Auteur Topic: christelijke grappen!  (gelezen 39432 keer)

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #30 Gepost op: augustus 21, 2007, 05:45:23 pm »
LOL
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Summer Storm

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #31 Gepost op: augustus 22, 2007, 01:09:19 am »
knock knock...
> who's there?
god.
> god who?
godzilla...

:+

Summer Storm

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #32 Gepost op: augustus 22, 2007, 01:17:13 am »
http://www.youtube.com/watch?v=uuABTRUSMiI

na 4.30 begint ze een telefoongesprek met God...komisch.
en in mijn bescheiden mening niet blasfemistisch ofzo. maar echt scherp.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #33 Gepost op: augustus 23, 2007, 07:22:02 am »
Modbreak:
Deze discussie is afgesplitst van christelijke grappen?/. Daar wordt de discussie gevoerd, hier komen de grappen. Graag niet hier discussieren, of daar grappen plaatsen.

lost_and_found

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #34 Gepost op: augustus 27, 2007, 05:33:42 pm »
Ik ken maar één Christelijke grap waarvan ik oprecht hoop dat niemand zich eraan zal storen:

Tijdens een grote overstroming was een man het dak van zijn huis opgevlucht, maar het water bleef stijgen. Toen zich een reddingsboot aandiende, weigerde de man in te stappen, waarbij hij de verbaasde reddingsploeg liet weten zijn hoop te hebben gevestigd op een wonderbaarlijke redding van hogerhand. Zo ging het tot driemaal toe, waarna het water tot ver boven de daken steeg en de man verdronk. Bij de hemelpoort aangekomen, gaf de man blijk van zijn verbazing dat redding, ondanks zijn vertrouwen, achterwege was gebleven... waarop de man werd meegedeeld, dat er nochtans tot driemaal toe een reddingsboot zijn kant uit was gestuurd, maar dat hij telkens geweigerd had om in te stappen! ;)

Ik denk dat de moraal van dit verhaal is, dat de hulp waarop we hopen soms in een geheel andere vorm komt dan verwacht. In dit verband denk ik bijvoorbeeld aan de genezing van Naäman, die zich een geheel andere voorstelling van zijn genezing had gemaakt, en daardoor de kans op genezing (in de ruimste zin van het woord) bijna had verspeeld, ware het niet dat zijn dienaren op hem in hadden gepraat om toch maar gewoon datgene te doen wat hem was gezegd.

Als een mop een luchthartige manier is om een waarheid te benadrukken of dingen te relativeren, dan lijkt me dat een goede zaak, maar als het louter bedoeld is om dingen te ridiculiseren, wordt het een ander verhaal. De scheidslijn tussen wat wel of niet toelaatbaar is, kan erg dun zijn; wat voor de een met gemak door de beugel kan, kan voor de ander een belediging zijn.

De meest subtiele vorm van religieuze humor vind ik zelf Joodse wijsheden, zoals deze:

"Waarom werd de mens pas op de laatste dag geschapen? Opdat men hem, wanneer hij te ijdel wordt, kan zeggen: zelfs de mug werd eerder geschapen dan jij! "
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2007, 05:40:39 pm door lost_and_found »

Thom

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #35 Gepost op: oktober 12, 2007, 03:04:52 pm »
De directeur van de Heineken brouwerijen gaat naar de paus toe en doet hem het volgende voorstel: "Beste paus, ik bied u €100.000,- als u een week lang in uw dagelijks gebed niet 'geef ons heden ons dagelijks brood', maar 'geef ons heden ons dagelijks bier' wilt zeggen."
De paus kijkt hem aan, en schudt zijn hoofd. "Dat kan ik echt niet doen, beste man." Lichtelijk teleurgesteld gaat de directeur van Heineken weer terug naar huis.
Een paar weken later gaat het niet zo goed met de verkoop, en hoewel hij niet erg religieus is, besluit de directeur nog maar een gok te wagen. Met een koffertje vol geld gaat hij weer naar de paus toe, en doet zijn verzoek. "Ik bied u € 1.000.000,- als u een week lang in uw dagelijks gebed niet 'geef ons heden ons dagelijks brood', maar 'geef ons heden ons dagelijks bier' zegt."
Wederom wijst de paus zijn verzoek af... "Zelfs met een miljoen euro kunt u mij niet omkopen, beste man."
Nog een paar week later trekt de directeur van Heineken de stoute schoenen toch weer aan, en vliegt naar het Vaticaan. Ditmaal biedt hij de paus €10.000.000,-, met hetzelfde verzoek als voorheen. "U hoeft alleen maar een week lang het woordje brood te vervangen door bier!"
De paus kijkt bedenkelijk naar de inhoud van het koffertje, draait zich om naar zijn secretaresse en vraagt... "Zeg, wanneer loopt het contract met die bakker af?"
"Onderzoek alles, behoud het goede," 1 Tessalonicenzen 5:21

tomp

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #36 Gepost op: oktober 13, 2007, 03:27:17 pm »
Uit de alpha cursus:

Een dominee op de kansel zondagochtend: "Gemeente, ik ga vandaag niet preken, want ik heb iets belangrijks te vertellen."

tomp

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #37 Gepost op: oktober 13, 2007, 03:29:13 pm »
Of deze: Hoe heette het ezeltje van Jezus?

Sannah: Ho, Sannah!

tomp

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #38 Gepost op: oktober 13, 2007, 03:32:34 pm »
Het bewijs dat Adam en Eva in het paradijs al gekleed waren:

God schiep de mens en zie, het wasgoed.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #39 Gepost op: oktober 13, 2007, 05:27:50 pm »
http://img148.imageshack.us/img148/103/elftesgebotob6.png

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #40 Gepost op: oktober 13, 2007, 07:59:49 pm »
Mijn vriendin (die later tot geloof is gekomen in een evangelische gemeente) tegen de directeur van de protestants christelijke school waar haar jongste zoontje dit jaar voor het eerst opzit nadat hij over de drie formulieren van enigheid begon: Ik heb helemaal geen formulieren gekregen ... had ik die moeten invullen dan?
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

Ulysses

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #41 Gepost op: oktober 14, 2007, 01:32:39 pm »
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

Alja

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #42 Gepost op: oktober 14, 2007, 10:28:40 pm »

quote:

tomp schreef op 13 oktober 2007 om 15:32:
Het bewijs dat Adam en Eva in het paradijs al gekleed waren:

God schiep de mens en zie, het wasgoed.
Deze is ook ijzersterk :) Die ga ik onthouden.  :9
<><

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #43 Gepost op: oktober 15, 2007, 05:55:59 pm »
Ik heb mijn vrienden en familie er al mee lastiggevallen.  :+
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

tomp

• Bekijk profiel
christelijke grappen!
« Reactie #44 Gepost op: november 02, 2007, 12:12:06 pm »
Adam en Eva zaten op het gras in het paradijs. Ineens vraagt Eva: "Adam, houd je nog van mij?". Waarop Adam zegt: "Natuurlijk, van wie anders?"