Auteur Topic: Todd Bentley  (gelezen 29732 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #135 Gepost op: september 01, 2012, 07:59:31 pm »

quote:

vrolijke schreef op 30 augustus 2012 om 13:40:
[...]

Maar hij doet wel zo, alsof het met christendom te maken heeft.
Hij weet niet beter, lijkt het er op.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #136 Gepost op: september 01, 2012, 08:01:34 pm »

quote:

Ozombi schreef op 31 augustus 2012 om 13:18:
Ach, er is zoveel wat niets met het christendom te maken heeft , maar wat er wel voor moet doorgaan. Er zijn vele soorten dwalingen waarvan sommige schadelijk op korte termijn en andere op lange termijn. Wat is ernstiger?
Wat er ook gebeurd, als je Jezus kwijt raakt, dan heb je het zwaar te pakken.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #137 Gepost op: september 01, 2012, 08:36:56 pm »

quote:

gaitema schreef op 01 september 2012 om 19:59:
[...]

Hij weet niet beter, lijkt het er op.
Volgens mij lijkt het er op, alsof hij precies weet, hoe hij de mensen het best kan bedodden.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #138 Gepost op: september 01, 2012, 08:54:11 pm »
Afpersen wat je net zei, dat zie je bij meer van die grote zo geheten charismatische leiders. Dat doen ze met de volle verstand.  Net als zijn vreemdgaan en dat lompe gedrag op het podium, dat zal hij ook geweldig vinden.
Dus ja, je hebt wel gelijk. Maar het lijkt me ook van die types die denken daarmee ook nog echt God te dienen. Dus aan de ene kant er zelf beter van worden en aan de andere kant God dienen.
Dus ergens weet deze chaoot in zijn gedachten met zucht naar geld, status, en vreemdgaan het ook weer niet beter.
En toch ook weer wel, want er rijker van worden en vreemgaan niet van jezelf door hebben als iets dat verkeerd is, dat lijkt me ook niet.
Het is hem dus wel aan te rekenen.

Ozombi

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #139 Gepost op: september 01, 2012, 09:48:06 pm »
Mij hoor je niet zeggen dat deze TB goed bezig is. Zwarte magie zou ik zeggen.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #140 Gepost op: september 01, 2012, 11:38:06 pm »

quote:

Ozombi schreef op 01 september 2012 om 21:48:
Mij hoor je niet zeggen dat deze TB goed bezig is. Zwarte magie zou ik zeggen.
Niets anders als bedrog. Daar is niets bovennatuurlijk aan.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #141 Gepost op: september 02, 2012, 02:03:59 pm »
In wat ik er over gelezen heb zijn er wel mensen die last hebben gekregen van de zwarte magie. Ik geloof dat bedrog en zwarte magie om het zo te noemen, wel vaak samen gaan.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #142 Gepost op: september 02, 2012, 02:47:46 pm »

quote:

gaitema schreef op 02 september 2012 om 14:03:
In wat ik er over gelezen heb zijn er wel mensen die last hebben gekregen van de zwarte magie. Ik geloof dat bedrog en zwarte magie om het zo te noemen, wel vaak samen gaan.

Zwarte magie bestaat niet.
Het is gewoon allemaal bedrog.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #143 Gepost op: september 02, 2012, 04:26:53 pm »
Als je dat denkt, dan zal ik daar waarscheinlijk weinig aan kunnen veranderen :)

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #144 Gepost op: september 02, 2012, 04:41:11 pm »

quote:

gaitema schreef op 02 september 2012 om 16:26:
Als je dat denkt, dan zal ik daar waarscheinlijk weinig aan kunnen veranderen :)
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51ae5AF1OoL._BO2,204,203,200_PIsitb-sticker-arrow-click,TopRight,35,-76_AA278_PIkin4,BottomRight,-52,22_AA300_SH20_OU03_.jpg

Ik weet niet, of dit in´t nederlands te krijgen is, maar hier staan ze allemaal in.

Ozombi

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #145 Gepost op: september 02, 2012, 05:14:58 pm »
@vrolijke:: Ik denk niet dat je weet wat zwarte en witte magie precies inhoudt.

Bovennatuurlijk is dat allemaal niet, dat klopt, het is simpelweg het toepassen van (hogere) natuurwetten met slechte (zwarte) bedoeling en goede (witte) bedoeling.
Het wil niet perse zeggen dat dit alles bedrog is - in de zin van trucage - vaak is dat juist niet het geval. Wel is het zo dat de zwarte magier de zaken verkeerd voorstelt voor de onwetende toeschouwer. De zwarte magier zal bv zeggen dat er contact is met overleden geesten, terwijl hij in werkelijkheid niet-intelligente elementalen uit het astrale licht oproept, die slechts " de schaduw van de overleden geest " zijn. Het bezinksel van de lagere delen die in het astrale licht blijven hangen, waarop nog altijd enkele herinneringen van de overledene zijn afgedrukt. Het is de manier van werken die de meeste onwetende mediums toepassen, hoewel deze mediums zich daarvan meestal niet bewust zijn. Bovennatuurlijk is dit allemaal niet, schadelijk is het in vele opzichten wél.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #146 Gepost op: september 02, 2012, 06:38:55 pm »

quote:

vrolijke schreef op 02 september 2012 om 16:41:
[...]

[afbeelding]

Ik weet niet, of dit in´t nederlands te krijgen is, maar hier staan ze allemaal in.

Ja, is hij niet die gene die het allemaal tot op de bodum na gegaan is bij allerlei mensen? Tv-dominees in de VS enzo die genezingen proclameren.
Ik geloof wel dat hij het veel goed had. Maar er is meer hoor  :P

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #147 Gepost op: september 02, 2012, 06:39:46 pm »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #148 Gepost op: september 02, 2012, 06:48:33 pm »

quote:

Ozombi schreef op 02 september 2012 om 17:14:
@vrolijke:: Ik denk niet dat je weet wat zwarte en witte magie precies inhoudt.

Bovennatuurlijk is dat allemaal niet, dat klopt, het is simpelweg het toepassen van (hogere) natuurwetten met slechte (zwarte) bedoeling en goede (witte) bedoeling.
Het wil niet perse zeggen dat dit alles bedrog is - in de zin van trucage - vaak is dat juist niet het geval. Wel is het zo dat de zwarte magier de zaken verkeerd voorstelt voor de onwetende toeschouwer. De zwarte magier zal bv zeggen dat er contact is met overleden geesten, terwijl hij in werkelijkheid niet-intelligente elementalen uit het astrale licht oproept, die slechts " de schaduw van de overleden geest " zijn. Het bezinksel van de lagere delen die in het astrale licht blijven hangen, waarop nog altijd enkele herinneringen van de overledene zijn afgedrukt. Het is de manier van werken die de meeste onwetende mediums toepassen, hoewel deze mediums zich daarvan meestal niet bewust zijn. Bovennatuurlijk is dit allemaal niet, schadelijk is het in vele opzichten wél.

Een molukse vrouw vertelde me hoe ze door witte magie door demonen belast werd, ervelijk nog wel. Dat zie je veel in die culturen. Toverdokters die voor dominee geleerd hebben. Zo kwam er iemand naar zo'n molukse dominee toe die aan witte magie zou doen. Feitelijk occultisme in een wit jasje. Hij vroeg een vloek aan over haar vader en die vloek kwam over haar vader. Zij werd er zelf ook door belast door over de plaats heen te lopen waar de vloek over haar vader is uitgesproken. Ze werd daardoor buitengewoon geweldadig sterk. Als ze woest werd, dan begon zij haar zoon af te ranselen met een broekriem en al trokken er meerdere mensen aan haar, ze was zo sterk, dat ze niet te stoppen was. Medicijnmannen of toverdokters hebben ze er ook bij gehaald om haar van de boze geesten te bevrijden, maar het hielp niet. Tot een christelijke man voor haar uren ging bidden en demonen aansprak, waarna hij ze gebood in de naam van Jezus te vertrekken. Uren heeft dat geduurd. Ten slotte was ze vrij en zag in een visioen hoe Jezus met engelen in de hemelse gewesten op paarden zat en de demonen verslagen hadden.  Zo vertelde ze me het.

Witte magie, vertelde ze, is zo zwaar dat als je de witte magiër die dominee of priester is vroeg om een vloek uit te spreken over iemand, zodat die sterft, dat die vervolgens dan ook sterft! Witte en zwarte magie spelen grote rollen in veel niet-westerse culturen. Het vroegere animisme dat gewoon bedreven wordt binnen wereldreligie's als het christendom.
« Laatst bewerkt op: september 02, 2012, 06:51:04 pm door gaitema »

Ozombi

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #149 Gepost op: september 02, 2012, 11:12:20 pm »
Iemand die beweert witte magie te bedrijven, en die vervolgens een vloek uitspreekt over een ander, bedrijft in mijn woordenboek enkel zwarte magie.

In mijn vocabulaire is witte magie het toepassen van vermogens die het heil van allen dienen ( of: die geen eigen-belang beogen ) en zwarte magie is het toepassen van vermogens die juist wél een eigen belang beogen.

Nu wordt magie tegenwoordig nogal eens gelijkgesteld aan tovenarij, maar het is maar net wat men onder magie verstaat. In mijn woordenboek is witte magie zodoende het toepassen van hogere natuur-wetten om een goede zaak tot stand te brengen , zonder enig eigenbelang te beogen. Ook is het onterecht om de term ' occultisme ' ten alle tijden te verbinden aan duistere zaken. Occulte zaken hebben simpelweg te maken met het gebruik van hogere natuurwetten en die kunnen zowel ten goede als ten kwade worden gebruikt.

' Occult ' betekent feitelijk : " verborgen " of " geheim " en dat heeft betrekking op ' dat wat vanuit het innerlijk komt ' . Het ligt aan de innerlijke kwaliteit van de beoefenaar of daar goede of slechte dingen mee worden gedaan. Omdat zovelen het onderscheid niet kunnen maken, is het heel makkelijk om dezen te misleiden. Ook is het makkelijk om als buitenstaander daar een etiket op te plakken. Een echte witte magier gebruikt zijn vermogens enkel ten goede en nooit om iets te bewijzen of om de toeschouwer versteld te doen staan. Dat is wezen het eenvoudigste criterium om te herkennen waar men mee te maken heeft.