Auteur Topic: christelijke grappen!  (gelezen 38910 keer)

aegron

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Gepost op: augustus 17, 2007, 01:52:50 pm »
Hier staat een hele verzameling christelijke grappen, van extreem beledigend tot heel erg grappig (waarschijnlijk is dit afhankelijk van de persoon en kerk van de lezer ;) )

Een paar erg leuke (in mijn optiek althans):

quote:

Jimmy went out for a day at the races. Early in the day, just before a race, he saw a Catholic priest in the enclosure blessing one of the horses. In the subsequent race, the horse that was blessed won.

Jimmy thought this was interesting, so he watched the priest carefully as he went into the enclosure before the next race and blessed a horse. Jimmy went straight to the tote and put £50 on that horse, and sure enough it won. Jimmy kept on following the priest around and every horse the priest blessed, Jimmy backed it and it won its race.

Towards the end of the day, Jimmy went off to the bank and withdrew his life savings. On the last race, Jimmy watched the priest carefully, put his life savings on the horse he'd seen being blessed, and... the horse came in last.

Jimmy was devastated, and approached the priest. "That horse you blessed in the last race," he said, "it came last. What went wrong?"

"That's the trouble with you Protestants," said the priest. "You can't tell the difference between a blessing and the Last Rites."

quote:

Pope John Paul II gets to Heaven. St Peter says, "Frankly, you're lucky to be here."

JPII says, "Why? What did I do wrong on earth?"

St Peter: "God was very angry with your stance on women becoming priests."

JPII: "He's mad about THAT?"

St Peter: "She's furious."

quote:

A workman is doing work inside a church. He sees a little old Italian lady get down in front of a statue of Mary and start to pray.

The workman decides to have a little fun. He gets behind the statue of Jesus and loudly says, "Woman, get off your kness. Don't pray to her, pray to me!"

The little old Italian lady looks up at the statue of Jesus and says, "Shutup your mouth, I'm talking to your mother!"

quote:

Karl Rahner, Hans Kung, and Cardinal Ratzinger all arrived at the gates of Heaven on the same day. St Peter informed them that he had been instructed to go over a few matters with each individually before their admission.

He called Karl Rahner into the side chapel first. Five minutes later, Karl emerged, near tears, and said, "How wrong I was!"

Hans Kung was next. Half an hour later, he emerged, quiet and humbled, and murmured, "How wrong I was!"

Ratzinger was last. Six hours later, St Peter emerged, sobbing. "How wrong I was!"

diak2b

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2007, 02:05:41 pm »
:+

Die laatste ken ik overigens in een orthodoxe variant, waarbij als laatste Jezus naar buiten komt, omdat Hij het allemaal fout gedaan heeft volgens een modernistische theoloog.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

aegron

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #2 Gepost op: augustus 17, 2007, 02:09:27 pm »

quote:

diak2b schreef op 17 augustus 2007 om 14:05:
:+

Die laatste ken ik overigens in een orthodoxe variant, waarbij als laatste Jezus naar buiten komt, omdat Hij het allemaal fout gedaan heeft volgens een modernistische theoloog.
Klopt, die laatste is in vele variaties bekend.  :)

PietZa

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #3 Gepost op: augustus 17, 2007, 02:55:22 pm »

quote:

Zandbergen schreef op 17 augustus 2007 om 13:11:
Een zendeling loopt door de savanna van Afrika. Plotseling komt er een leeuw brullend op hem afgestormd. De zendeling schrikt hevig, valt op zijn kniën en begint te bidden. Na enige tijd durft de zendeling zijn ogen weer open te doen. Hij ziet de leeuw vlak voor hem zitten met gevouwen poten. Zegt de zendeling opgelucht: Ik zie dat het evangelie u ook bereikt heeft!
Zegt de leeuw mompelend: SSSST! Ik bid voor het eten!

Ik ken hem in deze variant:

Er was eens een jongen waar God aan vroeg: "Heb je even tijd voor Mij?" De jongen  antwoordde: "Nee vandaag niet, ik zit midden in de tentamens en heb het veel te druk".
Na de tentamens vroeg God: "Heb je nu tijd voor Mij". Het antwoord van de jongen was: "Nee echt niet, ik heb een lieve vriendin waar ik verkering mee heb en veel tijd in moet stoppen".
Toen de jongen uiteindelijk getrouwd was vroeg God weer: "Heb je nu dan tijd voor Me?". De jongen zuchtte, "Ik heb net een nieuwe baan en dat kost me zoveel energie, nee helaas".

Toen werd het vakantie en de jongen liep tijdens zijn vakantie alleen door een bos. God vroeg weer: "Heb je nu tijd voor Me?". "Ja hallo", was het antwoord van de jongen, "ik heb nu vakantie hoor!".
Toen ineens sprong er een grote beer voor hem. De jongen zette het op een lopen maar het was een verloren zaak, de beer was veel sneller. Toen keek de jongen naar boven en smeekte luid: "Heer bekeer alstublieft die beer!".
De beer stopte plots. Ging op zijn knieën. De ene poot ging naar de andere...
"Here zegen deze spijze, Amen" bromde de beer.
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2007, 03:01:06 pm door PietZa »
Verba volant, scripta manent

diak2b

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #4 Gepost op: augustus 17, 2007, 03:13:29 pm »
Wat ik ook wel een aardige vond, en meteen de vraag er bij: is dit nu een katholieke grap (vanwege het meewerken aan de genade aspect)?

Een man zit op een rotspunt in zee, terwijl het vloed wordt. De strandwacht zwemt er naar toe, maar de man zegt "Nee, ik geloof in God, Hij zal me redden"

Het water stijgt verder, en de strandwacht roeit er naar toe met een bootje. maar de man reageert hetzelfde: "Laat maar, God is mijn hulp, Hij zal me redden"

Het water stijgt nog verder, het wordt nu echt heel gevaarlijk. De strandwacht stuurt een helicopter, maar de man reageert "Ga maar terug, ik geloof in God, Hij zal me redden!"

Het water stijgt nog verder en de man verdrinkt. Bij de hemelpoort is hij nog onder de indruk, en zegt tegen Petrus: "hoe kan dat nou, wie gelooft zal gered worden, waarom kwam God niet om me te redden?" Waarop Petrus zegt: "luister eens, we stuurden een zwemmer, een reddingsboei en een helicopter. Het houdt een keer op he"

PietZa

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #5 Gepost op: augustus 17, 2007, 03:27:57 pm »

quote:

diak2b schreef op 17 augustus 2007 om 15:13:
Wat ik ook wel een aardige vond, en meteen de vraag er bij: is dit nu een katholieke grap (vanwege het meewerken aan de genade aspect)?
Ik denk het niet. Het deed mij direct denken aan de verzoekingen van de duivel aan Jezus in de woestijn.

quote:

mattheus 4 : 5 - 7
5 Vervolgens nam de duivel hem mee naar de heilige stad en zette hem op het hoogste punt van de tempel. 6 Hij zei tegen hem: ‘Als u de Zoon van God bent, spring dan naar beneden. Want er staat geschreven: “Zijn engelen zal hij opdracht geven om u op hun handen te dragen, zodat u uw voet niet zult stoten aan een steen.”’ 7 Jezus antwoordde: ‘Er staat ook geschreven: “Stel de Heer, uw God, niet op de proef.”’
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2007, 03:29:05 pm door PietZa »

drentenaar

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #6 Gepost op: augustus 17, 2007, 03:40:26 pm »
Ach ja, roomsen en gereformeerden hebben elk zo hun eigen grappen.
Toch weerspiegelt de humor van beiden hun spirituele achtergrond.
Het volgende is waar gebeurd, een paar jaar geleden.

In een dorp in het midden des lands had zowel een nieuwe pastoor als een nieuwe (geref.!) ds. zijn entree gemaakt. Ze wilden beiden vlot met elkaar kennis maken, om zo naar hun achterban verdraagzaamheid en eenheid uit te stralen.

Ds. belt pastoor:
'Komt u gauw eens bij me langs? Zal ik u mijn studeerkamer laten zien!'

Pastoor reageert:
'Komt u eerst maar even bij mij langs, zal ik u mijn wijnkelder laten zien'.

diak2b

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #7 Gepost op: augustus 17, 2007, 03:54:38 pm »

quote:

drentenaar schreef op 17 augustus 2007 om 15:40:
Ach ja, roomsen en gereformeerden hebben elk zo hun eigen grappen.
Toch weerspiegelt de humor van beiden hun spirituele achtergrond.
Het volgende is waar gebeurd, een paar jaar geleden.

In een dorp in het midden des lands had zowel een nieuwe pastoor als een nieuwe (geref.!) ds. zijn entree gemaakt. Ze wilden beiden vlot met elkaar kennis maken, om zo naar hun achterban verdraagzaamheid en eenheid uit te stralen.

Ds. belt pastoor:
'Komt u gauw eens bij me langs? Zal ik u mijn studeerkamer laten zien!'

Pastoor reageert:
'Komt u eerst maar even bij mij langs, zal ik u mijn wijnkelder laten zien'.

_/-\o_

Min of meer van dezelfde soort: mijn vrouw zat een tijdje terug bij een gelegenheid waar een dominee en een pastoor het woord voerden, in de zaal katholieken en protestanten. Toen de pastoor klaar was een aplausje, verder niks. Toen de dominee klaar was kritische vragen, eigen visies, etc., etc. van de aanwezigen. Bij de uitgang: diezelfde vragen en visies over het verhaal van de pastoor.

En verbijstering bij alle aanwezigen. De katholieken snapten niet hoe de protestanten zo bot hadden kunnen zijn tegen hun dominee. De protestanten snapten niet waarom de katholieken zo achterbaks waren om hun commentaar achter de rug van de pastoor te geven.

diak2b

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #8 Gepost op: augustus 17, 2007, 03:55:06 pm »

quote:

PietZa schreef op 17 augustus 2007 om 15:27:
[...]

Ik denk het niet. Het deed mij direct denken aan de verzoekingen van de duivel aan Jezus in de woestijn.

[...]
Inderdaad, helemaal gelijk!

PietZa

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #9 Gepost op: augustus 17, 2007, 04:36:47 pm »

quote:

Tijdens de kerkdienst in een plaatselijke gemeente was er ruimte gemaakt voor de leden om een getuigenis te mogen afleggen over de grote werken van God in hun leven. Een man stond op en liep naar het podium en pakte de microfoon vast en begon te vertellen.

Ik ben miljonair, zei de man, en God komt hiervoor alle eer toe want Hij is het geweest die me zo gezegend heeft. Ik weet het nog heel goed, ik had net mijn eerste euro verdient en ik ging naar een dienst toe, tijdens die dienst kwam een zendeling vertellen over het werk dat hij deed. En uiteindelijk kwam er een collecte.

Ik wist dat ik maar één euro had, dus ik kon of alles geven of helemaal niks. Ik besloot op dat moment om alles te geven wat ik had, God heeft die beslissing toen enorm gezegend en daarom ben ik nu zo rijk! Toen de man klaar was met z'n getuigenis was iedereen ontroerd, en de hele zaal was stil. De man liep weer naar z'n stoel en ging zitten, op dat moment boog een oude vrouw zich naar hem toe en zei "Fantastische getuigenis! Ik daag je uit om vandaag hetzelfde te doen".

Zijnkind

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #10 Gepost op: augustus 17, 2007, 10:53:23 pm »
Alternatief voor alle petrus en hemel grappen.....de andere kant van het verhaal.....

Man beland helaas aan de hellepoort. De dienstdoende duivel laat hem binnen en zegt dat hij mag kiezen welke straf hij moet uitzitten. Ze komen bij een eerste kamer waar een andere duivel toezicht houdt op mensen die op hun handen staan. Nee, dat lijkt de man niets. Bij de tweede kamer ziet hij  mensen die op hun handen staan in een dikke modderlaag. Lijkt hem ook niets. Bij de laatste kamer aangekomen ziet hij de mensen koffie drinken terwijl ze in de mest staan. Dit lijkt hem wel een redelijke kamer en hij aanvaard de straf. Net als hij binnen is en zijn plaats heeft ingenomen komt de opzichter terug. Okee mensen, de 5 minuten pauze zijn om...op de handen maar weer.
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2007, 10:54:09 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #11 Gepost op: augustus 17, 2007, 11:40:12 pm »

quote:

Zijnkind schreef op 17 augustus 2007 om 22:53:
Alternatief voor alle petrus en hemel grappen.....de andere kant van het verhaal.....

Man beland helaas aan de hellepoort. De dienstdoende duivel laat hem binnen en zegt dat hij mag kiezen welke straf hij moet uitzitten. Ze komen bij een eerste kamer waar een andere duivel toezicht houdt op mensen die op hun handen staan. Nee, dat lijkt de man niets. Bij de tweede kamer ziet hij  mensen die op hun handen staan in een dikke modderlaag. Lijkt hem ook niets. Bij de laatste kamer aangekomen ziet hij de mensen koffie drinken terwijl ze in de mest staan. Dit lijkt hem wel een redelijke kamer en hij aanvaard de straf. Net als hij binnen is en zijn plaats heeft ingenomen komt de opzichter terug. Okee mensen, de 5 minuten pauze zijn om...op de handen maar weer.
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2007, 12:01:34 am door rinuz »
Alleen door JEZUS

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #12 Gepost op: augustus 17, 2007, 11:42:16 pm »

quote:

rinuz schreef op 17 augustus 2007 om 23:40:
[...]

Ik snap niks meer van dit Forum, ik mag geen mening weergeven.
Terwijl ik een CHRISTEN ben.
      En zijn woord is waarheid toch
grap
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2007, 12:09:01 am door rinuz »
Alleen door JEZUS

CZ

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #13 Gepost op: augustus 19, 2007, 03:06:37 pm »
Dit is volgens mij een erg oude, maar goed

quote:

Een dominee, een pastoor en een rabbi dicussieren over de vraag hoeveel geld je aan God moet geven en wat je zelf mag houden.
De dominee zegt: trek een cirkel op de grond, gooi je geld in de lucht, en alles wat binnen de cirkel valt is voor God, de rest mag je houden.
De pastoor: Nee, gooi je geld in de lucht en alles wat buiten de cirkel valt is voor God, de rest mag je houden.
Eindelijk mengt de rabbi zich in het verhaal: Je gooit je geld in de lucht. Alles wat God wil, houd Hij boven, de rest valt terug op aarde.

dingo

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #14 Gepost op: augustus 19, 2007, 04:48:34 pm »
Een zwerver die op zondagochtend door de kou wat eerder uit zijn roes wakker geworden is, besluit om naar een kerkdienst te  gaan. Als hij naar binnen wil gaan komt de koster op hem af en zegt ga je eerst maar 's wassen en schone kleren aantrekken en kom dan maar weer terug, we zijn nette mensen hier. De zwerver vertelt dat hij geen huis, geen kleren en geen douche heeft en dat zijn rantsoen nachtopvang al op is. Maar de koster en ook de andere kerkleden zijn niet te vermurwen maar omdat het koud is mag hij bij hoge uitzondering in het voorportaal uit de wind blijven staan. De dienst begint en de zwerver twijfelt over wat hij zal doen, hier nog langer blijven of een ander beschut plekje zoeken als Jezus ineens naast hem staat en zegt "Trek je het niet aan, Ik probeer hier ook al tijden binnen te komen."
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2007, 04:50:45 pm door dingo »