Auteur Topic: SARS  (gelezen 2930 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
SARS
« Gepost op: april 12, 2003, 11:54:27 pm »
Stel morgen wordt "SARS" in Nederland ontdekt. Vele mensen zullen in paniek raken denk ik zo. Hoe reageren wij hierop?
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
SARS
« Reactie #1 Gepost op: april 13, 2003, 12:39:14 am »
Bedoel je met "wij" christenen?
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
SARS
« Reactie #2 Gepost op: april 13, 2003, 11:34:05 am »
Niet specifiek...
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
SARS
« Reactie #3 Gepost op: april 13, 2003, 11:36:31 am »
Niet specifiek.... Meer hoe reageren Nederlanders hierop? En het is natuurlijk interessant om te kijken of de reacties van niet-christenen en christenen wezenlijk verschillen.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
SARS
« Reactie #4 Gepost op: april 13, 2003, 06:23:59 pm »
quote:
op 13 Apr 2003 11:36:31 schreef Jan W:
Niet specifiek.... Meer hoe reageren Nederlanders hierop? En het is natuurlijk interessant om te kijken of de reacties van niet-christenen en christenen wezenlijk verschillen.

Het werd mij op de bijbelstudie gevraagd, omdat ik dagelijks met vele patienten te maken heb. Ik ben niet bang, nooit geweest ook, ook niet voor AIDS en ik kom nogal eens met bloed in aanraking.
1. Ik weet dat God mij van SARS kan genezen
2. Ik weet dat God mij voor SARS kan beschermen
3. Ik weet dat God mij, als ik SARS zou krijgen, enorm kan gebruiken.
4. Ik weet dat indien ik aan SARS kom te overlijden, ik voor eeuwig bij God zal zijn, ik heb namelijk eeuwig leven ontvangen.

Rom 8 : 38  Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten,
39  noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
SARS
« Reactie #5 Gepost op: april 14, 2003, 01:46:01 am »
SARS is in 3% van de gevallen dodelijk.
Dat is dus 1 op de 33 mensen die ziek zijn lopen de kans om te overlijden.
De kans dat je SARS oploopt is daarnaast ook klein.

Stel er heerst Sars in Nederland.
De kans om dan een SARS-patient tegen te komen is ongeveer 1 op de 10.000. En als je dan 30 procent kans hebt om geinfecteerd te raken, heb je ongeveer 1 op de miljoen kans om te sterven. De kans is aanzienlijk kleiner aangezien er ook nog eens kans is op een vroegtijdige indicatie.  Dus de kans is dus kleiner als 1 op de miljoen.
In het verkeer in Nederland sterven ongeveer 20 mensen in een week. Met zo'n 10 miljoen deelnemers aan het verkeer per week heb je dus 2 op de miljoen kans om te sterven. Heel ruw geschetst loop je dus meer kans in Nederland dood te gaan in het verkeer, maar niemand staat daarbij stil als ze op hun fietsje stappen...

De kans dat je morgen overlijd omdat je aan het verkeer deelneemt is dus vele male groter, dus raak ik in paniek.

Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

nitpicker

• uNF
    • Bekijk profiel
SARS
« Reactie #6 Gepost op: april 22, 2003, 08:54:54 am »
3%.. hetzelfde getal als bij longontsteking.. en dat heerst ook altijd... dus bang.. neuh.. niet echt... ehm... echt niet

Babbo

• Bekijk profiel
SARS
« Reactie #7 Gepost op: april 23, 2003, 10:39:43 pm »
ik schrik niet zo van het feit dat er ongeveer 250 zijn overleden in China,
Volgens mij gebeurt dat anders ook wel.
Wilhelmina, stel jij altijd zulke lijstjes op voor eventuele ziektes die je kunnen overkomen?

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
SARS
« Reactie #8 Gepost op: april 23, 2003, 10:46:28 pm »
Vind toch niet zo'n leuk idee.. Zeker aangezien het hier in R'Dam waarschijnlijk ongeveer als eerste zal opduiken...
Paniek is groot woord...
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Babbo

• Bekijk profiel
SARS
« Reactie #9 Gepost op: april 23, 2003, 10:55:31 pm »
Volgens mij wordt het allemaal nogal opgeklopt.
Al dat gevlieg ook!!!
isnie goed voor de wereld

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
SARS
« Reactie #10 Gepost op: april 24, 2003, 10:09:08 am »
quote:
op 23 Apr 2003 22:55:31 schreef Babbo:
Volgens mij wordt het allemaal nogal opgeklopt.
Al dat gevlieg ook!!!
isnie goed voor de wereld

Is wel een goed zaak dat er eens wat rem komt op al die bewegingen van het gevlieg.
Liefde is vreemd

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
SARS
« Reactie #11 Gepost op: april 24, 2003, 10:32:07 am »
Het mag dan wel netzoals met longontsteking 'maar'  drie procent zijn....Maar longontsteking is dacht ik niet besmettelijk. Dat is wel een andere kijk opeens lijkt mij.

Voor zover ik begrepen heb zijn het niet alleen verzwakte ouderen die aan deze ziekte overlijden. Dus ja ik ben absoluut niet gerust op deze ziekte. Ik onderschrijf in principe wat Wilhelmina schrijft. Maar toch is de dood iets dat het leven op aarde niet veraangenaamd, zeker niet als personen om wie je geeft overlijden. Iets wat met SARS zeker een grote kans is dat het binnenkort kan gaan gebeuren.

Honkong is niet het meest onderontwikkelde land wat er is, evenals Canada. Dat de ziekte in die landen onder niet-bejaarden zoveel slachtoffers maakt geeft mij dus niet echt de rust om te denken dat het erg overdreven wordt of zo.

/edit : 'negatieve reisadviezen' van de WHO zullen ook niet licht worden uitgevaardigd. Ik ken ze alleen van uitbraken van het Ebolavirus!
/edit2 : leuk die kans van 1 op de 10.000, zo was het in het begin in china en honkong ook. Ik denk dat die kans daar onderhand een stuk groter is geworden.
« Laatst bewerkt op: april 24, 2003, 10:49:08 am door Wybo »
Pinkeltjefan

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
SARS
« Reactie #12 Gepost op: april 24, 2003, 05:05:53 pm »
quote:
op 24 Apr 2003 10:32:07 schreef Alfredt:
Het mag dan wel netzoals met longontsteking 'maar'  drie procent zijn....Maar longontsteking is dacht ik niet besmettelijk. Dat is wel een andere kijk opeens lijkt mij.

Voor zover ik begrepen heb zijn het niet alleen verzwakte ouderen die aan deze ziekte overlijden. Dus ja ik ben absoluut niet gerust op deze ziekte. Ik onderschrijf in principe wat Wilhelmina schrijft. Maar toch is de dood iets dat het leven op aarde niet veraangenaamd, zeker niet als personen om wie je geeft overlijden. Iets wat met SARS zeker een grote kans is dat het binnenkort kan gaan gebeuren.

Honkong is niet het meest onderontwikkelde land wat er is, evenals Canada. Dat de ziekte in die landen onder niet-bejaarden zoveel slachtoffers maakt geeft mij dus niet echt de rust om te denken dat het erg overdreven wordt of zo.

/edit : 'negatieve reisadviezen' van de WHO zullen ook niet licht worden uitgevaardigd. Ik ken ze alleen van uitbraken van het Ebolavirus!
/edit2 : leuk die kans van 1 op de 10.000, zo was het in het begin in china en honkong ook. Ik denk dat die kans daar onderhand een stuk groter is geworden.

Ik moet ineens aan Lucas 21 denken:  25  En er zullen tekenen zijn aan zon en maan en sterren, en op de aarde radeloze angst onder de volken vanwege het bulderen van zee en branding,
26  terwijl de mensen bezwijmen van vrees en angst voor de dingen, die over de wereld komen. Want de machten der hemelen zullen wankelen.
 Weet je wat er in het daaropvolgende vers staat?

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
SARS
« Reactie #13 Gepost op: april 24, 2003, 05:21:35 pm »
Ja dat weet ik, maar we hebben de pest gehad in de middeleeuwen, de spaanse griep aan het begin van de vorige eeuw.
Het is een van de tekenen voor de terugkomst van Jezus, absoluut. Maar dat wil niet zeggen dat hij nu (als in direct)  gaat terugkomen. Mijn angst voor SARS is geen radeloze angst. Ik weet dat God over zijn kinderen waakt. Maar dat neemt niet weg dat ik die ziekte liever niet zou hebben. Ook Jezus huilde bij het sterven van Lazarus. Je mag best willen dat je vrienden blijven leven hoor.
Pinkeltjefan

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
SARS
« Reactie #14 Gepost op: april 26, 2003, 12:08:59 pm »
De kans dat je sterft aan Sars is 100 keer kleiner dan de kans dat je jezelf wurgt in je slaap.
Kan me voorstellen dat men bezorgd is, maar ja de bloemetjes water geven op het balkon is ook niet alles.
Liefde is vreemd