Auteur Topic: ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI  (gelezen 162172 keer)

Summer Storm

• Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #15 Gepost op: juli 23, 2007, 06:22:34 am »
Wist je dat....

over precies tien jaar bekend zal worden hoe het proces bij Mata Hari is verlopen.
in 2017 zal de franse regering dit onthullen.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: september 16, 2007, 06:06:29 pm »

quote:

'Vrouw uit dood opgestaan'
Uitgegeven: 16 september 2007 14:21
Laatst gewijzigd: 16 september 2007 18:01

LUSAKA - De politie in Zambia gaat de stoffelijke resten van een vrouw opgraven die elf jaar geleden is overleden en begraven. De politie besloot hiertoe, nadat haar ouders en familieleden hadden gezegd dat de vrouw uit de dood is opgestaan.

De politie zei dit tijdens een persconferentie in Lusaka, die werd bijgewoond door de vrouw in kwestie. Haar vroegere partner, een bekende bokser in Zambia was ook aanwezig bij de persconferentie.  

Maar hij kon niet om opheldering worden gevraagd, omdat hij in een shock verkeerde.

De zaak is gecompliceerd, omdat twee paar ouders zeggen haar vader en moeder te zijn. De politie zegt dat ze DNA gaan afnemen om de biologische ouders vast te stellen.
Bron: http://www.nu.nl/news/123...it_dood_opgestaan%27.html

Wat vinden we hiervan?

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: september 16, 2007, 06:08:23 pm »
Bizar. Hoe kun je in shock bij een persconferentie zitten?
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Fleur

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: september 16, 2007, 06:44:03 pm »
Nou dat vind ik nog het minst bizarre aan het verhaal. Als je geliefde sterft en na elf jaar weer verrijst, is een shock toch geen onlogische reactie. Veel bizarder lijkt mij dat de persconferentie ook door Grace zelf werd bijgewoond. Haar lezing van het gebeurde moet interessant zijn geweest om aan te horen.

Hier las ik hetzelfde bericht, maar er is een laatste zin aan toegevoegd. Knap lullig dat je, als je na elf jaar uit het graf opstaat, in hechtenis wordt genomen. Nou ja, het is voor een goed doel zullen we maar zeggen: een DNA-test. Ben zeer benieuwd naar het resultaat.

Hilversum (AFP/van onze redactie) 16 september 2007 - De politie in Zambia gaat de stoffelijke resten van een vrouw opgraven die elf jaar geleden is overleden en begraven. De politie besloot hiertoe, nadat haar ouders en familieleden hadden gezegd dat de vrouw, Grace geheten, uit de dood is opgestaan. De politie zei dit tijdens een persconferentie in Lusaka, die door Grace werd bijgewoond.  

Partner in shock
De vroegere partner van Grace, een bekende bokser in Zambia, was ook aanwezig bij de persconferentie. Hij kon echter niet om opheldering worden gevraagd, omdat hij in een shock verkeerde.

DNA
De zaak is gecompliceerd, omdat twee paar ouders zeggen de vader en moeder van Grace te zijn. De politie zegt dat ze DNA gaan afnemen om de biologische ouders vast te stellen. Zolang het onderzoek duurt blijft Grace in politiehechtenis.
« Laatst bewerkt op: september 16, 2007, 07:05:50 pm door Fleur »
Un semplice e umile lavoratore nella vigna del Signore

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: september 16, 2007, 07:34:47 pm »
Ik vind het een beetje wazig bericht, met name omdat er geen woord instaat over wat de vrouw tijdens de persconferentie te melden had. Dus vooralsnog houd ik mijn twijfels.
Maar stél dat het waar is, wil dat dan iets zeggen over ons geloof in (de christelijke) God?

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: september 16, 2007, 11:11:28 pm »
Daar zou ik dan maar een apart topic over openen. Gaat hier nogal off-topic.

quote:

Giftige hagedis moet diabetespatiënt helpen
Uitgegeven: 16 september 2007 20:06

AMSTERDAM - Het Gila monster is door wetenschappers ingeschakeld om de strijd tegen suikerziekte een nieuwe impuls te geven. Een geneesmiddel dat is gemaakt met stoffen uit deze giftige hagedis, zou patiënten met diabetes type 2 goed van pas komen.

Het medicijn zou niet alleen de bloedsuikerwaarden op peil houden, maar ook het lichaamsgewicht van de patiënt blijvend doen afnemen. En dat is belangrijk voor diabetespatiënten, die vaak overgewicht hebben.  

Onderzoekers van het VU-medisch centrum presenteren de eerste studieresultaten van het middel woensdag in Amsterdam tijdens de European Association for the Study of Diabetes, EASD. Voor het congres bestaat grote belangstelling.

Meer dan 14.000 artsen, biochemici, klinische wetenschappers en verpleegkundigen komen ervoor naar de hoofdstad. Het congres wordt maandag geopend en duurt tot en met vrijdag.
Artikel op NU.nl
« Laatst bewerkt op: september 16, 2007, 11:12:26 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: november 03, 2007, 02:12:20 pm »
bron: http://www.nu.nl/news/129..._verdwenen_zwemwater.html

quote:

Radar op zoek naar verdwenen zwemwater
ENSCHEDE - Een radar moet er aan te pas komen om de mysterieuze lekkage in het overdekte recreatiebad Aquadrome in Enschede op te sporen.

Een bedrijf zal dinsdag de bodem van het bad afspeuren om te zien waar de ontbrekende 600.000 liter water zich bevindt. Dat liet adjunct-directeur Luuk Oostindië van de Enschedese zwembaden vrijdag weten.

Kruipruimte

Sinds vorige week zaterdag is er op mysterieuze wijze 600 kuub water uit het recreatiebad verdwenen. Afgelopen maandagmorgen ging het recreatiebad dicht voor de bezoekers. Het personeel staat voor een raadsel; de leidingen zijn in orde en de kruipruimte is kurkdroog. Ook de riolering is gecontroleerd.

De directie van het zwembad doet nu telkens een klein beetje water in het bad om te zien waar de lekkage zich kan bevinden.

Oostindië heeft geen flauw idee hoeveel schade het bad lijdt en hoe lang het recreatiebad nog gesloten blijft. Het 25-meter bad is wel open voor publiek.
computerfout: een vreemde een in de byte

DoubleUP

• www: Wees Wijs met de Wijsheid
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: november 03, 2007, 09:22:23 pm »
sja, 'k had wat dorst...
Altijd in voor verbeteringen!

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: november 06, 2007, 09:32:30 am »
.
« Laatst bewerkt op: november 06, 2007, 12:44:14 pm door Bumblebee »
Bombus terrestris Reginae

KeesvE

• Carpe Matricaria!
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: november 06, 2007, 03:42:19 pm »
N.a.v. Fotogravinnetjes onderschrift:

Computervirus
Een netwerkbeheerder uit Witten
zat alle pc’s door te spitten
en zei plots: 'Allright,
hier heb ik een byte
waar heel vreemde enen in zitten!'
U de grap, wij de limerick... http://www.kees-ineke.nl

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: november 07, 2007, 09:53:00 am »

quote:

Minibusje getroffen door neerstortende koe
AMSTERDAM - Charles en Linda Everson kregen op weg naar hun hotel in de Amerikaanse staat Washington de schrik van hun leven, toen hun minibusje met een enorme klap werd getroffen door een 270 kilo zware koe die uit de lucht kwam vallen.

Het echtpaar bleef ongedeerd, maar de koe, die van een zestig meter hoge klif was gevallen, moest uit haar lijden worden verlost. De Eversons waren op weg om hun trouwdag te vieren. Hun busje werd bij het ongeluk zondag zwaar beschadigd.
(c) Novum
Heb je wel een sterk verhaal...
Where is the wisdom we lost in knowledge?

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: november 07, 2007, 04:04:49 pm »
Een koe die 60 meter naar beneden valt en daarna nog uit haar lijden verlost moet worden? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat na een van van 60 meter nog nodig is. Er lijkt geen beter bewijs te zijn dan een auto met een deuk, geen plaatjes van de klif of de koe. Als ik een gok moet doen dan denk ik dat het heel wat minder dan 60 meter geweest is.
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: november 10, 2007, 11:26:05 am »

quote:

111     Teletekst za 10 nov          
    Multinationals sturen brandbrief    

` Vier Nederlandse multinationals zijn
 slecht te spreken over het Nederlandse
 belastingklimaat.Ze hebben minister Bos
 van Financiën een brandbrief gestuurd.

Daarin klagen ze over de manier waarop
 topinkomens in Nederland fiscaal worden
 behandeld.De brief is geschreven door  
 Shell-directeur De Wit,mede namens zijn
 collega's van Philips,Unilever en Akzo
 Nobel.                                

Zij hebben kritiek op beperking van de
 hypotheekrenteaftrek voor huizen boven
 de 1 miljoen euro.Ook de beperking van
 de aftrek van pensioenpremies vanaf    
 185.000 euro schiet de ondernemers in  
 het verkeerde keelgat.                
 volgende  nieuws  financieel  sport    
ik denk dat het tijd wordt voor een nationale hulpactie. Deze grove vorm van onrecht kan toch niet bestaan in deze geciviliseerde maatschappij. Het is gewoon diep en dieptriest. Deze mensen moeten geholpen worden. Op deze manier zullen ze deze winter nog aan het gebrek aan kaviaar sterven.
Pinkeltjefan

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: november 10, 2007, 01:11:41 pm »
_/-\o_

PietZa

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: november 19, 2007, 09:04:26 am »

quote:

Tikfout: vliegtuig crasht op A1

AMSTERDAM - Automobilisten hebben zondagavond eventjes in de waan geleefd dat er een vliegtuig op de A1 was neergestort.

Dat kwam door een tikfout van een medewerker van Rijkswaterstaat. Tussen 18.12 en 18.23 werd gemeld dat de rijstroken richting Amsterdam waren afgesloten door de crash.  

Codering

Een verkeerde codering was de oorzaak, licht de VerkeersInformatieDienst zondagavond toe. De code 'ACI' geeft in het systeem aan dat een weg is afgesloten door een ongeval; een 'AIC' staat voor een neergestort vliegtuig.
bron

foutje, bedankt O-)
« Laatst bewerkt op: november 19, 2007, 09:05:02 am door PietZa »
Verba volant, scripta manent