Auteur Topic: Todd Bentley  (gelezen 29678 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #150 Gepost op: september 03, 2012, 07:39:40 pm »

quote:

Ozombi schreef op 02 september 2012 om 23:12:
Iemand die beweert witte magie te bedrijven, en die vervolgens een vloek uitspreekt over een ander, bedrijft in mijn woordenboek enkel zwarte magie.

Feitelijk is dat ook zo. Het is de beruchte wolf in schaapskleren  :o

quote:

In mijn vocabulaire is witte magie het toepassen van vermogens die het heil van allen dienen ( of: die geen eigen-belang beogen ) en zwarte magie is het toepassen van vermogens die juist wél een eigen belang beogen.

Okee. Alleen klinkt bij mij het woord magie doorgaans ook negatief. Tenzij dat het om de figuurlijke magie gaat. Zoals de magie van Roemer zijn brede volkse glimlach is  :*)
Bij het wonderbaarlijke wat van God komt gebruik ik woorden waarbij ik niet aan een tovenaar moet denken, maar eerder aan een schepper.

quote:

Nu wordt magie tegenwoordig nogal eens gelijkgesteld aan tovenarij, maar het is maar net wat men onder magie verstaat. In mijn woordenboek is witte magie zodoende het toepassen van hogere natuur-wetten om een goede zaak tot stand te brengen , zonder enig eigenbelang te beogen. Ook is het onterecht om de term ' occultisme ' ten alle tijden te verbinden aan duistere zaken. Occulte zaken hebben simpelweg te maken met het gebruik van hogere natuurwetten en die kunnen zowel ten goede als ten kwade worden gebruikt.

Wel goed dat we zo elkanders betekenissen van deze woorden beter leren kennen. Scheeld een hoop spraakverwarring. Dit weet ik dan ook weer.

quote:

' Occult ' betekent feitelijk : " verborgen " of " geheim " en dat heeft betrekking op ' dat wat vanuit het innerlijk komt ' . Het ligt aan de innerlijke kwaliteit van de beoefenaar of daar goede of slechte dingen mee worden gedaan. Omdat zovelen het onderscheid niet kunnen maken, is het heel makkelijk om dezen te misleiden. Ook is het makkelijk om als buitenstaander daar een etiket op te plakken. Een echte witte magier gebruikt zijn vermogens enkel ten goede en nooit om iets te bewijzen of om de toeschouwer versteld te doen staan. Dat is wezen het eenvoudigste criterium om te herkennen waar men mee te maken heeft.
Okee. Helder!
« Laatst bewerkt op: september 03, 2012, 07:40:34 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #151 Gepost op: september 03, 2012, 07:46:46 pm »

quote:

gaitema schreef op 02 september 2012 om 18:38:
[...]

Ja, is hij niet die gene die het allemaal tot op de bodum na gegaan is bij allerlei mensen? Tv-dominees in de VS enzo die genezingen proclameren.
Ik geloof wel dat hij het veel goed had. Maar er is meer hoor  :P

Zeeeker!
Er zijn er nog, die  nog niet betrapt zijn.

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #152 Gepost op: september 03, 2012, 08:21:51 pm »

quote:

Ozombi schreef op 02 september 2012 om 23:12:
Nu wordt magie tegenwoordig nogal eens gelijkgesteld aan tovenarij, maar het is maar net wat men onder magie verstaat. In mijn woordenboek is witte magie zodoende het toepassen van hogere natuur-wetten om een goede zaak tot stand te brengen , zonder enig eigenbelang te beogen. Ook is het onterecht om de term ' occultisme ' ten alle tijden te verbinden aan duistere zaken. Occulte zaken hebben simpelweg te maken met het gebruik van hogere natuurwetten en die kunnen zowel ten goede als ten kwade worden gebruikt.
Eens kijken... Dan viel de CeeDee in die mooie tijd, direct na de ontwikkeling ervan door Philips nog onder de witte magie, maar doofde de wit-magische glans ervan toen Sony er de commerciële boer mee op ging...

Video 2000 = witte magie
Betamax en vooral dat "duivelse" VHS = inktzwarte magie...

Het kwartje begint langzaam te vallen....  :P

(Voor mij was voorheen gewoon alles "magie", weet je...)
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

learsi

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #153 Gepost op: september 03, 2012, 10:21:18 pm »
Bij zowel witte als zwarte magie wordt toch een beroep gedaan op het kwaad ipv op G'd en dat is gewoon altijd fout. Het is pure afgoderij.