Auteur Topic: ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI  (gelezen 161755 keer)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #30 Gepost op: november 19, 2007, 09:48:36 am »
LOL
Pinkeltjefan

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: januari 19, 2008, 11:43:24 am »
Bron

quote:

'Natalee misbruikt door stiefvader'

AMSTERDAM - De Amerikaanse detectives Daniel Young en Kelly Castillo beweren dat Natalee Holloway misbruikt is door haar stiefvader Jug Twitty en ze zou ook zwanger van hem zijn. De moeder van Natalee, Beth, zou hiervan op de hoogte zijn.

Minister Rudy Croes van Justitie laat weten dat er serieus naar de bevindingen van de twee Amerikaanse onderzoekers gekeken moet worden. Dit meldt Amigoe.com.

Zwanger
De twee, die zichzelf ook als medium omschrijven, beweren bewijs te hebben dat Natalee door haar stiefvader seksueel is misbruikt en mogelijk ook zwanger zou zijn. Hierdoor zou de tiener niet terug naar huis willen en bij vrienden zijn ondergedoken. Natalee zou overigens niet meer leven. Een overdosis aan drugs zou de doodsoorzaak zijn.

1) Jaaa! Meer moddergooien!
2) Maar de reactie van die minister slaat alles: vooral helderzienden serieus nemen :X
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Ulysses

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: januari 21, 2008, 09:22:33 pm »

quote:

Vier jongens (13 tot en met 19 jaar) hebben een gehandicapte 17-jarige jongen jarenlang mishandeld en filmpjes hiervan op YouTube geplaatst. De rechtszaak tegen twee van de vier jongens die verdacht worden van de mishandeling dient op 29 januari in Arnhem.

Op de zes filmpjes die op YouTube stonden is te zien hoe de autistische en verstandelijk gehandicapte jongen herhaaldelijk geschopt en geslagen wordt. In een van de filmpjes slaat een jongen hem zo hard op zijn schedel dat er gekraak te horen is. In een ander filmpje wordt de jongen zo hard geslagen dat hij er een pijnlijke kaak en blauw oog aan overhoudt.

De mishandelde jongen en de daders wonen bij elkaar in de buurt en zijn samen opgegroeid. De mishandelingen hebben naar schatting zo'n twee jaar geduurd. De vader en pleegmoeder van het slachtoffer hebben na het ontdekken van de filmpjes op YouTube in augustus vorig jaar aangifte gedaan van mishandeling en discriminatie. Na de aangifte hebben de daders de meeste filmpjes van YouTube verwijderd.
Oog om oog, tand om tand. Ik wil wel beul zijn. ******lijers.
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter po√ęzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: januari 21, 2008, 09:35:30 pm »
Niet dat dat helpt want dat bevestigt dat het gebruik van geweld ok is en zo gaat het van kwaad tot erger.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: januari 21, 2008, 10:03:52 pm »
Gruwelijk. Slachtoffer en daders hebben gebed hard nodig lijkt me
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: februari 22, 2008, 07:54:34 pm »
Amerika: mormonen en Jehovah’s groeien

Geplaatst door Theo Borgermans op vrijdag 22 februari 2008 om 10:45u (Bron: Nederlands Dagblad)

NEW YORK (RKnieuws.net) - De Jehovah’s Getuigen en de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen (beter bekend als mormonen) zijn de twee snelst groeiende religieuze gemeenschappen in de Verenigde Staten.
Dat blijkt uit het 2008 Yearbook of American & Canadian Churches, dat deze week verscheen. Daarin staan de ontwikkelingen binnen alle grote kerkelijke gemeenschappen in Amerika beschreven. De Jehovah’s Getuigen, met 1,06 miljoen aanhangers in Amerika op de 25e plaats in de lijst met grootste kerkgenootschappen, steeg afgelopen jaar met 2,25 procent.

De mormonen, met 5,8 miljoen aanhangers de op drie na grootste geloofsgemeenschap in de lijst, stegen met 1,56 procent.

Hoewel Jehovah’s Getuigen en mormonen door veel christelijke kerken niet als medechristenen worden beschouwd, komen zij toch voor in het overzicht. De Zuidelijke Baptisten Conventie, de grootste protestantse kerk in Amerika, beschouwen de mormonen officieel als sekte.

Dalers

De grootste dalers in de lijst zijn de Episcopaalse Kerk (de Amerikaanse tak van de Anglicaanse Kerk), die met 4,15 procent zakte naar 2,2 miljoen leden en de Presbyterian Church in the USA, die daalde met 2,36 procent naar 3 miljoen. De schrijvers van het kerkelijke jaarboek wijten dat aan de felle discussies over homoseksualiteit binnen deze kerken. Nogal wat leden of zelfs hele gemeenten scheiden zich af uit ontevredenheid met de kerkelijke koers.

In het algemeen hebben kerken volgens de onderzoekers steeds meer moeite met het vasthouden van twintigers en dertigers.

Drie kerken in de top 10 zijn ‘gevestigde’ protestantse kerken en drie kerken behoren tot de pinksterbeweging. Zes kerken in de top 15 zijn ‘zwarte’ kerken: met overwegend leden van Afrikaans-Amerikaanse afkomst.

Top 10 grootste kerken in VS

1. Rooms-Katholieke Kerk 67.515.016
2. Zuidelijke Baptisten Conventie 16.306.246
3. Verenigde Methodisten Kerk 7.995.456
4. Kerk v. Jezus Christus v.d. Heiligen der Laatste Dagen 5.779.316
5. The Church of God in Christ 5.499.875
6. Nationale Baptisten Conventie USA 5.000.000
7. Evangelisch Lutherse Kerk in Amerika 4.774.203
8. Nationale Baptisten Conventie van Amerika 3.500.000
9. Presbyteriaanse Kerk USA 3.025.740
10. Assemblies of God 2.836.174

Bron: http://www.rorate.com/nws.php?id=43628

Opvallend voor mij omdat er namen in voorkomen waar ik nog nooit van gehoord had en omdat ik niet wist dat de katholieke kerk in verhouding best groot is in de VS.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: februari 23, 2008, 11:45:51 am »
Via een artikel op Geenstijl http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1208661.html kwam ik op een ander artikel wat een en ander wat netter beschijft. :)

Levensstroom richt Leger van de Heer op

De natie veroveren met een zeker driehonderd man sterk Leger van de Heer. Dat is de opdracht die God zelf aan de Leiderdorpse evangelist Jan Zijlstra heeft verstrekt, meldt deze. De voorganger van de Levensstroom gemeente begint daarom in september een intensieve training van negen maanden met lessen als 'offensief gebed', 'de speer Gods' en 'de strategie van God'.

Bedoeling is om met het leger van honderden evangelisten het land in te trekken naar 'elke plaats waar weinig meer over is van de goddelijke principes'. ,,Dat zijn dorpen waar het christendom bijna is uitgedoofd'', legt Zijlstra verder uit. ,,Ik was een keer in Hoenderloo. Daar staat een kerk waar nog 25 mensen schijnen te zitten, de jongste kerkganger is 67. Het zijn sterfhuizen. We moeten daar opnieuw kracht brengen.''

Bron: http://www.leidschdagblad...icle3166664.ece?secId=696

Best opvallend nieuws. Aan de reacties te zien wordt het niet positief ontvangen en vrezen mensen het christelijk extremisme.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: februari 23, 2008, 01:00:16 pm »
Mijn vermoeden is dat meneer Zijlstra voor dit "Leger" veel geld nodig heeft en dat daarvoor in alle bijeenkomsten extra gecollecteerd wordt en dat van iedereen een stevige bijdrage verwacht wordt.
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2008, 01:01:00 pm door dingo »

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: februari 23, 2008, 03:17:04 pm »

quote:

dingo schreef op 23 februari 2008 om 13:00:
Mijn vermoeden is dat meneer Zijlstra voor dit "Leger" veel geld nodig heeft en dat daarvoor in alle bijeenkomsten extra gecollecteerd wordt en dat van iedereen een stevige bijdrage verwacht wordt.

Maar die 300 man/vrouw zullen dat toch wel vrijwillig doen? Althans dat neem ik aan.  Dan is er ook geen extra geld nodig lijkt mij.
Ik vraag me overigens af of die 300 9 maanden lang 40 uur per week les krijgen of dat ze wekelijks bijeen komen.
En waaruit bestaat de lesstof?

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: februari 23, 2008, 04:09:59 pm »
1. Rooms-Katholieke Kerk 67.515.016
2. Niet Rooms-katholiek samen 54.717.010
Totaal: 122.232.026

Totaal aantal inwoners, ruim 300 miljoen. Relatief aandeel christenen bijna 80%, dus ongeveer 240 miljoen.

Dat zou betekenen dat ongeveer de helft van alle christenen in de VS niet behoren tot de tien grootste kerken, en dat de katholieken ongeveer een kwart van alle christenen in de VS uitmaken.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: februari 23, 2008, 04:20:52 pm »
Dat zou best heel goed mogelijk zijn Diak. Er zijn vooral in de VS ontelbare kleine kerkgenootschappen. Toch jammer.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: februari 23, 2008, 04:29:46 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 23 februari 2008 om 16:20:
Dat zou best heel goed mogelijk zijn Diak. Er zijn vooral in de VS ontelbare kleine kerkgenootschappen. Toch jammer.
Ach, past denk ik wel in de cultuur daar. Ik zou wel benieuwd zijn naar een verdeling per stroming ipv per organisatie

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: februari 23, 2008, 05:05:13 pm »

quote:

diak2b schreef op 23 februari 2008 om 16:29:
[...]

Ach, past denk ik wel in de cultuur daar. Ik zou wel benieuwd zijn naar een verdeling per stroming ipv per organisatie
25% katholiek 75% protestant?  :P
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2008, 05:05:30 pm door Thorgrem »

grompie

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: maart 07, 2008, 03:19:18 pm »

Vanaf de militaire basis in Kandahar vlak voor zijn terugtocht zei De Vries onder de indruk te zijn van het werk dat de Nederlanders daar verrichten, hij benadrukte het belang van het opbouwwerk. "Ik ben in het ziekenhuis geweest en heb daar gehoord hoeveel kleine kinderen sterven."

bron nu.nl
uhm
geheelonthouder

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: april 26, 2008, 09:56:28 am »
Neee!! En ook nog nagesychroniseerd!

quote:

'Allo 'Allo! voor het eerst op Duitse televisie

BERLIJN - De Britse serie 'Allo 'Allo! zal ruim 25 jaar na de eerste aflevering voor het eerst op de Duitse televisie te zien zijn, berichtte de BBC vrijdag.

De komedieserie die zich afspeelt in het door de nazi's bezette Frankrijk is onlangs aangekocht door een Duitse zender en wordt momenteel nagesynchroniseerd in het Duits. De serie werd eerder al met veel succes in veertig andere landen, waaronder Nederland, uitgezonden. (...) bron
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]