Auteur Topic: Joomla CMS  (gelezen 3329 keer)

K-Jay

• Bekijk profiel
Joomla CMS
« Gepost op: maart 24, 2007, 11:25:20 am »
Opvallend weinig te vinden over kerken die Joomla! gebruiken. Ik gebruik het wel en hoop in dit topic wat ervaringen te kunnen uitwisselen en vragen te stellen/beantwoorden.
In een sticky vond ik nog wel het volgende:

quote:

Kan er op de nieuwe server ook joomla draaien. Wie weet of dat gaat werken?

quote:
    Omdat de server PHP en MySQL ondersteunt is het draaien van een CMS dat gebaseerd is op PHP/MySQL prima te draaien op de nieuwe GKV server.
    Soms zijn er elementen van een CMS die niet helemaal goed gaan werken (bv. het online bewerken van plaatjes) door het ontbreken van libaries of php.ini instellingen van server, maar de meeste functies moeten probleemloos kunnen draaien.

Een ervaring gedeeld door de kerk van Zuidhorn: 'wij gebruiken cmsimple een gratis content management systeem en dit bevalt goed. Alleen het nadeel is dat er maar een gebruiker aangemaakt kan worden.
    Verder een overzichtelijk en simpel systeem.'
Een vraag van mijn kant: wat ik ook invul bij de 'locale'instellingen, mijn datumaanduiding blijft Engels. Heeft dit te maken met het ontbreken van php.ini instellingen (zie quote), of is dit toch op te lossen?

KeesvE

• Carpe Matricaria!
    • Bekijk profiel
Joomla CMS
« Reactie #1 Gepost op: maart 24, 2007, 02:17:53 pm »
Hallo K-Jay,

Ik gebruik voor www.bergschenhoek.gkv.nl ook Joomla. Het probleem betreffende de engelse datumaanduiding is mij bekend, ik heb er mee te maken vanaf de tijd dat ik de site heb verhuisd van een eigen server naar de server bij GKV. Ik heb het opgelost door in de Menumanager de datumweergave te wijzigen in %d-%m-%y, zodat bij de preken de datum wordt weergeven als 24-03-07.
Toch zat ik net nog even te zoeken op internet en daar kwam ik een oplossing tegen die bij mij op dit moment wel werkt :-) Het gaat om de country locale nl_NL.utf8. Je kunt ook het volgende rijtje nog even proberen:

nl_NL
nl_NL@euro
nl_NL.iso88591
nl_NL.iso885915@euro
nl_NL.utf8
nl_NL.utf8@euro

nl_NL.ISO8859-1
nl_NL.ISO8859-15
nl_NL.ISO8859-1
nl_NL.ISO8859-15

nl_BE@euro
nl_BE
nl_BE.UTF-8@euro
nl_BE.UTF-8

Deze wijsheid haal ik van http://forum.joomla.org/index.php?topic=101573.msg740955

Ik heb zelf de 24-03-07-weergave nog even aangehouden, daar ben ik nu aan gewend :-)
« Laatst bewerkt op: maart 24, 2007, 02:20:25 pm door KeesvE »
U de grap, wij de limerick... http://www.kees-ineke.nl

Gerritje

• Bekijk profiel
Joomla CMS
« Reactie #2 Gepost op: maart 03, 2010, 08:29:29 pm »
Heb net een Joomla site geupload (hilversum.gkv.nl). Loop tegen heel veel problemen aan die ik op de testlocatie (andere provider) totaal niet had.
Zoals:
* Traag traag traag
* Kan door traagheid niet inloggen op backend
* problemen met eigenaarsrechten van .htaccess
* support die veel te lang duurt (in vergelijking met andere providers)
* door rechtenprobleem niet mogelijk Joomlapack backups te maken

Doe ik het allemaal verkeerd of zijn er soortgelijke ervaringen?
gab

jtimmer1

• Bekijk profiel
Joomla CMS
« Reactie #3 Gepost op: maart 28, 2010, 08:24:53 pm »
Wij als GKVEmmeloord.nl zijn gehost bij web2host en zijn enorm tevreden. Snelheid prima, service heel goed 24/7 Alles mogelijk. Website draait als een zonnetje.