binden dus bestaande gewetensbezwaarde avbs verdienen dus imo als gewetensbezwaard beschermd te worden.

Het wrange van politiek is echter dat diegene die altijd het hardst geschreeuwd hebben om als gewetensbezwaarde erkent te worden als bijvoorbeeld dienstplichtweigeraar en anti-kernenergie demonstrant zo overtuigd zijn van eigen gelijk dat zij andere gewetensbezwaarden het licht in de ogen niet gunnen. En dan zie je weer dat er niets nieuws onder de zon is, tijden veranderen wel maar mensen niet. De weerzin van de generatie 60-70-er jaren tegen het christendom is nog springlevend en het moet een bittere pil voor deze generatie zijn dat er zoiets als een CU in de regering zit. Tenslotte van het CDA hadden ze niet zoveel te duchten want die C was allang verwaterd. Verwacht dus gerust nog meer van dit soort acties de komende tijd.

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #22 Gepost op: april 12, 2007, 11:54:37 pm »
Onderwijsinspectie onderzoekt seksueel gedrag leerlingen

We praten in bovengenoemde link over basisschoolkinderen. Ik citeer "Ik denk dat we bezig zijn de kinderen te overvoeren met seksuele beelden zonder dat we in de gaten hebben wat dat nou eigenlijk voor ze betekent". Dat is wel wat anders dan vrijheid, blijheid en alles moet kunnen, uit mijn schooltijd. Nu zijn er uiteraard altijd incidenten geweest maar kennelijk neemt het inmiddels dusdanige vormen aan dat je het niet als een incident kunt beschouwen.

Het merkwaardige is dat de rol van de media en met name van de televisie en computers tot nu toe onderbelicht is gebleven maar nu eindelijk toch genoemd wordt. Eerdere onderzoek toont al het verband aan tussen tv en anorexia en ook het verschijnsel breezuhmeisjes die sexuele diensten verlenen voor bij wijze van spreken en soms letterlijk een breezer. Waar overigens ook nog een behoorlijke hoeveelheid alcohol in zit, heeft een directe relatie met de zwaar sexueel getinte videoclips waar maar weinig respect voor meisjes uit spreekt en waarin hoerig gedrag aangemoedigd wordt.

Overigens blijft men met droge ogen beweren dat er geen relatie bestaat tussen toenemend geweld en met name zinloos geweld, gangbangs en de grote hoeveelheid afstompende geweldsfilms, videoclips en games die de jeugd onder ogen krijgt.

Toch is er niets nieuws onder de zon, Bileam adviseerde al om een offerfeest aan te richten en de Israelieten te laten verleiden door vrouwen en meisjes. En het was een succesvol advies waarbij duizenden Israelieten ter dood worden gebracht.

Gelijkertijd is het een opdracht voor ouders van basisschoolkinderen om op nog jongere leeftijd, veel jonger dan mij lief is, uitgebreid sexueel voor te lichten, waarbij je ook vertelt wat er allemaal niet bij thuishoort. Om bij te brengen dat sex niet een vrij verkrijgbare dienst is maar iets moois is wat in een liefdevolle relatie thuishoort. Niet eenvoudig, maar wel dringend noodzakelijk!
« Laatst bewerkt op: april 12, 2007, 11:56:40 pm door dingo »

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #23 Gepost op: mei 14, 2007, 09:48:21 pm »
Niet nieuws onder de zon.

Een bekende uitspraak van Prediker en vaak geciteerd als het over menselijk gedrag gaat. Toch is dat menselijke gedrag niet zo eenvoudig te verklaren. Over het algemeen zijn mensen gewoon kuddedieren met een hoog naäapgehalte. Gelijkertijd willen we ons onderscheiden van de grote massa en doen dat met het aanbrengen van persoonlijke noten in onze inrichting, tuin of auto.

Echt origineel zijn er maar weinig zodat die zeldzame originele man of vrouw binnen de kortste keren over het paard getilde Bekende Nederlander zijn. Met in hun kielzog minder originele maar wel geldgierige managers die hun inkomen op alle mogelijke manieren veilig proberen te stellen.

Minder zeldzaam zijn zorginstellingen en de mogelijkheden om daar als manager je zakken te vullen zijn er legio. Ook nu weer een berichtje dat de wachtlijsten in de jeugdzorg weer oplopen en dat er maar weer ruim 80 miljoen jaarlijks bij moet. En dat terwijl iedere zorgvrager je verhalen kan vertellen over de bureaucratie en naijver tussen de instellingen die veel meer kosten dan die 80 miljoen maar wel legio managers en beleidsmakers aan het werk houden. Het doet me denken aan de beide zonen van Eli, Chofni en Pinechas die hun knechten ook het beste vlees van de offers lieten toeëigenen nog voordat er geofferd was. Nee, er is echt niet nieuws onder de zon, helaas.
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2007, 10:30:20 pm door dingo »

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #24 Gepost op: juni 11, 2007, 04:46:35 pm »
Op de markt

Nog amper uit het ziekenhuis heeft mijn zus haar plek achter het internet weer ingenomen en speurend op haar favoriete site Marktplaats iets van haar gading gevonden. Maar ja hoe moest ze dat irl regelen want ze komt de deur nog niet uit.  Je begrijpt het al, ik loop niet krom maar was wel de pisang. Weinig opgetogen ging ik dus op pad om keurende blik te laten werken en bij gebleken geschiktheid de pecunia te overhandigen en de handelswaar mee te nemen.

Aangekomen bij de verkoper kreeg ik vanwege de hitte een blikje fris aangeboden. Dat werd uiteraard in dank aanvaard. Beleefd kwam vervolgens de vraag naar de gezondheid van mijn zus om vervolgens vrijwel in één adem door te vertellen dat zijn vrouw een bijzonder agressieve vorm van kanker heeft. De eerste chemo leek te helpen maar na 6 weken moest toch worden geconstateerd dat de tumor weer gegroeid was en er tenminste een tweede chemo nodig was. Overdonderd probeerde ik een passend antwoord te bedenken maar hij ging alweer verder met zijn verhaal dat als die tweede chemo niets zou doen het al snel afgelopen zou zijn. De wanhoop van straks alleen in zijn huis achter te blijven was duidelijk van zijn gezicht af te lezen.

Intussen probeerde ik nog steeds een reactie te bedenken met een verwijzing naar God de vader waar ieder mens mag schuilen. Maar aan zijn manier van praten was al duidelijk dat hij daar waarschijnlijk geen geloof aan zou hechten. Bedenkend dat ik bij de kankergevallen in mijn familie ook geen behoefte had aan mooie woorden, hoe goed bedoeld ook, maar wel aan iemand die de tijd nam om naar me te luisteren heb ik uiteindelijk vrijwel niets gezegd en heb ik 'm alleen maar aangehoord.

Enerzijds was het weinig bevredigend want er is een blijde boodschap voor alle mensen anderzijds troost ik me met de gedachte dat als het bedoeling geweest was dat ik zou spreken dat ik ook de juiste woorden ontvangen zou hebben.
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2007, 04:47:32 pm door dingo »

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #25 Gepost op: mei 09, 2008, 10:36:45 pm »
Hoewel het zonder meer mogelijk om elke dag een column te schrijven over zaken in Nederland die niet goed gaan, heb ik daar een poosje afstand van genomen maar soms kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Zo is mijn ergenis over de toestanden rond de kinderopvang door gastouders weer groot. Wat blijkt, er zijn allerlei bureautjes die "bemiddelen" en zo met niet meer dan een bureau en telefoon vele duizenden euro's verdienen. Een praktijk waar uiteraard zo snel mogelijk een eind aan moet komen.

Alleen de manier waarop dit opgelost wordt is weer schoolvoorbeeld van bureaucratie ten top. In alle stilte is namelijk dit voorjaar al een convenant door de brancheorganisatie gesloten met Sharon. En dacht je  dat die bureautjes nu het leven wat zwaarder gemaakt wordt? Welnee i.p.v. dat zij namelijk achter de vodden gezeten worden dat zij daadwerkelijk gaan kijken bij gastouders, veiligheidsinventarisaties doen kortom van alles doen om een goed gastouderbureau te zijn, heeft men nu afgesproken dat de gastouders van alles moeten: "De belangrijkste aanscherpingen:
• De ruimte waar kinderen worden opgevangen dient rookvrij te zijn
• Er moet een risico-inventarisatie veiligheid en gezondheid zijn voorafgaand aan start van de opvang
• Alle volwassen huisgenoten dienen een Verklaring Omtrent Gedrag te overleggen
• Gastouderbureaus formuleren kwaliteitscriteria waar gastouders aan moeten voldoen en toetsen deze jaarlijks. Het gaat hierbij o.a. om een EHBO-cursus, kennis van de ontwikkeling van kinderen en het beheersen van de Nederlandse taal
• Gastouderbureaus bieden een introductiecursus en vervolgcursussen aan de gastouders
• Jaarlijks voert het gastouderbureau minimaal twee huisbezoeken uit"

Ziet iemand in dit rijtje "Scherpere controle door de GGD's of gastouderbureaus hun taak wel serieus nemen"? Nee natuurlijk niet, we zadelen de gastouders op met allerlei taken om het gastouderschap te "professionaliseren" (zonder ons af te vragen wat de ouders nu eigenlijk willen en of de ouders wel "professioneel" zijn) en dit alles voor een ****prijs per uur zonder in loondienst te treden, zonder sociale verzekeringen, ziektewet of wat ook. En ondertussen blijft het gastouderbureau het grote geld opstrijken. En onze o zo geëmancipeerde Sharon heeft nu bedacht dat er pas een toeslag betaald wordt als er tenminste 5 kinderen worden opgevangen. En helpt zo effectief de concurrentie van de kinderdagverblijven om zeep want welke gastouder wil 5 kinderen (van een ander) tegelijk rond hebben lopen en heeft daar zowiezo de ruimte voor?

Marloes

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #26 Gepost op: mei 10, 2008, 12:43:43 am »
Die vijf kinderen hoeven dacht ik niet tegelijk (ik zit nu op 4 ;) ). Op de EHBO-cursus ben ik ook niet tegen, heb nu dl1 van 3 gehad. En ons gastouderbureau neemt zijn taken gelukkig wel serieus, heb de man in kwestie al een paar keer een uurtje op bezoek gehad (voor verschillende ouderparen) en "werk" pas sinds januari (dit bureau vraagt overigens 0,50 per uur).
Voor kostenbesparing is haast wel te hopen da took goed naar de declaraties van kdv' s gekeken gaat worden; het schijnt dat zij vaak verplichten hele dagen af te nemen als een kind slechts een dagdeel komt.

Vanwaar je frustratie, ben jij gastouder? :)
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2008, 12:44:03 am door Marloes »
[Prediker 7:29]

dingo

• Bekijk profiel
It's a dogs life!
« Reactie #27 Gepost op: mei 10, 2008, 03:57:31 pm »

quote:

Marloes schreef op 10 mei 2008 om 00:43:
[...]
Vanwaar je frustratie, ben jij gastouder? :)
Ik niet :) maar iemand anders wel :). EHBO is niks verkeerd mee en de rest waarschijnlijk ook niet maar het lost het probleem van de graaiende bureautjes niet op, laat ze eerst 's zorgen dat die hun verplichtingen nakomen ipv kwalificaties vragen waar de eigen ouders niet eens aan kunnen voldoen.