Auteur Topic: Achtergronden van de actualiteit samengevat in 1 perspectief  (gelezen 682 keer)

ThisIsIt

• Hosea 6 vers 1-3
    • Bekijk profiel
Achtergronden van de actualiteit samengevat in 1 perspectief
« Gepost op: april 06, 2003, 11:52:18 am »
De huidge oorlog in Irak dient uiteindelijk het grote plan van God: de oprichting van het Koninkrijk van Priesters aan Israel. Daarvoor wordt een bekeerde heiden-Christelijke gemeente ingeschakeld. President Bush geeft zonder het zelf te beseffen uitvoering aan het bazuinen van de zesde bazuin uit de Openbaring van Johannes hoofstuk 9. Deze bazuin duidt op een wereld overdekt met oorlogsgeweld waar wij allemaal in betrokken raken.
Helaas laat dit forum niet toe een uitgebreide "bewijsvoering" te plaatsen.
Voor wie echter interresse heeft: het werk van Ds.Leenhouts en prof.K.Schilder is werkelijke geinspireerd door de Heilige Geest en heeft een belang dat zelfs nu nog niet door de officiele kerken wordt onderkent. En toch zal God een vernieuwd Christendom maken dat werkelijk staat op de lijn die Paulus heeft beschreven: "opdat door de u betoonde genade (heidenen) ook zij (Israel) thans ontferming zouden krijgen. Nu is Israel nog geestelijk morsdood maar als eenmaal de Geest wordt uitgestort over het volk dan zal komen een wereldwijd Loofhuttenfeest voor alle volkeren.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 06, 2003, 12:35:52 pm »
Koel, een christelijke Silver!
« Laatst bewerkt op: april 06, 2003, 03:01:58 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 06, 2003, 12:38:10 pm »
Misschien is mijn Nederlands gewoon heel slecht, maar ik begrijp werkelijk niets van wat je zegt.

Wat is "het Koninkrijk van Priesters"?
Wie is die "bekeerde heiden-Christelijke gemeente"?
Waarom denk je dat Bush de 6e bazuin bazuint?
Hoezo zou je op dit forum geen bewijsvoering mogen plaatsen?
Wat is het belang van Leenhouts' en Schilders werk, en waarom zien wij dat niet?
Wat moet ik me voorstellen bij een "vernieuwd Christendom"?
Wat heeft Isreal daarmee te maken?

Kortom, kun je wat dingen uitleggen?

ThisIsIt

• Hosea 6 vers 1-3
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 06, 2003, 12:59:14 pm »
Het vereist vee te veel tijd om op al je vragen in te gaan, sorry. Ik ben bereid je een email te sturen waarin ik de grondgedachte uitleg waarop je vragen betrekking hebben. Mijn emailadres is: nperquin@hotmail.com
T.a.v. het belangrijke begrip Koninkrijk van Priesters dat Israel MOET zijn het volgende:
God heeft Mozes bevolen: "Gij (Israel) zult MIJ zijn een koninklijk priesters"
De apostelen wisten dit en vroegen de Here Jezus voor Zijn Hemelvaart:
"Here, herstelt gij heden het koninkrijk aan Israel?"
Ook de apostelen waren dus op de hoogte van het feit dat God van Israel eiste dat ze zich als een koninklijk priesterdom t.o.v.Hem zouden gedragen. De realiteit van dit moment laat hiervan het tegenbeeld zien: vanaf de wieg worden Joodse jongetjes al vertrouwd gemaakt met militaire activiteiten die tot doel hebben de Staat Israel te verdedigen. Dit is haaks op de Thorah: "Niet door geweld-Israel- maar door Mijn Geest"
Het is helaas een feit, dat blijkt ook uit je vragen, dat een funktioneren van een bekeerd Joods volk, bekeerd tot de eigen Messias en Hogepriester Christus Jezus, dat dat geloofsfeit zich geheel onttrekt aan het blikveld van de gevestigde Protestantse kerken! En toch moet Israel tot zijn uiteindelijke bestemming komen wil God deze aarde niet als een rooksliertje in het heelal doen eindigen in een vreselijke atoomdood voor alle volken.
Het is een vernieuwd Christendom dat 1 zal worden in haar roeping t.a.v. het dwalende joodse volk en haar de voorwaarden zal aanbieden tot een religieus existeren als een soort ombudsvolk dat zodanig de talrijke conficten tussen de volkeren onderling in de Geest des Here zal oplossen.
Dan zal in vervulling gaan de tekst uit Hosea hoofdstuk 6 vers 1-3..daar moet het absoluut naar toe..het alternatief is OPBRANDEN.

quote:
op 06 Apr 2003 12:38:10 schreef Pooh:
Misschien is mijn Nederlands gewoon heel slecht, maar ik begrijp werkelijk niets van wat je zegt.

Wat is "het Koninkrijk van Priesters"?
Wie is die "bekeerde heiden-Christelijke gemeente"?
Waarom denk je dat Bush de 6e bazuin bazuint?
Hoezo zou je op dit forum geen bewijsvoering mogen plaatsen?
Wat is het belang van Leenhouts' en Schilders werk, en waarom zien wij dat niet?
Wat moet ik me voorstellen bij een "vernieuwd Christendom"?
Wat heeft Isreal daarmee te maken?

Kortom, kun je wat dingen uitleggen?

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 06, 2003, 01:12:54 pm »
quote:
op 06 Apr 2003 12:59:14 schreef ThisIsIt:
[...] het belangrijke begrip Koninkrijk van Priesters dat Israel MOET zijn [...]

Van wie MOET dat?

ps.. ik geloof dat elle sprakeloos is

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 06, 2003, 01:46:16 pm »
quote:
op 06 Apr 2003 12:59:14 schreef ThisIsIt:
Het vereist vee te veel tijd om op al je vragen in te gaan, sorry. Ik ben bereid je een email te sturen waarin ik de grondgedachte uitleg waarop je vragen betrekking hebben

We zitten hier op een forum, dus laten we de discussie hier voeren. Jij doet een hoop uitspraken, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat je daar vragen over krijgt, of een discussie. Waarom begin je dit topic anders?

Zet de inhoud van de mail dus maar hier neer, dat lijkt me eenvoudiger (en socialer, kan de rest ook meegenieten).

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 06, 2003, 02:29:07 pm »
quote:
op 06 Apr 2003 11:52:18 schreef ThisIsIt:
President Bush geeft zonder het zelf te beseffen uitvoering aan het bazuinen van de zesde bazuin uit de Openbaring van Johannes hoofstuk 9.

Misschien beseft hij dat wel heel goed....

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: april 07, 2003, 03:34:35 pm »
In een niet-christelijk opinieblad (weet zo niet meer welke, lees er meerdere) stond een artikel over 't  amerikaanse christendom (met duizendjarige rijk en Opname ed), en die auteur wees inderdaad daarop als een mogelijke reden voor Bush als christen om een oorlog in het Midden-Oosten te ontketenen..
Vergezocht?
[Prediker 7:29]