Auteur Topic: Voer gesprekken, geen oorlog?  (gelezen 1802 keer)

Theoloog in spe

• Bekijk profiel
Voer gesprekken, geen oorlog?
« Reactie #30 Gepost op: april 20, 2003, 08:06:58 pm »
Dus het is ook hypocriet als een agent (met dienstwapen!) iemand aanhoudt op grond van wapenbezit?

Ik vind het inderdaad wenselijk dat de VS de dienst uitmaakt. Momenteel is er geen andere democratische macht (waar vrijheid en democratie in hoog aanzien staan) die dat aankan.

Ook de VN niet. Niet zolang Libië gaat over de mensenrechten en niet zolang dictaturen als China en Saudi-Arabië net zoveel in de melk te brokkelen hebben als westerse democratiën. Komt nog eens bij dat de VN een tandenloze leeuw blijkt te zijn (Wel kunnen brullen maar niet kunnen bijten).
En ook Europa komt niet in aanmerking zolang zij niet voldoende troepenmacht heeft om bad guys te kunnen sanctioneren en orde en veiligheid te kunnen garanderen.

Trouwens, de bewijslast van resolutie 1441 lag bij Saddam c.s. niet bij de VS of bij de VN. Het Iraakse regime moest over de brug komen en heeft dat geweigerd. Het werd dus terecht "time for serious consequences". Dat Frankrijk en Duitsland de bewijslast bij de VS en de VN hebben gelegd is zeer aanvechtbaar. Als iemand de VN heeft opgeblazen is het Chirac wel.

Verder ben ik van mening dat Carthago vernietigd dient te worden...

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: april 20, 2003, 08:53:14 pm »
Beste theoloog.

Amerika is niet de democratie waar we in europa over denken.
het land heeft ook geen vrijheid.

ik zal het even uitleggen.
De VS is geen democratie omdat het land uit twee partijen bestaat (en heel af en toe uit een derde (neutale) partij), de repubiekijnen en de democraten.
en meer partijen bestaan niet omdtze geen geld hebben
iedereen denkt dat de democraten links zijn, en dat is ook in een gedeelte waar maar de democraten hebben ook een rechtse tak in zich waar in tot en met 1956 ook leden van de KKK zaten.
de repubiekijnen bestaan meeste uit de bedrijf-milieu en zijn daarom meestal rechts, hier zitten ook de zeer concervertiven en zeer rechte christen en joden.

de neutalen bestaan meestal uit de linkse gedachten goed maar hebben meestal het geld niet om campage te voeren.

vrijheid kent de vs al jaren niet meer.
je bent voor het land of tegen het land, voor bush of tegen bush.
als je een negatieve uitlating doe ben je landverrader.
er zijn al mensen onstagen dat ze het niet eens zijn met bush.
dit het land die de vrijheid van meningsuiting zeer hoog het vaandel hebt (de eerste grondwet regel)

en ik vind de vs veelste gevaarlijk worden, als het al wetten aanneemt om een bondgenoot binnen te vallen om zij burgers te bevrijden vind ik het land vreselijk gevaarlijk.
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

"hij die wandeld in de schaduw van het licht"

Doe maar geen moeite, ik ben DYSLEKT

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: april 20, 2003, 08:54:00 pm »
o Sorry voor de schrijffouten maar ik ebn en blijft nog steeds dyslekt
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

"hij die wandeld in de schaduw van het licht"

Doe maar geen moeite, ik ben DYSLEKT

grompie

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: april 20, 2003, 11:09:43 pm »
quote:
op 20 Apr 2003 20:06:58 schreef Theoloog in spe:
Dus het is ook hypocriet als een agent (met dienstwapen!) iemand aanhoudt op grond van wapenbezit?

eh... wel eens gehoort van het principe van de scheiding der machten.

quote:
Ik vind het inderdaad wenselijk dat de VS de dienst uitmaakt. Momenteel is er geen andere democratische macht (waar vrijheid en democratie in hoog aanzien staan) die dat aankan.

Van een theoloog mogen we toch hopelijk een meer verlichte kijk op vrijheid verwachten.

En de VN heeft toch heel wat berijkt in de afgelopen 12 jaar. Ik heb in een maand oorlog van geen enkele gebruik van scud-raketten gehoort laat staan van chemische wapens. Wel van cluster-bommen!

quote:
Als iemand de VN heeft opgeblazen is het Chirac wel.

Was de VN niet opgericht om gezamelijk te werken aan het oplossen van internationale problemen.  En om een derde wereld oorlog te voorkomen. Geldt de 2e wereld oorlog niet meer als een waarschuwing voor ons. Zijn de signalen niet duidelijk genoeg als een machtig land kleinere landen begint in te nemen.
geheelonthouder