Auteur Topic: Todd Bentley  (gelezen 29722 keer)

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #15 Gepost op: juli 13, 2008, 02:48:01 pm »

quote:

gaitema schreef op 13 juli 2008 om 12:50:
[...]

Deze zin uit de bijbeltekst:
"Want alle schepsel Gods is goed, en er is niets verwerpelijk, met dankzegging genomen zijnde; "

Als je dat verkeert vertaalt dan lijkt het alsof alles wat God geschapen heeft goed is en mag toegelaten worden in je leven, omdat het door Hem geschapen is, zoals demonen dus. Maar dat is natuurlijk niet zo, want demonen ontnemen je de vrijheid.

Je moet dus zo leven dat je wel vrij blijft en niet gevangen wordt in de strikken die demonen voor ons klaar hebben staan. Vandaar: Wees Heilig want Ik ben Heilig, geeft God aan ons mee.

Precies, daarom drukte ik ook dat andere vers dik waar duidelijk werd waar het om ging. Dus om spijzen, dat dit goed is en gewoon gegeten mag worden omdat het geheiligd wordt. Het gaat er volgens mij net als romeinen hier om of offer vlees gegeten mocht worden of niet. Alhoewel ik hier me afvraag dat het om meer dingen gaat. misschien wel joden die allerlei wetten op de christen heidenen wilde leggen.

edit: het gaat hier dus niet om demonen, engelen of hemelse machten, maar alleen wat God geschappen heeft hier op aarde. Als schepsel gaat het dan om bijv. een varken wat voor de joden verboden was te eten.
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2008, 02:56:02 pm door farao »
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #16 Gepost op: juli 13, 2008, 04:13:45 pm »
ja klopt. Des al niet te min zijn er altijd geestelijke machten achter de schermen actief
Een nieuwe start is een nieuw begin

farao

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #17 Gepost op: juli 13, 2008, 04:43:16 pm »

quote:

gaitema schreef op 13 juli 2008 om 16:13:
ja klopt. Des al niet te min zijn er altijd geestelijke machten achter de schermen actief
Dat lijkt me duidelijk, onze (goede) strijd is daar immers tegen. (Efeze 6)
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #18 Gepost op: juli 13, 2008, 05:14:16 pm »
Zo is dat.

Thorgrem

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #19 Gepost op: juli 14, 2008, 06:48:47 pm »
De ballon die Todd Bentey heet is inmiddels al weer doorgeprikt:

Todd Bentley stopt voorlopig met Lakeland

Evangelist Todd Bentley stopt voorlopig met het leiden van diensten in Lakeland, Florida. De uitzendingen van die diensten, bekend als de ‘Florida Outpouring’, via GOD TV worden ook stopgezet.
Dat heeft Fresh Fire Ministries, de organisatie van Todd Bentley, zondagavond bevestigd. Eerder gisteren werd bekend dat Nightline, een actualiteitenrubriek van de Amerikaanse televisiezender ABC, een interview met Bentley zou brengen waarin werd gezegd dat Bentley, ondanks toezeggingen, geen enkel bewijs heeft kunnen leveren van de genezingen die onder zijn bediening in Florida zouden hebben plaatsgevonden. Toen bekend werd dat Nightline dat zou gaan uitzenden, kwam Fresh Fire Ministries met een verklaring naar de redactie van Nightline waarin werd gezegd dat Todd Bentley ‘moe’ is en ‘een tijd van rust’ nodig heeft, waarin hij zich geestelijk weer kan opladen.

Voor de rest van het artikel: http://www.manna-vandaag.nl/?post=3567

Kortom, het was weer een hoop gebakken lucht.
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2008, 06:49:20 pm door Thorgrem »

farao

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #20 Gepost op: juli 14, 2008, 07:04:24 pm »
Dat vraag ik me af... als de wereld erbij komt, die is sowieso kritisch. maar, de tijd zal het leren, het kan best dat het doorgaat zonder bentley, uiteindelijk zegt ie natuurlijk dat het niet om hem draait. Toch ben ik ook wel opgelucht dat ie rust neemt, zijn we even van al die discussies af ;) En tja nergens wordt de link gemaakt die ie stopt omdat die interviews zeggen dat mensen niet genezen zijn. Het gaat nog altijd om dat mensen Jezus hebben leren kennen, meer van Hem hebben in hun leven, daar zouden we naar moeten kijken.... de wereld kijkt alleen naar de manafestaties en wonderen, jammer genoeg gaan veel christenen hier ook verkeerd in mee zoals dus ook in florida gebeurde, maar ook hier in nederland gebeurd. Dat komt deels denk ik ook omdat het abnormaal is, terwijl het normaal zou moeten zijn dat mensen tot Jezus komen en genezen worden in de kerk. (vgl eerste gemeenten)

Thorgrem

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #21 Gepost op: juli 14, 2008, 07:16:01 pm »
Juist nu kan de discussie eindelijk echt beginnen zonder dat mensen met kritische vragen gelijk als ongelovigen of mensen met te weinig geloof worden weggezet (dat gebeurd niet op deze site, maar dat is wel de tendens in de neo charismatische wereld). De man is ontmaskerd en knijpt hem er tussen uit. In het artikel zien we duidelijk dat de claims bewust zijn verdoezeld, dat kritisch onderzoek mogelijk was gemaakt, maar dat de mensen die wel getraceerd konden worden niet genezen zijn. En dan is er zelfs in het nuchtere Nederland al een gemeente van zo'n 600 man gescheurd omdat iemand daar iets negatiefs had gezegd over deze man. Ik begreep al weinig van het neo charismatische, maar nu begrijp ik het nog minder.

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #22 Gepost op: juli 14, 2008, 08:37:23 pm »
Soms ben je idd blij gewoon nuchter vrijgemaakt te zijn... ik word alleen al kriegel van dit topic.

Als we Ersigs profetie volgen zou de beweging rond Todd Bentley nu daadwerkelijk wonderlijke genezingen moeten laten zien. Kan natuurlijk ook zijn dat de profetie gewoon niet klopt. Wat heeft die man overigens met de eindtijd?
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #23 Gepost op: juli 15, 2008, 10:37:10 am »
Die man was gewoon super oppervlakkig bezig, niets christelijks. Maar nu zei hij dus dat hij tijdelijk gestopt is. Nou, dan kunnen we misschien nog meer van die man verwachten. Nu hopen dat al die occult belaste mensen daar uit hun roes van het kwaad en de misleiding bevrijd mogen worden.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #24 Gepost op: juli 15, 2008, 02:57:02 pm »

farao

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #25 Gepost op: juli 15, 2008, 05:21:55 pm »
Jammer dat het artikel weer eenzijdig is, de vorige vond ik toch iets beter, alles wordt maar weer over genomen van één ander artikel, lekkere goede journalestiek is dat... Het nog geen eens goed natrekken, maar mee gaan met de hype of die nu positief of negatief is. Want eigenlijk is het het allebei.

Godtv gaat iig gewoon door en de diensten ook: http://www.god.tv/florida

Gewoon ff nakijken, had het nd ook makkelijk ff kunnen doen.

pyro

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #26 Gepost op: juli 15, 2008, 08:01:27 pm »
Nou mensen ik heb even op Todd's website gekeken, representatief voor die site zijn pagina's als deze:
http://www.freshfire.ca/index.php?Id=930&pid=8

Als dit van satan is dan heb ik afgelopen zondag uitsluitend satanistische dingen gehoord van de kansel :Y)

Waar komt die geest van kritiek toch vandaan?
Waarom zijn sommige christenen alsmaar bezig hun broeders en zusters aan te klagen?

Harold-2

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #27 Gepost op: juli 15, 2008, 10:21:35 pm »

quote:

pyro schreef op 15 juli 2008 om 20:01:
Nou mensen ik heb even op Todd's website gekeken, representatief voor die site zijn pagina's als deze:
http://www.freshfire.ca/index.php?Id=930&pid=8

Als dit van satan is dan heb ik afgelopen zondag uitsluitend satanistische dingen gehoord van de kansel :Y)

Waar komt die geest van kritiek toch vandaan?
Waarom zijn sommige christenen alsmaar bezig hun broeders en zusters aan te klagen?

Wat er aan stellingen geschreven staat op de site wordt volgens mij weinig in de dienst genoemd. Ik denk dat als Todd Bentley wat meer "het woord" liet spreken, ipv "bam bam" dat er al aardig wat minder mensen kritisch zouden zijn.

Maar ik heb het idee dat de mensen die het hier voor Todd Bentley opnemen, het idee hebben dat zij persoonlijk (en hun kerkkeuze) worden bekritiseerd. En dat is wat mij betreft dus niet zo.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #28 Gepost op: juli 15, 2008, 11:36:34 pm »
Inderdaad. Ik zal het zo uitdrukken: wat Todd doet is heel wat anders dan wat de echte pinksterbeweging doet. En juist door het visioen die ik gelezen heb en de ervaringen van de mensen die er geweest zijn maakt mij juist kritisch. Terwijl ik juist iemand ben die maar wat snel mee zou lopen in de charismatische wereld. Ik ben bijvoorbeeld een volle voorstander van onze beste vriend Jan Zijlstra die toch heel wat anders doet dan Todd
Trouwens: als je de site bekijkt van de Levensstroomgemeente van Jan Zijlstra, dan is het eerste wat je er leest een hele theologische uitleg van wat de gemeente gelooft aan de hand van belijdenisgeschriften nota bene. God de Vader, God de zoon en God de heilige Geest. Het is mij dan duidelijk dat ze heel serieus het Woord van God willen volgen.
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2008, 11:51:20 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #29 Gepost op: juli 15, 2008, 11:45:09 pm »
Ik geloof dat je tegenwoordig twee werelden hebt binnen de charismatische wereld. De eerst is hoe de pinksterkerken begonnen. Namelijk een sterke ijver om het woord van God te bestuderen en diep in de bijbel te duiken. die is nog steeds heel actief. Ik ken pinkstergemeenteleden die zelfs hele theologische opleidingen volgen om goed op de hoogte te zijn van wat de bijbel ons leert. Tot aan gereformeerde theologie toe zelfs. In deze beweging gebeuren vanaf het begin veel wonderen, omdat het deel uitmaakt van wat de bijbel leert. De apostelen hadden gaven van de Geest ontvangen en genazen daardoor mensen en dat gebeurd nog. Er heerst een sterke nadruk op het breken van je zonden en Jezus achter na te gaan. En niet te vergeten: om je kruis te dragen.

In de andere charismatische beweging heb je te maken met namaak door satan (en dan snap ik de term neo-charismatisch ook wel een beetje). Het draait vooral om de Geest en emoties!! Wonderen zijn ook helemaal geweldig! Grote aantallen mensen die in vervoering komen!! Maar het kruis raakt op de achtergrond. Kennis van de schrift wordt steeds beperkter. De aandacht is van Jezus afgeleid naar de Heilige Geest toe!! En als je goed op let, dan wordt er van serieus bekeringswerk van heel je levensstijl achterwegen gelaten. Er wordt wel gezegt 'Jezus is liefde en houdt van je!! Ja, en toen? Waar blijft het ijver voor levensheiliging en radicale navolging van Jezus. Nee, het moet goed voelen!!

Geef mij die eerste pinksterbeweging maar.
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2008, 11:46:32 pm door gaitema »