Nou dat vind ik nog het minst bizarre aan het verhaal. Als je geliefde sterft en na elf jaar weer verrijst, is een shock toch geen onlogische reactie. Veel bizarder lijkt mij dat de persconferentie ook door Grace zelf werd bijgewoond. Haar lezing van het gebeurde moet interessant zijn geweest om aan te horen.
Hier las ik hetzelfde bericht, maar er is een laatste zin aan toegevoegd. Knap lullig dat je, als je na elf jaar uit het graf opstaat, in hechtenis wordt genomen. Nou ja, het is voor een goed doel zullen we maar zeggen: een DNA-test. Ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Hilversum (AFP/van onze redactie) 16 september 2007 - De politie in Zambia gaat de stoffelijke resten van een vrouw opgraven die elf jaar geleden is overleden en begraven. De politie besloot hiertoe, nadat haar ouders en familieleden hadden gezegd dat de vrouw, Grace geheten, uit de dood is opgestaan. De politie zei dit tijdens een persconferentie in Lusaka, die door Grace werd bijgewoond.
Partner in shockDe vroegere partner van Grace, een bekende bokser in Zambia, was ook aanwezig bij de persconferentie. Hij kon echter niet om opheldering worden gevraagd, omdat hij in een shock verkeerde.
DNADe zaak is gecompliceerd, omdat twee paar ouders zeggen de vader en moeder van Grace te zijn. De politie zegt dat ze DNA gaan afnemen om de biologische ouders vast te stellen. Zolang het onderzoek duurt blijft Grace in politiehechtenis.